Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók IV. - AMD Expo
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [potyautas:] Miért olyan drága?
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
A fékhűtése is jócskán leromlik ettől.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Jól emlékeztem, hogy láttam már ezt korábban is. Úgy veszem észre, azóta rakott kis pöttyöket is minden küllőhöz.
Meg azért az óccsó téli gumi a prémium autón esete is megérne egy misét. 🐵🍌
[ Szerkesztve ]
boogie84
veterán
Ismerősömnek Mx-5-ön vannak ilyen fékek. Utcán olyan hangja van, mintha vonat fékezne. Pályán nincs hangja csak harap. Ilyen ez a popszakma.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
tboldi
nagyúr
boogie84
veterán
tboldi
nagyúr
Nálad még azért látszanak a súlyok.
ddsteel
aktív tag
Beszarás, ez tényleg az! de jó A cikkíró is rögtön a fékporral jön. Ezek szerint már csak ezért sem rak tényleg fel értelmes ember ilyen szart. Amellett, hogy gagyi, ronda, még káros is.
ddsteel
aktív tag
Az hagyján, de legalább jól nézne ki
Ranagol_5
senior tag
Sziasztok!
Van nekem egy gen 5-ös civic coupe, amerikai változat D15B7 motorral. Utána jártam, hogy D16Z6-os hengerfejjel + egyebek (solenoid, p28 ecu, szelepfedél, leömlő, beömlő, gyújtás etc.) lehet belőle egy vtec-et csinálni. Tudnátok ajánlani ehhez valami hozzáértő megbízható szakit, aki megtudja csinálni az átalakítást illetve akivel tudok konzultálni, hogy pontosan milyen alkatrészek kellenek?
Illetve az is érdekelne, hogy ha én ezt leszeretném papírozni, annak mi a mente, ha van erről infótok azt is szivesen veszem, mert ugyan találtam róla pár leírást, de nem egyérteműek számomra.
A válaszokat előre is köszönöm!
Csak hogy képiesítsük, ő lenne a delikvens.
[ Szerkesztve ]
Sometimes I feel my self like a fuckin' monkey. | Irigylem a szüleimet. Nekem sose lesz olyan zseniális gyerekem, mint amilyen nekik van.
flegga92
senior tag
Hova valósi vagy? Papírozás lehetetlen, de teljesen fölösleges is. Mivel a blokk marad, a kutya nem fog beléd kötni műszakin sem.
buherka
addikt
Az felni élét így is le tudja zúzni ha balfasz és odanyomja a kereket a padkához.
Rettentő ronda egy találmány...talán a Wish-en árulnak ilyen marhaságokat.
Állítsa be tükröt úgy hogy lássa a hátsó kereket....meg a padka szélét.
Okos ember a más kárán tanul, a buta a sajátján, a hülye a sajátján se.
Qru
MODERÁTOR
Papírozással én sem bajlódnék, mert irtó nagy macera. Mivel nem bontják meg a műszakin sosem derül ki, hogy belül nem is az van benne amit eredetileg rejt(enie kéne) a blokknak.
Szép vas amúgy, gratulal!
#nincsbennetarcsi
Ranagol_5
senior tag
17. kerületi vagyok.
Én is erre gondoltam a papirozással kapcsolatban, mert ugye a blokk marad a rajta lévő motorkóddal és ebből a motorból gyártottak vtech-et is, de inkább megkérdezem biztos ami biztos.
Elsőre egy hozzáértőt szeretnék találni, aki for real le tudja fixálni, hogy megoldható a dolog és megtudja nekem mondani, hogy pontosan mire lesz hozzá szükség, mert én nem értek hozzá igazán és csak nagyvonalakban tudom, hogy kb mit kéne venni. Google-val meg nehéz ilyen ember találni.
Ehhez kérnék még segítséget.
(#61462)Qru: Köszönöm! A képen is látszik, de akkor már le is írom, hogy angol, jobb kormányos. Európában máshogy nem is kapni amerikai gyártásút, viszont patika állapotban van minden pontján (leszámítva azokat, ahol az idióta parkolni nem tudó gyökerek meghúzták). Az átalakítás mögött az a sztori röviden, hogy honosításnál kiderült, hogy nem az a motor van benne amit az angol papírokon volt (ott 1,6-osnak írták), mi meg ugye nem olvastuk le a motorról a kódot hülye fejjel, így el is hittük (egyébként az autó már 8éve meg van) és nem is foglalkoztunk vele, csak most hogy kiderült, hogy nem 1,6, hanem 1,5 és nem 125-6-7 ló, hanem 103. A pozitív oldala viszont az, hogy nem 1200kg, hanem 998.
Sometimes I feel my self like a fuckin' monkey. | Irigylem a szüleimet. Nekem sose lesz olyan zseniális gyerekem, mint amilyen nekik van.
zolynet
addikt
Arrafelé Voglesinger Sanyi van a közelben, Vecsés.
Pm-be küldöm az elérhetőségét.
Life is too short to stay stock!
tboldi
nagyúr
Így is kevésbé vagy forgalmi akadály, mint én.
Qru
MODERÁTOR
Ez benne van a pakliban, én meg annyira a motorszámra meg a vázszámra koncentráltam vételkor, hogy nem tűnt fel, hogy se a tömeg, se a teljesítmény nem stimmel.
#nincsbennetarcsi
flegga92
senior tag
Az ország keleti felében tudok, egy ilyen gyerekjáték neki. Csinált már több turbós/kompresszoros 5/6 gent
Ranagol_5
senior tag
Pontosan merre felé? Már kaptam egy számot, vele beszélek a héten, de azért eltárolnám az infót, just in case.
(#61465) tboldi: Hát, azért őnagysága is 4,5m hosszú.. nem is értem hogy lehet ilyen konnyű ekkora mérettel..
(#61466) Qru: Najó, de mi 8éven át nem vettük észre.. De kb semmi sem stimmelt az angol papíron, csak az alvázszám.
(#61464) zolynet: Köszönöm itt is!
[ Szerkesztve ]
Sometimes I feel my self like a fuckin' monkey. | Irigylem a szüleimet. Nekem sose lesz olyan zseniális gyerekem, mint amilyen nekik van.
flegga92
senior tag
Békéscsabán van, szerintem az összes cuccot beszerzi hozzá ha szükséges, lehet van is neki
tboldi
nagyúr
Most először gyulladt ki a csekkendzsin.
P1684, throttle body - egyelőre kitöröltem, majd meglátjuk, hogy mi lesz. Lehet, hogy ki kéne pucolni?
i-sti
senior tag
Én eladnám még most amíg jól tudsz kiszállni belőle és vennék egy rendes E60 525d-t a helyére.
Novum Forum Siculorum
tboldi
nagyúr
Akkor mást se látnék, csak a csodalámpát.
Qru
MODERÁTOR
CR-Z vagy S2000 kell neked.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Egyikben sem férek el.
zolynet
addikt
Azért itt van egy kisötöske a két autó között.
Life is too short to stay stock!
Qru
MODERÁTOR
Pedig MX5 is kívánságlistást... de az is kicsi neked tudom.
zolynet: Merjünk nagyot álmodni.
#nincsbennetarcsi
zolynet
addikt
Egyszer álmondtam 80+ lóerőről ... álljunk meg azért!
[ Szerkesztve ]
Life is too short to stay stock!
Ispy
veterán
Voltam szervizelni, amíg vártam beleültem az új civicbe, az jó tágas, tudom ajánlani.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
tboldi
nagyúr
Vezettem is már, nem kell bemutatani.
Viszont ha van benne napfénytető, akkor már az is neccessé válik.
Pedig nem is vagyok olyan extrém nagy, csak 194 cm és 120-130 kg.
Ispy
veterán
Akkor egy jó kis suv, abba a nagyok is elférnek. Vagy kinyitod a napfénytetőt.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
tboldi
nagyúr
Csapadékos időben tök jó lenne.
A SUV-khez meg túl fiatalnak érzem magam még.
De érdekes, egy kis Suzuki Swiftben, vagy akár a saját GD Jazzemben is jobban elférek, mint pl. a Hyundai Santa Fében.
[ Szerkesztve ]
Ispy
veterán
Az új jazzaket is néztem, azok sem olyan picik már.
Mondjuk én csak 175 centi vagyok, szóval én meg alig látok ki az új civicből.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
KrAt
veterán
Az meg semmi, en 2m/140kg :D GD Jazzben meg elferek :D
[ Szerkesztve ]
Ispy
veterán
A Renault Twingo ilyen furcsa gép, kis autó létére nagyon tágas belül, igaz balesetet nem szívesen szenvednék benne.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
Hachiko95
aktív tag
Sziasztok!
Motorolajjal kapcsolatban lenne kérdésem.
Honda Civic (UFO) 8.gen 2009-es, 1.8 (R18A2) az előző tulajnál 5W-30 olajat kapott 116K km-nél, most 124K van benne. Főleg városon belül rövid távon lesz használva (5-20 km). Mehet bele 0W-20 vagy 0W-30 olaj, illetve melyik típust ajánlanátok?
Szerintem maradjon az 5W-30. A típus meg szubjektív szvsz... bármelyik prémium jó... a dolog úgyis a rendszerességen múlik, főleg ilyen felhasználás mellett.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
Szia!
Igen, mehet bele nyugodtan a 0w20, jót teszel vele. A márka nagyjából mindegy, én Motul 8100-at javaslom, de a nagyok közül nem kéne hogy bármelyikkel is problémád legyen.
Gyárilag is 0-20-al jött, nem látom okát és értelmét emelni a hideg oldali viszkozitást. A hangja is szebb 0w20-al, hidegen, rövidtávon meg főleg profitál belőle a motor.
[ Szerkesztve ]
Pont ezaz, hogy a mi klímánknál melegek vannak inkább (télen is már)... ha megnézed a könyvét bármelyik hondának is, nem véletlen hogy -20-tól már 10W-30/40 is ajánlott...
Azt is vedd figyelembe, nem új motor.
Igaz még 116k km nem annyira sok... 150-200k felett én már tuti csak 5W vagy 10W olajat tennék bele, ha sokáig akarod használni még (több százezer km).
A gyárból mivell jön meg... hát ők úgy kalkulálnak szépen beleteszed a 200k-t és új kocsit veszel.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
Pont ezaz, hogy a mi klímánknál melegek vannak inkább (télen is már)...
Annyit mondok, hogy nézz meg egy 0w és egy 10w olajat 0 fokon. Nem kell -20 legyen, elég a 0 fok. Teljesen más sűrűségű. A szivattyúzhatóságának hála, mire körbeér a motorban a 10w az lesz vagy fél perc, a 0w20 pár másodpercével szemben.
Innentől kezdve mindenki eldöntheti magának, hogy mit rak a motorjába.
Azt is vedd figyelembe, nem új motor.
Teljesen mindegy, 500e km után is 0w20-at raknék bele, ez a km függvényében hideg oldali viszkozitás emelés egy világi f@szság, amit a begyöpösödött autószerelők vallanak a mai napig. Pont azzal teszi tönkre az ember a motort, ha elkezd bele ilyen olajakat önteni. A motor a kopás nagy részét hidegjárat alatt szenvedi el, így itt kéne legjobban védeni a motort.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
0W20 vagy 0W30 jó lesz bele. Főleg a sok rövidtáv miatt jó ha hidegen is jól kenő olaj van benne.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Mehet bele nyugodtan, az én személyes kedvencem a Motul 8100 Eco-nergy 0W30.
Shade45
senior tag
Enyém szintén 2009-es, 140 ezerrel került hozzám, korábban 5W40-et öntöttek bele (márkaszerviz), én Motul 8100 Eco-nergy 0W20-at raktam bele, 10 ezer kilómétert mentem vele, nívópálca alapján semmit nem evett belőle! Jövő héten viszem olajcserére, ugyan ez fog bele kerülni.
A motor tartóssága szempontjából nem az a lényeg, hanem hogy milyen vastag az olajfilm... az 5W vastagabb hidegen is... mivel nálunk nincs olyan bazi hideg már, mint pl a skandinávoknál a motor tartossága szempontjából pont semmi nem indokolja épp a 0-át.
És pont a magasabb "viszkozitás" segít (valójában a vastagabb olajfilm)... és minél öregebb a motor annál nagyobb a kopás annál vastagabb film kell (meg minnél melegebb van)... de ügye:
"viszkozitás emelés egy világi f@szság"
Ha így állsz hozzá nincs is miről beszélnünk... sok sikert az 500e km-hez.
+még, az autogyártók azért hozták ezt be, mert jobb fogyasztási adatok és co kibocsátás van a vékony olajjal... nyilván ez most nekik nem mindegy, kurvára nem érdekli őket a motor meddig bírja. Nem úgy, mint minket vásárlókat.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
i-sti
senior tag
BlacKSouL már igazán kiadhatna egy blog-ot ezekkel a kommentekkel/cikkekkel/ábrákkal/tanulmányokkal.
Novum Forum Siculorum
BlacKSouL
addikt
Nem vitatkoznék most az előzőekkel, nekem az R18A2 motorban 167.000 km alatt 0W20, 0W30, 0W40 olajok voltak benne. A 0W40-et fogyasztotta jelentősebben, a másik kettőt nem igazán. A 0W40-el majdnem 4 decivel fogyasztott többet átlagban, mint a 0W20-al. Most már 4. éve újra 0W20 megy bele, és köszöni jól van, gyengülésre, kopásra, fokozott olaj vagy benzinfogyasztásra utaló jelek nincsenek. Az alkalmazott szervizperiódusok (1 év/9.500-12.600 km) során a periódus végén a 0W20 olaj rendszerint világosabb volt, mint a 0W40 pl. Ha emiatt valaki azt gondolná hogy cserébe nem lebegteti eléggé a kormot, és lerakódik: az olajbetöltő nyíláson benézve nem látszik minimális olajlerakódás sem.
Saját véleményem, hogy főleg rövid távokra való használatnál 0W20-at javasolnék bele, de a horvát 37 fokban történő pályatempós autózás sem jelent vele veszélyt, szintén eddigi saját tapasztalat szerint.
Márkát nem ajánlok, én Mobil 1-et használok, elégedettséggel (API SN, ILSAC GF-5)
Aláírás (nem kötelező megadni)
i-sti
senior tag
Itt is Mobil1 0W-20 kerül a szarjapánba (L13Z2) és még nem kopott szét a motor, 88 ezer km van benne.
Novum Forum Siculorum
tboldi
nagyúr
Ma is mentem egy kicsit az autóval úgy, ahogy szoktam, és nem gyulladt ki újra a lámpa. Valószínűleg tényleg csak egy pillanatnyi üzemzavar lehetett.
Bájdövéj a szerelési útmutató is ezt írja az első pár lépésben: töröljük ki a kódot és próbálgassuk.
Ispy
veterán
Tisztára, mint a windows.
Mondjuk ilyenkor bennem mindig előjött a kisördög, hogy ha egyszer jön a hiba, fog az még jönni, csak nem rögtön pusztult meg benne valami. De lehet ez csak paranoia.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik