Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#16351) molnarpeter válasza #31600896 (#16350) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Cserélj szerelőt ;)

(#16352) molnarpeter válasza Jenne (#16336) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Acél vagy alu felni?

(#16353) #31600896 válasza molnarpeter (#16351) üzenetére


#31600896
törölt tag

Már 3-nál is volt...Biztos szombati munkanapon gyárotta a délutános műszak.

[ Szerkesztve ]

(#16354) Pikkolo^^ válasza #31600896 (#16353) üzenetére


Pikkolo^^
addikt

Lehet olyanhoz kellene aki ért is hozzá :D

(#16355) flymi


flymi
addikt

Ma a Penny parkolóban majdnem nekem tolatott egy kriptaszökevény. Ha nem dudálok rá nekijön az utasoldali ajtónak... :W
Milyen progit/videoszerkesztőt használtok rendszámok kitakarásához?
Tennék fel google drive-ra pár érdekes videót.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16356) #31600896 válasza Pikkolo^^ (#16354) üzenetére


#31600896
törölt tag

Nem Pista bácsihoz vittem át a szomszédba a fészer mellé, ahol maszekol. Lakóhelyem környékén sajna nincs sok választék, más mint a Fővárosban. De az is igaz, nem márkaszervízben voltam vele. Már nagy eséllyel sehova se megyek vele, járok vele így, aztán ha veszek másikat beszámíttatom. Hiába sokan mondják, hogy a Focus jó autó, szerintem nem az.

(#16357) kcsa válasza #31600896 (#16356) üzenetére


kcsa
veterán

Szerintem sem, gyorsan cseréld le.

(#16358) Pikkolo^^ válasza #31600896 (#16356) üzenetére


Pikkolo^^
addikt

Hozzáértőhöz kellene vinni és nem sufni maszekokhoz akik bár olcsobban dolgoznak, de olyanok is (persze van kivétel is). Add el az autót, vegyél újat csak azt hozzáértőhöz vigyed. Probléma megoldva.

(#16359) Jenne válasza molnarpeter (#16352) üzenetére


Jenne
senior tag

Acélfelnik.
Ma közben azóta beszéltem az itteni mobil-gumiszervizessel. Ők azok, akik kijárnak a helyszínre is mozgó szervizként (felhívtam telefonon) [kép]
Érdekeset mondott, én nem is gondoltam erre a lehetőségre. Bár igaza lehet, mert a szelepeknél nem tapasztaltam szivárgást. A felnik 10 évesek múltak, de szép állapotúak és a festésük is eléggé újszerű még. Eddig nem volt velük ilyen gond. Állítólag azért ereszt, a szervizes szerint, mert ugyan a gyári szerelésű gumik voltak még rajtuk és eddig nem voltak leszedve így azokhoz beállt a korrodáló felnihez a gumi. A Ford acélfelnik nem a kiváló alákezelésről/felületkezelésről híresek -mondta. Elég gyenge a festésük és pont ott, ahol a gumi pereme tömítene a belül a felnihez, ott szokott a festék az évek múlásával picit felhólyagosodni. Ez mindaddig nem is okoz gondot, amíg nincs a gumi leszedve a felnikről, addig tömít rendesen mert nincs mozgatva. Viszont amikor tavaly tavasszal le lett szedve a régi gumi és felment az új gumi, akkor biztos hogy jöttek onnan le apró pici festék darabkák és így már pont ott nem fekszik fel teljesen gumi a felni belső peremébe ahol a levegő zárás feladata kellene legyen és az már éppen elég arra, hogy finoman elengedjen 0.2-0.3 bar nyomást havonta. Nekem ezt mondta és ez a tapasztalatuk is. Ők minden esetben megnézik ilyenkor a felniket is belül és ha szükséges akkor ott drótkefézik simára.
Mint írtam is az előző hsz.-emben, sajnos nem én vittem anno a gumicserére és vélhetően ezt a részt kihagyta a gumis. Mondjuk a napokban (karácsony előtt pár nappal) jártam arra és benéztem oda, hát ...nem is csodálkozok már... oda biztosan nem vinném az autómat.
Pécs Melinda utcai műhelyek között van, Kálmándy gumiszerviz kft Melinda utca 2.
Az, hogy oltári nagy rendetlenség van bent a műhelyben, meg majdnem átestem az oda össze-vissza dobált gumikon, meg elkezdte nekem mondani, hogy vannak nagyon jó állapotú használt téli-nyári gumijai...stb. 2007-es DOT számú Goodyear UltraGip UG7-es gumikat akart eladni... :DDD Na meg a figura sem volt valami szimpatikus egyén, így első benyomásra.

[ Szerkesztve ]

A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

(#16360) gabor9991 válasza #31600896 (#16350) üzenetére


gabor9991
őstag

Ebből nekem az jön le, hogy már az is rossz döntés volt, hogy megvetted, vagyis, hogy pont ezt vetted meg.Remélem legalább olcsó volt.
Ezek után csak 400-at költöttél rá?Nem is sok.

[ Szerkesztve ]

(#16361) flymi


flymi
addikt

Használ valaki ilyet?

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16362) #31600896 válasza gabor9991 (#16360) üzenetére


#31600896
törölt tag

Pontosan. Mindig van vele valami. Egyik hiba kijavítása után lesz egy újabb. Megelégeltem, menni fog amint lehet, esküvő előtt állok f.sz se fog erre a bontószökevényre tovább költeni.

(#16363) DeFranco válasza gabor9991 (#16360) üzenetére


DeFranco
nagyúr

nyilván a ford szar. rohadis. 3F sőt 4F44!!!!4!négy!

(#16364) #31600896 válasza Pikkolo^^ (#16358) üzenetére


#31600896
törölt tag

Nem sufni maszekolóhoz vittem. Mégsem egy Trabant. Bár... azzal kevesebb lenne a gond. :DDD :DDD

(#16365) #31600896 válasza DeFranco (#16363) üzenetére


#31600896
törölt tag

Frankó srác! Te vagy az 5. F!
Érdemben nem tudsz hozzászólni szerintem ne erőltesd már magad.

[ Szerkesztve ]

(#16366) gabor9991 válasza DeFranco (#16363) üzenetére


gabor9991
őstag

Nem szar, nekem is az van :) megkap időben mindent ami kell, ettől függetlenül az enyémre is rá lehetne költeni pár ezrest, de ez használt autó, ez ilyen játék.Lehet opel, VW, BMW...stb., mindre csak megy a pénz és egyre öregebb, egyre apróbb hibák is meg fognak jelenni.Ez holtbiztos.
Viszont a fentebb említett autó a leírás szerint, már a megvételekor is tükrözte az állapotát, van választék használt autókból bőven, ott kellett volna más döntést hozni.
Szerintem.

(#16367) DeFranco válasza gabor9991 (#16366) üzenetére


DeFranco
nagyúr

nekem is az van. ;)

(#16368) flymi válasza DeFranco (#16363) üzenetére


flymi
addikt

Mazda 323F-et nézegettem még tavaly, még jó, h mégis Ford Focus lett belőle az idén.
Na azok aztán rohadnak rendesen a küszöbnél és a kerékjárati íveknél főleg.

De ha már rohadás... Mennyibe fáj egy alváz és üregvédelem? Gondolom le kell bontani hozzá pár elemet is.
Tavasszal aktuális lenne, ha már ki lesz cserélve a komplett hátsó lengőkar és a csillapítók is.

Múltkor kérdeztem ajánlott nyári pacskert, Hankook Ventus Prime 3-at mondtátok többen, de szemezek a Goodyear Efficientgrip Performance-al is. ITT Picit olcsóbb, ha lehet hinni a piktogramoknak és a leírásnak akkor halkabb és fogyasztásban is valamivel jobb. Nemtom még melyik legyen, lehet nevető harmadikként a Continental lesz a befutó. Mondjuk ráérek még agyalni rajta... :)

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16369) #31600896 válasza gabor9991 (#16366) üzenetére


#31600896
törölt tag

Amikor vásárlás előtt voltam sok járgányt megsasoltam. Más Focusokat, amelyek kb. hasonló kalibert képviseltek drágábban, 1-es Octaviat 260 ezer km-rel, Ford C-Max-ot, ami szintén rozsdásodott, 1,6 milláért, bordó MK3-as Ford Mondeot gyanúsan olcsón Budapesten... maradt ez a Focus mégis. Ismerős köreimben is voltak használtautó vásárlások mégsem volt velük gond. Nem Focust vettek (H Astra, Golf Plus, Insignia...)

(#16370) lizakattila válasza #31600896 (#16369) üzenetére


lizakattila
senior tag

Nála voltár már vele? Adatlapod szerint debreceni vagy. Ha Ford, akkor helyileg talán az egyik legjobb szakember.

"Ha próbára akarod tenni egy ember jellemét, adj neki hatalmat." - Abraham Lincoln

(#16371) gabor9991 válasza #31600896 (#16369) üzenetére


gabor9991
őstag

Ezek szerint neked nem volt szerencséd.
Írtad, hogy már akkor el volt rohadva a kipufogó amikor megvetted.Ez ki lett cserélve?Lambda hiba is megvolt már akkor?
Hány szonda van?2 vagy 4?Melyik lambda?Első vagy hátsó?Az első hibás jelzése akár egy lyukas kipufogó miatt is előjöhet.A hátsó jelzése meg katalizátor hiba is lehet.A katalizátor hiba meg égéskimaradás miatt keletkezhet, az égéskimaradás meg a kirohadt fagydugó miatt.Szóval itt tényleg elég sok minden lehet.

(#16372) flymi


flymi
addikt

Velem senki nem beszél? :U

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16373) #31600896 válasza lizakattila (#16370) üzenetére


#31600896
törölt tag

Nem ismerem őket, de köszi az infót, jó ötlet.

gabor9991
Kipufi nem volt elrohadva, bár elég rozsdás. Lógott szerintem ami tartja az tört el olyan rozsdás volt. Azt meghegesztették.
Lambda hiba akkor még nem volt.
Megállt alattam egyre többször, a gyertyák vízben álltak, fagydugót cseréltek, vele együtt gyertyákat is, ekkor égett a check engine. Az egyik gyertya úgy bele volt rohadva a hengerfejbe, hogy a szerelő alig tudta kiszedni, új menetet kellett bele vágni állítólag.
Nem tudom hány szonda van benne, a katalizátor utánira dobta a hibakódokat ezután, ezt cserélték gyárira. Ha a katalizátornak baja lenne gondolom megnőne a fogyasztás, gyenge lenne az autó. Most fűtéssel 7,1 literre állt be, nyáron 6,7-et mutatott általában. Én már eléggé rendberaktam ezt az autót, kasztni 10-ből 10, belső tér szintén, teljes vezérlésszett cserélve lett, alvázvédőztem...stb.

(#16374) #31600896 válasza flymi (#16372) üzenetére


#31600896
törölt tag

Alvázvédőzést én magamnak csináltam, rendeltem vagy 4 tubus bitumenes sprayt cromaxról. Rozsdamaróztam ahol kellett, portalanítottam, drótkeféztem, majd telibefújtuk. Annyira nem volt rozsdás az alváz.

(#16375) molnarpeter válasza flymi (#16361) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nem. Ott a kompresszor pisztolya, azzal megmérem. Szvsz amit ez a szerkezet jelez, az már látszik az oldalfalon is, nem költenék rá. Gumi ügyben gumis topik ;)

[ Szerkesztve ]

(#16376) molnarpeter válasza Jenne (#16359) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Sejtettem. Drótkefe, tömítőpaszta, aztán jó lesz valószínűleg. 8 évet állt autónál ugyanez volt, vidd el megint gumishoz :K

(#16378) molnarpeter válasza #31600896 (#16373) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Objektíve azt mondanám, hogy közel a jó állapot, csak eddig nem jártak utána elég alaposan, akik az autóhoz nyúltak. Érzelmi szempontból meg már látszik, hogy belefáradtál a konkrét autóval való vesződésbe, de csomó időt fordítottál már rá... Nehéz ügy. Ha van konkrét hibakód, autószerelés topikban is rákérdezhetsz ;)

(#16381) kcsa válasza lizakattila (#16370) üzenetére


kcsa
veterán

A legjobb típusból is van bontószökevény, azzal a legjobb szerelő is csak drágán tud bármit is kezdeni, lehet tényleg kár.

EA102 1.2 TSI kell az ilyen esetekre, máris jó lesz a ford :D

(#16382) #31600896 válasza molnarpeter (#16378) üzenetére


#31600896
törölt tag

Ami még érdekes lehet, hogy a tempomat hasznàlata után nem sokkal (kb. a következő napra) jelent meg a check engine mindig is, és így volt ez ma is. Tegnap használtam először a lambdaszonda csere óta. Ma felgyulladt a sárga tengeralattjáró. Én összefüggést látok a kettő között, de lehet semmi köze hozzá... Ha kikötnék belőle se sírnám vissza, mert ritkán használom.

(#16383) gabor9991 válasza #31600896 (#16373) üzenetére


gabor9991
őstag

Nem tudom mekkora motor van benne 1.4-1.6 ban 1 katalizátor 2 szonda, 1.6 ti-vct 2 katalizátor 4 szonda.
A hátsó szonda elvileg a katalizátor működését figyeli szóval ha hibát jelez, nem feltétlenül a szonda a hibás.
Ha a sok égéskimaradás miatt a katalizátorba jutott üzemanyag miatt a katalizátor ment tönkre azt a szondacsere nem fogja megjavítani.
De itt konkrét hibakód nélkül csak találgatni lehet.

(#16384) #31600896 válasza gabor9991 (#16383) üzenetére


#31600896
törölt tag

1.4 benzin. Na most kerülget az agyvérzés, hibás kat. utáni szondát olvastak ki mindig, de lehet nem is annak van/volt baja mègis kifizettem majdnem 50 ezret a szondacserére. Németből hozták be a kocsit, ott azért szinte 0 az esély rossz minőségű benzint beletankolni. Nem vettem észre semmit az autó menetdinamikáján, hibás katalizátor miket produkál? Azt tudom, hogy azt nagyon drága cserélni. Talán ha mégis az a baja elengedem ezt az autót.

(#16385) kcsa válasza #31600896 (#16384) üzenetére


kcsa
veterán

Egyáltalán nem biztos hogy a katalizátor hibás, rendes diagnosztika kellene annak az autónak.

Persze lehet hogy az, vagy akár benne sincs, nepperek már csak ilyen viccesek néha.

(#16386) gabor9991 válasza #31600896 (#16384) üzenetére


gabor9991
őstag

50 ezerért biztos a gyári lett beszerelve?Az majdnem a duplája munkadíj nélkül.

(#16387) #31600896 válasza gabor9991 (#16386) üzenetére


#31600896
törölt tag

Bosch típus volt benne korábban, ugyanolyan került bele. Azt hittem gyárilag is az van benne. Jó drága basszus a Ford, mi a tököm ez BMW? Majd az új gazdája rendberakja én befejeztem elég volt.

(#16389) molnarpeter válasza #31600896 (#16387) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Hátsó szondánál ha utángyártott került bele korábban, sokszor elég egy kiemelőt tenni pluszban, és el is tűnik a hiba. [link]
Persze illik mellé műszakis szondával ellenőrizni, működik-e rendesen a katalizátor.

[ Szerkesztve ]

(#16395) Pikkolo^^ válasza #31600896 (#16387) üzenetére


Pikkolo^^
addikt

BMW esetén a Bárdiban már előre köszönnének :DD

(#16396) gabor9991 válasza molnarpeter (#16389) üzenetére


gabor9991
őstag

Ezt leírnád, hogy miért van így?
Hátha egyszer másnak is jól jönne ez az infó rajtam kívül :)

(#16397) bajnokpityu válasza #31600896 (#16353) üzenetére


bajnokpityu
félisten

nekem felkapott mondeo szerelő már ki akarta dobatni a DPFemet, hogy szar. a megszokott szerelőm (aki nem tipusspec, mondhatni sufniszerelő) aszongya, menjek le Balcsira 120al, megoldódik. az autó azóta is hibátlanul megy. nem igazán értem egyébként ezt a sufniszerelő fogalmat. mi a határa? cimborám éppen jól felszerelt, van jogtiszta bosch programja is, de ezt nem irja ki a kapura. odaviszed, megcsinálja. ennyit tud. nem horror áron, de várni kell nála.

sajnos sok hasonló esetet meséltek, igy, tényleg az a legjobb tanács, hogy keress egy jó szerelőt, és tartsál ki mellette.

[ Szerkesztve ]

eladó Kawasaki j300 robogó

(#16398) kelly416 válasza bajnokpityu (#16397) üzenetére


kelly416
veterán

Nekem olyan szerelő miatt nincs dpf és egr a fókában, akihez Szegedről (Szentesen lakom) áthordják a Fordokat javítani, olyan híre van. A többit leírtam már, nem untatnálak vele mégegyszer.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.