Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [wapee:] Eltávozott a kis angyalom
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Bluetooth dongle-k PC / PS4 mellé
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
BlacKSouL
addikt
Ha van kedved a keresőben kigyűjteni az erről a témáról való értekezéseinket, akkor hosszú részleteket is olvashatsz. Röviden összefoglalva: ebbe az autóba a minél folyósabb, minél könnyebb szivattyúzhatóságú olaj kell, mert ez az iDSI motorkonstrukció a minél takarékosabb üzemről, minél kisebb ellenállásról, minél tökéletesebb égésről szól. A gépkönyv szerint elmegy 0W20-tól 10W40-ig mindennel, de bármely hőmérsékleten könnyebben fog menni, jobb lesz a kenése, és hidegindításkor, hideg üzemben jobb lesz a motornak a kisebb viszkozitású olaj. Nem mondom hogy rossz bele a 10W30, csak van jobb. Az 5W és a 0W is jobb.
A 0W30-hoz képest a 10W30 üzemmeleg állapotban elhanyagolhatóan különbözik. Azonban az üzemmeleg állapotot kivéve minden annál hidegebb hőmérsékleten jobb kenést biztosít a 0W. És ezzel a motorral nem nagyon esélyes, hogy versenykörülményeket teremt az ember, vagyis túlhevítené. Ha túlhevül, az nem az olaj, hanem a kenési rendszer és főleg a hűtési rendszer hiányossága.
Én speciel most pont 0W20-at fogok beletenni, pont ebbe az L13-as motorba, egyelőre kísérletképp. Ha beválik, maradok is ennél.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik