Hirdetés

2024. május 22., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:27:44

LOGOUT.hu

Honda topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#38151) BlacKSouL válasza Flashback (#38150) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Távolságról nem tudok nyilatkozni, de nekem a kinti benzinnel (INA) mintha hangosabb (morgósabb) lett volna a motor (R18A)

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#38152) szabonagyur válasza BlacKSouL (#38120) üzenetére


szabonagyur
félisten

Sok helyen írnak bele 10W30 olajat is, mi a különbség? Mennyivel rosszabb?

Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan

(#38153) tboy93 válasza Qru (#38147) üzenetére


tboy93
nagyúr

Szinte csak magyar benzinnel mentem, 20L szlovak nyalat tankoltam, de csak mert muszaj volt. Nem vettem eszre semmilyen kulonbseget.

(#38154) BlacKSouL válasza szabonagyur (#38152) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Ha van kedved a keresőben kigyűjteni az erről a témáról való értekezéseinket, akkor hosszú részleteket is olvashatsz. Röviden összefoglalva: ebbe az autóba a minél folyósabb, minél könnyebb szivattyúzhatóságú olaj kell, mert ez az iDSI motorkonstrukció a minél takarékosabb üzemről, minél kisebb ellenállásról, minél tökéletesebb égésről szól. A gépkönyv szerint elmegy 0W20-tól 10W40-ig mindennel, de bármely hőmérsékleten könnyebben fog menni, jobb lesz a kenése, és hidegindításkor, hideg üzemben jobb lesz a motornak a kisebb viszkozitású olaj. Nem mondom hogy rossz bele a 10W30, csak van jobb. Az 5W és a 0W is jobb.
A 0W30-hoz képest a 10W30 üzemmeleg állapotban elhanyagolhatóan különbözik. Azonban az üzemmeleg állapotot kivéve minden annál hidegebb hőmérsékleten jobb kenést biztosít a 0W. És ezzel a motorral nem nagyon esélyes, hogy versenykörülményeket teremt az ember, vagyis túlhevítené. Ha túlhevül, az nem az olaj, hanem a kenési rendszer és főleg a hűtési rendszer hiányossága.

Én speciel most pont 0W20-at fogok beletenni, pont ebbe az L13-as motorba, egyelőre kísérletképp. Ha beválik, maradok is ennél.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#38155) szabonagyur válasza BlacKSouL (#38154) üzenetére


szabonagyur
félisten

Ahaa, így már értem. Az a baj hiába keresek rá, nem igazán értek az autókhoz, szóval nem sokat mond.

Mondjuk lehet a végén márkaszerviz lesz belőle :( Itt a környéken a szervizesek nem igazán mernek a klímához nyúlni, de az automata váltóhoz meg egyáltalán nem, aztán 2 helyre nem akarom vinni (jövőhéten pénteken délelőtt le akarok tudni minden).

Tied nem érintett a légzsákos csere sztoriban?

[ Szerkesztve ]

Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan

(#38156) JoolsNOS


JoolsNOS
veterán

Jazzre van méretpontos sárfogó? Vagy csak univerzális?

I5 9400F, Asrock B365M Pro4, GTX1060 6GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ

(#38157) tboy93 válasza Peter.70 (#38146) üzenetére


tboy93
nagyúr

Utóbbi időben rákattantunk az utazgatásra, új felni helyett inkább bejárok pár országot :DDD

(#38158) BlacKSouL válasza szabonagyur (#38155) üzenetére


BlacKSouL
addikt

De. Múlt szerdán vitte el faterom.

Ha nem vagy elmélyedve az autókban, akkor csak ezt érdemes végignézni.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#38159) BlacKSouL


BlacKSouL
addikt

Hú de jó hogy kutorászok.

Ezt például érdemes végignézni, különösen 2:20-tól kb 1 perc, illetve 4:55-től...szerintem tanulságos.
És ez meg szintén elég jól szájbarágós, ebből is kiemelném az 1-es ábrát, hogy mennyire változik a 10-20 között kb. ideális viszkozitás az adott hőmérséklet tartományokban. 100 alatt mindenhol, nagyon. 100 fölött csak nagyon nagyon kicsit.

Mindenki attól fél, hogy mi lesz, ha 100 helyett 110-re "hevül" a motor és az olaj. Hogy biztos megszűnik a kenés. Nem. Nem szűnik meg. Ekkor ugyanis van olajnyomás, van olajáramlási sebesség, és van viszkozitás. Majdnem pont annyi, mint 100°C-on. Alig kicsivel kisebb. Kenés igazából akkor nincs(rendes), amikor -10 és +80 fokos olajhőmérséklet között bármelyiken elindul a motor, és nyomom a gázt. A hideg lassú nyúlós olaj sokkal szarabbul ken, hűt, véd, mint a 110 °C-on megfelelő nyomáson, nagy sebességgel száguldó olaj. Tehát 100°C alatt minden olaj lassúbb, nyúlósabb, hidegebb. Csak az a nem mindegy, hogy mennyivel.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#38160) Aladdin válasza Qru (#38132) üzenetére


Aladdin
senior tag

96 előtti Hondákba motorolaj kell a váltóba. Nekem volt egy '93-as Esi-m, a gépkönyv 10w-40-et írt elő a váltóba...
Oszt egyszer a szerelő okosabb akart lenni és beletöltöttek 75W-90-es váltóolajat, onnantól alig tudtam váltani.

(#38161) szabonagyur válasza BlacKSouL (#38158) üzenetére


szabonagyur
félisten

Köszi az infót :)

Szervíz kb 12e Ft-s munkadíjat adott az motorolaj, szűrő, klíma töltés, pollenszűrő és váltóolaj cserére. Szerintem ez nem tűnik olyan soknak szerviz létére, és az árak sem vészesen elszálltak.

Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan

(#38162) !Overdose! válasza Aladdin (#38160) üzenetére


!Overdose!
őstag

+1

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#38163) 7600 GS válasza Aladdin (#38160) üzenetére


7600 GS
addikt

Köszönöm szépen az infót, akkor kap az enyém 2 liter 10w40-es Eneost. :R

(#38164) honda23


honda23
aktív tag

Sziasztok

7 gen accordom ma megviccelt, tegnap este a jobb hátsó kerekem egyszerűen blokkolt a fék miatt egy kanyarban. Megállva a felni nagyon meleg volt, viszont a tárcsa és betét nem égett meg.
Ma reggel ismét melegedett, először egy 3km út alatt, majd 13km út alatt lett nagyon meleg, majd két rövid táv alatt taposgattam a féket, utána hideg. Előzmény: kézifékem nagyon gyenge, valszeg állítani kell a két bovdenen, ami hátra megy. Délelőtt megemeltem a kocsit, mindkét hátsó kerék tökéletesen forog, nincs nyeregben dugattyú hiba. Kézifék viszont gyenge, a bal hátsó csak a hatodik kézifék kattanásra fog be teljesen, jobb hátsó pedig utolsóra. Alul semmit nem fog(kb 10 centi), jár a kézifékkar.
Bovdenen lehet feszíteni, vagy bovden csere?
Még mindig nem értem, hogy ha nem fog a kézifék, a jobb hátsó kerék mitől blokkolt, ha jó a nyereg, csak a kézifék bovden laza. Ma este majd kiderül, mondjuk a hátsó tárcsa belső pereme fémesre dörzsölődött, lehet, hogy a tárcsa és a betét közé került valami.

nincsen lehetetlen, csak tehetetlen

(#38165) 7600 GS


7600 GS
addikt

Kuplungot kell csereltesek a Civic-ben hamarosan. Exedy vagy Oyodo legyen? :) Mindenkeppen japant akarok.

(#38166) Elmör válasza honda23 (#38164) üzenetére


Elmör
senior tag

Lehet hülyeség amire gondolok, de nem lehet kerékcsapágy az oka ha nem fék van a dologban?

RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz

(#38167) honda23 válasza Elmör (#38166) üzenetére


honda23
aktív tag

Nem, mert a tárcsa sokkal melegebb volt, fék fogott be fél napra, most meg jó, jéghideg. 15km alatt semmi melegedés.

nincsen lehetetlen, csak tehetetlen

(#38168) Qru válasza honda23 (#38164) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ilyesmi gondom nekem is volt, igaz kézifék állítás után (laza volt a bovden). Mivel csak egyszer jött elő én nem foglalkoztam a dologgal.

#nincsbennetarcsi

(#38169) szabonagyur


szabonagyur
félisten

12e Ft munkadíj szalonban motorolaj, szűrő, váltóolaj, levegőszűrő, klíma töltésre soknak számít?

Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan

(#38170) Qru válasza szabonagyur (#38169) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az nem vész, 1 óra rezsióradíjjuk.

#nincsbennetarcsi

(#38171) rbence válasza szabonagyur (#38169) üzenetére


rbence
senior tag

Szerintem teljesen jó, nekem 14 volt az olaj, olajszűrő,levegőszűrő cseréje 6gen Civicbe

"...Life is too short to remove USB safely..."

(#38172) tboy93 válasza szabonagyur (#38169) üzenetére


tboy93
nagyúr

Az nem sok.

(#38173) BlacKSouL


BlacKSouL
addikt

Ma vagy holnap, ha tudom, kipróbálom, hogy beteszek egy flakon 0W20-as, és egy flakon 0W40-es olajat a fagyasztóba (-20-25°C), és pár óra után megnézem melyik mennyire dermed meg. Ki nem öntöm, mert bontatlanok, de lötyögtetve lehet látni a különbséget akkor is. Még talán van egy 5W40-es régi tartalékom is, lehet, hogy azt is beteszem melléjük. Nem lesz hitelesített mérés, de érdekességképp meglátom.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#38174) szőröscica válasza BlacKSouL (#38173) üzenetére


szőröscica
addikt

Ott a 0W vs. 5W összehasonlítás lesz érdekes, főleg ha még mellé tennél egy 10W-s gagyit is. A 0W20 és 0W40 között nem hiszem, hogy észrevehető különbség lenne. :)

(#38175) sunny84


sunny84
senior tag

normális alváz és üregvédelemben tud valaki segíteni vagy tud jó szakembert ? előnyben Mosonmagyaróvár és Győr környékén , köszi

" Ez nem autó ez HONDA " - Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít. -

(#38176) honda23 válasza Qru (#38168) üzenetére


honda23
aktív tag

Azóta 4-5 indítás után semmi, nagy sebesség után sem.

Érdekes, szerintem valami kerülhetett a tárcsa és betét közé a tárcsa belső falához, mert ott valami végigdörzsölte, mindenesetre jövőhéten kérek időpontot kézifék bovden állításra, 4500-at mondtak rá max.
Ennyi legyen a legnagyobb bajom egy év alatt az accorddal.

nincsen lehetetlen, csak tehetetlen

(#38177) NoLF


NoLF
addikt

Jobb elso kerekem 96nal bug, kerekcsapagy lesz gondolom. Milyet erdemes?

The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people

(#38178) Peter.70


Peter.70
őstag

Sziasztok,

Ha gumiabroncson a az a jelölés van hogy DOT13 ; DOT12 ? stb, tehát a DOT után csak két számjegy van. Az mikori gyártásu gumi?

(#38179) !Overdose! válasza Peter.70 (#38178) üzenetére


!Overdose!
őstag

A gumi másik oldalán lesz az a számsor, amit te keresel egy oválisban.

Nolf: Valami japánt. NTN, Koyo, stb.

[ Szerkesztve ]

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#38180) !Overdose!


!Overdose!
őstag

Ma bekerültek hátra is a Koni STR.T gátlók. Ég és föld az autó viselkedése. Hamarabb meg kell volna lépni. Talán még vadászok egy VTI stabrudat hátra, de már így is nagyon kanyarvadász az autó. :C

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#38181) BlacKSouL válasza szőröscica (#38174) üzenetére


BlacKSouL
addikt

+40 foknál is már közel 30 cSt különbség van köztük, tehát a W40-nek -20 körül is valamivel sűrűbbnek kellene majd lennie. De persze lehet, hogy ezt lötyögtetéssel nem fogom tudni megállapítani :) Mármint a 0-sok között.

NoLF: Ha csak egy adott sebességnél jellemző, akkor az inkább szokott öregedő gumi lenni. Illetve sebességet tartva próbálj lassan szlalomozni (felváltva terhelni a két oldalt) és figyeld, hogy változik-e a hang. Ha gumi, akkor nem változik jelentősen. Ha csapágy, akkor terhelésre hangosodik, erősödik az adott oldali hang.

[ Szerkesztve ]

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#38182) bbubby00


bbubby00
őstag

Egy kis OFF. Mi a pitsa lehet ez a ciripelő hang?!
Csak hidegen hallható a jelenség, aztán elillan.
A megfejtőnek jár a Hoegaarden! :DDD Opel Insignia

[ Szerkesztve ]

Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5

(#38183) m3tr0 válasza bbubby00 (#38182) üzenetére


m3tr0
senior tag

Valamelyik ekszij cicceg.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#38184) zolynet


zolynet
addikt

Megtörném a nagy csendemet ezzel a kis szösszenettel. :)
Annyi molyolás után csak rászántam magam.

2007/8. hó
1. tulaj
129.000 km (szerv.könyv)
nem sérülésmentes, 2012-ben jobb hátsó ajtó kapott egy kis puszit, azt cserélték újra spec műhelyben
2 szett felni, gyári type-s gurulók az csomiban
AP 40/40 rugó (tüv)
Zimmermann lyuggatott tárcsa + Ebc black elől (nagyon kellemesen fog)
Cusco első felső merevítő

Emberünk tett bele valami audio interfészt is, azzal sem kell már bajlódnom. Itt öleltem meg először. [SMIL:/nevet/laugh8.gif]
Mondja hogy az aksi a nem gyári, nagyobb, itt öleltem meg másodjára. [SMIL:/szetvert.gif]
Ellenben úgy vágta be az ajtót több ízben, hogy már majdnem megszóltam érte.

Egy-két apróbb esztétikai dolgot kell megcsinálni
plusz a reflush + leömlő + cai szentháromság és kész is a táltos.
Bár az úton meglepően jól ment, kicsit csodálkoztam is, mert már vezettem ats-t de nem ilyen élmény maradt meg bennem.

A fogyasztás valami hihetetlen, még mos sem hiszek a saját szememnek.
1 tankolás: 324km 20,41 liter 6.3-as átlag (kompúter 6.6-ot írt)
2 tankolás: 819km 54,74 liter 6,68 átlag :Y (kompót szerint 6.3liter volt az átlag, és még 54km-t lehetett elmenni)

Life is too short to stay stock!

(#38185) tboy93 válasza zolynet (#38184) üzenetére


tboy93
nagyúr

Gratula :C Milyen moci van benne? :)) Vti marad mellette?

(#38186) sunny84 válasza zolynet (#38184) üzenetére


sunny84
senior tag

Szép jószág :K grat , balesetmenteset :R

(#38185) tboy93 : 2,4 az ats

[ Szerkesztve ]

" Ez nem autó ez HONDA " - Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít. -

(#38187) zolynet válasza tboy93 (#38185) üzenetére


zolynet
addikt

2.4 type-s (rács) :K

Life is too short to stay stock!

(#38188) tboy93 válasza zolynet (#38187) üzenetére


tboy93
nagyúr

(#38189) m3tr0 válasza zolynet (#38184) üzenetére


m3tr0
senior tag

Fincsi gép.
Láttam fórumon is, én is átnyergelnék Accordra, akár a 2.0 -ra is.
Nézegettem már őket...amin helyre áll a munkahely téma,meg is lépem.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#38190) Peter.70 válasza tboy93 (#38188) üzenetére


Peter.70
őstag

Adjak lavórt? :D :DD

(#38191) >>>W!nman*


>>>W!nman*
tag

Hello!

Pár alkatrész vásárlása körvonalazódik -van amelyik kicsit, van amelyik jobban, de inkább egyben kérdeznék:
- milyen hátsó sárvédőívet javasoltok?
(Amiket találtam: Klokkerholm, Van Wezel, Iharos, Polcar -ugye fontos lenne az anyag minősége (nem rozsdás fémek újrahasznosításával készült), illetve az illeszkedés, pontosság, ívek azonossága a gyárival)
Gyári ív nem kapható esetleg valahol? Érdemes megkérdezni Csepeli bontót?
(Egyúttal lakatos tippet is szívesen veszek. :))

- milyen márkájú klímahűtőt javasoltok?
(Nissens pl? Azt hallottam, vakok között félszemű... :))

- milyen márkájú Lambda szondát vegyek?
pl. Blue Print, vagy esetleg VDO? Vagy egyéb? Gyári nagyon borsos...

[ Szerkesztve ]

(#38192) tboy93 válasza >>>W!nman* (#38191) üzenetére


tboy93
nagyúr

Gustavsson Carosserie Csepelen, oket tudom ajanlani.

(#38193) NoLF válasza BlacKSouL (#38181) üzenetére


NoLF
addikt

Igazabol 50nel maz kezdi, 60nal a leghangosabb, 70nrl halkul de erezheto.

4 zsir uj gumim van, az elvileg nem lehet.

The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people

(#38194) !Overdose! válasza zolynet (#38184) üzenetére


!Overdose!
őstag

Grat!

>>>W!nman*: Nissens és NGK. :K

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#38195) >>>W!nman* válasza !Overdose! (#38194) üzenetére


>>>W!nman*
tag

(#38192) tboy93: köszi, majd újranézem a képeket, mindenesetre elsőre nem tűnt annyira jónak a FB-os képek alapján számomra.

Mm. Nissens klímahűtő és NGK Lambdaszonda? :)

[ Szerkesztve ]

(#38196) !Overdose! válasza >>>W!nman* (#38195) üzenetére


!Overdose!
őstag

Igen.

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#38197) 7600 GS válasza !Overdose! (#38196) üzenetére


7600 GS
addikt

Kuplungból mit ajánlanál Oyodo illetve Exedy közül? :B

(#38198) >>>W!nman* válasza !Overdose! (#38196) üzenetére


>>>W!nman*
tag

NGK nincs Bárdinál, Unix és Fékmester pedig 4 vezetékest hoz le csak. (?) Hol lehet kapni egy vezetékes NGK-t akkor? :O :)

(#38199) Snoop-y válasza zolynet (#38184) üzenetére


Snoop-y
veterán

Varosban azert meglepodsz majd (bar semmi meglepo nincs egy 2.4 tol elvarhatoan )

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#38200) zolynet válasza Snoop-y (#38199) üzenetére


zolynet
addikt

Nem fogok, olyan munkám van hogy elkerülöm a várost, pont jó a forgalom, nekem kedvez reggel is és este is, ordas nagy mázli. Amúgy szerintem vti + 1litert tudom tartani minden körülmények között, de lehet kevesebb lesz az nem plusz.
Meglepődtem a dinamikáján, nem ez maradt meg bennem, kellemes meglepetés.
Vittek a napokban leömlő + reflush kombóval, igen meggyőző volt. Ezért is léptem meg.

Life is too short to stay stock!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.