Hirdetés

2024. június 7., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum IV. (téma lezárva)

Hozzászólások

(#4701) Zewa válasza sanyixXx (#4692) üzenetére


Zewa
senior tag

Kössz. Érdekes Motornál frankón ment a dolog bár ott jó vastag volt a külső. :U
Ha erős telünk lesza kkor lehet benevezek 2 ien gumiba ha nem lesza kkro majd meglátjuk.

Nincs tippetek hol kaphatok olcsó bowdenes tárcsaféket(ill csak satu kéne ami V-fékkel kompatabilis.) :F :R

"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"

(#4702) concret_hp


concret_hp
addikt

van még hülye kérdésem ;]

milyen dolgokra érdemes figyelni, hogy ne menjen sz@rrá ez-az a bringán ami esetleg nem triviális? :)
nem ilyenre gondolok, hogy ne csapdossam oda, meg hasonlók, szóval mittomén mondjuk pl a láncot milyen gyakran kell olajozni vagy ilyesmi? azért most hogy kicsit drágább gépem lett, sajnálnám tönkreb@szni :U

keréknyomásnak elvileg mennyinek kell lennie? minden benyakúton fel lehet pumpálni? (a régi bringám tűszelepes volt, szóval annál a benyakút nem játszott :( )

a kerék méretéből hogy tudom pontosan kiszámolni, egy kerékfordulás hosszát? (km órához)
26" keréknél a felni vagy a gumi külseje a 26" ? (vagy inkább mérjem le?)

vagy fullba vagy sehogy :D

(#4703) sanyixXx válasza concret_hp (#4702) üzenetére


sanyixXx
senior tag

na szépen sorban:

láncot ránézésre/hallásra kell olajozni. hallani, amikor már nagyon súrlódik a fogaskerekekhez, na akkor kell megkenni. olaj helyett mehet mindenféle láncápoló spray is rá. lényeg, hogy ne zsírt, mert az felszed minden mocskot és ne wd40-et és társait, mert azok nem kennek.
kerékagyak hasonlóan. hallani, amikor már nem jó. papíron évente érdemes a zsírozandó csapágyakat karban tartani.
bovdenezést detto, de szerintem ez rugalmasabb, mert nem hiszem, hogy annyit használnád, hogy 1 év alatt elnyúljanak.
monoblokk, ha iparis, akkor le kell szarni, ha tönkremegy cserés úgyis...ha nem iparis (jó régi), akkor azt érdemes évente megbuherálni.

keréknyomás rá van írva a külsőre, de montinál 3 és 4 bar közé szokjuk belőni, terepviszonyoktól függően. ha autószelepes, akkor a kúton fújható, ha nem, akkor kapni párszáért átalakítót.

a kerékfordulást pedig egyszerű le kell mérni. van millió táblázat, de a külső hossz kell és az gumiköpenytől függ, azok meg ezerfélék. forgasd úgy az első kereket, hogy a szelep pont a talajnál legyen, told előre a bicót, amíg körbe nem ér a szelep és mérd meg, hogy mennyit mentél.

kb ennyi hirtelen :)

Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/

(#4704) Pinya007 válasza concret_hp (#4702) üzenetére


Pinya007
tag

Leginkább a hajtásra ügyelj, tartsd tisztán! Láncnak hangja van ha már kiment belőle olaj, meg kézzel is ellenőrizheted. Ha csapoknál hozzáérsz és szinte nem is marad olajos a kezed, akkor száraz. Azt szokták ajánlani, hogy olajozni csak tisztítás után! Tisztítás meg különböző oldószerekkel ajánlatos. Gázolaj, vízbázisú oldószer a környezetért, legjobban Brigeciol hozza le a lerakódott olajos mocskot. Ezzel a szerrel a fogassor környékén kell vigyázni, nehogy belefolyjon az agy szigetelésén keresztül a csapágyhoz, mert akkor kihozhatja a csapágyazásból a zsírt. Láncra ecsettel felvihető, vagy ha patentszemes a lánc, akkor szétszedve egy üdítősflakonba shake-elve még intenzívebb a tisztítás. Majd 10-20 percig állva hagyni és vízzel le kell mosni láncot.

Mod: SanyixXx jól összefoglalt mindent, én nem is töröm tovább akkor magam. :)

[ Szerkesztve ]

Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)

(#4705) Jancsi válasza concret_hp (#4702) üzenetére


Jancsi
aktív tag

Igazábol semmire nem kell különösebben figyelni, a lánc, fogaskoszorú lánctányérok és váltók legyenek mindig tiszták, ha van benne teleszkóp, akkor annak is a becsúszói és a lánc legyen szolidan megkenve. Olajbol csak a csapokra kell 1-1 pöttyöt tenni, Rohloff-ot érdemes használni, egy kis 50ml-es flakon ezer párszáz forint, de utntöltik 700-800-ért és elég egy évre.

A keréknyomás függ a gumi méretétöl és a súlyodtol, 2-4 bar közzé kellene belőni a nyomást ahogy kényelmes, minden kútnál pumpálhatod, de azért vegyl egy kis pumpát és egy gumijavító készletet, megspórolahtsz magadnak pár km sétát :D

Elvileg a km órához adtak neked egy szép nagy táblázatot amiben benne van a kerék és a gumi mérethez tartozó kerület ( pl 26x1.9" 210cm), de a a legbiztosabb ha leméred.

Addig pötyögtem amig megelőztek :)

[ Szerkesztve ]

(#4706) concret_hp válasza Jancsi (#4705) üzenetére


concret_hp
addikt

ja vágom hogy táblázat, de mivel a km óra megvan pár éve a táblázat meg már nincs... :D

köszi a segítséget mind3toknak :R

vagy fullba vagy sehogy :D

(#4707) becuszabi válasza Zewa (#4701) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Sok-sok évvel ezelőtt valamelyik bringás újságban olvastam egy házi készítésű szöges gumiról, de ott a csavarfejek és a belső közzé beraktak valamit.
Szintén brinyós ujságban olvastam kerékpárra rakható hóláncról (akkoriban majdnem vettem is egyet, mert itthon gyártották).
Most mit is szeretnél? Csak féktestet, ami jó a V-fékes fékkarokhoz? Pár napja volt itt téma az Avid BB5. Megbízható és tényleg nem drága (igaz kapod vele a tárcsát is). Vagy veszel használtan. Persze van egy pár más gyártótól is megbízható bowdenes tárcsafék (Shimano, Hayes), vagy kevésbé megbízható, gyengébb (Promax, RST), igazából a pénztárcád fogja eldönteni, hogy mit is veszel (Avid BB5-öt láttam 14,5 k-ért, zsírúj, első, hátsó, tárcsával).

"Aki szívből él, az élből szív"

(#4708) sanyixXx


sanyixXx
senior tag

na kicsit felvágok én is a készülő outimmal: kép

acél váz, karbon villa, iparis agyak és egy 9-es ultegra szett várományosa :K :))

Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/

(#4709) Zewa válasza becuszabi (#4707) üzenetére


Zewa
senior tag

Majd utána járok. Ha lezs jó meg hideg akkor veszek gumikat de ha nem lesza kkro nem látom értelmét.
Ige-ige Avid BB5-el szimpatizálok ideglenessen jó lesz. (most nincs keretem új váltó+fékkarokra)
Máre felhivtam egy csávót bontatlan BB5 5K-ért. :U
sanyi: Jó kis gép lesz ez :K Mennyibe fog megállni a súllya?

[ Szerkesztve ]

"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"

(#4710) Voca


Voca
csendes tag

Sziasztok!
Tudnátok nekem segiteni?
Van egy Suntour XC 60-as telom. Szeretnék rá gyárcsaféket. Honnan tudom meg hogy mekkora tárcsát fogad? :F Több helyen írták hogy "kotyogos" lesz. Hát.. nem tudom nekem 1,5év alatt még mindig atomstabil. (Ált. szolidan bringázok csak néha elgurol a gyógyszerem.)

(#4711) becuszabi válasza Voca (#4710) üzenetére


becuszabi
aktív tag

A tárcsa méretét elsősorban a féktest és a hozzá adott adapter mérete határozza meg (hacsak nem akarsz 300 mm-es pizzát rárakni :D).
Ha nem dh-zol akkor 185 mm fölé kár menni. A kotyogósodás meg azért jelentkezhet (hosszú idő után), mert a tárcsafék erőteljesen (és ugye aszimmetrikusan) veszi igénybe a teleszkóp lábait (miközben csavarodik mindenfelé és mozog, a perselyek és tömítések is egyenlőtlenül kopnak).

"Aki szívből él, az élből szív"

(#4712) sanyixXx válasza Zewa (#4709) üzenetére


sanyixXx
senior tag

hát 9 kiló fölé nem akartam engedni, de ki tudja még :DDD már most 5641 gramm :(
dög nehéz a kerékszett...

Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/

(#4713) Voca válasza becuszabi (#4711) üzenetére


Voca
csendes tag

Ohh kössz szépen. :B
Érdeklödés képpen miért jó a malomkerék méretű tárcsa? Kevésbé melegszik?
Mi a véleményetek errőla vázról: CAPRINE X-ONLEE (mostani vázamatz már "kissé" lerugtam azért gondolkodom) 19K-t megér használtam? gyönyörű állapotban, nyeregcsővel,bilincvsel és kormánycsapággyal.
Jah és helyben van. :) Nem tünik rossz vételnek.

[ Szerkesztve ]

(#4714) becuszabi válasza Voca (#4713) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Igen, jobban hűl, de a legfontosabb, hogy sokkal jobban fog a fék.
Ha "ugribugri" vázat akarsz, amit oda lehet csapni a földhöz, akkor a 19k ezzel a felszereltséggel mindenképpen megéri, mert azt írják róla, hogy erős szerkezet.

"Aki szívből él, az élből szív"

(#4715) Ariadne válasza sanyixXx (#4700) üzenetére


Ariadne
őstag

Ez volt az első gondolat, csakhogy nem egyforma a vastagsága, tehát ha vágok is belőle, kissé nehézkes lesz végigpakolni lámpakonzollal, sebességmérővel. :) Kicserélem egyenesre, az sem teljesen egyenes úgyse, de mégiscsak jobb lesz egy fokkal remélem.

Tényleg, tudja valaki, mi értelme van ennek az oversized végű stucninak? Miért találták ki, hogy kétféle (már ha jól tudom) méret van? Semmi racionális okát nem látom így magamtól...

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4716) becuszabi válasza Ariadne (#4715) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Pontosan ezért tartózkodok én is hajlított kormánytól. Lejtőn lefelé jó ha széles, de azon kívül nagyon kényelmetlen nekem is (egyszerűen elfáradt a karom).

Az OS méretet a nagyobb szilárdság miatt vezették be. A falvastagság növelésével egy adott érték után már csak a tömeg nő, a merevség nem (ugyanilyen okból lett a bringáknak karvastagságú alsócsöve, vagy üreges hajtókarja)

"Aki szívből él, az élből szív"

(#4717) Ariadne válasza becuszabi (#4716) üzenetére


Ariadne
őstag

Vagyis XC-re gyakorlatilag felesleges. Nemtom miért ilyennel szerelték, egy Specialized FSR XC, szóval nem az a DH bringa...

A korábbi bringámon hajlított és szintén oversized volt, rengeteget szidtam, amíg fel tudtam applikálni a cuccokat rá. Viszont az 590mm széles volt, ez meg így vágatlanul 660-nal olyan, mint egy anyahajó. :D Ha jól tudom, DH-ra meg freeride-ra viszont épp szélesebbet szoktak használni, pont a kormányozhatóság miatt. Így viszont félek, hogy beleakadnék valami bokorba vagy fába. :DDD

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4718) becuszabi válasza Ariadne (#4717) üzenetére


becuszabi
aktív tag

A cimborámnak szintén FSR XC-je van és bizony azzal a bringával nem átlagos XC-t művel. Semmi durva dh meg trükközés, de ha lejtőt lát és elindul én már csak a porfelhőt látom :D. Ez a bringa amolyan "hardcore XC" besorolást kellene hogy kapjon a maga 120 mm-re képes rugós tagjával (már ha neked is ez az újabb típus van).
Szóval annyira nem volt az felesleges, legfeljebb nem használtad ki.
Sajnos én sem akarom 540-nél szélesebbre vágni a kormányt (hozzászoktam, így kényelmes), de az erősség miatt én is kacsingatok egy ilyen OS kormányra, csak utána kell nézni, hogy el fog-e férni minden.

"Aki szívből él, az élből szív"

(#4719) Zewa válasza Ariadne (#4717) üzenetére


Zewa
senior tag

Egy idő után megszokod ;) Nekem volt egyenes kormányom utána jött egy ien és végül a mostani ien.
Embertől függ menynire hosszú a kezed és mit favorizálsz. Én pl szeretem a mostani kormáényomat bár meg is kérték az árát.
Ha sokat quadozol rászoksz a széles kormányra. :)

[ Szerkesztve ]

"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"

(#4720) bmx powa


bmx powa
tag

Ezazzz, Hétfőn magamévá tehetem őket:
:DD

"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember

(#4721) Ariadne válasza becuszabi (#4718) üzenetére


Ariadne
őstag

2007-es Comp változat, 100mm-es a rugóstag. Nekem csak átlagos XC-re kell, de nagyon várom, milyen lesz lefele. :D No meg felfele, mert eddig 28/38/48-as tányérokkal bíró cross-szal mentem 28"-as kerekeken. :K
Bár a Dobogókőről lefelé menő piros háromszöget még egy ideig nem hiszem, hogy leszállás nélkül tudnám teljesíteni, eddig az volt a legparáztatósabb lejtő, amivel találkoztam. Kedvesem lement rajta végig kétkeréken, de a nyolc fős csapatból csak egy másik emberkével ketten voltak elég bátrak/technikásak ahhoz, hogy ne szálljanak le. De majd idővel... :DD

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4722) Zewa válasza Ariadne (#4721) üzenetére


Zewa
senior tag

Arra még jártam bringával. Egy képet esetleg tudnál linkelni egy meredekebb szakaszról?
Próba , cseresznye. Lényeg hogy legyen egy jó bukod és ne ránts be tövig az első féket mert az csunya lenne.. :)
Saját tapasztalat sajnos. Kissétúl nyomtam a célon és bukfenc. :B

"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"

(#4723) Ariadne válasza Zewa (#4722) üzenetére


Ariadne
őstag

Őszintén szólva, örültem, hogy egészben leértem, még tolva is, ezért nem fényképeztünk. :P De tuti nem úszom meg, biztos megyünk még arra. Valami faültetés miatt el volt terelve az eredetileg megcélzott jelzésünk erre a brutálra, az egész arra az erdészeti útra vezet le, amin a Vörösdagonya meg a Fagyoskatona van (Pilis turistatérképen ezek rajta vannak). Ezerrel lehet aszfalton tépni le utána, ott mentem egyszer több, mint 65km/h-val. Azóta belegondoltam, és már nem megyek annyival. :DDD

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4724) Dirtyz válasza Ariadne (#4723) üzenetére


Dirtyz
őstag

Gratula az új bicajodhoz!
Mi ott szoktunk felmászni Dobogókőre, csak egy helyen kell leszállni, de végig tekerhető különben, lefelé meg király!

Védd a fákat, egyél hódot!

(#4725) becuszabi válasza Ariadne (#4721) üzenetére


becuszabi
aktív tag

A Comp változatot is ismerem, az meg a másik cimborámé (igen, ez egy ilyen "elmebeteg" társaság, szeretjük a megbízható cuccokat) és neki is OS pilótafülkéje van. Megbízhatsz benne, nagyon jó lesz lefelé és felfelé is nagyon lehet vele menni a durva terepen.
Nekem is majdnem olyanom lett, de aztán mégis egy Giant Trance mellett döntöttem.
Ez a piros háromszöges szakasz engem is érdekel, hogy pontosan hol is megy. Egy mumusom nekem is van itt a Pilisben, de az zöld jelzéses (hatalmasat estem ott az első alkalommal és azóta félek, de remélem tavasszal le fogom küzdeni a félelmeimet :D)

"Aki szívből él, az élből szív"

(#4726) Ariadne válasza Dirtyz (#4724) üzenetére


Ariadne
őstag

Köszönöm. :B Kicsit feszélyez, hogy többet tud nálam, de majd igyekszem beérni. Viszont amíg el nem használódik benne valami, semmi további kerékpárral kapcsolatos vágyam nincs, ez ritka alkalom. :)

becuszabi: Na előástam a Pilis térképet, Dobogókőről lefele jövet először K+ majd kezdődik a P háromszög, kb. 1 km-en 240m szintkülönbség a szintvonalak szerint. :U Ezt keresztezi aztán a kék montis jelzés, na az már az erdészeti. Nincs messze, maga az erdészeti nagyon jó mászós gyakorlópálya magamfajta kevésbé edzetteknek, csak sajna aszfalt ugye (Pilisszentkeresztről indulva a legkellemesebb a Sikárosi rét felé, mert jó hosszan lehet menni lefelé utána. :DDD ).

A Trance-ről is igen jókat hallottam, mondták, hogy nagyon jó geometriája van.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4727) becuszabi válasza Ariadne (#4726) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Aha, közben én is szereztem térképet és pont azt is néztem ki magamnak. Na, majd feldobom a fiúknak ezt a lehetséges útvonalat ha már járható lesz a terep.
Azon az erdészeti aszfalt úton én is rengeteget edzettem amikor elkezdtem bringázni (nyugis és nagyon jól lehet gyüjteni a szintet).

Sokat vacilláltam a Trance-nél, de az egységes hátsó háromszög miatt döntöttem mellette (no meg hogy jó pár hónapig használhattam is csere bringaként). Az elhasználódott alkatrészek cseréjén kívül nekem se nagyon lesz már extra fejlesztés (hacsak nem leszek közben milliomosüzletembermédijasztárbotrányhős).

[ Szerkesztve ]

"Aki szívből él, az élből szív"

(#4728) Dirtyz válasza becuszabi (#4727) üzenetére


Dirtyz
őstag

Holnap megyünk arra... ;)

Védd a fákat, egyél hódot!

(#4729) becuszabi válasza Dirtyz (#4728) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Mi meg azt hiszem egy korsó barnára ugrunk át a szlovákokhoz :)

[ Szerkesztve ]

"Aki szívből él, az élből szív"

(#4730) Ariadne válasza becuszabi (#4729) üzenetére


Ariadne
őstag

Én meg örülök, ha a vitorlázóreptérig eljutok, életem első spd-s próbálkozása lesz... Hmm, nincs kék-zöld foltos smiley... :DDD

Kellemes túrázást mindenkinek! :))

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4731) becuszabi válasza Ariadne (#4730) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Akkor holnap feltétlenül adj életjelet :)

Jó utat és szép időt mindenkinek (no meg jó éjszakát)

"Aki szívből él, az élből szív"

(#4732) raczger


raczger
őstag

Azon a piros háromszögön mi is sokszor szoktunk járni, az az egyik kedvenc útszakaszom, nagyon élvezetes ott menni. Bár akikkel én szoktam menni onnan mindenki le mer ott menni, sőt versenyezni szoktunk azon az útszakaszon:D
Ha érdekel valakit leírom merre kell menni a piros háromszöghöz a Matyi büfétől: tehát el kell indulni az aszfalton a sípálya fele, utána szinte teljesen fel kell tekerni a toronyig, vagy mi az, de nemsokkal előtte (5-10m) be kell menni jobbra az erdőbe. Ezután elérkeztek egy 4-es kereszteződéshez, itt kell balra menni, és kezdődik! Eleinte csak nyugisabb lankásabb rész van, de aztán bedurvul:D

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#4733) Zewa válasza raczger (#4732) üzenetére


Zewa
senior tag

Most igy a "nagy télben" tutti nem járok arra de majd lehet csinálunk egy túrát a haverokkal :)

ez lemaradt:
Voca: Nyugottan vedd meg ha nem törött /nicns megrepedve mert frankó váz egyik cimbinek is volt iene. :K

[ Szerkesztve ]

"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"

(#4734) Pinya007 válasza Zewa (#4733) üzenetére


Pinya007
tag

Én is terveztem ma túrát, de végül nem mentem el. Volt kb 20 cm hó, reggelre esett még rá vagy 15, és azóta is folyamatosan szakad. Gumiaim meg nincsenek a helyzet magaslatán: valami CST alap, kopottak is. Így a kb 30cm-es hóban gázolást kizártnak tartottam. :(((
Na majd ha lesz lé, veszek egy garnitúra spike-ot, meg jobb gumikat a nem téli napokra.

Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)

(#4735) Ariadne válasza raczger (#4732) üzenetére


Ariadne
őstag

Bár akikkel én szoktam menni onnan mindenki le mer ott menni, sőt versenyezni szoktunk azon az útszakaszon

Respect... :D Hozzátartozik a dologhoz, hogy a klub kezdő társaságával voltunk arrafelé, és én vagyok a leggyengébb (hmm, láncszem? :DDD á, patentszem, úgyis az a leggyengébb :D ). Nálam sokkal erősebbekkel nem szoktam együtt menni, csak ritkán, mert nagyon nem szeretem, ha miattam kell várakoznia valakinek egy emelkedő tetején mondjuk.

A négyes kereszteződésnél múltkor (szeptember felé) el volt terelve a jelzés, és egyenesen vezetett az új, úgy rémlik, elég rossz, kijáratlan ösvény volt. Bár ugye aki ügyes, annak ez nem gond. :) Cross bringával azért nem volt egy leányálom.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4736) Ariadne válasza Ariadne (#4735) üzenetére


Ariadne
őstag

Grrrr, zuhog az eső... :((( Felöltöztünk a sok réteg téli cuccba, indulás előtt még kinézek az ablakon, erre reménytelenül esik. :W Van egy Speci szobabiciklim... :O

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4737) becuszabi válasza Ariadne (#4736) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Szóval akkor elmaradt az SPD-s próba? Ne aggódj, elesni ráérsz később is ;]
Nekünk sikeres túránk volt, igaz, hogy a max hőmérséklet +1°C volt, meg egy völgyben kb. 50 m-es látótávolság fogadott minket, de kellemes volt. Ma próbáltam ki az új szélálló nacimat, NyNa márkájú (szlovák), a felhasznált technológiák viszont nemzetköziek (Super Roubaix, C-TEX, No Wind)...baromi jó volt :C , volt persze alatta még egy réteg, de az igazán csak a saját megnyugtatásomra vettem fel (inkább izzadjak, mint fázzak). Egyedül az arcom és a lábfejem érezte a hideget. Kamásli mennyit segítene a lábfejnek?

(tegnap rosszul írtam egyébként, a társaság egyik tagjának van FSR Comp, a másiknak FSR Stumpjumper és ez utóbbinak van 120-as rugóútja)

"Aki szívből él, az élből szív"

(#4738) Ariadne válasza becuszabi (#4737) üzenetére


Ariadne
őstag

Hú, ez igen, tényleg jó cuccokban mehettetek, hogy nem fagytatok le. :) Nem áztatok szét? Ha nem, milyen esőcuccod van?

Az FSR Comp milyen színű? Piros, fehér, fekete, szürke?

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4739) sanyixXx válasza becuszabi (#4737) üzenetére


sanyixXx
senior tag

Kamásli mennyit segítene a lábfejnek?
sokat

(tegnap rosszul írtam egyébként, a társaság egyik tagjának van FSR Comp, a másiknak FSR Stumpjumper és ez utóbbinak van 120-as rugóútja)

a medve igyon rád vizet, most rosszul adtam le a drótot az MTI-nek... :)) ;]

Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/

(#4740) Pinya007 válasza becuszabi (#4737) üzenetére


Pinya007
tag

Kamásli sokat, bár még nem tapasztalat beszél belőlem. :( Neoprén anyagút végy, általában 3mm vastagságúakat árulnak. Ha sarazol is sokat, akkor érdemes egy BBB WinterFlex-be ruházni. Ez nem ázik át ha bele kell lépni egy pocsolyába.

Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)

(#4741) becuszabi válasza Ariadne (#4738) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Totál száraz idő volt :C . Ugyanúgy jártunk, mint a múlt héten: túrának vége, tisztába tettem magam, kinézek, szakadt a hó (csak most az eső esett). Esőben nem indulunk el, ha meg útközben kezd rá, akkor azt a ruházatra bízzuk (nekem egy bringás szélálló, esőálló dzsekim van, Vilo márkájú, pár éve vettem a Kerékvárban...minden rendben van vele,kivéve, hogy kifelé se engedi a nedvességet, úgyhogy kicsit dunsztos üvegben érzem magam :), de majd egyszercsak beszerzek egy jobbat )
Az FSR Comp alapszine fekete (felirat fehér)

[ Szerkesztve ]

"Aki szívből él, az élből szív"

(#4742) becuszabi válasza Pinya007 (#4740) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Hmmm...ez egész jónak tűnik...tetszik

"Aki szívből él, az élből szív"

(#4743) Dirtyz válasza becuszabi (#4741) üzenetére


Dirtyz
őstag

Csak mi tekertünk? Mindenki papírkutya volt... :DDD ? Kamásliból én ezt használom:HeavyDuty
Szép időnek indult, de úgy 25 kilitől elkezdett esni, így hazafelé vettem az irányt. 50 körül azért összejött. Papréten vagy 15 centi hó volt....

Védd a fákat, egyél hódot!

(#4744) Pinya007 válasza Dirtyz (#4743) üzenetére


Pinya007
tag

Nálunk egy picit több hó van. :) Sétálni elmentem kutyámmal, gyalog is elég volt gázolni a kb 30 cm-es hóban. bringával spike nélkül nem sok esélyem lett volna. :) Esetleg valami jó kapaszkodós új, nem szeges gumival, amire most szintén nincs keret. Ruházatra elment a zsé. Kamásli végül nekem is HeavyDuty lett.

Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)

(#4745) (Kolombusz)


(Kolombusz)
veterán

Sziasztok!

Eladó:
Elölre való
BR-M-765 féktest és hozzá fékcső.
ST-M-765 fékváltókar.
Tárcsa nincs.
Ez így együtt lenne 20k.
Az ebikeon 35k.

Érdeklődni priviben.

(#4746) becuszabi


becuszabi
aktív tag

Hátsó váltóknál mennyire számít, hogy most rövid (GS), vagy hosszú (SGS) kanalas változatot választ az ember.
A max./min. fogszámot értem (gondolom ez határozza meg a maximális fogszám különbséget), de mi az a kapacitás?
Jól gondolom, hogy egy általánosnak tekinthető 44-32-22 (első), 32-11 (hátsó) rendszerhez csak a hosszú kanalas változatot célszerű használni?

"Aki szívből él, az élből szív"

(#4747) raczger válasza becuszabi (#4746) üzenetére


raczger
őstag

32-11-eshez bőven jó a rövidkanalas, igazából szerintem a hosszúkanalas hülyeség...
jobban odaverődik a kő a váltóhoz stb...
legalábbis akiket ismerek szinte mindenki rövidkanalst használ 11-32-es fogszámon hátul, és jól működik nekik...
esetleg lehet, hogy már 11-34-eshez célszerűbb hosszúkanalast, de a 32-es fogszám is már sokszor fölösleges...
nekem is a mostanin (lassan már régin) hátul a legnagyobb fogszám 28 volt, és sohase volt az az érzésem jobb lenne ott még egy fokozat, pedig volt hogy elég durva helyeken mentünk fel:)

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#4748) Jorus válasza raczger (#4747) üzenetére


Jorus
nagyúr

Nem a hátsó sor a lényeg, hanem, hogy elöl mekkora a fogszám-különbség a nagy- és kistányér között, mert ezt a különbséget kell felvennie a hátsó váltónak. 44-32-22-es hajtóművel szerelt rendszernél mindenképpen javallot a hosszúkanalas váltó, mert a rövid, lánchossz függvényében vagy nem veszi fel a különbséget, és lógni fog a lánc, vagy a felsőbb tartományokban nagyon meg lesz feszülve, és hamar elfárad a rugó.

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#4749) Thyb válasza Pinya007 (#4740) üzenetére


Thyb
senior tag

Arra érdemes vigyázni, hogy a cipőben az a bizonyos matrica amit )legalább is a Shimanonál adnak) be legyen ragasztva, mert a nagyobb pocsolyáknál felverődő viz be tud szivárogni alul. Nekem van Neoprém téli, és esőálló őszi-tavaszi kamáslim is. Most meg ez utóbbit használom. Legalább a cipőm nem ázik sz@rrá.

Ha a hatalom csúcsán nincs erkölcs, alatta nincs szabadság.

(#4750) raczger válasza Jorus (#4748) üzenetére


raczger
őstag

hát nemtudom de sok-sok embert ismerek akinek rövidkanalas van, és 22-32-44 -es fogszáma van, és nem volt még sohase vele bajuk...

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum IV. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.