Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
BlacKSouL
addikt
Távolságról nem tudok nyilatkozni, de nekem a kinti benzinnel (INA) mintha hangosabb (morgósabb) lett volna a motor (R18A)
Aláírás (nem kötelező megadni)
szabonagyur
félisten
Sok helyen írnak bele 10W30 olajat is, mi a különbség? Mennyivel rosszabb?
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
Szinte csak magyar benzinnel mentem, 20L szlovak nyalat tankoltam, de csak mert muszaj volt. Nem vettem eszre semmilyen kulonbseget.
BlacKSouL
addikt
Ha van kedved a keresőben kigyűjteni az erről a témáról való értekezéseinket, akkor hosszú részleteket is olvashatsz. Röviden összefoglalva: ebbe az autóba a minél folyósabb, minél könnyebb szivattyúzhatóságú olaj kell, mert ez az iDSI motorkonstrukció a minél takarékosabb üzemről, minél kisebb ellenállásról, minél tökéletesebb égésről szól. A gépkönyv szerint elmegy 0W20-tól 10W40-ig mindennel, de bármely hőmérsékleten könnyebben fog menni, jobb lesz a kenése, és hidegindításkor, hideg üzemben jobb lesz a motornak a kisebb viszkozitású olaj. Nem mondom hogy rossz bele a 10W30, csak van jobb. Az 5W és a 0W is jobb.
A 0W30-hoz képest a 10W30 üzemmeleg állapotban elhanyagolhatóan különbözik. Azonban az üzemmeleg állapotot kivéve minden annál hidegebb hőmérsékleten jobb kenést biztosít a 0W. És ezzel a motorral nem nagyon esélyes, hogy versenykörülményeket teremt az ember, vagyis túlhevítené. Ha túlhevül, az nem az olaj, hanem a kenési rendszer és főleg a hűtési rendszer hiányossága.
Én speciel most pont 0W20-at fogok beletenni, pont ebbe az L13-as motorba, egyelőre kísérletképp. Ha beválik, maradok is ennél.
Aláírás (nem kötelező megadni)
szabonagyur
félisten
Ahaa, így már értem. Az a baj hiába keresek rá, nem igazán értek az autókhoz, szóval nem sokat mond.
Mondjuk lehet a végén márkaszerviz lesz belőle Itt a környéken a szervizesek nem igazán mernek a klímához nyúlni, de az automata váltóhoz meg egyáltalán nem, aztán 2 helyre nem akarom vinni (jövőhéten pénteken délelőtt le akarok tudni minden).
Tied nem érintett a légzsákos csere sztoriban?
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
JoolsNOS
veterán
Jazzre van méretpontos sárfogó? Vagy csak univerzális?
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, GTX1060 6GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
Utóbbi időben rákattantunk az utazgatásra, új felni helyett inkább bejárok pár országot
BlacKSouL
addikt
De. Múlt szerdán vitte el faterom.
Ha nem vagy elmélyedve az autókban, akkor csak ezt érdemes végignézni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
BlacKSouL
addikt
Hú de jó hogy kutorászok.
Ezt például érdemes végignézni, különösen 2:20-tól kb 1 perc, illetve 4:55-től...szerintem tanulságos.
És ez meg szintén elég jól szájbarágós, ebből is kiemelném az 1-es ábrát, hogy mennyire változik a 10-20 között kb. ideális viszkozitás az adott hőmérséklet tartományokban. 100 alatt mindenhol, nagyon. 100 fölött csak nagyon nagyon kicsit.
Mindenki attól fél, hogy mi lesz, ha 100 helyett 110-re "hevül" a motor és az olaj. Hogy biztos megszűnik a kenés. Nem. Nem szűnik meg. Ekkor ugyanis van olajnyomás, van olajáramlási sebesség, és van viszkozitás. Majdnem pont annyi, mint 100°C-on. Alig kicsivel kisebb. Kenés igazából akkor nincs(rendes), amikor -10 és +80 fokos olajhőmérséklet között bármelyiken elindul a motor, és nyomom a gázt. A hideg lassú nyúlós olaj sokkal szarabbul ken, hűt, véd, mint a 110 °C-on megfelelő nyomáson, nagy sebességgel száguldó olaj. Tehát 100°C alatt minden olaj lassúbb, nyúlósabb, hidegebb. Csak az a nem mindegy, hogy mennyivel.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Aladdin
senior tag
96 előtti Hondákba motorolaj kell a váltóba. Nekem volt egy '93-as Esi-m, a gépkönyv 10w-40-et írt elő a váltóba...
Oszt egyszer a szerelő okosabb akart lenni és beletöltöttek 75W-90-es váltóolajat, onnantól alig tudtam váltani.
szabonagyur
félisten
Köszi az infót
Szervíz kb 12e Ft-s munkadíjat adott az motorolaj, szűrő, klíma töltés, pollenszűrő és váltóolaj cserére. Szerintem ez nem tűnik olyan soknak szerviz létére, és az árak sem vészesen elszálltak.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
!Overdose!
őstag
+1
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
7600 GS
addikt
Köszönöm szépen az infót, akkor kap az enyém 2 liter 10w40-es Eneost.
honda23
aktív tag
Sziasztok
7 gen accordom ma megviccelt, tegnap este a jobb hátsó kerekem egyszerűen blokkolt a fék miatt egy kanyarban. Megállva a felni nagyon meleg volt, viszont a tárcsa és betét nem égett meg.
Ma reggel ismét melegedett, először egy 3km út alatt, majd 13km út alatt lett nagyon meleg, majd két rövid táv alatt taposgattam a féket, utána hideg. Előzmény: kézifékem nagyon gyenge, valszeg állítani kell a két bovdenen, ami hátra megy. Délelőtt megemeltem a kocsit, mindkét hátsó kerék tökéletesen forog, nincs nyeregben dugattyú hiba. Kézifék viszont gyenge, a bal hátsó csak a hatodik kézifék kattanásra fog be teljesen, jobb hátsó pedig utolsóra. Alul semmit nem fog(kb 10 centi), jár a kézifékkar.
Bovdenen lehet feszíteni, vagy bovden csere?
Még mindig nem értem, hogy ha nem fog a kézifék, a jobb hátsó kerék mitől blokkolt, ha jó a nyereg, csak a kézifék bovden laza. Ma este majd kiderül, mondjuk a hátsó tárcsa belső pereme fémesre dörzsölődött, lehet, hogy a tárcsa és a betét közé került valami.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
7600 GS
addikt
Kuplungot kell csereltesek a Civic-ben hamarosan. Exedy vagy Oyodo legyen? Mindenkeppen japant akarok.
Lehet hülyeség amire gondolok, de nem lehet kerékcsapágy az oka ha nem fék van a dologban?
RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz
honda23
aktív tag
Nem, mert a tárcsa sokkal melegebb volt, fék fogott be fél napra, most meg jó, jéghideg. 15km alatt semmi melegedés.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
Qru
MODERÁTOR
Ilyesmi gondom nekem is volt, igaz kézifék állítás után (laza volt a bovden). Mivel csak egyszer jött elő én nem foglalkoztam a dologgal.
#nincsbennetarcsi
szabonagyur
félisten
12e Ft munkadíj szalonban motorolaj, szűrő, váltóolaj, levegőszűrő, klíma töltésre soknak számít?
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
Qru
MODERÁTOR
Az nem vész, 1 óra rezsióradíjjuk.
#nincsbennetarcsi
rbence
senior tag
Szerintem teljesen jó, nekem 14 volt az olaj, olajszűrő,levegőszűrő cseréje 6gen Civicbe
"...Life is too short to remove USB safely..."
Az nem sok.
BlacKSouL
addikt
Ma vagy holnap, ha tudom, kipróbálom, hogy beteszek egy flakon 0W20-as, és egy flakon 0W40-es olajat a fagyasztóba (-20-25°C), és pár óra után megnézem melyik mennyire dermed meg. Ki nem öntöm, mert bontatlanok, de lötyögtetve lehet látni a különbséget akkor is. Még talán van egy 5W40-es régi tartalékom is, lehet, hogy azt is beteszem melléjük. Nem lesz hitelesített mérés, de érdekességképp meglátom.
Aláírás (nem kötelező megadni)
szőröscica
addikt
Ott a 0W vs. 5W összehasonlítás lesz érdekes, főleg ha még mellé tennél egy 10W-s gagyit is. A 0W20 és 0W40 között nem hiszem, hogy észrevehető különbség lenne.
sunny84
senior tag
normális alváz és üregvédelemben tud valaki segíteni vagy tud jó szakembert ? előnyben Mosonmagyaróvár és Győr környékén , köszi
" Ez nem autó ez HONDA " - Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít. -
honda23
aktív tag
Azóta 4-5 indítás után semmi, nagy sebesség után sem.
Érdekes, szerintem valami kerülhetett a tárcsa és betét közé a tárcsa belső falához, mert ott valami végigdörzsölte, mindenesetre jövőhéten kérek időpontot kézifék bovden állításra, 4500-at mondtak rá max.
Ennyi legyen a legnagyobb bajom egy év alatt az accorddal.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
NoLF
addikt
Jobb elso kerekem 96nal bug, kerekcsapagy lesz gondolom. Milyet erdemes?
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
Peter.70
őstag
Sziasztok,
Ha gumiabroncson a az a jelölés van hogy DOT13 ; DOT12 ? stb, tehát a DOT után csak két számjegy van. Az mikori gyártásu gumi?
!Overdose!
őstag
A gumi másik oldalán lesz az a számsor, amit te keresel egy oválisban.
Nolf: Valami japánt. NTN, Koyo, stb.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
!Overdose!
őstag
Ma bekerültek hátra is a Koni STR.T gátlók. Ég és föld az autó viselkedése. Hamarabb meg kell volna lépni. Talán még vadászok egy VTI stabrudat hátra, de már így is nagyon kanyarvadász az autó.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
BlacKSouL
addikt
+40 foknál is már közel 30 cSt különbség van köztük, tehát a W40-nek -20 körül is valamivel sűrűbbnek kellene majd lennie. De persze lehet, hogy ezt lötyögtetéssel nem fogom tudni megállapítani Mármint a 0-sok között.
NoLF: Ha csak egy adott sebességnél jellemző, akkor az inkább szokott öregedő gumi lenni. Illetve sebességet tartva próbálj lassan szlalomozni (felváltva terhelni a két oldalt) és figyeld, hogy változik-e a hang. Ha gumi, akkor nem változik jelentősen. Ha csapágy, akkor terhelésre hangosodik, erősödik az adott oldali hang.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
bbubby00
őstag
Egy kis OFF. Mi a pitsa lehet ez a ciripelő hang?!
Csak hidegen hallható a jelenség, aztán elillan.
A megfejtőnek jár a Hoegaarden! Opel Insignia
[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
m3tr0
senior tag
Valamelyik ekszij cicceg.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
zolynet
addikt
Megtörném a nagy csendemet ezzel a kis szösszenettel.
Annyi molyolás után csak rászántam magam.
2007/8. hó
1. tulaj
129.000 km (szerv.könyv)
nem sérülésmentes, 2012-ben jobb hátsó ajtó kapott egy kis puszit, azt cserélték újra spec műhelyben
2 szett felni, gyári type-s gurulók az csomiban
AP 40/40 rugó (tüv)
Zimmermann lyuggatott tárcsa + Ebc black elől (nagyon kellemesen fog)
Cusco első felső merevítő
Emberünk tett bele valami audio interfészt is, azzal sem kell már bajlódnom. Itt öleltem meg először. [SMIL:/nevet/laugh8.gif]
Mondja hogy az aksi a nem gyári, nagyobb, itt öleltem meg másodjára. [SMIL:/szetvert.gif]
Ellenben úgy vágta be az ajtót több ízben, hogy már majdnem megszóltam érte.
Egy-két apróbb esztétikai dolgot kell megcsinálni
plusz a reflush + leömlő + cai szentháromság és kész is a táltos.
Bár az úton meglepően jól ment, kicsit csodálkoztam is, mert már vezettem ats-t de nem ilyen élmény maradt meg bennem.
A fogyasztás valami hihetetlen, még mos sem hiszek a saját szememnek.
1 tankolás: 324km 20,41 liter 6.3-as átlag (kompúter 6.6-ot írt)
2 tankolás: 819km 54,74 liter 6,68 átlag (kompót szerint 6.3liter volt az átlag, és még 54km-t lehetett elmenni)
Life is too short to stay stock!
Gratula Milyen moci van benne? Vti marad mellette?
sunny84
senior tag
Szép jószág grat , balesetmenteset
(#38185) tboy93 : 2,4 az ats
[ Szerkesztve ]
" Ez nem autó ez HONDA " - Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít. -
zolynet
addikt
2.4 type-s (rács)
Life is too short to stay stock!
m3tr0
senior tag
Fincsi gép.
Láttam fórumon is, én is átnyergelnék Accordra, akár a 2.0 -ra is.
Nézegettem már őket...amin helyre áll a munkahely téma,meg is lépem.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
Peter.70
őstag
Adjak lavórt?
>>>W!nman*
tag
Hello!
Pár alkatrész vásárlása körvonalazódik -van amelyik kicsit, van amelyik jobban, de inkább egyben kérdeznék:
- milyen hátsó sárvédőívet javasoltok?
(Amiket találtam: Klokkerholm, Van Wezel, Iharos, Polcar -ugye fontos lenne az anyag minősége (nem rozsdás fémek újrahasznosításával készült), illetve az illeszkedés, pontosság, ívek azonossága a gyárival)
Gyári ív nem kapható esetleg valahol? Érdemes megkérdezni Csepeli bontót?
(Egyúttal lakatos tippet is szívesen veszek.
- milyen márkájú klímahűtőt javasoltok?
(Nissens pl? Azt hallottam, vakok között félszemű...
- milyen márkájú Lambda szondát vegyek?
pl. Blue Print, vagy esetleg VDO? Vagy egyéb? Gyári nagyon borsos...
[ Szerkesztve ]
Gustavsson Carosserie Csepelen, oket tudom ajanlani.
NoLF
addikt
Igazabol 50nel maz kezdi, 60nal a leghangosabb, 70nrl halkul de erezheto.
4 zsir uj gumim van, az elvileg nem lehet.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
!Overdose!
őstag
Grat!
>>>W!nman*: Nissens és NGK.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
(#38195) >>>W!nman* válasza !Overdose! (#38194) üzenetére
>>>W!nman*
tag
(#38192) tboy93: köszi, majd újranézem a képeket, mindenesetre elsőre nem tűnt annyira jónak a FB-os képek alapján számomra.
Mm. Nissens klímahűtő és NGK Lambdaszonda?
[ Szerkesztve ]
(#38196) !Overdose! válasza >>>W!nman* (#38195) üzenetére
!Overdose!
őstag
Igen.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
7600 GS
addikt
Kuplungból mit ajánlanál Oyodo illetve Exedy közül?
(#38198) >>>W!nman* válasza !Overdose! (#38196) üzenetére
>>>W!nman*
tag
NGK nincs Bárdinál, Unix és Fékmester pedig 4 vezetékest hoz le csak. (?) Hol lehet kapni egy vezetékes NGK-t akkor?
Snoop-y
veterán
Varosban azert meglepodsz majd (bar semmi meglepo nincs egy 2.4 tol elvarhatoan )
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
zolynet
addikt
Nem fogok, olyan munkám van hogy elkerülöm a várost, pont jó a forgalom, nekem kedvez reggel is és este is, ordas nagy mázli. Amúgy szerintem vti + 1litert tudom tartani minden körülmények között, de lehet kevesebb lesz az nem plusz.
Meglepődtem a dinamikáján, nem ez maradt meg bennem, kellemes meglepetés.
Vittek a napokban leömlő + reflush kombóval, igen meggyőző volt. Ezért is léptem meg.
Life is too short to stay stock!
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik