Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#16751) flymi válasza kelly416 (#16744) üzenetére


flymi
addikt

Nem is hallottam az egészből semmit, még csak érezni sem lehetett, csak annyit láttam mikor már eltávolodtam a padkától, h a műanyag darabok ott hevernek szerte szét. De mint mondtam, már eleve törött volt és ezért lógott is, 1-2 helyen nem is fogta semmi a jobb oldalon pedig csak egy gyorskötöző tartotta a helyén. Szóval jobb is így, most legalább kap egy újat és ezután jobban figyelek mennyire állok rá. Leginkább lehetőleg semennyire.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16752) molnarpeter válasza Anulu79 (#16750) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Aliexpress, 50-60 dollár.

(#16753) sandró60 válasza olasz61 (#16740) üzenetére


sandró60
addikt

Nekem 2017 januártól ez van.Nem csalódtam benne.[link]
Üzemanyag hatékonyság-C
Tapadás nedves útfelületen-A
Külső gördülési zaj-69db

[ Szerkesztve ]

(#16754) flymi


flymi
addikt

Mindegyikőtöknek a kocsijában van emelő és kerékkulcs? :U

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16755) troll81 válasza flymi (#16754) üzenetére


troll81
addikt

normalis esetben meg egy porolto is :K

(#16756) DeFranco válasza flymi (#16754) üzenetére


DeFranco
nagyúr

meg poroltó, spanifer (vontatáshoz, soktonnás), akkutöltő, esernyő, szerszámok, olajok, ablakmosó, desztvíz, wd40, gyorskötöző, duct tape, izzókészlet, punepa, rongy, keményfa lap az emeléshez vagy dagonyából kimászni, odb olvasó, pokróc, pulóver, pattintós melegítőpárna, tölcsér, stb. :U

[ Szerkesztve ]

(#16757) kcsa válasza flymi (#16754) üzenetére


kcsa
veterán

Látom a többiek is hasonló perverzek mint én :D

Poroltó, vontatókötél, szerszámok, olajok, wd40, gyorskötöző, rongy, obd olvasó, meg ami nem jut eszembe :B

(deszka ötletet loptam, teljesen jogos, eszembe se jutott)

(#16758) Mágus2 válasza DeFranco (#16756) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Fel sem merem sorolni, a mobil szerviznek is csúfolt autóm tartalmát. :)

(#16759) DeFranco válasza kcsa (#16757) üzenetére


DeFranco
nagyúr

félreállva a füvön elég megnyugtató ha nem az anyaföldbe süpped az emelő lába, hanem kap egy viszonylag stabil talajt. :)

igaz nekem sem magamtól jutott eszembe, nagybátyám nyomta a kezembe a palánkot, azt már én költöttem hozzá hogy ha elkapar a kerék akkor lehet arra is jó hogy arra kaptasson fel.

@Mágus2: te egy külön kategória vagy :DDD (az apraját én sem soroltam most fel de az én eszközellátottságom így is minimális ahhoz képest ami nálad lehet)

[ Szerkesztve ]

(#16760) AxBattler


AxBattler
félisten

Üdv!

2006-os 1.6 benzin kombi Fókába Q8 szintetikus olajat töltött tavaly a szerelő, most jelez, hogy alacsony a szint.
Milyen olajat ajánlanátok utántöltésre?

(#16761) DZs
Este megnézem, de az állagából én nem sok mindent szűrök le.

[ Szerkesztve ]

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#16761) DZs válasza AxBattler (#16760) üzenetére


DZs
senior tag

Nívópálcát nézted? Lehet nem hozzátölteni kell, hanem cserélni az egészet.

(#16762) molnarpeter válasza AxBattler (#16760) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ugyanolyat lenne ideális :) Nem mindig töltik maxra.

(#16763) flymi


flymi
addikt

Nekem is szaporodnak a holmik a csomitartóban, de az emelő és a kerékkulcs még hiányzik. Poroltót sem vettem még, pedig szemeztem vele egyszer.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16764) DeFranco válasza flymi (#16763) üzenetére


DeFranco
nagyúr

poroltó amúgy felesleges, csak olyan mint a lottószelvény, ha egyszer elkezded nem hagyod abba. szinte kizárt hogy egy tüzet meg tudsz vele fékezni a kocsiban, max. arra jó, ha más ég és pont ezzel tudod eloltani.

persze ha az ülés alatt van gyorsoldóval akkor lehet pont van annyi időd hogy egy mozdulattal előrántod és már fújsz is, de ha el kell menni érte hátra a csomagtartóba és esetleg még elő is kell kotorni a táskából/kárpit alól/stb. akkor már inkább fuss mert mindegy.

ez a magánvéleményem.

[ Szerkesztve ]

(#16765) molnarpeter válasza DeFranco (#16764) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ja, ha már kicsi oltó, akkor inkább egyből motortérbe egy automata cucc.... vagy casco :)

[ Szerkesztve ]

(#16766) kelly416 válasza flymi (#16751) üzenetére


kelly416
veterán

Ja? Akkor nem szóltam. Nem mondom, hogy havi rendszerességgel, de majdnem havi rendszerességgel látok (hallok inkább, aztán fordulok csak oda) olyant, valaki nekiszalad egy padkának, vág egy igen meglepődött fejet, és mielőtt bárki bármit tehetne, már löki is rükibe és tapossa a gázt. Lehetőleg azt sem óvatosan teszi, hanem lendületből próbálja, amikor az eleje még jobban megereszkedik lefelé az idióta fizika miatt. ;]

(#16767) flymi válasza kelly416 (#16766) üzenetére


flymi
addikt

Cromaxnál regisztráltam és rendeltem koptatót és a hűtőhöz műanyag lemezt.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16768) kelly416 válasza flymi (#16754) üzenetére


kelly416
veterán

Általában emelő, keresztkulcs, vontatóköztél (szerencsére inkább én húzok másokat, minthogy engem húzzanak), bikakábel, rongyok, kéztisztító, kézfertőtlenítő, néhány izzó és biztosíték (és ezek többnyire bele is férnek a fejjel lefelé elhelyezett pótkerékben), meg még egy-két ez-az, ha sima otthoni használatban van a gép. Nyaraláshoz és egyéb nagyobb utakhoz természetesen kiegészítem ezzel-azzal néha, attól függ, mire lehet szükség. Pl. hólánc, ioncserélt víz, jégoldó, stb... Spanit és egyebeket, mióta futóm van, a futó kellékeként tartok csak.
Szégyenszemre poroltóm nincs, de már rég be szeretnék tervezni valahová egyet, de autóváltás előtt állok, majd utána meglátom, hol és mennyi helyem lesz.

DeFranco:
Fater 5ös kazánlemez darabot használ az emelő alá otthon is, úgyhogy én azt tanultam el. De kerék alá azt nem tenném be több okból sem. :DDD
A poroltóról viszont megegyezik a véleményünk, bár a család meg a gyerekek lassúsága miatt (képesek elbambulni veszélyhelyzetben is) gondoltam, hogy mégiscsak beszerzek egyet. Ülés alá viszont nem merném tenni, mert ha elszabadul, nagyot üthet vagy beragadhat a pedálok alá/közé.

(#16769) mtade


mtade
aktív tag

Én vagyok csak bátor? A csomiban csak némi koporsószög van, meg télen egy pár cipő és egy kabát. S-maxról beszélünk, a pótkeréknek helye sincs...

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#16770) flymi válasza kelly416 (#16768) üzenetére


flymi
addikt

Akksit ugye nemrég cseréltem, de majd azért be kéne szerezni egy combosabb bikakábelt is, mert az otthoni após által tákolt darab a rönyóhoz jó, de ehhez már édeskevés. Lepróbáltuk.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16771) molnarpeter válasza flymi (#16770) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Pont akciós :D Dízelhez is elég lehet :)

(#16772) gabor9991 válasza molnarpeter (#16771) üzenetére


gabor9991
őstag

:Y
Pár napja a gyerek bekapcsolta az ülésfűtést ami leszívta az akkut, egy teszkós bikakábellel simán beindítottam a kocsit.Az szerintem maximum a 2-3 ezres kategória.Arra az 1mp-re ameddig tekeri a motort az önindító szerintem pont jó egy olyan is.

(#16773) molnarpeter válasza gabor9991 (#16772) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ha pl. éjszakára felkapcsolva marad valamelyik lámpa 1-2 napra egy dízelen, úgy egy vékony kábellel csak hő termelődik, mozgás már nem nagyon :) Pont a keresztmetszet számít, hogy a motor indításához szükséges több száz Amper közlekedni tudjon a segítő oldalról on demand - rendes kábellel gyakorlatilag nullás, döglött akkuval is beindul a gép, csak nem tudja majd feltölteni, illetve lecsatlakoztatást követően a motorvezérlő alacsony fesz miatt leállhat.

Talán még benzineshez jó egy olyan kábel, ami a legdrágább a kúton/autós sorban. :R Ha van ismerős, aki tud nagy keresztmetszetet forrasztani, veszel két pár csipeszt, meg szereztek hegesztőkábelt/hasonlót, és össze lehet hozni.

[ Szerkesztve ]

(#16774) DeFranco válasza gabor9991 (#16772) üzenetére


DeFranco
nagyúr

autótól függ, egy nagyobb fajta dízelhez azért kell keresztmetszet. szerintem érdemes megvenni egyszer egy rendeset, ezt viszed magaddal 20-30 évig azzal jársz jól ha mindenhez jó.

a jó nem feltétlenül jelent drágát, és ha van ismerősöd, fillérekből csinál neked olyat amivel egy tankot is bebikázol. de ha nincs, akkor is inkább egyszer fizesd ki a jót.

[link]

szerk:hozzáteszem hogy nem tudom az enyém milyen, autós boltban vettem, akkor még semmilyen fogalmam nem volt az autókról (most se sok van), de az volt a mondás hogy ez bőven meg fog felelni de nem vágtam még ketté. benzinest bikáztam vele, működött.

[ Szerkesztve ]

(#16775) bajnokpityu válasza gabor9991 (#16772) üzenetére


bajnokpityu
félisten

5rugós kisujjnyi vastaggal még a benyás fókát se tudtam bebikázni anno. nem az 1mpvel van a baj, hanem, hogy akár 600At át kéne vinni arra az 1mp-re. fókához 0ra merült akksival végül hüvelykujjnyi kellett, azzal beindult :)

eladó Kawasaki j300 robogó

(#16776) gabor9991 válasza molnarpeter (#16773) üzenetére


gabor9991
őstag

Persze a dízel az nyilván más, ilyen hidegben még lehet akkor is izzít amikor már jár a motor plusz jóval nehezebb megforgatni a motort mint egy benzinesnél
Én a saját esetemben szerencsés voltam a kb. hüvelykujj vastagságú (a réz keresztmetszete meg kitudja ;] ) kábellel simán indult.
De flymi kocsija is benzines, szóval esetében sem feltétlenül szükséges a tankokhoz méretezett kábel.

[ Szerkesztve ]

(#16777) bajnokpityu válasza gabor9991 (#16776) üzenetére


bajnokpityu
félisten

újabb tévedés. mai diesel nem izzit, amig nincs vagy -20 :)

[ Szerkesztve ]

eladó Kawasaki j300 robogó

(#16778) flymi válasza gabor9991 (#16776) üzenetére


flymi
addikt

De lehet az "gond" volt, h 45aH-s volt a Suzuki akksija, amivel próbálkoztunk + a vékonyka kábel. Kevés volt neki. Autószerelő áthozta a hüvejkujj vastagságút + Escort nagyobb akkuját, azzal pöcc-röff.
Csak próbálom összeszedni azokat a holmikat, amik elengedhetetlenül szükségesek egy autóba ha nem csak a városban mászkál az ember.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16779) gabor9991 válasza bajnokpityu (#16777) üzenetére


gabor9991
őstag

Biztos?Azt olvastam, hogy
Fordnál -20 fok alatt már a maximális izzítási időt engedi az elektronika ami 8mp.-20 feletti hőmérsékletnél is izzít csak rövidebb ideig.
Ilyen külső hőmérsékletnél a motor beindítása után az izzítógyertya izzítás utáni fázisba lép és további maximum 30 másodpercig működik amennyiben a fordulatszám nem magasabb mint 2500/p.

[ Szerkesztve ]

(#16780) AxBattler válasza molnarpeter (#16762) üzenetére


AxBattler
félisten

Ja, de már nem emlékszem, melyiket mondta... és szerintem már Ő sem.
Talán Castrol? :F

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#16781) ReFleXx válasza bajnokpityu (#16777) üzenetére


ReFleXx
addikt

foleg, 3foknal is izzitott valamelyik nap, meg tobbszor is valszeg amikor nem is irja

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#16782) kelly416 válasza flymi (#16770) üzenetére


kelly416
veterán

Én sem magamat bikáztattam be egyszer sem szerencsére.
Egyébként meg egy ránézésre is 20 éves vastag és eléggé merev, de tökéletesen üzemelő kábelem van. Lehet, piacon öregektől érné meg körüllesni első körben.

(#16783) DeFranco


DeFranco
nagyúr

focus mk1 magnó kérdés:

a gyári kazettás magnó van a kocsiban, eddig megelégedéssel használtuk, általában Halász Judit kazettákat hallgat rajta Elnök úr, ha véletlen egyedül utazunk akkor meg rádiózunk.

igény esetére van egy kazetta-jack adapter a kesztyűtartóban ha mégis telefonról akarnánk zenét hallgatni.

most viszont elkezdte húzni a szalagot a deck, nem eszi de mindent 90%-os sebességen játszik, ami egyrészt viszonylag fülsértő másrészt meg a gyerek se downtempon tanulja a muzikalitást, ezt rendezni kellene.

új fejegységben nem gondolkodom egyelőre, nem szeretnék most erre komolyabban költeni (20-30k-ban minimum benne lenne din-fedővel, iso átalakítóval, stb.)

a kérdés az, hogy szerintetek lehet-e valamit kezdeni ezzel hogy húzza a magnó a szalagot, javítható lehet-e házilag, illetve ha nem, akkor van-e valami kerülő megoldás arra, hogy akár jacken akár bluetoothon hallgassunk zenét? fm tunerek kizárva azt nem szeretnék.

(#16784) kcsa válasza DeFranco (#16783) üzenetére


kcsa
veterán

szétszedés, takarítás, gumik-szíjak cseréje (a magnóban, nem a kocsin).

De ha már van kazetta-jack adaptered... használd azt :)

(#16785) kelly416 válasza kcsa (#16784) üzenetére


kelly416
veterán

Így van. Annak a szalagját nem nyúzza, a telefonon elfér még néhány gyerek-kedvenc a többi mellett és egy lejátszási lista nekik. Persze, lusta ember politikája, de ha szétszedi a mangót ( :P ), ki tudja, össze is lehet-e még rakni hibátlanul? És nem feltétlen a kolléga kézügyessége miatt, hanem a sok esetben gyárilag egyszerre 8 helyre behúzott rugók és egyebek miatt, amit halandó puszta kézzel csak nagyon cifra anyázásokkal tarkított három éves öregedéssel járó nyugis délutánon tud esetleg megcsinálni, amikor nincs otthon senki.

Szerk.:
DeFranco:
Szerintem vatera, jófogás, hardverapró, valahol használt SD képes 1din-es fejegység, és problémád megoldva. 10-15 körül gyanítom megáll még akár kerettel is, bár nem hiszem, hogy beépítőkeret kellene neki. Juditnak meg nem kell Kenwood meg Pioneer és társai, csak szépen szóljon. Kollégám Ladába korhű kinézetű 1din bluetooth-os kihangosítós minden klappolós rádiót vett kínából vagy wish-ről pár ezresért.

[ Szerkesztve ]

(#16786) DeFranco válasza kcsa (#16784) üzenetére


DeFranco
nagyúr

meh... ott meg a kábelekkel kell vesződni, jobb az önálló kazetta

persze már az 1din-es rádiókat nézegetem egy órája, mert nem tudok leállni :D

ha cserélni kell gumit-szíjat akkor annak mi a beszerzési forrása és milyen áron lehetne ezt felújítani? mert ha 2-3k vagy több akkor nem éri meg vacakolni vele.

(#16787) molnarpeter válasza DeFranco (#16786) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Gyári bontott másik? Régi ki, csere, kész. Műszerfal miatt maradnék az eredeti megoldásnál.

[ Szerkesztve ]

(#16788) kcsa válasza DeFranco (#16786) üzenetére


kcsa
veterán

Nem az anyagköltség lesz vészes (bár eleve ritka cuccok manapság, kicsit utánajárós), hanem két óra szívás után az ottbasszamegakiodatervezte érzés.

(#16789) DeFranco válasza molnarpeter (#16787) üzenetére


DeFranco
nagyúr

végül 13,5k-ért találtam használható 1din-es fejegységet tokkal vonóval adapterekkel, de végül a családi tanács úgy döntött, hogy egyelőre marad a kazetta adapterezés, főleg azért mert kevéssé esztétikus a beépítés eredménye a fotók alapján (nem mintha a lógó tyúkbél jobb lenne de az ingyen van).

majd megpróbálom valahogy megoldani a kábelmenedzsmentet, és meglátjuk mennyire lesz használható

(vagy bekötöm a kesztyűtartóba az új fejegységet, mivel nincs benne mechanika mindegy neki hol van ;] )

bontottat nem akarok venni mert ugyanúgy lutri, és a kazettások is 5k fölött mennek ahogy elnézem a racsinbazáron, a cd-s változat (amire legalább hackelhető jack) meg horror áron.

@kcsa: úgy-úgy

[ Szerkesztve ]

(#16790) kelly416 válasza DeFranco (#16789) üzenetére


kelly416
veterán

Most komoly? Kipattintod a fejegységet, betolod mögé a kazi kábelét, a műszerfal mögött elvezeted oda, ahová szeretnéd és kitolod az egyik nyíláson a jack-et
Én a 2-es fókában a kesztyűtartóból a középkonzol feletti jobb oldali szellőző szélére vezettem a jack-et. Amikor a telefont felraktam a bal oldalon a mágneses tartóba, a jack ott csücsült közvetlen kézügyben. Tudom, nem igazán a legszebb megoldás, de még mindig jobb, mint lógó kábelek hadába belegabalyodni. A következő autóhoz már meg van a szekrényben a QI-töltős gravitációs tartó, annak a kábelét is eldugom, meg a fejegységhez is lesz kapcsolat, de mivel még az autó márkája sincs meg, az a project erősen tervezés alatt áll. :))

(#16791) DeFranco válasza kelly416 (#16790) üzenetére


DeFranco
nagyúr

persze, nekem is megvan ez a megoldás, sőt már azt is megtaláltam hol lehetne megfúrni a rádió házát a belső kivezetéshez, de annyiban bonyolult a dolog, hogy két ellentétes helyre kellhet kivezetni: vagy le a pohártartóba, ha a feleségem telefonjáról szól a balambér, vagy ha egyedül vagyok akkor fel a szelőzőhöz ahol az én telefonom pocol a tartóban.

persze fel lehetne pakolni még egy tartót a feleségem telefonjának de akkor már megint ott tartunk hogy több a leves mint a hús.

szóval ezt úgy kell megoldani hogy a balközép szellőző és a jobb pohártartó között átvihető legyen a jack, ezért is jött képbe, hogy legyen bluetooth, és akkor nem kell tyúkbelezni meg van kihangosítás is, de akkor meg a középkonzol ratyi meg valamennyi pénzt is ki kell adni a projektre pluszban (ami alapvetően nem lenne gond ha maga a megoldás résmentes lenne)

a legjobb valami "man in the middle" bluetooth dobozka lenne amit bepattintok pl. a rádió meg a csatlakozó közé, és aztán arra kell csatlakozni a telefonnal és intézi a lejátszást.

kelet-európai problémák :DDD

[ Szerkesztve ]

(#16792) Synthwave


Synthwave
HÁZIGAZDA

Már megkezdtem a PH!-s Canossa-járást, most a Ford totyik van napirendi ponton. :D

Szóval (ideális esetben) mostanában lenne esedékes az első autó megvétele. A keret elég szűkös, uszkve 6 kiló, amiben már benne van az átiratás is - persze, ha egy pártízezerrel kevesebbre jön ki, az csak jó, mert úgy marad egy minimális tartalék a következő hónapig. Ennél többet amúgy sem lenne érdemes költeni, ez is bőven sok egy olyan jármű megvételére, ami gyakorlatilag tanulópénz és jó eséllyel kapni fogja a "szeretetet", annak ellenére, hogy vigyáznék rá. Viszont nyilván roncsot se akarok, sem attól hidegverejtékezni, hogy bármikor az útszélen maradhatok.

A legracionálisabb választás természetesen egy Szuszka lenne, mert olcsó, keveset fogyaszt, igénytelen, egyszerű, mint egy faék, kivisz a világból és még az alkatrész is szotyi árban van hozzá. Találtam is egy nagyon szép kis háromajtós darabot (2001-es, 1000-es motor, minden elektromos, két légzsák, szervo, állófűtés, pohártartó, kutyafüle, vezetett szervízköny, minden dokumentáció, kevesebb, mint 70 000 km). Szóval nátyon patika és 450 pénz. Eléggé buzerálja a logika relét. Viszont Szuszka, amiért azért annyira nem rajongok. Az agyamnak kedves, de a szívemnek nem.

Éééés...

Ugyanennyiért találtam egy '89-es Ford Sierra 1.6 GL szedánt. Gyerekkoromban volt egy coupénk, és nagyon szerettem, szóval a Sierra képe tulajdonképpen mindig ott mocorgott belül. Mármint, hogy egyszer majd kell egy (ugyanígy vagyok a kétütemű Wartburg 353 Touristtal). Nem az ultimate álom, de azért jó lenne. Feeling. Csípem, pedig semmi világrengető. És akkor itt van ez: elvileg 102 ezer kilométer, garázsban tartott, kívül-belül tip-top (legalábbis a képek eléggé bizalomgerjesztőek itt is; tökéletesnek mondott ajtókeretek és küszöb stb.), minden mechanikus rajta - de legalább van tolótető, ami eléggé juhuhú. Igaz, hogy ennyiért már van Mondeo is, de egyrészt az valószínűleg olyan is, másrészt meg az nem csigáz fel, egy kicsit sem. A Probe már más tészta lenne, de abból nem túl sok van kishazánkban..

A felhasználás amúgy a következő lenne: heti 1-2 alkalommal munkába járás (oda-vissza ~50 km, jórészt autóúton), helyi ügyek intézése, bevásárlás - meg alkalom adtán random térképre bökés után kis túrázás, mert gurulgatni jó.

Adják magukat a kérdések: általánosságban mennyire megbízhatók a Sierrák (különös tekintettel az 1.6-os benzinesekre)? Mire érdemes nagyon figyelni vásárláskor? Milyen az alkatrész-ellátottsága/szakik létszáma? Mennyire költséges fenntartani (pl. a Szuszkához viszonyítva) - egyelőre zéró autószerelési tapasztalattal? Igaz, hogy 7-10 liter között ki lehet vele jönni (9-10 városban)? Érdemes belevágni?

Próbálnám az érzelemdús megközelítést egy picit racionalizálni. Segítsetek. :DDD

[ Szerkesztve ]

Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

(#16793) kcsa válasza Synthwave (#16792) üzenetére


kcsa
veterán

30 éves autó vonatkozásában megbízhatóságról beszélni elég felesleges. Megy avagy sem.

Rohad. Mint az állat :D

(#16794) molnarpeter válasza Synthwave (#16792) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

tomiii. fórumtárs megkeresését javaslom ;)

(#16795) Synthwave válasza kcsa (#16793) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Ugyan. Nagyon erősen függ attól, hogy mennyire/hogyan tartották karban. Meg aztán vannak olyan típusok, amik már 10-15 évesen (vagy korábban) lépten-nyomon vergődnek valamivel, állandóan csak viszik a pénzt, meg olyanok is, amikbe (költői túlzással) olaj meg víz kell a folyamatosan kopó alkatrészek időszakos cseréjén kívül (ami bármilyen autó esetében fennáll), oszt kivisz a világból. Csak van egy általános megbízhatósági indexe a típusnak. : S

Ez egy olyan dolog, hogy egy viseletesebb, 25 éves Szuszkába verejtékezés nélkül beülsz, míg egy megvigyázott 25 éves Oltcitbe inkább nem. Ilyen értelemben kérdeztem - általánosságban.

És ha tényleg nem rohad? :D Ürge azt írta, hogy folyamatosan garázsban tartották, 5 évvel ezelőttig egy szintén garázsos belga papáé volt, azóta meg kb. 3000 km-t ment évente. Jó, könnyen lehet, hogy mese habbal, de első blikkre akár még hihető is.

-----------------------------------------------------------

(#16794) molnarpeter: Köszi. Írtam neki.

[ Szerkesztve ]

Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

(#16796) kcsa válasza Synthwave (#16795) üzenetére


kcsa
veterán

Ez meg egy olyan dolog, ha ez az álom, meg kell venni. Mindig olyan járművet kell venni, ami megmozdít benned valamit, mert különben bármi apró hiba miatt is utálni fogod. Aztán vagy az álom folytatódik, vagy átvált rémálomba :D

(#16797) Synthwave válasza kcsa (#16796) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Hát, az "álom" inkább a 930 Turbo (Convertible)/Testarossa/C4 Corvette/X180 Esprit Turbo Bermuda-négyszög ének környékén keresendő. Mondjuk úgy, hogy a Sierrát defaultból csípem, a Szuszka meg tényleg jó-jó, de meh. :D

Hát igen, csak jó lenne a lehető legjobban leredukálni a rémálom esélyeit. : >

[ Szerkesztve ]

Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

(#16798) kcsa válasza Synthwave (#16797) üzenetére


kcsa
veterán

Nekem meg ezek olyanok, hogy meh... Na de egy ütős sleeper, az már valami ;)

(#16799) kelly416 válasza DeFranco (#16791) üzenetére


kelly416
veterán

Nem lenne egyszerűbb tényleg csinálni egy telefontartó valamit a kedves feleségednek is? Akár egy mágneses tartót (vannak már kimondottan mágneses tartóhoz való tokok is, ha éppen a telefont óvni akarjátok és nem összekaristolni, ahol a tokba van ágyazva a fémlapocska) vagy valami egyebet kitalálva?!

De ha már bluetooth, akkor vannak kimondottan olyan dolgok, amit rádugsz mondjuk a kazettádra, mindent átvisz telefonról a hangszórókra, még kihangosít is, csak jobb fajtát kell venni. Vagy ott az FMtransmitter megoldás is, annak is el lehet rejteni a madzagját, ha madzagos (én azért vettem vezetékest, hogy közel tudjam tenni a számhoz a mikrofonos részét), és ugyan nem olcsó egy jobb fajta, de mégsem 10.000+, na meg autócserekor magaddal tudod vinni, mert FM rádió azért már majdnem minden autóban van. Mondjuk az én Rönyómban pont nincs, de hát ez egy hosszú történet.

(#16800) kelly416 válasza Synthwave (#16797) üzenetére


kelly416
veterán

Én meg pont az ellenkezőjét mondom, mint kcsa. A Fordot hagy meg álomnak, mert ha baja lesz, márpedig lesz ennyi idősen, akkor egy álmod omlik össze, arról nem is beszélve, hogy ha Te magad húzod meg csúnyán, elég gatya érzés lesz. A Szuzi meg ütni-vágni jó sokak szerint, ha abból tényleg ennyire kikíméltet találsz, akkor ki fogja szolgálni a tanuló éveidet, nem válsz meg tőle nehéz szívvel, és ha bármi van, tényleg minden bokorban találsz hozzá akármit ingyen, vagy olcsóbban.
Aztán ha elmentél meglesni a Szuzit és kiderül, hogy mégsincs olyan jó állapotban, akkor menj és nézd meg a Fordot is. ;)

Szerk.:
Bár abban kétségtelen igaza van a fórumtársnak, hogy ha megmozgatja a fantáziádat, akkor talán érdemesebb arra koncentrálni. De ez a Belga papáé volt, aki csak műszakira vitte, egyébként garázsban állt, én is hobbinak vettem meg és alig használtam, azért van ilyen jó állapotban... hát nem tudom. Valószínűleg én vagyok túl pesszimista, de így legalább vagy igazam van, vagy kellemesen csalódom. :))

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.