Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Hieronymus:] Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
jerry311
nagyúr
Nehéz lesz belinkelni a 30 napos szabályt, mert már nincs olyan.
Cserébe 15 napra kell törekedni a vásárló jelentős érdeksérelme nélkül.
Vagy sikerül vagy nem, Fogyvédelem, békéltető testület vagy ha elmész addig akkor bíróság majd kimondja, hogy jogosan jártak-e el.
TBMC
addikt
koszonom a valaszokat. tehat ez korant sem egyszeru tortenetnek igerkezik.
2013.12.12.-en lett vasarolva a keszulek. 2014.12.01.-jen megadta magat, de kulfoldon volt a ceg vezeto, s ezaltal 12.17-en tudta csak bevinni s leadni.
egy 50.000ft erteket meghalado d-link routerrol van szo, 3 ev garanciaval.
ezt kovetoen azota semmi fele informacionk nincs a termekrol pedig ahogy igertek 12-20napon belul hivni fognak. azota bo 30nap telt el, s nem is jelentkeztek. a mai napon felhivtuk oket, de semmifele erdemi informacioval nem tudtak rendelkezni csak annyival, majd erdeklodjuk 1-2het mulva ismetelten.. ezt elegge felhaboritonak tartom.
tehat akkor semmit sem tudunk tenni, max beirni a vasarlok konyvebe?
markbellus.hu
optikus
senior tag
semmilyen tenyleges lehetoseged nincs, se cserere se penzvisszara. koszonjuk unio, koszonjuk jogalkoto
annyit tudsz tenni hogy megkerdezed hol tart az ugy. a torekedes altalaban azt takarja hogy o mint forgalmazo minel haarabb tovabbkuldte a szerviznek. kerdes ez megtortent e idoben vagy mondjuk csak most hogy rajuktelefonoztal ha nagyon nem vagy elegedett a valasszal akkor beirhatsz a vasarlok konyvibe. elvben kerheted a cseret vagy a penzt is, de azt konnyen lehet hogy megtagadjak, altalaban ehhez 2-3 szervizes korre van szukseg es meg akkor se kotelessek. van meg egy olyan opcio hogy ha nagyon nem megy a szervizeles akkor te javittatod meg es ok kifizetik. de erre igen kicsi az esely, hisz ahhoz vissza kene szerezni a cuccot, szerviz kene ami elvalalja, zsebbol ki kell perkalnod majd rajtuk behajtani, szoval ez (plane egy router aranal) nem hiszem hogy realis ut.
Buy books not gear.
optikus
senior tag
ja hogy ez 1 even tuli. hat akkor cumi van, mert ilyenkor semmire sem kotelezettek csak amennyire jofejek. sajna ezt nem szeretik reklamozni de az 1 ev kotelezon tuli gari az mar a kutyavacsora, szep nagy igeret gyakorlatban meg semmi kotelezettseguk nincs.
Buy books not gear.
313313
addikt
A kötelező 1 év lejárt. Már a gyártó intézi a garanciáztatást, azért az ilyen hosszadalmas idő, + még az ünnepek is bekavartak...
Már kevesebb támadási felületük van, önként vállalt garancia, saját feltételeikkel.
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
Jester01
veterán
Igen, ha ezt a vásárláskor közölték. Ha csak annyit mondtak, 3 év garancia, akkor jogosan feltételezi a vásárló, hogy ugyanazokkal a feltételekkel van az utolsó 2 év is mint az első. Ezért szokták 1+2 év formában írni.
Jester
TBMC
addikt
szamomra ez erthetetlen. semmifele ilyesmit nem mondtak, szimplan, hogy 3 ev teljesokoru garancia vonatkozik ra.
markbellus.hu
Attix82
őstag
Épp rendelek egy átalakítót és ezt látom a rendelési menetbe. Érdekes.
Személyes átvétel ingyenesen üzleteinkben (ÁSZF 4.5 alapján - Bolti átvétel esetén megrendelése foglalásnak minősül, átvételkor válik szerződéssé, így nem vonatkozik rá a 14 napos elállási jog)
4.5 Személyes átvételkor élhetek-e a vásárlás utáni 14 napon belül elállás jogával?
Ha szaküzletünk egyikében személyesen veszi át a terméket, abban az esetben erre nincs lehetősége, ugyanis egyrészt vásárlás előtt személyesen is meg tud győződni a vásárolni kívánt termék műszaki paramétereiről, tulajdonságairól, így a döntéshozatalhoz szükséges jogai nem korlátozottak; illetve internetes megrendelése nem minősül vásárlásnak, csupán foglalás, ami alapján megrendeljük Önnek a terméket és azt üzletünkben személyesen megvásárolhatja.
jerry311
nagyúr
Szerintem ez a helyes jogértelmezés és még csak nem is vagyok kereskedő.
asdf_
veterán
^C ^V @NFH
optikus
senior tag
probalnak kibujni alola.
Buy books not gear.
Attix82
őstag
Mikor tekinthető létrejöttnek a szerződés?
A szerződés akkor jön létre, tehát amely időponttól kezdve abból a felekre nézve jogok és kötelezettségek származnak, ha a kereskedő a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben (ez a gyakoribb) vagy például telefonon értesíti a fogyasztót a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a futárcégnek való átadásáról) vagy az üzlethelyiségben való átvétel lehetőségéről.
Automatikus emailükbe ez van:
Ez egy visszaigazoló e-mail, melyet rendszerünk automatikusan küld a rendelés beérkezéséről és feldolgozásáról.
Ezen levél a telefonos vagy emailes egyeztetésig kizárólag tájékoztató jellegű, nem minősül árajánlatnak, illetve szerződésnek sem.
Vagyis ha Ők visszagazolnak, hogy oké a buli, onnantól kezdve bármit mondhatnak / írhatnak.
bullseye
addikt
Szerintem ez teljesen rendben van, csak kérnék egy 24-48 órás tesztet a boltban.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
Henker2
addikt
Üdv!
Van egy Gigabyte GTX 770 -es VGA kártyám. A cég ahol vásárolva lett 2 év garanciát adott rá. De a Gigabyte kártyákat most mindenhol 3 év garanciával árulják.
A kérdésem az lenne, hogy valahol, vagy valahogyan lehetne-e gyártói garanciáztatni? Mi enne a menete?
Mert sajnos idén augusztusban a gari lejár!
Köszi a válaszokat!
Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G
optikus
senior tag
sztetek egy ugyfelszolgalat (netes/fb) mi alapjan mondja azt hogy 30 nap a valaszadasi hatarido? van ennek valami joxabalyi hattere? ha igen melyik az merre keressem? dolog lenyege hogy olyan blokkot allitottak ki amin nemletezo tetelek vannak amik a vegosszeget ugyan nem befolyasoljak de sztem a dolgozok trukkolnek valamit. eddig 3 ugyfelszolgalatnak irtam, egyik mutogat, hogy nem ok az illetekesek, masiknal nem is valaszoltak (ezzel is mit lehet kezdeni?), harmadiknal 30 napos hataridore hivatkoznak. sztem kivarasra jatszanak.
Buy books not gear.
BMWFan
aktív tag
Sziasztok, vettem a neten egy, a Raiffeisen banktól ajándékba kapott telefont, az eladó állítása szerint. Na most, nincs hozzá számla (elvileg nem is volt) és a jótállási jegy sincs kitöltve. Az eladó állítása szerint felhívta az ügyfélszolgálatot, és azt mondták ott hogy imei szám alapján megy a garancia, semmit nem kell kitölteni. A jótállási jegyen viszont az van, hogy csak azzal érvényes. Ilyenkor mi van?
optikus
senior tag
en biztos nem vettem volna meg. mi a gari arra hogyha gond lesz akkor valoban leszervizelik igy? addigra az eladod szoren szalan felszivodik.
hivd fel te is ezt az ugyfelszolgalatot es kerdezd meg. no meg azt is hogy adjak irasba vagy toltsek ki a jotallasit.
Buy books not gear.
op9
aktív tag
Sziasztok!
Van egy ASUS Sabertooth Z77-es alaplapom 3 év kisker garanciával, ami majd novemberben járna le.
Viszont a kisker megszűnt, így nem lehet náluk érvényesíteni a garit.
Mondtak olyat, hogy ha ki lehet deríteni, hogy melyik nagykerből származik, akkor oda vissza lehet vinni.
Ez mennyire igaz, és honnan lehetne kideríteni?
Az alaplapra van 5 év gyártói garancia.
Az ASUS magyarországi telefonszámát hívtam, de kapásból 3 lehetőség közül kell választani (talán telefon, laptop/EEPC, és valamilyen router beállítással kapcsolatos), de egyik sem PC alkatrész.
Online Chat hibás javascript (bár ezt most megnéztem, és majd hétfőn kipróbálom, mert csak rossz "-t használtak 2 helyen).
E-mail-t nem lehet írni, csak a weboldalon Technikai támogatás, vagy Panasz van. (tegnap írtam az egyikre, majd meglátom, h mit reagálnak)
Szóval elsőnek a kiskeres garanciát lenne jó megtudni, aztán az 5 év gyártóit, hogy az hogyan működik.
Előre is köszi a segítséget!
How Bad Do You Want It?
Lovi24
senior tag
Sziasztok.
Problémám a következő volna:
2010 szeptemberben vásároltam egy Thermaltake 575w toughpower xt tápot,amit 5 év garanciával adtak.
2014 októberében a táp elpukkant,bevittem a boltba garit érvényesíteni. A tápot elküldték a nagykernek, ahol megállapították,hogy sérült a garancia matrica (persze a lehető legrosszabb helyre rakták és a videókártya tápkábele megsértette) így feltételes garanciával elküldik a gyártóhoz. A táp csavarjain látszik,hogy hozzá sem lett nyúlva. Mindegy belenyugodtam,hogy sérült a matrica,hát jól van küldjék. Minderről email-ben kaptam tájékoztatást. A boltot akárhányszor hívtam eddig,mindig az volt a válasz,hogy ők sajnos nem tudnak semmit. Hitegetnek,hogy majd mindjárt visszahívnak,amiből persze soha nem lesz semmi.
2014.10.06. óta nem történik szinte semmi. Több,mint 3 hónap eltelt ,a termék sehol....
Azóta persze vettem új tápot ,hogy meggyőződjek róla elszállt-e valami a gépben - de szerencsére minden működik.
Szerintetek ilyenkor mi a teendő? Kihez lehet fordulni vagy mit lehet tenni? Azért csak 30ezer volt az ára,nem olcsó dolog .
Köszi előre is
[ Szerkesztve ]
Nem fogok szellemi harcot vívni azzal, akinek nincs meg a megfelelő fegyverzete!
jerry311
nagyúr
Panaszkonyv
Fogyedelem
Bekelteto testulet
Polgari per
Kb. ebben a sorrendben.
Jo lett volna leadaskor reszletesen irasban rogziteni es fenyekeppel dokumentalni hogyan serult a matrica. Egy serult matrica nem feltetlenul jelenti, hogy az el volt tavolitva, illetve a tap meg lett bontva, mert van egy csomo olyan matrica, amit (majdnem) lehetetlen serules nelkul eltavolitani.
Lovi24
senior tag
Köszi a segítséget. Nem gondoltam volna,hogy eddig fajul a dolog. Sajnálom,hogy nem fényképeztem . Mindazonáltal amikor átvette a bolt a tápot,ők sem írták rá a papírra,hogy sérült a matrica.
A képen látható,hogy hol van az az átok matrica és hol a videókártya kábele. Nem egy jó minőségű kép,de a lényeg látszik rajta. Egy viszonylag kicsi htpc házban volt.
Nem fogok szellemi harcot vívni azzal, akinek nincs meg a megfelelő fegyverzete!
jerry311
nagyúr
Ha sehol sincs leírva, hogy sérült matricával vették át, akkor rajtuk van a bizonyítási kényszer. Heheheh
Ez olyan, mintha átveszed a sérült csomagot, de a szállítólevélre nem írjátok rá átvételkor. Semmi sem bizonyítja, hogy a futárcég zúzta le.
Griff55
senior tag
Ilyen esetben kitől, és hogyan kell a panaszkönyvet kérni? A nagykertől? Mi ennek a menete?
PS5 | iPhone 13 | Xiaomi Pad 6 8/256
jerry311
nagyúr
Te a kiskerrel állsz szerződéses viszonyban, tehát tőlük.
Lovi24
senior tag
Igen,van benne valami!
Megpróbálok a boltosokkal beszélni hamarosan!
Köszi még egyszer
Nem fogok szellemi harcot vívni azzal, akinek nincs meg a megfelelő fegyverzete!
jerry311
nagyúr
Azért tegyük hozzá, hogy a konstruktív hozzáállás meg kell, hogy legyen mindkét oldalról. Ha ez október óta hiányzik a bolt részéről, akkor a "fenyegetőzés" és kemény kiállás ezen vagy javít vagy ront. Ha utóbbi, akkor többet nem vásárolnák náluk, persze azért a 30k HUF-ért megküzdenék velük. Én simán ráköltenék még pár tízezret akár a polgári peres részre is. Ha nyerek, akkor téríttetném velük a perköltségeket is. Legyen nekik is kellemetlen!
Másik oldalról meg: Nyilván nem várható el, hogy minden szart cseréljenek, akkor is ha a vevő égette el, de azért ne kelljen már hónapokat várni egy (jó eséllyel) garanciális cserére.
Lovi24
senior tag
Valóban nem mindegy a hozzáállás,ennyi idő után meg főleg.
Pont azért vettük a tápot helyben Szolnokon,hogy ha valami gáz van ne kelljen postázgatni, egyebek.
De ezek után mindegy,hol vásárolok,garifutár egy csomó helyen van már.... Itt mindenesetre már nem nagyon fogok.
Azért még reménykedek a pozitív végkifejletben
Nem fogok szellemi harcot vívni azzal, akinek nincs meg a megfelelő fegyverzete!
313313
addikt
Azért azt ne feledjük el, a kötelező 1 éven túl vagytok, innentől a gyártó diktál.
Ha ő azt mondja a garanciás feltételeknél, hogy hozzá ki kell küldeni, ő megnézi és ez akár 3-4 hónap is lehet, akkor nyelsz egyet és tudomásul veszed a dolgot...
Legyen ez tapasztalat neked is, hogy nem 5 év garancia, hanem 1+4 és a plusz már a gyártó feltételei szerint...
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
Teki1986
tag
Hello!
Media Markt-ban vettem egy Bosch mosogatógépet és utólag jöttem rá, hogy lehet hogy kevés lesz az 1 év garancia rá. MM szerint a garancia kiterjesztésük csak akkor vehető amikor a terméket kifizettem. Bolttól függetlenül az Árvilág-ot találtam ahol van ilyen. Mi a véleményetek erről?
Üdv
Teki
i5 2500k,Asrock Extreme 4,Ati HD6950
axioma
veterán
Az biztositos lesz szerintem, kb. negyede esetben (hibatipusra) fizet, es a koltsegeknek csak toredeket (pl. alkatreszt csak, a beszerelest nem vagy epp forditva; illetve kiszallast szinte tuti nem).
A fiatal gepekre valamelyik lakasbiztositasban van extra csomagra lehetoseg, azt nezd me'g meg, hogy a tied tud-e esetleg ilyet.
Szia!
A jótállás kiterjesztése a bolt szolgálatatása, a feltételeit ő szabja meg. Egyébként én nehezen elképzelhetőnek tartom, hogy csak 1 év garanciát ad a Bosch a termékeire, tehát én utánanéznék a gyártó weboldalán, hogy mennyit vállal a gyári szerviz illetve hogy nem-e regisztrációhoz van kötve az extra gari.
jerry311
nagyúr
Garancia Plusz szolgáltatásaink az alábbi termékekre köthetőek a vásárlással egy időben: TV, szórakoztató elektronikai készülékek, fényképezőgépek, kamerák, telefonok, számítástechnikai eszközök, háztartási nagygépek.
Ez egy plusz szolgáltatás, aminek a feltételeit a Media Markt határozza meg. Ha ők azt mondják csak vásárlással egy időben hajlandók ezt a szolgáltatást nyújtani, akkor ez van. Nem törvényi kötelezettséget teljesítenek, hanem plusz pénzért plusz szolgáltatást nyújtanak.
Teki1986
tag
Tudom hogy náluk így van, ezt is mondták, én az egyéb lehetőségek után érdeklődtem mivel az MM szolgáltatásáról lecsúsztam. Valóban 2 év van rá, bár nem rossz, de kevésnek érzem, ugyanis ha elromlik akkor kb. 60e Ft-ot kell fizetni a javításért.
i5 2500k,Asrock Extreme 4,Ati HD6950
jerry311
nagyúr
Ha két év után elromlik akkor inkább veszek újat.
Úgy vagyok vele mint nagyanyám, akinek nincs sok szerencséje a mosógépszerelőkkel. Ha elromlik, akkor inkább vesz egy újat 60k HUF-ért, minthogy kihívja a szerelőt, amelyik lehúzza 20k-val és utána vehet új mosógépet...
asdf_
veterán
En ezt mondjuk nem ertem. a mosogatogepnel keves primitivebb es egyszerubb szerkezet van, meg olyan nagyon tonkremennie sincs benne minek. Van egy szivattyu, meg egy vezerles, meg kb. 3 erzekelo es ezzel kb. ki is fujt.
Kephamos
addikt
Üdv!
Hongkongi (fosszarszemétsohatöbbé) cégtől rendeltem valamit, ami nem volt megfelelő. Írtama supportjuknak, egyszer válaszoltak azóta semmi. Hogyan tudnám őket minél jobban szopatni? A pénzem már nem is kell, sem a termék. A lényeg a szopatás. g2a.com egyébként a cég amiről szó van.
Teki1986
tag
A vezérlő egy nagy elektronikus gomb, amely mindent irányít és ha ez elromlik akkor van baj, ez a legdrágább része és mivel ez az egy vezérlő van rajta nem kikerülhető.
i5 2500k,Asrock Extreme 4,Ati HD6950
Teki1986
tag
g2a az csak egy közvetítő oldal, nem ők árulják a dolgokat. A másik pedig hogy az esetek nagy részében vehetsz tőlük garanciát is. Szóval az eladót az oldalon szivatni max úgy tudod hogy leértékeled és rosszat írsz róla.
i5 2500k,Asrock Extreme 4,Ati HD6950
Kephamos
addikt
Vettem garanciát. Egyelőre úgy fest, hogy semmit sem ér. Nem akarják visszaadni a pénzem.
asdf_
veterán
Paypallal fizetunk, ha gond van, paypal dispute-ot inditunk.
Kephamos
addikt
Így fogok eljárni. Köszönöm!
ablack
senior tag
Sziasztok,
Vettem egy telefont az eMag-nál, visszaküldtem garanciában már 20 napja és azt mondják még csak a szervízbe se jutott el mert sok a visszaérkezett termék.
Van valami kötelezettség (maximális idő) ami alatt meg kell javítaniuk?
asdf_
veterán
Ha jol tippelek a kovetkezo a szitu: Legkozelebb tessek egy magyar webaruhazban vasarolni egy roman helyett es akkor a magyar jogszabalyokat ervenyesitheted magyar hatosagnal. Szerintem te most Romaniaban panaszkodhatsz, meg az EU fogyved hivatalnal. De felhivhatod a magyar NFH-t is, a sablon valaszuk valoszinu megvan mar az emagra.
jerry311
nagyúr
De Magyarországon szar az árfolyam és 27% az ÁFA!!!
ablack
senior tag
A telefon amit vettem itt meg néhány kisebb magyar GSM boltba bolti garanciával volt elérhető normális áron. Gondoltam hogy ez nagyobb cég, jobb háttérrel csak jobban járok így. Úgy tűnik rossz ötlet volt.
27% ÁFA volt rá.
Egyébként ha azt nézzük van erre vagy magyar vagy EU jogszabály, hogy mennyi idő alatt kötelesek javítani?
optikus
senior tag
megnezed az emag honlapjat (mondjuk celszerubb vasarlas elott) es azt fogod latni hogy kb 3 sor van a garirol. na annyit is er. sokan beleugranak mert olcsobb az meg ugye mindent visz, ha meg baj van akkor jon a sirasrivas. csak azt tudod tenni hogy cseszteted oket es imadkozol...
Buy books not gear.
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok!
Vásároltam egy hangszórót ami a beüzemelés közben kiderült nem működik,
Felhívtam a boltot mik a lehetőségek, cserét igértek vagy pénz visszafűzetést,én az utóbbit választottam,
Elküldették velem a szervizbe a cuccot, azt írták amint szervíz elbírálják hogy nem jó, küldik a pénzt, ennek már 20napja, mik a lehetőségek ilyenkor?
[ Szerkesztve ]
optikus
senior tag
nem sok, varsz. joxabaly szerint torekedniuk kell a 15 napos kijavitasra. ha netan 20 vagy 200 nap lesz akkor sincs semmi hisz torekedtek...
pampogni kell, rakerdezni idonkent. mondjuk ha mar irrealisan hosszu ideje nem tortenik semmi akkor lehet beirogatni a panaszkodokonyvbe meg kerni az elallast a szerzodestol (magyaran penzvissza).
Buy books not gear.
Josi
aktív tag
Ez vásárlástól számított 3 napon belül vagy túl történt? (mármint a hiba bejelentése)
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Dell Latitude 5300 2in1,13.3",FHD,i7-8665U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,Touch
- Dell Latitude 5300 2in1,13.3",FHD,i5-8365U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,Touch
- - MAKULÁTLAN - ASUS ZENBOOK PRO 16X 4K OLED - i9-12900H, RTX 3060, 32GB, 1TB, Win11PRO, 3 ÉV GARI
- ÚJ ASUS ROG ZEPHYRUS G16 - 16" WQXGA 240Hz - i9-13900H - 16GB - 1TB - RTX 4050 - Win10 - Garancia
- Dell Latitude 7490,14",FHD,i5-8350U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,TOUCH