Tudom,hogy nem teljesen ide tartozik,de itt sok autós van.
Ma este lelopták itt svédben a magyar rendszámú autómról elölről-hátulról a rendszámot.
Hogy rohadna le a keze annak a mocskos szemétládának
Kérdés kb mennyibe kerülnek az új rendszámok,illetve a forgalmi,törzskönyv,szélvédő matrica cseréje?
És ami a legfájóbb,gondolom, valahogy haza kell juttatnom az autót,mert ezek cseréjénél feltételezem fizikálisan jelen kell legyen a verda.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [potyautas:] Miért olyan drága?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Notepad++
- [Re:] [N€T0X|N:] Starlink előtt és után
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Jack Hunter:] Egérragasztó
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Hozzászólások
Avicularia
veterán
tomcsi23
veterán
Hogy rohadna meg az ilyen.
Kocsi az nem kell hozzá, itt van némi infó.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
brd
nagyúr
Az első dolgod legyen, hogy a rendőrségnek (ottaninak) jelentsd be, ellopták! Minél előbb. Sok utánajárástól megkímélheted magad, ha valami disznóságra akarják felhasználni a rendszámokat.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
Avicularia
veterán
Köszi srácok a tanácsokat.
Természetesen azonnal jelentettem, kaptam egy ügyiratszámot,amire hivatkozhatok, ha megállítana a rendőr.
Mondták menjek majd be a yardra és kapok ideiglenes rendszámot. Bár elég érdekes lesz,ha esetleg megyek majd haza, mert csak személyesen lehet elintézni a rendszámot és mondjuk Szlovákiában megállít a rendőr.
Annak majd mutogathatom a magyar forgalmimat ,meg a svéd nyelvű rendőrségi papírt.
Egyébként lehet olcsóbban jövök ki ha honosítom végre a verdát,mint hazavinni kicserélni minden papírt.
mephi666
nagyúr
ja, aztán a szép még az lenne a dologban, ha a magyar rendszámból hirtelen az jönne le, hogy milyen szemét rohadék suttyók a magyarok már amíg le nem tisztázódik, hogy lopott a rendszám
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
biga
senior tag
Félned nem külföldön kell majd svéd ideiglenes rendszámmal (hacsak nem csinálsz valamit), hanem otthon. Pláne, ha van magyar állandó lakcímed. Mert a biorobot rendőrnek és hivatalnoknak erre a problémára tuti nem lesz előre "felrajzolt folyamatábrája", tehát várhatóan lefagynak majd a dologtól és a számukra legegyszerűbb megoldási módba kapcsolnak: istenesen megbüntet (aztán majd utólag magyarázd az igazadat... )
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Avicularia
veterán
Közben voltam bent személyesen a yardon,sajnos nem tudnak adni rendszámot,csak azt mondta a nő ,ha akarok menni haza rajzoljak magamnak. Ők nem tudnak adni,mivel külföldi papíros az autó.
Közben beszéltem az okmányirodával telefonon,elvileg nem kell az autó az új papirokhoz,szóval hazarepülök és megcsináltatom. Természetesen hiteles fordítást kell csináltatnom a svéd feljelentésről, eredeti nyelven nem fogadják el
Mondjuk úgy tudom,hogy minden EU országban minden EU nyelven leírt hivatalos papírt kötelesek lennének fordítás nélkül elfogadni. Itt legalábbis minden papíromat elfogadták magyar nyelven pld.házassági anyakönyvi kivonat.
biga
senior tag
"Mondjuk úgy tudom,hogy minden EU országban minden EU nyelven leírt hivatalos papírt kötelesek lennének fordítás nélkül elfogadni. Itt legalábbis minden papíromat elfogadták magyar nyelven pld.házassági anyakönyvi kivonat."
Megnyugtatlak, itt Franciaországban is elfogadtak szinte minden papírt magyar nyelven is. Pl APEH jövedelemigazolásnál csak annyit kértek, írjam már alá tollal, hogy az az összeg EUR-ban mennyi
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
mezis
nagyúr
Üdv.!
Bocsánatot szeretnék kérni pár autóstól. Leparkoltam egy zebra után fél méterrel. (Szabályos, előtte kell(ene) kihagyni 5 métert.). Bevásároltam. majd az autómat hátulról megkerülve gondoltam beszállni a vezető helyre.
Forgalom volt, megálltam az útszegélynél. Erre megállt egy teherautó a zebra előt, mert neki olybá tűnt, hogy elindult egy gyalogos a zebrán. Aztán mikor mégis elment, a következő autó állt meg a zebra előtt, mert ő meg semmit sem látott az eseményekből, takarhatta a teherautó. Ezek után visszamentem a járdára és elölről osontam a bal első ajtómhoz.
Megállapítottam, hogy azért sokat javult a zebra tisztelete. (Csak hát mindig akad idétlen gyalogos. )
mezis
Sotho
őstag
Bekapcsolva maradt a kék villogó?
MaciG
addikt
Ügyvédje szerint gázspray vakította el a hummeres gázolót
Szerintetek lehetséges? Mert most megnéztem a videót, amin a hummeres azután kezd érdekesen menni ahogy "megkapta a gázspray-t".Nem tudom milyen ha ilyennel szembefújnak, de biztos nem kellemes, és ha szimplán menekülni szeretett volna mért lassít és mért az árok felé menekül?
BANZAII
mephi666
nagyúr
lehet, hogy a gázsprével akarta kicsalogatni a kocsiból, mert az nem akart kiszállni... ha kis légtérbe befújnak vele, nem sokat segít, ha gázt ad és menekülni próbál főleg, hogy szándékosan ráhúzza a rendőrökre a kocsit... ilyennel szerintem normál esetben nem lehet megúszni az esetet... főleg, hogy leginkább az látszik a videón, ahogy a rendőröknek megy
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Sotho
őstag
4 lövés után még dulakodott de a gáz meg elvakítja, nem ez be volt drogozva mint az állat, a videón látszik hogy jobbra kellett rántania a kormányt hogy elüsse a rendőrt tök szándékosan volt.
mephi666
nagyúr
szemen kellett volna lőni és akkor meg lett volna oldva az egész, nem lenne ekkora hercehurca szánalmas, hogy így ki akarják forgatni az egészet... (holott szerintem normális helyen ott helyből lelőtték volna, vagy élete végéig bevágják valami fegyházba...) többszörösen nem tett eleget rendőri utasításnak, közveszélyes, megölt egy rendőrt és megkísérelt többet is megsebesíteni... miért vannak itt még kérdések? máshol ilyen esetben nem gázsprét dug be a rendőr az ablakon, hanem pisztolyt és, ha nem markolja rendesen 2kézzel a kormányt, vagy 1 óvatlan mozdulatot tesz, akkor az anyósülésből kaparják ki az agyát (meg persze a rendőrt sem hurcolják meg érte)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
mezis
nagyúr
Ha lefújták volna gázspray-el, akkor kell, hogy nyoma legyen az kórházi dokumentumokban.
Hogy ennyi idő után jön elő az ügyvédje vagy ő, az lehet, hogy csak azért van, mert ennyi idő kellett a mese kitalálásához.
A videón az a benyúlás a kocsiba ugyanúgy lehetett az is, hogy a slusszkulcsot kísérelte meg kikapni, hogy ne tudjon tovább ámokfutni.
mezis
Sotho
őstag
Én más kaliberű fegyvert rendszeresítenék a rendőröknél sokkal nagyobb visszatartó erő a tudat hogy egy .45 ből kaphatsz egyet mint egy 9mm- ből. Előbbiből beszedett volna egyet, a cikkben a dulakodós rész nem lenne benne.
Meg kene kerdezni az ugyvedet, hogy a kedves ugyfele akkor miert vezetett autot, ha elvakitotta a spray? Gyalog se megyek sehova vakon, nem hogy autoval.
Egyebkent az ugyved csak vegzi a dolgat, amiert fizetik. Mas kerdes, hogy az ilyen tukorbe is tud-e nezni.
[ Szerkesztve ]
mephi666
nagyúr
ja, 45ös... meg nehezebb napokra egy ilyen... talán nagyobb tiszteletet váltana ki egy ilyennel sétáló rendőr látványa (amúgy ha 9milissel találják fejbe, szerintem azt is megérzi...)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
biga
senior tag
Az ügyvéd szakma ilyen mocskos szakma: védenie kell a védhetetlent is (tisztességes ember nem is megy büntető ügyre ügyvédnek). A videon nem igazán látszik, mit csinál a rendőr mikor odamegy a kocsihoz: napszaknak megfelelően köszönhetett, vagy leköphette vagy lefújhatta vagy akár le is lőhette a video alapján. Valójában ez mindegy is, hisz ekkorra már az emberölésen kívül minden másban kimerítette az összes lehetséges bűnt talán, amit ilyen helyzetben lehetett volna (az emberölést későbbre tartogatta). Ez nem is erről szól: az ügyvéd teszi a dolgát, az osztrákok meg utálnak minket annyira, hogy akár el is higgye közülük pár, hogy ez a szerencsétlen Hummeres kiránduló csak egy áldozat, akivel a gonosz magyar rendőrség direkt ki akar szúrni.
Valójában az ügy már rég nem arról szól, hogy bűnös-e, csak arról, hogy élete végéig rács mögé kerül (amit sztem többszörösen is megérdemelne, de sajnos ez nálunk sem jelent tényleges életfogytiglant ha jól tudom), vagy csak 20 évet kap.
Ha jól tudom a drogos befolyásoltság sem kérdés egyébként (bárhogy tagadják)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
MaciG
addikt
"Gyalog se megyek sehova vakon, nem hogy autoval." Ez igaz. De vannak az úgynevezett automatikus védekező mehanizmusai az emberi szervezetnek, amikor valami sérelem, erős fájdalom éri, akkor nem azt fogja csinálni amit akkor kéne. Csak azt mond meg, ha te meg akarsz lógni a rendőrök elől, akkor nem állsz meg (vagy lassítasz), hogy utolérjenek. Ez nem a need for speed ahol XP-t kapsz érte.
BANZAII
Sotho
őstag
Pedig régi trükk: kiszáll a kocsiból a cop vagy leszáll a mociról és odamegy , akkor ad gázt és menekül el mert a rendőrzsarunak még vissza kell mennie a gépjárműhöz ami idő, youtubon is csomó ilyen video van fent.
[ Szerkesztve ]
biga
senior tag
Csakhogy te tiszta, nem befolyásolt elmeállípotú embert feltételezel. Itt nem erről van szó, bármit állít az ügyvéd meg a (számukra) baráti médium, ez tény. Nem véletlen, hogy tilos drogosan vezetni, pláne egy ekkora dögöt, mint egy hummer. Ha ennek ellenére mégis vezet és a sokadik egyértelmű felszólításra sem hagyja ezt abba (sőt), akkor ezt meg kell akadályozni, majdnem bármi áron, mert - mint az ábra mutatja - közveszélyes.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
8th
addikt
Iszonyú, hogy mennyi barom közlekedik kivilágítatlanul. Tegnap késő délután előzés közben a semmiből hirtelen ott termett szemből egy ezüst színű Daewoo Lanos természetesen lámpa nélkül a szürkületben. Nem fostam ám be, á dehogy...
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
ReSeTer
senior tag
Lenné néhány tisztázatlan kérdésem, ami elvileg benne van a könyvekben, de összevissza, vagy értelmetlenül leírva.
Zebrán lehet előzni biciklist, vagy megkell várni míg átgurul fél óra alatt rajta?
Körforgalomban amikor benne vagyunk, akkor ugye nem kell elengedni a keresztbe érkező kerékpárost (ha van körbe nekik út) kifelé jövet?
Ha egy országúton balra akar kanyarodni előttünk egy jármű, de nem tud, mert jönnek szembe-> megáll, akkor ugyebár elvileg lehet előzni őt jobbról. Na de, ha nincs betonút, ahol elférnék tőle jobb oldalt? Akkor lehet használni a földes részt (esetemben egy földesút torkolata) kikerülésre?
Ha városban, főútvonalon van keresztbe egy szaggatott sárga vastag vonalas kerékpár átkelő hely, akkor ugyanúgy megkell állnom, mint a zebránál? Itt nem a kanyarodáskor keresztezőre gondolok, hanem simán egyenes haladáskor.
Van már 2 éve jogsim, csak a gyakorlatban ezek kicsit máshogy szoktak kinézni, tehát ha lehet, akkor elméleti válaszokat kérnék mindenféle felesleges rizsa nélkül, nem úgy mint a könyvekben szokott lenni.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
mephi666
nagyúr
zebrán/vasúti átkelőben (itt van záróvonal is felfestve elé) TILOS előzni még biciklist is (baszott le érte oktató és megjegyeztem... hiába nem érkezik szemből autó és gyalogos sincs a közelben...)
körfolgalomból kifelé jövetre gondolsz, ahol esetleg lehet zebra felfestve? mert itt nincs a biciklisnek elsőbbsége, ha ül a bringán, viszont elcsapni azért nem kellene
országútnál balra kanyarodás: nem előzöd jobbról, hanem kikerülöd... még indexet sem kell használni hozzá (ilyen helyzet bárhol adódhat városban is... egyik kedvenc helyemen simán kerülgetik ki a tuskóbb sofőrök így a balra kanyarodót, csak ők a zebrára is tesznek, ami utána jön )
kijelölt kerékpárút? figyelni kell a táblákat... ha neki van "elsőbbségadás kötelezője", akkor neked van elsőbbséged, viszont ha neked van olyan "mackósajt", aminek a kiegészítő tábláján ott a keresztben haladó út és a kerékpárút is, akkor neked kell elengedned őt (erre gondolok itt a jobb szélén)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
tomcsi23
veterán
A hót sötétben engem is megszivatott már meg egy valami az 51-esen, a majosházi elágazás előtti egyenesben. Épp előztem, azt kb 100 méternél láttam meg a 2 gyertyalángot, ~helyzetjelzővel gyütt.
Gyorsan toltam egy padlót 5-ösben, azt pont befértem.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
MaciG
addikt
EZt a trükköt nem ismertem, mostanában nem szoktam rendőrök elöl menekülni. De ha meg mindenáron meg kell állítani, akkor a kerekek kilövés nem jobb mint odarohanni és benyúlkálni a kocsiba?
BANZAII
biga
senior tag
Ha jól látom a körforgalmas kérdésben nem zebráról, hanem kerékpárútról van szó. Ott természetesen a kerékpárnak van elsőbbsége.
Főutat keresztező út (akár kerékpárút, akár bármi más - hacsak nem másik főút, amit tábla/lámpa szabályozna - de ugye ez nem nagyon szokott lenni) mindig alárendelt! Ettől lesz az főút Ha sima út, akkor meg ahogy írod a táblától függ.
A kérdezőhöz: a kerékpár közúton veled egyenrangú járműnek számít,egy-két speciális esettől eltekintve (ami nagyrészt abból adódik, hogy egy nyomon haladó jármű, mint pl a motor) ugyan úgy kell kezelned mint bármelyik másik járművet.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
biga
senior tag
A kerék kilövés nem feltétlenül jobb húzás egy több tonnás vasdarab esetén Legfeljebb álló helyzetben érdemes vele próbálkozni, de ha egy jobban felszerelt hummerről van szó, valószínűleg az sem fogja megállítani
Utólag lehet agyalni, mi lett volna a jobb döntés a vezető (és járműve) megfékezésére, de szerintem ott a rendőröknek nem volt ennyi ideje ezen agyalni és ahogy én követtem az eseményeket ott és akkor a rendőrök intézkedése elfogadhatónak tűnik (laikusként én kb ezt várom egy rendőrtől, ha egy több tonnás vasban ámokfutó embert kell megfékezni). Sajnos egy rendőr belehalt az esetbe. Talán egy másik döntéssel elkerülhető lett volna ez, vagy épp ellenkezőleg: nem egy rendőr hal meg, hanem egy szembe jövő ártatlan autós (vagy több).
A rendőröket sokszor és sok mindenért lehet bántani, de ha épp azt teszik ami a dolguk, akkor támogassuk őket a támadás helyett (nem feltétlenül rád gondolok ).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
ReSeTer
senior tag
Körforgalomnál ugyanúgy van sok helyen sárga szaggatott vonalas kerékpár átkelőhely. Én azokra gondolok, nem pedig a zebrára.
Kikerülésre akkor most mi a válasz? Mert pont azt nem írtál, csak egy példát, hogy gyakorlatban hogyan szokták.
Mint mondtam, nem kereszteződésnél van a sárga vonalas átkelőhely, hanem egyszer csak egyenes úton keresztben. (tehát nem úgy, ahogy a képen)
Tábla nincs kirakva nekem, viszont a kerékpárosnak se. Akkor wtf van?
[ Szerkesztve ]
biga
senior tag
Kikerülheted, ha van helyed. Az nem előzés, így természetesen nem is szabálytalan. Elvben az sincs tiltva, hogy ehhez részben lelógj az útról, de pl járdára, belterületen zöldterületre stb nem hajthatsz rá
A főutat keresztező kerékpárút is kereszteződés De ha te főúton haladsz, akkor ez téged ne zaklasson. Ha meg nem főút, akkor tábla/jobbkéz szabályozza, mint bármelyik más kereszteződésnél.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Möhe
addikt
Szintén zenész. Ma is és tegnap is kb 400km-t mentem vidéken (3 megyében) ,de mindenhol voltak "én látok,minek lámpát használni" kamikáze barmok. Villogok neki ,de nem is néz rám amikor közel ér,csak megy bambán tovább.A legtöbb grafit szürke,vagy sötét színű kocsi volt,tejködben persze.A másik véglet meg hogy a köd már felszállt,de ködlámpa (vagy a divatledsor) és helyzetjelző+ ködzáró bekapcsolva.
Nem a héten kezdik a lámpás ellenőrzéseket? Az ilyeneknek kéne egy kis fejtágítás a lámpákkal kapcsolatban.
Bedrogozva foleg nem azt fogja csinalni. Egyebkent ha szemkozt fuj egy rendor gazsprayvel, akkor sem gazolok halalra, egy masikat.
brd
nagyúr
Az ilyeneknek kéne egy kis fejtágítás a lámpákkal kapcsolatban.
Felesleges. Nem a feje szűk, a tartalma nem a megfelelő állagú.
The only real valuable thing is intuition.
mephi666
nagyúr
pont ma linkelt ismerős egy ide illő gifet:
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Möhe
addikt
Mondasz valamit.
Ma viszont kellemesen csalódtam , egy a Marcaliban teljesítő 2 gyalogos járőrben. Kb 30 alattiak lehettek,és korrektek voltak,mert rosszul álltam meg a sprinterrel (3 állás volt ahol mind ki vagy belógtam volna ide-oda, ebből kevésbé rosszat választottam). Rámszóltak,hogy álljak odébb vagy siessek,mert ha bejelentik feléjük akkor intézkedniük kell (épp árut adtam át a bolt előtt 5 lépéssel) "tudja milyenek az emberek" mondta, és továbbmentek. Ez volt a pozitívum a mai napomban ,meglepődtem .
qdak
addikt
nem tom miert zavar teged ha fenn marad a kod lampa? ne mond azt h vakit? az itt levo vw meg magatol bekapcsolja ha kanyarodik.
sztem a tompitott, jobban elvakit nappal, es tok folosleges egetni, meg lehet nem kodlampa hanem napppali feny ami: ,,Az utólag felszerelhető DECTANE
nappali világítások LED-jei fényerejüket
tekintve valódi nappali világításként
használhatóak! R87 szabvány szerinti!
Mellettük nem kell felkapcsolni a tompított
világítást nappal!..
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
biga
senior tag
Az első ködlámpa (ha nincs elállítva) valóban nem vakít, de főleg messzebbről lehet zavaró, mert nehezíti a távolság beazonosítását. Nem véletlen, hogy kresz szerint sem szabad nappal használni. Nem is nagyon értem, mi vesz rá valakit arra, hogy nappal jó látási viszonyok között bekapcsolja, hisz ilyenkor az autósnak is és a szembe jövőnek is több kárt okoz, mint hasznot.
A hátsó ködzáró használatát viszont külön órákon tanítanám, és ha valaki felkapcsolva hagyja (bármilyen fényviszonyok közepette - tehát igen, erős ködben is! - mikor ott jön mögötte valaki, annak letörném a karját (de legalább is súlyosan büntetném)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
qdak
addikt
nekem, konkretan nem lehet(ett) kikapcsolni
a hatso az egyertelmu, teljesen igazad van!
anno a mazdan csinaltam meg, mikor a seggemre masztak h bevillantottam a hatsot
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
biga
senior tag
Ha nem lehet kikapcsolni, az meg ugye hiba, ami a szerviz dolga Hibás járművel meg tartósan nem közlekedünk ugyebár
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Sotho
őstag
Tehát erős ködben ha jön mögöttem valaki kapcsoljam le a hátsó ködlámpát, aztán ha lemarad vagy eltűnik vissza, na ne.
qdak
addikt
majd megcsinem egyenlore az jobban zavar h haccso nem muxik
Sotho: sztem nem igy ertette, hanem ne hasznald ha nincs kod.
[ Szerkesztve ]
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
biga
senior tag
Pedig de. Ez a lényege. Ezért hívják pl zárófénynek: aki zárja a sort, az használja. Ha utolér valaki nagy ködben (aki cserébe már messziről észrevett) le kell kapcsolni (hogy ne égesd ki a szemét pl), és neki kell(ene) felkapcsolnia (ha ő lett az utolsó).
Egyébként ködben pláne zavaró a mögötted jövőnek a ködtáró, mert a köd még szét is szórja a fényét. Tehát nem csak elvakítja, de ködben a lámpa méreténél jóval nagyobb területen zavarja a látását!
Nem nagyobb meló erre figyelni, mint pl arra, hogy a refit lekapcsold, ha jön szembe valaki.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
qdak
addikt
hat aze a szemet csak nem suti ki a kod lampa
engem vhogy a hianya sokkal jobban zavar.
am kicsit mas tema:
kukas auton nem kene allul vilagitasnak lennie, csak a tetejen?
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
Sotho
őstag
Egy refivel ne hasonlítsd és nem könnyebb
MaciG
addikt
Igaz, hogy városban alapból nem lehet ködlámpát használni, de pl. hétfő este olyan mocskos nagy köd volt, hogy szinte semmit nem láttam, és ezt még tetőzte az, hogy egy szép hosszú szakaszon még közvilágítás sem volt. Nah itt olyan 15-20km/h-s sebesség volt maximum ami elfogadható volt. Szóval ilyen szitumban azért szerintem érdemes felkapcsolni, csak a baj az volt, hogy nekem vagy nem volt első ködlámpám vagy nem találtam a kapcsolóját.
BANZAII
Sotho
őstag
Nálam az index karon van 2 gyűrű alakú forgatható kapcsoló ezek közül is a belsővel kapcsolom a ködöt ha felfele csavarom bekapcsol a hátsó de a kapcsoló visszaáll alaphelyzetbe majd még egyszer ugyanez a mozdulat és az első is bekapcs, a gyűrű meg ugyanúgy középállásba megy vissza, kikapcsolásnál lefele forgatom , először az első majd a hátsó oltódik le. Tehát ha az elsőt és a hátsót is használom mind a kettőt kéne kapcsolgatnom ha valaki utolér. (ráadásul egy bukkanónál benyomom a refit is és elkezdek indexelni. )
[ Szerkesztve ]
biga
senior tag
Nem tudom milyen kocsiról van szó, de én még olyat nem láttam, hogy hátsó ködzárót csak az első UTÁN tudsz lekapcsolni. Ahol nincs a kettőnek külön kapcsoló, ott is jellemzően a sorrend: fel: első - első+hátsó, le ennek a fordítottja. Természetes egyébként ez a sorrend, mert a hátsót le KELL kapcsolnod, ha valaki utolér, míg az elsőt nem kell, ha utolérsz valakit vagy szembe jön valaki.
Városban (ahol gyakran mennek közel egymás után az autók) meg eleve nem használunk ködzárót, hacsak nem egy tök üres, hosszú kihalt úton nem mész tejködben.
A ködzáró lényege országúton illetve autópályán az esetleges nagy sebességkülönbséggel mögötted érkezőnek a jelzés. Ez lehet akár szakadó esőben (mondjuk te lelassítasz, mert alig látsz a pályán, de mögötted jön egy önjelölt Schumacher, aki szakadó esőben vagy tejfehér ködben is úgy lát mint a macska, így ő rongyol tovább 130-al, akkor jól jönne, ha nem az utolsó 50m-en venné észre az előtte 80-al menő autóst). Kifejezetten hasznos eszköz, ha tudják az emberek használni (de nem nagyon tudják sajnos). Otthon talán ha 1-2 autóst láttam, aki rendeltetésszerűen használta, itt azért több ember tudja normálisan használni, de sajnos itt sem a többség. Igaz, itt inkább az a jellemző, hogy nem is használja.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Sotho
őstag
Lehet hogy igazad van lecsekkolom. Szerintem a sűrű ködben ki be kapcsolgatás felesleges, vagy nem láttál még sűrű ködöt De nálam is ez lesz az utolsó izzó ami kiég.
biga
senior tag
Hegyekben lakom, egy szűk völgyben Valóban van az a köd, aminél talán tényleg jobb, ha le sem kapcsolod (vagy nagy eső pl, mikor pályán felverik a vizet - és itt amúgy sem mennek túl közel egymáshoz az emberek), de azért nem ez a mindennapos.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'