Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [N€T0X|N:] Starlink előtt és után
- [Re:] [czundermák:] Retro PC vol. #3 abit IP35 Pro-XE és a körítés
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
flymi
addikt
S mennyit árthat a nem megfelelő motorolaj? Azért kérdem, mert én ugyan az előírtat töltettem bele, de az előző cserénél a korábbi gazda nem volt ilyen figyelmes, 10w40 ment bele.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
bajnokpityu
félisten
Azt mondjak ha 1-2 ilyen tortenik, nem nagy gond,de folyamatosan nem megfelelo olaj bajt csinal. Lsd toyo 1.3as motorja hiresult el ilyenert.
eladó Kawasaki j300 robogó
kcsa
veterán
Ez az a kérdés, ami adott típustól függ. A fenti Toyota remek példa, de dci is hajlamos főtengely csapágy kopásra nem jó/nem elég gyakori csere miatt.
De robogós viszonylatban is ismerem a szitut, ahol a gyártó 10w50-et írt elő, de "jó az olcsóbbik 10w40 is" felkiáltással lehet is gyűjteni vezérműtengelyre.
kelly416
veterán
Ha 2-3 év és 135e km annyit jelent, hogy másfajta olajat kellene beletölteni az autóba, akkor mit töltsek a 96-os 1.9D motorba? Vagy a még öregebb gépekbe?
flymi
addikt
+bajnokpityu: kösz mindkettőtöknek a választ!
Céges autóként kezdte, akkor gyanítom megkapta. De utána...
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
bajnokpityu
félisten
Gaz ilyenen sporolni. Itt pl gyari olajjal 30 alatt van olajcsere..
eladó Kawasaki j300 robogó
embe
nagyúr
Finist. Anno ezzel feltöltött LADA-kat adtak el sok orosznak.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
flymi
addikt
Én is arra gondolok, h biztos úgy voltak vele, ákcijós a tecsóba a 10w40, jólesszaz.
Pedig az a pár ezres plusz már igazán nem egy nagy összeg a gyári Ford 5w30-ért, h a kocsi továbbra is egészséges maradjon.
Nyári pacskerokból majd milyet érdemes nézni tavasszal?
Újat szeretnék, főleg városban vezetek, ha hosszabb távra megyek, akkor sem pályán.
Azt sem tudom mennyit módosítanak az évek alatt (összetétel, új típusnév, stb...) a gumikon...
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
bajnokpityu
félisten
hankook nekem nagyon bevált, pláne, ha nyáriról, és prime 3 vagy afeletti szériáról beszéltünk.
235/45R17 van a nyári szettemen, S1 Evo 2, piszok jó cucc. 110 volt egy szett, sztem ennyiért nem találtam volna jobbat. előtte prime 3 volt 215/55R16ból, az is jó volt.
gyártástechnológia szabja meg nagyjából a gumi összteljesitményét, azt ritkán cserélik. aztán az összteljesitményt osztják, szorozzák, hogy éppen vizen tapadjon, v szárazon jobban, esetleg tartós v tapadósabb legyen, stb.
eladó Kawasaki j300 robogó
kcsa
veterán
Prime 2 van a Mondeon, egész jó.
jupp008
senior tag
Mondeon én is Hankook -ot használok téli és nyáriba is. Ár-értékbe sztem nagyon jó.
Volt több autóm, sokféle közép felső és prémium gumival, Hankook teljesen jó.
flymi
addikt
Nézem én is a Prime 3-at, nagyon jónak tűnik ár/érték arányban is.
Téli szett 195/65 R15.
Nyáriból szeretnék nagyobbat és picit szélesebbet feltenni. 16-os méretre gondoltam, de nem tudom milyen széles legyen?
205-ös talán nem lenne akkora előrelépés, 215/65-ös esetleg? Gondolom nem annyira lufi, hogy 60-as kéne, inkább komfortos legyen, mint gerinctörő.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
bajnokpityu
félisten
Gumiból is olyat rakj fel, amivel szerelték.
215/55r16 215/50?r17 235/45r17 235/40r18 voltak az mk4 mondeo gumimeretek. Teliben ha keveset megy, akkor 10mm vel keskenyebb is oké.
eladó Kawasaki j300 robogó
gabor9991
őstag
215/65 r16-ot eszedbe ne jusson megvenni
Egyrészt nem a kocsira való másrészt borzalmasan nézne ki vele, meg iszonyat drága egy normális 15"-os gumihoz képest.
16-os méretben 205/55 r16 kell neked.
[ Szerkesztve ]
troll81
addikt
205/50/r16 a nyari gumi brutal draga a rosz meret miatt. de ez van mint a 185/65/r14 az se a legjobb méret. Amit javasolsz az a legjobb opció abban a meretben.
205/55 R16 a gyári méret és ennek váltói. Pl. amit írtál 195/65 R15. Nyilván más felszereltséghez járhat más kerékméret gyárilag. (egyébként szvsz nem is kell ezekre nagyobb)
Upsz látom más is írta már
[ Szerkesztve ]
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
Brave_86
aktív tag
Sziasztok!
Mk2-es (facelift 2008-2010) vásárlása előtt állunk (benzines) Jó lenne max 1,8 MFt-ig. Az egyik kiszemelt a következő lenne:
[FORD FOCUS 1.8 Titanium
Célszerűbb az 1.6 Ti-VCT- változatnál maradni, vagy a fenti is jó lehet?
FORD FOCUS 1.6 Ti-VCT Trend
Milyen előnyök/ hátrányok vannak? Tudnátok véleményeket mondani? Esetleg valami leírást, tesztet linkelni?
Köszönöm!
Gergőke88
addikt
Szia
Ahogy nézem mindkettő külföldi beszerzésu.
Én inkább az 1.8-ás vennem, ha rákeresel akkor az 1.6 vct-vel szoktak lenni bajok.
Brave_86
aktív tag
Igen, ahogy nézegetem a hirdetéseket és alvázszám szerint rákeresek (ahol az is meg van adva) a legtöbb Németből behozott.
1.6 és 1.6Ti VCT és 1.8 közül is inkább az utóbbi? A legtöbb hirdetés sima 1.6-os. (alatta nem is nézelődtem)
Azt olvastam, hogy jelentősebb fogyasztás nincs a kettő között. Fenntartásban és szervizekben van árban különbség?
molnarpeter
nagyúr
C válasz [link]
1.8 Mazda eredetű motor, akár a 2.0 [link] (javítsatok ki, ha tévedek, de Volvo vonalon is ugyanez a kínálat volt kb)
1.6 volt 100 lovas egyszerűbb, meg a Ti-VCT erősebb. Utóbbi esetén az okoskerék jellemző hiba, de itt a fórumon fordult elő sajnos alacsony olajnyomás probléma is. Inkább az egyszerűbbet keresd.
Ha erősebb benzines kell, Volvo C30/S40/V50 ugyanez, abban létezett 2.4/2.5(?) öthengeres, megbízható motor szívó és turbós is.
[ Szerkesztve ]
Gergőke88
addikt
Nekem 1.6tdci Mk2 Focus volt, de mikor aktívabb voltam Focus vonalon akkor a sima 1.6 de meg inkább az 1.8 volt az ajánlott. De kínálat a nagyobb motorból kevesebb lesz.
Brave_86
aktív tag
A C válasz és linket nem értem. (493db találat)
Nem feltétlenül kell erősebb motor. Csak az 1.6-os mellett felmerült, mint opció az 1.8-as is. Az ezzel kapcsolatos tapasztalatokra lettem volna kíváncsi.
Jelenleg, - úgy tűnik - maradnék az mk2 FL-es vonalon.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Kétféle motort kérdeztél, javasoltam egy harmadikat a keresés szűkítve az 1.6 100 lovasra. Gyorsan átfutva volt ott Mk2 FL is, azért rendeztem évjárat szerint.
flymi
addikt
+patomi +gabor9991: Na ezt nem tudtam, h pontosan melyik a váltómérete.
Közben találtam kisokost.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Brave_86
aktív tag
Igen én is így tapasztalom.
A keresés szűkítésével is kb 10 db -ból 1-2 ami nem 1.6-os, hanem 1.8-as, felette talán 1-et láttam.
Olyasmit olvastam, hogy ha az 1.8-ba rendszeresen E85-öt tankoltak az hosszú távon nem tett jól a motornak?
Brave_86
aktív tag
Hármat kérdeztem: "1.6 és 1.6Ti VCT és 1.8 közül is inkább az utóbbi?"
"Olyasmit olvastam, hogy ha az 1.8-ba rendszeresen E85-öt tankoltak az hosszú távon nem tett jól a motornak?"
Persze,kivéve ha FFV volt-bár akkor sem,nekem 2 fúvókámat ette meg a bioetanol.Amennyivel kevesebbért tankoltam,azt simán elvitte az alkatrész csere.
molnarpeter
nagyúr
Bocsi, valóban, a kaja kóma összemosta az olvasottakat
[ Szerkesztve ]
Brave_86
aktív tag
Igen, talán tőled olvastam a bejegyzést.
És ilyenekbe bele lehet még futni?
Én azóta csak 100-ast tankolok,ha erre értetted,de más ki tudja.Ez viszont csak a FFV (FlexiFuel) verzióra érvényes,sima motorba úgy tudom nem is volt szabad soha bioetanolt tenni egy az egyben.
Brave_86
aktív tag
A hirdetésekben ha nem szerepel, hogy FFV, akkor az a sima változat az 1.8-as verzióban? (Mennyire vehető egyértelműnek, vagy csak nem írják?)
pl:
1. MK2 1.8 FFV
2. MK2 1.8
Pikkolo^^
addikt
Az etanol sajnos már jóideje nem éri meg
Szerintem ezek sima benzinesek.Általában kiírják,ha FFV verziós.
kcsa
veterán
A Duratec HE 1.8/2.0 - nak is megvannak a maguk bajai: szívósorban lévő csappantyúkat megeheti a motor ha nincs időben diagnosztizálva - ez általában gtk. Ennek egyszerű és gazdaságos megoldása a csappantyúsor kiszerelése,a maradék nyílások légmentes zárása. Drágább megoldás a felújítás, de nincs érdemi előnye.
Ha korábban nem időben vagy nem jó olajjal volt cserélve hajlamosak olajfogyasztásra is. (enyém speciel aránylag jó (1.8), de ez nem törvényszerű). Kicsit mázli kérdése, de vigasztaljon hogy állítólag az eredeti Mazda még rosszabb - legalábbis találkoztam ilyen külföldi fórummal.
Viszont láncos motor, még a régivágású, strapabíróbb fajta,de azt nem tudom, hogy focusba is raktak-e pl DMF-et, ahogy a Mondeoba is.
1.6 - ról kicsit kevesebbet tudok, a vezérlésmódosító kerekek néha cserére szorulnak, közepesen fájdalmas áron. Szíjas, megvásárlás után ajánlott cserélni - kivéve ha garantálva van a cseréje.
bajnokpityu
félisten
mk4 wiring diagramja van esetleg valakinek?
elküldené a regisztrált mailcimemre?
etis ben ujabban csak fizetős van, nekem meg csak annyi kellene hogy a duda relé és a duda között esetleg van-e még valami alkatrész.
másik kérdés, ez sszámomra nem logikus. a test és a biztosítékok lába között miért van olyankor is 12V, amikor az adott áramkör nincs használatban? itt gondolok a főtábla 31es biztositékra (duda).
a dudám vezérlése forscan szerint oké, csak nem tudom hol a gond. Elég szar meló lebányászni az alsó kötényt , fölöslegesen meg pláne 2 dudája van az mk4 mondinak, egymás után sorban a vezető felőli ködfényszóró mögött.
eladó Kawasaki j300 robogó
Brave_86
aktív tag
Ez hogyan deríthető ki vásárlás előtt? Az átvizsgálásnál találnak erre utaló jelet?
(első saját autó lenne)
Szívesen veszek minden hasznos tanácsot!
kcsa
veterán
Csak HE-ről tudok nyilatkozni: az csappantyúdologtól vásárlásnál nem kell rettegni, hangról megmondható hogy beteg-e, belealkudható az árba, nem tétel. Pl. : Craig videói jók. Mondeot szerel, de ez speciel azonos.
Olajfogyasztás pedig lottó, de ez kis túlzással minden autóra elmondható.
Esetleges érdemes megkérdezni (eladónak természetesen soha nem csinálja), meg azt is hogy mióta az övé, mit rakott bele, stb. De tényleg szerencse kérdése, ez ilyen sport.
ReFleXx
addikt
mi a gond a dudaval? ezt nem irtad
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Ha lehet,várj még pár napot a vásárlással : [link]
bajnokpityu
félisten
nem működik
alábbi dolgokat tapasztaltam.
1. forscanban 2 horn jelző van, egy gomb, és egy relé, mindkettőt jónak jelzi, ha megnyomom a dudát, on, ha elengedem off.
2. főbizti hibátlan állapotú, és a testhez képest 12Von van
3. relé kattog, ha nyomkodom a gombot. a relé tápján fixen ott a 12V, a kapcsolt erek között végtelen ellenállást mérek (be van dugva a kürt odalent).
4. mind a biztin, mind a relén fixen 12V mérhető, függetlenül, h be van e nyomva a gomb.
szóval nemtom hogyan működik, de sztem a biztositéktáblában levő relé után van egy újabb relé még, amit a kormány vezérel, és vagy ez hibás, vagy a kürt kuka. kürthöz nehéz odaférni.
eladó Kawasaki j300 robogó
mtade
aktív tag
Nálam s-maxon volt hasonló, simán csak eloxidálódott a kapcsolat a tűzősaru és a duda között. Kis mozgatás, kis wd40, azóta tudok trombitálni.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
ReFleXx
addikt
szedd ki a kürtöt, majd direktbe kötsd rá az akksira, tippre a kürt halt meg.
kiszedni nem nehéz, szembol balos fenyszoro kiszeded es akkor mar hozzafersz a kurt tartokonzol csavarjahoz.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Brave_86
aktív tag
Köszi szépen fél füllel hallottam a TV-ből, de még nem láttam a híreket, vagy a cikket. Át is olvasom, most ezt.
Nem sos szerencsére a vásárlás. Vásárlás előtt szeretek érdeklődni és felmérni, hogy mit is veszek. Még az apróságoknál is pár ezres tételnél, nemhogy egy autónál
---
Nem volt túl hosszú
Külföldi járművek esetén is több infóhoz lehet majd jutni?
Csak rendszám alapján? Alvázszám nem célszerűbb lenne?
[ Szerkesztve ]
ReFleXx
addikt
errol hallottam, kérdéses hogy érdemes-e ránéznie az ember sajat hasznaltan vett autojara
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Persze-legfeljebb oda lesz a varázs.
ReFleXx
addikt
haat, ha mar X eve megvan es amugy megvan elegedve vele az ember akkor nem biztos hogy erdemes pedzegetni
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
kcsa
veterán
Én ránézek majd,óraállást már lekérdeztem, az folytonos volt. Inkább tudjam én előre, mintsem eladásnál derüljön ki valami árfelező hír
Brave_86
aktív tag
16.perctől
De ez csak az eredetileg magyar járművek esetén fog működni ha jól gondolom? Külföldről kereskedő által frissen behozott jármű esetén van már rendszáma a járműnek? Az alapján is kereshető lesz a platformon?
Richard!
addikt
Üdv!
Focus Mk3 (facelift, 2014 után) melyik benzines motorral ajánlott?
Az automata váltója vállalható?
Ma kezdődik életed hátralevő része!
gabor9991
őstag
A riportot most megnéztem és azt mondták benne, hogy csak a rendszer indulását követően keletkezett káresemények lesznek a rendszerbe feltöltve.
Így én úgy gondolom, hogy az én kocsimnak hiába van korábbi biztosítós ügye, azt a rendszerben nem fogom látni.
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Corsair VENGEANCE RGB PRO 16GB 3200MHz
- GIGABYTE H310M H
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku