Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-11-30 08:36:14

LOGOUT.hu

ide várjuk a Prohardver! lapcsaláddal kapcsolatos fejlesztési javaslatokat
a bugokat, hibákat ne itt, hanem a Bugok a PH! lapcsalád oldalain topikban jelezzétek!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21351) Panthera válasza Wyll (#21349) üzenetére


Panthera
őstag

Ha személyesen érintett vagy benne, akkor jelentsd.

(#21352) p.t.r válasza Panthera (#21351) üzenetére


p.t.r
aktív tag

Na igen. Kutyakeksz fórumtárs nem igazán volt korrekt, miután bezsebelte a pozitívat. Aki előbb értékel, annak ezután ez már zsákbamacska lehet, hogy mit kap vissza.

(#21353) Kalandor válasza Wyll (#21345) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

- kiírta, hogy nincs alku, erre alkudoztál
- kiírta, hogy telefonon érdeklődj, erre te üzeneteket írtál
- utalni akartál, miközben az eladó csak készpénzt akart, de erre meg rá akartad terhelni a készpénzfelvétel 500 ft-os díját
- és utána még visszakértél 180.000 forintból 10 forintot, mondván csak 179.990 ft volt a vételár (ha neked az a 10 ft ennyire fontos, akkor viszont vigyél pontos összeget, nem boltban vásárolsz hogy kötelező legyen visszajárót tartani a kasszában)

Ha ez igaz (és nem cáfoltad egyiket sem), akkor az ő megélésében egy fárasztó, kekeckedő és nem tudom finomabban mondani, elnézést, de (te szóhasználatod amúgy) pitiáner vevő lehettél. Én nem adnék érte negatívat (még értékelést sem), viszont megértem, ha valaki ezen bepöccent. Ő nem ajánl téged, ez csak ennyit jelent.
8 másik embert ajánl, tehát nem az látszik, hogy úri passzióból tenyerét dörzsölgetve direkt kicseszett veled, hanem ő ezt az egy üzletet veled így élte meg.

Sajnálom.

Mondom, én nem adnék ezért negatívat, de amit írt, valid, és hiába mismásolod itt azzal, hogy akkor helyesírási hibáért is lehet negatívat adni, NEM ez történt.
Mégegyszer sajnálom, de ez az ő értékelése, és ami látszik, az alapján ő ezt tényleg megélhette negatívként. Írtam neki privátban is, hátha meggondolja magát, de elfogadom az érvelését, és nem fogom törölni.

[ Szerkesztve ]

(#21354) s7evcsenko válasza Kalandor (#21353) üzenetére


s7evcsenko
addikt

Egyet értek veled.
A páciens teljesen korrekt módon levezette, hogy miért adta a negatívat, és végigolvasva a sztorit, valahol meg is lehet érteni, hogy így érez.
És még azt is hozzátette korrekt módon, hogy azon kívül minden rendben volt.
Így majd aki olvassa a negatívat, az eldöntheti, hogy nála mennyire relevánsak a leírtak.

"Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."

(#21355) macilaci78 válasza Kalandor (#21353) üzenetére


macilaci78
nagyúr

- és utána még visszakértél 180.000 forintból 10 forintot, mondván csak 179.990 ft volt a vételár (ha neked az a 10 ft ennyire fontos, akkor viszont vigyél pontos összeget, nem boltban vásárolsz hogy kötelező legyen visszajárót tartani a kasszában)
Ha 179.990 Ft-ért hirdetek meg, akkor KP-s tranzakcióhoz viszek magammal 10 Ft-ot. Nem köteles a másik fél kiszámolt apróval jönni.
Ezt külön is kiemelném: 10 ft ennyire fontos - sosem túrkálok más zsebében. Lehet, hogy neki ennyire fontos. A családomban például a dédnagymama az 5 Ft-osokat gyűjtötte, 100 darabot, hogy a dédunokájának adhassa születésnapra.

A helyesírási hiba miatti negatív értékelés példáját én hoztam fel.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#21356) p.t.r válasza s7evcsenko (#21354) üzenetére


p.t.r
aktív tag

Ez oké, de a negatív azért egy kényes dolog. Neki illett volna leadni hamarabb az értékelést, ha már ezt tervezte.

(#21357) s7evcsenko válasza p.t.r (#21356) üzenetére


s7evcsenko
addikt

de miért?
ha ő negatívat ad, akkor te is? csak azért is? bosszúból?
Vagy min változtatott volna, ha előbb adja ő?

"Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."

(#21358) Szabi® válasza p.t.r (#21356) üzenetére


Szabi®
addikt

Sztem pár negatív számtalan pozitív mellett nem oszt. Én is vettem már olyantól előreutalással is, ahol volt 2-3 negatív. Nem a világ.
Egyébként a fenti úrnál van egy semleges értékelés is 4 évvel ezelőttről, ami hasonló szituációkat veséz.

[ Szerkesztve ]

(#21359) Wyll válasza Kalandor (#21353) üzenetére


Wyll
őstag

Az a baj, hogy saját bevallása szerint pozitívat akart adni, de meglátta a (pozitív!) szóbeli értékelésemet, és azon pöccent be! Mert tényszerűen beleírtam hogy késett kicsit ill. cigiszagú a kártya. (Pedig ez nem őellene volt, én mindig informatív értékeléseket szoktam írni, nem az az "ajánlom+++" típus vagyok.)

Az érveire is van reakcióm, bár az lehet hogy már nem ide való, meg nem tudom változtatna-e a ítéleten..

A legfőbb bajom, hogy semmit nem szólt menet közben hogy probléma lenne, sem pedig akkor amikor betelt nála a pohár, csak kaptam egy nagy negatívot, amikor már én semmit nem tehettem, és ezt baromira inkorrektnek érzem. Mindezt újoncként. A hangnem amit privátban megüt az tovább fokozza az "élményt". És minderre utólag már szinte semmi lehetőségem reflektálni, pedig merőben megváltoztatja számomra az egészet. Ha ezt tudom, akkor nem üzleteltem volna vele! Nekem ennyit nem ért a dolog! Ráadásul ez alapján simán megvan az esély, hogy más is "kihúzza nála a gyufát" anélkül hogy erről tudna közben.

És mindez azért, mert aki utólag értékel, el tudja olvasni a másik értékelését.

[ Szerkesztve ]

Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Wyll

(#21360) Wyll válasza Szabi® (#21358) üzenetére


Wyll
őstag

Annál a korábbinál is bármibe lefogadom, hogy a semleges értékelésem miatt kaptam én is semleges értékelést. De az legalább nem virít ott az ember neve mellett.

Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Wyll

(#21361) Szabi® válasza Wyll (#21360) üzenetére


Szabi®
addikt

Én nem ítélkezem, pont azt írtam fentebb is, hogy pár negatív is eltörpül 50-100 pozitív mellett. Arra a semlegesre azért lettem figyelmes, mert hasonló körülményre tér ki, de lehet csak rossz napod volt egy-két bizniszben.

(#21362) p.t.r válasza s7evcsenko (#21357) üzenetére


p.t.r
aktív tag

ha ő negatívat ad, akkor te is?

szerintem ez evidens :K
A történet meg akkor, le van írva mindkét szögből, értelmezze mindenki úgy, ahogy érzi. De legalább látszik mindkét oldalon, hogy volt valami.

[ Szerkesztve ]

(#21363) s7evcsenko válasza p.t.r (#21362) üzenetére


s7evcsenko
addikt

szerintem meg ez egyáltalán nem evidens. :N

Amúgy nekem úgy rémlik, hogy valahogy lehet válaszolni a negatív értékelésre, én biztos vagyok benne, hogy láttam már választ negatívra.
Lehet, hogy ez csak régen élt és már nem, de mint ha lett volna.

"Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."

(#21364) Panthera válasza s7evcsenko (#21363) üzenetére


Panthera
őstag

Lehet bármilyen értékelésre válaszolni, 2022-ben lett aktiválva ez a funkció. Még a réges régiekre is.

(#21365) p.t.r válasza s7evcsenko (#21363) üzenetére


p.t.r
aktív tag

Wyll pozitív értékelés mellett megjegyezte, hogy cigiszagú volt stb. Erre kutyakeksz kolléga bosszúból negatívat ad. Ez a része sántít nekem. Írja oda ő is pozitív mellé, hogy mi nem tetszett. De ha negatívval válaszol pozitívra az legyen nála is akkor egy negatív és ennyi. Gondolja át előtte mit ér neki. :R

(#21366) Kalandor válasza macilaci78 (#21355) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ezt külön is kiemelném: 10 ft ennyire fontos - sosem túrkálok más zsebében
Hiába kötekedsz, nem turkálok senki zsebében, én is azt írtam mint te, hogy vigyen magával pontos összeget és probléma megoldva.

A helyesírási hiba miatti negatív értékelés példáját én hoztam fel.
Ő is ezzel érvelt: [link]

(#21367) Kalandor válasza Wyll (#21359) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Az a baj, hogy saját bevallása szerint pozitívat akart adni, de meglátta a (pozitív!) szóbeli értékelésemet, és azon pöccent be!
Én erről nem találtam publikus információt :(

A hangnem amit privátban megüt az tovább fokozza az "élményt".
Volt a hangnembeli élményhez szerencsém.

Ráadásul ez alapján simán megvan az esély, hogy más is "kihúzza nála a gyufát" anélkül hogy erről tudna közben.
Ha elkezd ilyen értékeléseket osztogatni, az más helyzet, de egyelőre nem ez van.
Ezt a jelen negatívat lehet hogy megelőzhette volna az, ha nem látja az értékelésedet (ha igaz az állításod). Az a baj hogy tegyük fel, hogy ez most megvéett volna, de nem nem tudom, hogy az értékelés rejtésével hány másik esetet generálunk. Mert ha van vaj valaki fején, adhat megelőző csapásként tuti ami fix egy negatívat, míg ha látja hogy nincs baj, inkább nem ad. Úgy látom általában az értékel először, aki jobbhiszemű ember, aki pozitívat ad. És ez kicsit már a MAD doktrina területe: ha számítok arra (félek attól) hogy csapás lesz, akkor személyiségtől függően lehet hogy hogy inkább addig csapok, amíg tudok, mert utána már nem tudok csapni.

(#21368) SUPREME7


SUPREME7
őstag

Ha már téma az értékelési "rendszer", én is - ismét - jelezném, hogy a negatív értékelésemet megköszönném, ha felülvizsgálnátok - igen, ennyivel utána is idegesít, mert teljesen "jogtalan" - hiszen egy létre nem jött üzletért kaptam negatívot (amiért saját bevallásotok szerint sem jár) úgy, hogy kárt sem okoztam az eladónak, szimplán nem az ő termékét választottam.

(#21369) macilaci78 válasza Kalandor (#21366) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Az egész hiszti abból fakad, hogy létrejött az üzlet. Ahogy írtad, a hardverapró nem bolt, az egy piactér. Tehát a tranzakció keretei némiképp rugalmasabbak, mint egy boltban, másfelől az eladó megválaszthatja nemcsak az eladás feltételeit, hanem a vevőt is. Simán megtehette volna, hogy a számára nyűgös vevőjelöltet kikosarazza. De nem, inkább végigjárta ezt a kényelmetlen utat és aprólékosan megemlékezett róla az emlékirataiban.
ha neked az a 10 ft ennyire fontos - Az értelmezése nagyon függ attól, ki milyen hangsúllyal olvassa. :R

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#21370) DS39 válasza lezso6 (#21346) üzenetére


DS39
nagyúr

Honnan tudja a rendszer, hogy megtörtént-e az üzlet, hiszen a tranzakció nem itt az oldalon zajlik?

(#21371) Kalandor válasza SUPREME7 (#21368) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ez 8 éve volt, akkor még lehetett érte értékelni.

(#21372) Kalandor válasza macilaci78 (#21369) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Nem mindent lehetett előre tudni, a tízforintos dolog már csak a helyszínen derült ki, és lehet hogy nem akart dolgavégezetlenül hazamenni az eladó.

(#21373) Kalandor válasza DS39 (#21370) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Mesterséges intelligencia végez valószínűségszámításokat nagyfelbontású infravörös műholdképekkel és feketemágiával.

Onnan hogy az eladó visszajelzi. Ha hazudik, annak ki van írva, hogy következménye lesz.

(#21374) sandró60 válasza Dißnäëß (#21330) üzenetére


sandró60
addikt

Üdv!
Hol tudom a negatív értékelést kezdeményezni egy olyan "vevő"aki a megbeszéltek ellenére nem teljesítette a megállapodásunkat.
Konkrétan több,mint 2 hétig félre tettem a vevő által kért terméket,mégse vette meg.Egy elnézést se írta.Pedig ide a PH-ra be volt jelentkezve.

(#21375) Kalandor válasza sandró60 (#21374) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Jelenleg nem lehetséges. Át kell alakítanunk ezt is, de nincs rá időm. Ez van, sorry.

(#21376) SUPREME7 válasza Kalandor (#21371) üzenetére


SUPREME7
őstag

Mire lehetett negatív értékelést adni? Ha nem jött létre üzlet és nem volt konkrétan semmi megbeszélve? Ha valaki ráírt / beszéltek telefonon, hogy érdekel a termék, hol/mikor lehet átvenni, akkor az már konkrét vételi szándéknak számított? Az eljáró "hardverapród" saját bevallása szerint is (privát üzenet, szívesen megosztom, ha engedi) azzal az indokkal engedélyezte az értékelést, hogy akár "érhette volna kár is" :DDD Ne vicceljünk már ...

[ Szerkesztve ]

(#21377) Kalandor válasza SUPREME7 (#21376) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

8 éve volt, nem tudok vele foglalkozni.

(#21378) Malák válasza Kalandor (#21371) üzenetére


Malák
aktív tag

Egyébként ilyen szempontból jobb volt a sima 1-1-es értékelésnél a régi, ahol már nem is emlékszem pontosan hogy volt, de volt külön pont pl. arra, hogy a vevő kifizette-e a vételárat, vagy sem. Még a legelső üzleteim egyikén volt, hogy kis zöldfülűként próbáltam párezret alkudni (lassan 10éve) egy prociból, ahol az eladó egyébként eljött hozzám jófejségből és mondta, hogy ezt itt nem szokás, meg nem is örül neki, ha minden kötél szakad, mehet, mert nem fog éhen halni tőle, de az tuti, hogy az értékelésben benne lesz, ér-e nekem annyit.

Amúgy az "itt nem szokás ezt" résznél megfogott és igaza van. Itt úgy illik, hogy előre üzenetben / telefonon még legkésőbb az adásvétel előtt annyi idővel, hogy mindkét fél fel tudjon rá készülni (ne induljon el feleslegesen, ha fix az ár pl.) és annak a tudatában zajlik az adásvétel.

Egyébként meg rengetegszer adnék az eltűnősöknek negatívat, meg a "nem jelent meg" tagok, akik utána elérhetetlenek telefonon mind SMS-ben, mind hívásban, mind itt privát üzenetben abszolút kaphatnának valami virgácsot, mert emelné a színvonalat, ha lehetne jelezni, hogy az adott ember hajlamos úgy meggondolni magát, hogy utána pont telibeszarja, hogy a másik fél számolt vele az idejéből, stb. Csak nem véletlen nincs így, mert ezeket túl könnyű lenne osztogatni és nehéz bizonyítani. Amúgy oké lenne, ha lenne annyi vér bennük, hogy szólnak, akár csak 1 SMS/üzenetben, hogy bocs, meggondoltam magam.
Én személy szerint volt már, hogy akartam volna negatívat adni, de a várható bosszúnegatív miatt inkább elengedtem a dolgot.

(#21379) Szabi® válasza Malák (#21378) üzenetére


Szabi®
addikt

Meg az olyanoknak akik kérik utánvétre, meggyőznek, feladod, és közlik direkt másnap, hogy már találtak mást inkább és elnézést kérnek. Aztán a csomag meg visszaér 1 hét múlva ütötten-verten . . .
De ha meg mindenért szól mindenki, abból milyen káosz lenne ? :N

(#21380) Malák válasza Szabi® (#21379) üzenetére


Malák
aktív tag

Megbeszélünk mindent, utánvéttel feladom, de szól, hogy nem fog menni, az nekem sokkal kevésbé fáj, mint ha nem szólna. Volt már ilyen, nem örültem, de elmondta kereken, hogy elszámolta magát és az érződött, hogy tényleg sajnálja.

Szerintem a negatívat az érdemli ebben az esetben, aki eltűnik és nem veszi át, majd a 10 munkanap lejártával visszajön nekem a csomag. De az rendesen felcsesz, mert az gerinctelen dolog.

De mivel ott sincs adásvétel, ezért nem kaphat értékelést, pedig megkárosított.

(#21381) Malák válasza Szabi® (#21379) üzenetére


Malák
aktív tag

Nem feltétlen lenne káosz, lehet, hogy csak simán megszűrné a társaságot. Az is a célja az egész értékelősdinek

(#21382) 5teve válasza , (#21348) üzenetére


5teve
senior tag

erre ne vegyél mérget.
most kaptam egy alaptalan bosszúnegatívot, (mint vevő ráadásul) és hiába reklamáltam, az esettel foglalkozó moderátor kerek-perec egy blőd indoklással elutasított.

BTW: szerintem az esetek túlnyomó többségében ha egy vevő reklamál és negatívot ad automatikusan az eladó küldi a bosszúnegatívot. Nem lenne erre valami "gyógymód"?

[ Szerkesztve ]

tel: 7o-373-oo29 *** NO SMS!!! *** brit tudósok szerint 10 fogorvosból 8 az 2.

(#21383) , válasza 5teve (#21382) üzenetére


,
addikt

Az "Üzleti vita és megbeszélés" topikban olvasott hozzászólások alapján tudom csak feltételezni, hogy az alaptalan negatívok törlésre kerülnek. Számtalan hozzászólás született ilyen miatt, és törölték is a negatívokat, ha azokat alaptalannak ítélték meg az illetékesek. Elég csak rákeresni az adott topikban a "negatív" szót tartalmazó hozzászólásokra. (Neked is volt már törölve alaptalannak ítélt negatívod.) Én kívülállóként ennyit tudok csak hozzáfűzni, minden másban az illetékesek tudnak segíteni.

(#21384) Szabi® válasza Malák (#21381) üzenetére


Szabi®
addikt

Az igaz, de akik itt a negatív miatt "sírnak" azok mindegy kitől és miért kapják, akkor is jönnének hogy negatívot kaptak, egy ponton túl már az egójuk nem engedi, hogy ott legyen a nevük mellett, még ha az értelmesen meg is van indokolva, és indokolt is, akkor sem.

(#21385) DS39 válasza Szabi® (#21384) üzenetére


DS39
nagyúr

ezt kívülről nehéz megállapítani.
1000+ pozitív mellé lehetne egó, hogy tartsák a "hibátlan" mérlegüket, de ha valaki úgy érzi, hogy jogtalan a negatív vélemény, akkor irreleváns, hogy mennyi pozitív mellett reklamálja meg az illető.

(#21386) Szabi® válasza DS39 (#21385) üzenetére


Szabi®
addikt

Én nem adtam soha, ha hibáznék és kapok azt elismerném, nem a világ. Viszont ha adnék, okkal adnék, és nem biztos hogy tetszene, ha utána még érne egy cirkusz hogy miért adtam., aztán még magyarázkodhatnák is olyanok előtt, akiknek semmi relevanciája nincs 2 ember közötti üzletben.
Bonyolultabb ez ennél.

[ Szerkesztve ]

(#21387) , válasza Szabi® (#21386) üzenetére


,
addikt

Ha hibázik valaki, azért szerintem nem jár negatív. Ha viszont a hibáját nem hajlandó korrigálni/helyrehozni, azért már igen.

(#21388) drdr


drdr
senior tag

Hardveraprón, az Asztaligép/tápegység/ATX alatt három topic van:
500 W alatt
501-700W
701 felett

Ez így elég félreérthető, az 501-700-ban is van jó pár 500W-os táp, mert igazából nincs kategória az 500W-osnak.

Helyesen valami ilyesmi kellene:
500W-ig
501-700W
700W felett vagy 701W-tól
Vagy
Ha "500W alatt" van, akkor a következő kategória 500W-700w és
700W felett.

Üdv
DR

(#21389) Kalandor válasza drdr (#21388) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Javítva és létrehoztam két új kategóriát is.

(#21390) drdr válasza Kalandor (#21389) üzenetére


drdr
senior tag

Szuper! :R

(#21391) Wyll


Wyll
őstag

Köszönöm mindenkinek a hozzászólását az értékelési rendszerrel kapcsolatban!

Összefoglalva két problémát látok:

- A később értékelő fél elolvashatja a másik értékelését.
(Ez nem a MAD doktrína területe, ez szerintem kétszereplős fogolydilemma, csakhogy aszimmetrikusak a két fél számára a feltételek, így a később értékelő előnyben lesz.)

- Kéne valamilyen minimális de írott üzletelési szabályzat féleség, amit persze nem lenne kötelező betartani, de vita esetén alapul szolgálna. (Úgy sejtem, hogy valójában van ilyen, de csak "szokásjog", nincs leírva.)
Ebbe bele kéne venni (többek közt), hogy bármely fél az esetleges problémáját köteles közölni a másik féllel, hogy az érdemben reagálhasson rá, korrigálhasson. Olyan problémára ne lehessen negatív értékelést adni, amit nem közöltünk az üzlet során a másik féllel.

Emellett hadd fejezzem ki őszinte megrökönyödésem afelett, hogy a Hardveraprón egy olyan üzletfél, aki
(1) egy szóbeli megbeszélést követően önként belement az üzletbe,
(2) az üzletet teljes mértékben az ő eredeti feltételei szerint, a szóban megbeszélteknek megfelelően végigvitte, problémát nem jelzett,
(3) végül kapott egy pozitív értékelést,
az a másik fél üzletelési stílusára hivatkozva adhat negatív értékelést.

[ Szerkesztve ]

Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Wyll

(#21392) Szabi® válasza Wyll (#21391) üzenetére


Szabi®
addikt

"(1) egy szóbeli megbeszélést követően önként belement az üzletbe,"

Nem rosszból, de te nem látod ezt át, ő árult valamit, ami neked kellett, tehát neked kellett belemenned, hogy meg-e veszed, és rád vonatkoztak azok, amiket az eladó lefektetett.

"(2) az üzletet teljes mértékben az ő eredeti feltételei szerint, a szóban megbeszélteknek megfelelően végigvitte, problémát nem jelzett,"

Dehát az értékelésnél pont arra tért ki, hogy semmit nem követtél, amit ő lefektetett :U
És sztem ez az egész akkor lenne fer, ha ő is itt lenne, és eltudná magyarázni mit miért tett.
Igazságosabb lenne, ha ő is megtudná védeni az álláspontját, ez így elég egyoldalú. Továbbra is azt mondom 1 negatív nem a világ, és te is óvatosabb/megfontoltabb leszel ezek után még ha ez nem is érne negatívot. :)

(#21393) Wyll válasza Szabi® (#21392) üzenetére


Wyll
őstag

"neked kellett belemenned, hogy meg-e veszed"
Én nem így látom. Minden üzlet egy kölcsönös együttműködés, és mindkét fél eldöntheti hogy belemegy-e vagy sem. Senki nem szorított pisztolyt a fejéhez, hogy végigvigye velem az üzletet miután hallhatta hogy "problémás vevő vagyok". :P Viszont a végén mégis ezt hozta fel problémaként.

"semmit nem követtél, amit ő lefektetett"
Meghirdetett ár és készpénz, ezek voltak az eredeti és szóban megbeszélt feltételek, és ezekben nem történt változás. Mindaz amit nem követtem, még a lebonyolítás előtt történt, amikor visszakozhatott volna. A 10 forintos dolgot meg inkább nem kommentálnám, mert akinek gond a pontos elszámolás, az ne üzleteljen. (Igen, el lehet tőle tekinteni, de ha mégsem, az ne lehessen ok egy negatívra!)

Szívesen megvitatom vele a dolgot a releváns topikban, feltéve ha van még esély az utólagos beavatkozásra. :U

[ Szerkesztve ]

Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Wyll

(#21394) Kalandor válasza Wyll (#21391) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

" így a később értékelő előnyben lesz."
Ebben igazad van, ez egy olyan érv, amit lehet méltányolni, ezért (is) rejteni fogjuk a leadott értékeléseket.

[ Szerkesztve ]

(#21395) , válasza Wyll (#21391) üzenetére


,
addikt

"- A később értékelő fél elolvashatja a másik értékelését.
(Ez nem a MAD doktrína területe, ez szerintem kétszereplős fogolydilemma, csakhogy aszimmetrikusak a két fél számára a feltételek, így a később értékelő előnyben lesz.)"

Eleve ennek úgy kéne működnie szerintem, hogy aki kezdeményezte az értékelést, ő értékelhessen először. Én legalábbis mindig meg szoktam várni, az illendőség ezt úgy kívánja.
Kb mintha fölhívna valaki telefonon, aztán engem nem is érdekelne, hogy ő miért hívott, meg se várnám, hogy elmondja, hanem elkezdeném mondani a saját mondandómat. Ő hívott, természetes, hogy övé a jog, hogy elmondja, miért. Ugyanez van értékelésnél is. Ha én kezdeményeztem, nekem kell először értékelnem, ha a másik fél kezdeményezte, akkor pedig nyilvánvaló, hogy neki.
Az, hogy a később értékelő elolvashatja a másik fél értékelését, miért baj? Eleve a bosszúnegatív tiltott, tehát csak azért nem adhat a másik fél is negatív értékelést, mert az először értékelő fél azt adott.
Ha az üzlet pozitívan zárult, akkor úgyis mindkét fél pozitív értékelést fog adni (mást nem is adhat). Ha bármi probléma adódott, de azt rendezte az érintett fél, azért nem járhat negatív, hisz az üzlet szintúgy pozitívan zárult. Akkor meg nem értem, hol a probléma.

(#21396) Panthera válasza , (#21395) üzenetére


Panthera
őstag

"Ugyanez van értékelésnél is. Ha én kezdeményeztem, nekem kell először értékelnem, ha a másik fél kezdeményezte, akkor pedig nyilvánvaló, hogy neki."

A kezdeményező technikailag mindig a vevő. Vagy arra gondolsz inkább, ki hozta fel, hogy értékeljenek?

(#21397) , válasza Panthera (#21396) üzenetére


,
addikt

"A kezdeményező technikailag mindig a vevő."

Pontosan. Minden téren. Eleve ő írt rám egy hirdetéssel kapcsolatban, ő indította el az értékelési kérelmet is, még szép, hogy övé a jog, hogy először értékeljen.
(A "Ha én kezdeményeztem" alatt arra gondoltam, amikor én vagyok a vevő.)

(#21398) 5teve válasza Kalandor (#21394) üzenetére


5teve
senior tag

ezt személyszerint nagyon jó ötletnek tartom, így valószínüleg kevesebb lesz a bosszúnegatív.
(az enyémet pl. továbbra is igazságtalannak tartom, mivel semmilyen hibát nem követtem el, kárt nem okoztam, sőt én vagyok a károsult)

tel: 7o-373-oo29 *** NO SMS!!! *** brit tudósok szerint 10 fogorvosból 8 az 2.

(#21399) SzabóBonifác


SzabóBonifác
újonc

Sziasztok!

Kíváncsiságból érdeklődnék,hogy csak nekem fordult-e meg a fejemben,hogy esetleg a hirdetés feladásakor szerepelhessen "Garanciális" opció. Valamint szűrési feltételeknék erre is lehetne szűkíteni ha valakinek erre van igénye.Nyilván ez a személyes garanciára nem érvényes.
Szerintem sokunknak segítene.
Nem találkoztam hasonló Topic-kal, ha mégis volt akkor tárgytalan!

Köszi,hogy elolvastad! :)

[ Szerkesztve ]

(#21400) Kalandor válasza SzabóBonifác (#21399) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Szia, sajnos több ok miatt sem lesz ilyen.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.