Hirdetés

2024. június 19., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:27:44

LOGOUT.hu

Honda topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#38159) BlacKSouL


BlacKSouL
addikt

Hú de jó hogy kutorászok.

Ezt például érdemes végignézni, különösen 2:20-tól kb 1 perc, illetve 4:55-től...szerintem tanulságos.
És ez meg szintén elég jól szájbarágós, ebből is kiemelném az 1-es ábrát, hogy mennyire változik a 10-20 között kb. ideális viszkozitás az adott hőmérséklet tartományokban. 100 alatt mindenhol, nagyon. 100 fölött csak nagyon nagyon kicsit.

Mindenki attól fél, hogy mi lesz, ha 100 helyett 110-re "hevül" a motor és az olaj. Hogy biztos megszűnik a kenés. Nem. Nem szűnik meg. Ekkor ugyanis van olajnyomás, van olajáramlási sebesség, és van viszkozitás. Majdnem pont annyi, mint 100°C-on. Alig kicsivel kisebb. Kenés igazából akkor nincs(rendes), amikor -10 és +80 fokos olajhőmérséklet között bármelyiken elindul a motor, és nyomom a gázt. A hideg lassú nyúlós olaj sokkal szarabbul ken, hűt, véd, mint a 110 °C-on megfelelő nyomáson, nagy sebességgel száguldó olaj. Tehát 100°C alatt minden olaj lassúbb, nyúlósabb, hidegebb. Csak az a nem mindegy, hogy mennyivel.

Aláírás (nem kötelező megadni)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.