Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#35001) sparta2 válasza H0r1 (#34998) üzenetére


sparta2
tag

Egy dologra tudok válaszolni. A márkaszerviz nem állít vissza semmit magától (akkor se nagyon, ha külön kéred), csak ha csináltak vmit. Pl. alaphelyzetbe állítják az ajtómodult, ha szereltek benne bármit, vagy cserés volt stb.. Normál éves ellenőrzéskor biztos nem dugják rá a diagnosztikát.

(#35002) DeFranco válasza sparta2 (#35001) üzenetére


DeFranco
nagyúr

viszont ha akármi bug van, és kiderült hogy belenyúltak a szoftverbe, akkor abból komoly tiktakkolás lehet, hogy garivesztést jelent-e, a hibával összefüggésbe hozható-e.

nekem is volna pár dolog, amit szoftveresen nem sokból tartana átkonfigolni és használati értékben sokat jelentene (még csak nem is feláras opciók, csak nettó hülyeségek) de nem merem ráengedni a programozósembert.

(#35003) H0r1 válasza DeFranco (#35002) üzenetére


H0r1
tag

Hát igen ez nagy félelem, pedig ha mondjuk kikönyököl a hajtókar vagy letérdel a váltó, azt tuti nem befolyásolta a kis kényelmi extra, de bele lehet kötni. Aztán szakértő meg jogász legyen a talpán aki megoldja

Te miket módosítanál?

(#35004) DeFranco válasza H0r1 (#35003) üzenetére


DeFranco
nagyúr

más, off autótípus.

startstop default off, műszerfalvilágítás mindig ON, vízhőfok kijelzés...

(#35005) radi8tor


radi8tor
MODERÁTOR

(#35006) Csabex válasza DeFranco (#35002) üzenetére


Csabex
őstag

Egyetértek... Gari alatt én sem babrálnám, de a fordowners-en esetleg körülnézhet a topiktárs informálódás céljából.

Mondjuk most lesz egy tapasztalat, mert egy 2020-as off topik Plugin Hybrid autóba szerelek majd hétvégén egy androidos fejegységet és itt is a gari vesztés az ami játszhat, viszont a tulaja ezt majd le tudja reagálni.

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#35007) #27070592 válasza subaruwrc (#35000) üzenetére


#27070592
törölt tag

Igen, a szokott terhelés alatt kell jól állnia, nem kiszedve. Ugyanez vonatkozik a spirálrugókra is. Lehet hogy beszerelés előtt más-más hossz, de amikor helyére kerül és megkapja az autó tömegét, akkor illik a gyári hasmagasságot adni.
Kivéve ha ültetőrugó.

Egyébként van egy trükkje az összegyógyult csavarok kioperálásának, ami ebben az esetben működhet: ha már pontosan tudod hogy mikor kerül sor a javításra, előző este gazdagon be kell áztatni a csavart és a szilentet is fékfolyadékkal. Majd reggel még egyszer, és lehet hogy a teljesen összegyógyult részek is megadják magukat, nem kell flexelni. Állítólag a fékfolyadék hajlamos minden résbe behatolni.
Másfél éve cseréltettem gátlókat, azóta nem volt bolygatva a csavar. De egy éjszakás áztatás után ma szépen kijöttek a helyükről.

(#35008) subaruwrc válasza #27070592 (#35007) üzenetére


subaruwrc
félisten

hát lehet hogy a fékfolyadék kimar mindent is a helyéről
csak nem tudom hogy lehetne oda juttatni ahova kell
de majd adok neki egy lehetőséget, olyan mindegy

(#35009) #27070592 válasza subaruwrc (#35008) üzenetére


#27070592
törölt tag

Holnap én is folytatom a kisérletezést, megpróbálok kivenni egy "kutyacsontot" amit csak két csavar (és két szilent) tart. Majd kiderül milyen kedvük lesz. :D Már készítem a foszforsav-fürdőt is.

(#35010) subaruwrc válasza #27070592 (#35009) üzenetére


subaruwrc
félisten

ja ennek egyszer én is neki álltam, hogy van rá szabad 2 órám
lett belőle egy beletört csavar :DDD

(#35011) #27070592 válasza subaruwrc (#35010) üzenetére


#27070592
törölt tag

:D
Egy hete került fel [link] egy video a témában.
Kicsit túltolja a faszi.

(#35012) subaruwrc válasza #27070592 (#35011) üzenetére


subaruwrc
félisten

haha
jól kivan
azt a kocsit mondjuk be kéne tolni a méhbe, nem gátlót taknyolni alá.
én ezt szoktam nézegetni de az enyém nincs ilyen állapotban szerencsére

(#35013) #27070592 válasza subaruwrc (#35012) üzenetére


#27070592
törölt tag

Van egy kis rozsda.. lehet hogy valaki otthagyta nekik ajándékba. :)
A Focus témájú videoikat én is átnéztem már, van pár jó trükk. Ez lenne a YT lényege.

(#35014) beci


beci
őstag

Sziasztok.
2010-es, 1,4-es benzines Ford Fiestaba keresnék olajat,és szűrőt. SPJCA motorkód.
Mi az ajánlott? Köszönöm.

Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....

(#35015) Csabex


Csabex
őstag

Gyári alufelnire rá gyógyult fékport milyen felni tisztítóval szedjem le? Fogkefe az alap, csak milyen szert használjak? Több helyen is olvastam a sósavat, csak attól parázok, hogy leszedi a lakkréteget esetleg, vagy a padkázott részeknél az alut marja meg... Ki mit használ ilyen célra? :) Köszönöm :R

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#35016) radi8tor válasza Csabex (#35015) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Szárazjéggel! [link]

⭐ Stella

(#35017) Csabex válasza radi8tor (#35016) üzenetére


Csabex
őstag

Köszi :) Ez valóban hasznos, de olyanra gondoltam amit meg tudok csinálni jómagam semmi extra szerszám vagy kellék nélkül, mert hétvégén már utazunk el.

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#35018) Sys85 válasza Csabex (#35015) üzenetére


Sys85
veterán

Nekem bejött a Turtle Wax Redline cucca is,de a legjobban a H-Plus ragasztó és tömítő eltávolító spray vált be.Az még a kátrányos foltokat is gyorsan leoldotta. :)
Igaz nem autónál,fókán lemezfelni van,hanem a motor alufelnijén,de ez mit sem változtat a hatékonyságon.
Amúgy a Lotus Cleaning autókozmetikás cuccai szerintem marha jók,csak nem olcsó.

#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#

(#35019) Csabex válasza Sys85 (#35018) üzenetére


Csabex
őstag

Köszönöm :R Már meg is néztem hogy hol vásárolható meg :) Tényleg jókat írnak róla több helyen is.

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#35020) patomi


patomi
őstag

Azt hiszem ez GTK lett. [kép] [kép]

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#35021) Sys85 válasza Csabex (#35019) üzenetére


Sys85
veterán

Én a Redline-nal fújtam le az egész fókát (mondjuk el is ment több mint 2 flakon),iszonyat mennyiségű szállórozsda lejött az autóról,sokkal szebb lett a fehér fényezés és nem bántja.
Turtle Wax Redline bármelyik obiban és tescoban van,Lotus-os cuccokat Mol kúton szoktam venni,vagy webshop.
Az üvegtisztítójukat maximálisan tudom ajánlani!

[ Szerkesztve ]

#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#

(#35022) molnarpeter válasza patomi (#35020) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Eredeti állapot, illetve szándék kérdése, maguktól valószínű arra veszik :R szerviz lehet tud olyan ajánlatot mondani, hogy éppen beleférjen első körben és utána a javítás során pótszemlével picit feljebb tudják esetleg pöckölni esetleg az összeget tudtommal, fő kérdés a szándék. GTK esetén másik jármű vásárlásához az átírás és hasonló birtokbavételi sarcokat is fizeti a bizti.

(#35023) darvinya válasza patomi (#35020) üzenetére


darvinya
titán

Saját? (TÖ-ben nem találtam infót)
Remélem személyi sérülés nem lett.
GTK akkor, ha biztosító nem fizeti javítását.
Így ránézésre nincs akkora baj, mint amit pár hónapja sarkunkon szenvedett az Kuga.
Fél eleje szanaszét, bal kerék csonkkal együtt 10m-rel arrébb, stb.
Ez már tényleg GTK.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#35024) patomi válasza molnarpeter (#35022) üzenetére


patomi
őstag

Mai eset. Egyelőre apósnál leraktuk. De bal eleje kuka, jobb oldala végig és mivel felborultunk a tető is sérült, légzsákok nyíltak. Első szélvédő is annyi.

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#35025) radi8tor válasza patomi (#35024) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Basszus, rip. :O

⭐ Stella

(#35026) patomi válasza darvinya (#35023) üzenetére


patomi
őstag

Igen saját. Egy clio balra kanyarodott csak mi ott jöttünk éppen egyenesen. Legnagyobb baj, hogy felborultunk.

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#35027) flymi válasza patomi (#35020) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Na basszus!
Én attól fosok, h valami barom nehogy leamortizálja. Mert annyit költöttem már a kocsira, h sosem jönne vissza a pénz belőle.
Ma végre jutott idő kiporszívózni, a kumikédereket is leápoltam. Ja és észrevettem, h megint elhagytam egy csomagtartó gumi pöcköt, ami távtartóként szolgál. Ez már a harmadik. Valamiért a bal oldaliról mindig lepotty.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#35028) radi8tor válasza flymi (#35027) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Na igen ez nálam is ott lebeg mindig. De inkább arra gondolok hogy attól üzembiztos mert sokat költök rá.

⭐ Stella

(#35029) patomi válasza flymi (#35027) üzenetére


patomi
őstag

És radi8tor
Idén a második, itthon állnak a cuccok a kocsihoz, még az előzőből sem épült fel teljesen. Én is megadtam neki mindent amit tudtam.
Egyébként esélyem sem volt. Konkrétan levadászott. Ráadásul, rendőr, tűzoltó, mentő is jött, plusz a mamert el is vitték a mentők mert sokkos lett, egyhamar nem lesz autó belőle.

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#35030) gabor9991 válasza patomi (#35020) üzenetére


gabor9991
őstag

Ez biztos hiszen a légzsákok pótlását a biztosító csak a gyári új beszerelésekor téríti az viszont nem olcsó.
A többi sérülés se apró, gyakorlatilag kellene rá egy komplett eleje, a bal hátsó ajtó kivételével 3 ajtó a 4-ből, bal A oszlopnál a sárvédő is érdekesen áll, tető, karosszériaelemek alatt a műanyagok...szerintem biztos a GTK egy 2006-os c max piaci értéke jóval kevesebb mint amennyiből ez szakszerűen helyreállítható lenne.
Mennyivel mentél hogy felborultál?Vagy hogy történt az eset?A képen látszik hogy a clio sofőrje benne ül a kocsijában annyira megijedt hogy nem tudott kiszállni vagy nem nyílt az ajtó?

(#35031) darvinya válasza patomi (#35026) üzenetére


darvinya
titán

Hát ez minden szempontból rossz. :(((
Többi infó mellett GTK az autó.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#35032) subaruwrc válasza patomi (#35020) üzenetére


subaruwrc
félisten

Hát ha borultàl vele akkor sajnos esélyes. Futómű se túl biztató.

(#35033) flymi válasza subaruwrc (#35032) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Hát igen. Szerintem ha borult és sérültek az oszlopok akkor nem igazán érdemes javítani. Biztonság szempontjából sosem lesz már olyan, mint az eredeti.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#35034) #27070592 válasza patomi (#35024) üzenetére


#27070592
törölt tag

Elég szomorú látvány.. :(
Persze ilyen esetben ritka a választási lehetőség, de egy borulás nélküli frontális ütközéssel jobban jártatok volna.

(#35035) patomi válasza gabor9991 (#35030) üzenetére


patomi
őstag

Épp ez az, óra szerint 50-60 között, mert már elengedtem a gázt mikor az elágazáshoz közeledtünk. És figyeltem is a rönost, meg ott még két irányból is kijöhetnek elém. Az utolsó pillanatig szembe volt velem, mikor oda értünk rámhúzta a kocsit és valahogy megdobta az enyém, ami felborult, rá a szigetre. Ki sem szállt, míg a rendőrök és a mentők ki nem értek.
[kép] itt látszik a tető is sérült

[ Szerkesztve ]

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#35036) radi8tor válasza patomi (#35035) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Mondjuk ez azért nem olyan vészes sérülés mintha elkapott volna valamit. Csak benyomódásnak látszik.

⭐ Stella

(#35037) gabor9991 válasza patomi (#35035) üzenetére


gabor9991
őstag

Igen a tetőkoszorú is kuka plusz az ajtóhézagok is elmentek.
Ez így inkább már műszaki mint gazdasági totálkár.
És 50-es tempóval sikerült ekkora sérülést begyűjteni.
De szerencséd van, élsz.A többi csak pénz kérdése.

(#35038) patomi válasza radi8tor (#35036) üzenetére


patomi
őstag

Szép már ez nem lesz. Az ajtó is csálé, de hát ráborultunk. Vezető oldali rácsukódik a hátsó ajtóra ferdén.

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#35039) molnarpeter válasza patomi (#35035) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Így már jobban látszik a tető probléma, szvsz már csak a hahut érdemes nézegetni :R Lényeg, hogy megúsztátok.

(#35040) SP4C3


SP4C3
veterán

Sziasztok,
Próbáltam keresőt, nem találtam mást aki találkozott volna ezzel a problémával:

No description available.

A minap vettem észre, hogy valami nincs rendben, amikor egy hosszú lomha kamiont előztem és gyanúsan szétszaladt a ménes magas fordulatszámon, először azthittem behalucináltam, sajnos nem. Tényleg valami gond van.

A grafikonon is látni, 3500rpm környékén valami elfogy... 1000km-rel ezelőtt volt fullservice, se hibakód, se semmi, átnézték, minden OK.

Több mérés is született, nagyon hasonlóan sz@r eredményekkel.

-JNA- Yugoslav National Army // ⍟T-34-85⍟ // MSI H81M-P33 / Intel Xeon E3-1220 v3 @ 3.5GHz / 16GB DDR3 @ 1600MHz / Gigabyte RX470 4GB. sp4c3.speedtestcustom.com

(#35041) darvinya válasza SP4C3 (#35040) üzenetére


darvinya
titán

Hát ez ismételten egy adagoló generál/porlasztó csúcs lesz, még rosszabb esetben, egész motor.
Ilyet én 1.6 szívó benzinesnél tapasztaltam, de azt már tudtam, hogy ilyen autót nem szabad megvenni.
Mert kuka a motor.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#35042) A Zéé válasza patomi (#35038) üzenetére


A Zéé
addikt

Meg kell köszönni neki, hogy megmentett titeket, hálásak lenni neki, hogy egyben kiszálltattok belőle, és el kell engedni a kezét.
Amikor egyszer reccsen ekkorát a fő szerkezete azt már hiába javítja akáki (legyen akár Arthur Tussik mester is), nem fog egy második alkalommal ugyanígy viselkedni. Bár nincsenek illúzióim ha el is adod, benne van, hogy lesz ez még keveset futott megkímélt autó a hahu-n.
Sajnálatos dolog nagyon, de legalább ti jól vagytok.

[ Szerkesztve ]

Just a simple Lineman...

(#35043) patomi válasza A Zéé (#35042) üzenetére


patomi
őstag

Megtettük. :O Nekem sokkal többet ért mint a piaci értéke. Most keressetek valami sz@rt amivel elrohangászok míg lezárul az egész.

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#35044) troll81


troll81
addikt

Sziasztok
A hűtő ventilátor leteszteltem A kabelevel együtt. Új vezérlő vel sem indul a el.
A can bus szalban a feszültség megvan.
Klímát kapcsolva sem indul a hűtő ventilátor.
Kap egy diagnosztikat ha lejutok ma.
Valakinek ötlet az ilyen jellegű elektromos hibákhoz?

(#35045) SP4C3 válasza darvinya (#35041) üzenetére


SP4C3
veterán

Találtam némi szivárgást és egy félig lerúgott csövet a motor szívóágánál. Egy rossz leszórítóbilincs (gyűrű) okozta, kicseréltem, próbakör megmondja a tutit. :B

"Ilyen autót nem szabad venni" - Első autóm, erre tellett, 1600 eurót csengettem ki érte és ráköltöttem még 300-at. Erre tellett, havi 400 eurós fizetésből...
Volt egy diesel szivárgásom a nagynyomású pumpa (erre bochpumpának hívják, ne kérdezd) nyomóágánál és szépen csepegett bele az alternator-ba (generátor), ami haza vágta azt és így kellett egy felújítás, (1 csapágy, szénkefék és töltésvezérlő meg pár műanyag+fém elem).
A szivárgást egy nem megfelelően meghúzott anyacsavar okozta... Ezután nemsokkal a vízpumpa mondott csütörtököt, így kapott egy full szervízt, filterek, vezérlés, szíjak, olajcsere és a többi.
Ha meg kell válnom tőle, akkor az utódja egy G Astra lesz. :B

-JNA- Yugoslav National Army // ⍟T-34-85⍟ // MSI H81M-P33 / Intel Xeon E3-1220 v3 @ 3.5GHz / 16GB DDR3 @ 1600MHz / Gigabyte RX470 4GB. sp4c3.speedtestcustom.com

(#35046) gabor9991 válasza darvinya (#35041) üzenetére


gabor9991
őstag

Ez már tdci.

(#35047) subaruwrc válasza SP4C3 (#35045) üzenetére


subaruwrc
félisten

A szivárgást egy nem megfelelően meghúzott anyacsavar okozta...

és hány szerelő csinálja a mai napig " érzésre " ezeket ...

(#35048) sparta2 válasza subaruwrc (#35047) üzenetére


sparta2
tag

Van egy szerelő ismerősöm, nem kis büszkeséggel mesélte, hogy neki nem kell nyomatékkulcs semmihez sem.

(#35049) SP4C3 válasza subaruwrc (#35047) üzenetére


SP4C3
veterán

Igen, lehetne nyomatékkulcsozni, de ezek a kib@szott autógyártók csak legyártják a sok ipari hulladékot, aztán ha bajod van vele, akkor vidd őhozzájuk, meg a csicskásaikhoz, akiknek eladták csilliókért a robbantott rajzokat és az adatokat, hogy melyik csavart kell mekkora nyomatékkal meghúzni. A másik az OBD, vedd meg a software-t meg az eszközöket, ha nyavajog a kocsid. Szumma szummárum 100 milla egy fostalicska autó+rajzok+programok.
Aztán lehet csodálkozni, hogy a csóró nép érzésre húzgálja a csavarokat. Kiharcolták az OBD-t, azt is elérhetné végre ez a retek emberiség, hogy járjon az autó mellé minden infó, ami a szervizeléshez kellhet, vagy akkor kapjon mindenki millió forintos fizetést, hogy autót is tudj tartani. El sem merem képzelni mi lesz azzal az Istenverte autóval amit a cégnek hajtok (Citroen C3 2018, 1.6 BlueHDI 55kw), ha valami egyszer tönkremegy rajta?

-JNA- Yugoslav National Army // ⍟T-34-85⍟ // MSI H81M-P33 / Intel Xeon E3-1220 v3 @ 3.5GHz / 16GB DDR3 @ 1600MHz / Gigabyte RX470 4GB. sp4c3.speedtestcustom.com

(#35050) molnarpeter válasza SP4C3 (#35049) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Zajlik a right to repair mozgalom :R
Céges: AdBlue tartály szokott letérdelni ezeken, amúgy stabil technika.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.