Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#16251) flymi válasza kcsa (#16249) üzenetére


flymi
addikt

S mennyit árthat a nem megfelelő motorolaj? Azért kérdem, mert én ugyan az előírtat töltettem bele, de az előző cserénél a korábbi gazda nem volt ilyen figyelmes, 10w40 ment bele.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16252) bajnokpityu válasza flymi (#16251) üzenetére


bajnokpityu
félisten

Azt mondjak ha 1-2 ilyen tortenik, nem nagy gond,de folyamatosan nem megfelelo olaj bajt csinal. Lsd toyo 1.3as motorja hiresult el ilyenert.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#16253) kcsa válasza flymi (#16251) üzenetére


kcsa
veterán

Ez az a kérdés, ami adott típustól függ. A fenti Toyota remek példa, de dci is hajlamos főtengely csapágy kopásra nem jó/nem elég gyakori csere miatt.

De robogós viszonylatban is ismerem a szitut, ahol a gyártó 10w50-et írt elő, de "jó az olcsóbbik 10w40 is" felkiáltással lehet is gyűjteni vezérműtengelyre.

(#16254) kelly416 válasza #49155328 (#16248) üzenetére


kelly416
veterán

Ha 2-3 év és 135e km annyit jelent, hogy másfajta olajat kellene beletölteni az autóba, akkor mit töltsek a 96-os 1.9D motorba? Vagy a még öregebb gépekbe? :DDD

(#16255) flymi válasza kcsa (#16253) üzenetére


flymi
addikt

+bajnokpityu: kösz mindkettőtöknek a választ!
Céges autóként kezdte, akkor gyanítom megkapta. De utána... :U

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16256) bajnokpityu válasza flymi (#16255) üzenetére


bajnokpityu
félisten

Gaz ilyenen sporolni. Itt pl gyari olajjal 30 alatt van olajcsere..

eladó Kawasaki j300 robogó

(#16257) embe válasza kelly416 (#16254) üzenetére


embe
nagyúr

Finist. Anno ezzel feltöltött LADA-kat adtak el sok orosznak. ;]

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#16258) flymi válasza bajnokpityu (#16256) üzenetére


flymi
addikt

Én is arra gondolok, h biztos úgy voltak vele, ákcijós a tecsóba a 10w40, jólesszaz.
Pedig az a pár ezres plusz már igazán nem egy nagy összeg a gyári Ford 5w30-ért, h a kocsi továbbra is egészséges maradjon.

Nyári pacskerokból majd milyet érdemes nézni tavasszal?
Újat szeretnék, főleg városban vezetek, ha hosszabb távra megyek, akkor sem pályán.
Azt sem tudom mennyit módosítanak az évek alatt (összetétel, új típusnév, stb...) a gumikon...

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16259) bajnokpityu válasza flymi (#16258) üzenetére


bajnokpityu
félisten

hankook nekem nagyon bevált, pláne, ha nyáriról, és prime 3 vagy afeletti szériáról beszéltünk.
235/45R17 van a nyári szettemen, S1 Evo 2, piszok jó cucc. 110 volt egy szett, sztem ennyiért nem találtam volna jobbat. előtte prime 3 volt 215/55R16ból, az is jó volt.

gyártástechnológia szabja meg nagyjából a gumi összteljesitményét, azt ritkán cserélik. aztán az összteljesitményt osztják, szorozzák, hogy éppen vizen tapadjon, v szárazon jobban, esetleg tartós v tapadósabb legyen, stb.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#16260) kcsa válasza bajnokpityu (#16259) üzenetére


kcsa
veterán

Prime 2 van a Mondeon, egész jó.

(#16261) jupp008 válasza bajnokpityu (#16259) üzenetére


jupp008
senior tag

Mondeon én is Hankook -ot használok téli és nyáriba is. Ár-értékbe sztem nagyon jó.
Volt több autóm, sokféle közép felső és prémium gumival, Hankook teljesen jó.

(#16262) flymi válasza bajnokpityu (#16259) üzenetére


flymi
addikt

Nézem én is a Prime 3-at, nagyon jónak tűnik ár/érték arányban is. :K

Téli szett 195/65 R15.
Nyáriból szeretnék nagyobbat és picit szélesebbet feltenni. 16-os méretre gondoltam, de nem tudom milyen széles legyen? :U
205-ös talán nem lenne akkora előrelépés, 215/65-ös esetleg? Gondolom nem annyira lufi, hogy 60-as kéne, inkább komfortos legyen, mint gerinctörő.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16263) bajnokpityu válasza flymi (#16262) üzenetére


bajnokpityu
félisten

Gumiból is olyat rakj fel, amivel szerelték.
215/55r16 215/50?r17 235/45r17 235/40r18 voltak az mk4 mondeo gumimeretek. Teliben ha keveset megy, akkor 10mm vel keskenyebb is oké.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#16264) gabor9991 válasza flymi (#16262) üzenetére


gabor9991
őstag

215/65 r16-ot eszedbe ne jusson megvenni :)
Egyrészt nem a kocsira való másrészt borzalmasan nézne ki vele, meg iszonyat drága egy normális 15"-os gumihoz képest.
16-os méretben 205/55 r16 kell neked.

[ Szerkesztve ]

(#16265) troll81 válasza gabor9991 (#16264) üzenetére


troll81
addikt

205/50/r16 a nyari gumi brutal draga a rosz meret miatt. :W de ez van mint a 185/65/r14 az se a legjobb méret. Amit javasolsz az a legjobb opció abban a meretben.

(#16266) patomi válasza flymi (#16262) üzenetére


patomi
őstag
LOGOUT blog

205/55 R16 a gyári méret és ennek váltói. Pl. amit írtál 195/65 R15. Nyilván más felszereltséghez járhat más kerékméret gyárilag. (egyébként szvsz nem is kell ezekre nagyobb)

Upsz látom más is írta már :)

[ Szerkesztve ]

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#16267) Brave_86


Brave_86
aktív tag

Sziasztok!
Mk2-es (facelift 2008-2010) vásárlása előtt állunk (benzines) Jó lenne max 1,8 MFt-ig. Az egyik kiszemelt a következő lenne:
[FORD FOCUS 1.8 Titanium

Célszerűbb az 1.6 Ti-VCT- változatnál maradni, vagy a fenti is jó lehet?
FORD FOCUS 1.6 Ti-VCT Trend

Milyen előnyök/ hátrányok vannak? Tudnátok véleményeket mondani? Esetleg valami leírást, tesztet linkelni?
Köszönöm!

(#16268) Gergőke88 válasza Brave_86 (#16267) üzenetére


Gergőke88
addikt

Szia
Ahogy nézem mindkettő külföldi beszerzésu.
Én inkább az 1.8-ás vennem, ha rákeresel akkor az 1.6 vct-vel szoktak lenni bajok.

(#16269) Brave_86 válasza Gergőke88 (#16268) üzenetére


Brave_86
aktív tag

Igen, ahogy nézegetem a hirdetéseket és alvázszám szerint rákeresek (ahol az is meg van adva) a legtöbb Németből behozott.
1.6 és 1.6Ti VCT és 1.8 közül is inkább az utóbbi? A legtöbb hirdetés sima 1.6-os. (alatta nem is nézelődtem)

Azt olvastam, hogy jelentősebb fogyasztás nincs a kettő között. Fenntartásban és szervizekben van árban különbség?

(#16270) molnarpeter válasza Brave_86 (#16269) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

C válasz ;) [link]

1.8 Mazda eredetű motor, akár a 2.0 [link] (javítsatok ki, ha tévedek, de Volvo vonalon is ugyanez a kínálat volt kb)

1.6 volt 100 lovas egyszerűbb, meg a Ti-VCT erősebb. Utóbbi esetén az okoskerék jellemző hiba, de itt a fórumon fordult elő sajnos alacsony olajnyomás probléma is. Inkább az egyszerűbbet keresd.

Ha erősebb benzines kell, Volvo C30/S40/V50 ugyanez, abban létezett 2.4/2.5(?) öthengeres, megbízható motor szívó és turbós is.

[ Szerkesztve ]

(#16271) Gergőke88 válasza Brave_86 (#16269) üzenetére


Gergőke88
addikt

Nekem 1.6tdci Mk2 Focus volt, de mikor aktívabb voltam Focus vonalon akkor a sima 1.6 de meg inkább az 1.8 volt az ajánlott. De kínálat a nagyobb motorból kevesebb lesz.

(#16272) Brave_86 válasza molnarpeter (#16270) üzenetére


Brave_86
aktív tag

A C válasz és linket nem értem. (493db találat) :F
Nem feltétlenül kell erősebb motor. Csak az 1.6-os mellett felmerült, mint opció az 1.8-as is. Az ezzel kapcsolatos tapasztalatokra lettem volna kíváncsi.

Jelenleg, - úgy tűnik - maradnék az mk2 FL-es vonalon.

[ Szerkesztve ]

(#16273) molnarpeter válasza Brave_86 (#16272) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Kétféle motort kérdeztél, javasoltam egy harmadikat :D a keresés szűkítve az 1.6 100 lovasra. Gyorsan átfutva volt ott Mk2 FL is, azért rendeztem évjárat szerint.

(#16274) flymi válasza bajnokpityu (#16263) üzenetére


flymi
addikt

+patomi +gabor9991: Na ezt nem tudtam, h pontosan melyik a váltómérete.
Közben találtam kisokost. :B

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#16275) Brave_86 válasza Gergőke88 (#16271) üzenetére


Brave_86
aktív tag

Igen én is így tapasztalom.
A keresés szűkítésével is kb 10 db -ból 1-2 ami nem 1.6-os, hanem 1.8-as, felette talán 1-et láttam.

Olyasmit olvastam, hogy ha az 1.8-ba rendszeresen E85-öt tankoltak az hosszú távon nem tett jól a motornak?

(#16276) Brave_86 válasza molnarpeter (#16273) üzenetére


Brave_86
aktív tag

Hármat kérdeztem: "1.6 és 1.6Ti VCT és 1.8 közül is inkább az utóbbi?" :U

(#16277) Mikulásbá válasza Brave_86 (#16275) üzenetére


Mikulásbá
nagyúr

"Olyasmit olvastam, hogy ha az 1.8-ba rendszeresen E85-öt tankoltak az hosszú távon nem tett jól a motornak?"

Persze,kivéve ha FFV volt-bár akkor sem,nekem 2 fúvókámat ette meg a bioetanol.Amennyivel kevesebbért tankoltam,azt simán elvitte az alkatrész csere. :((

(#16278) molnarpeter válasza Brave_86 (#16276) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Bocsi, valóban, a kaja kóma összemosta az olvasottakat :DDD

[ Szerkesztve ]

(#16279) Brave_86 válasza Mikulásbá (#16277) üzenetére


Brave_86
aktív tag

Igen, talán tőled olvastam a bejegyzést. :((
És ilyenekbe bele lehet még futni?

(#16280) Mikulásbá válasza Brave_86 (#16279) üzenetére


Mikulásbá
nagyúr

Én azóta csak 100-ast tankolok,ha erre értetted,de más ki tudja.Ez viszont csak a FFV (FlexiFuel) verzióra érvényes,sima motorba úgy tudom nem is volt szabad soha bioetanolt tenni egy az egyben.

(#16281) Brave_86 válasza Mikulásbá (#16280) üzenetére


Brave_86
aktív tag

A hirdetésekben ha nem szerepel, hogy FFV, akkor az a sima változat az 1.8-as verzióban? (Mennyire vehető egyértelműnek, vagy csak nem írják?)
pl:
1. MK2 1.8 FFV
2. MK2 1.8

(#16282) Pikkolo^^ válasza Mikulásbá (#16280) üzenetére


Pikkolo^^
addikt

Az etanol sajnos már jóideje nem éri meg :(

(#16283) Mikulásbá válasza Brave_86 (#16281) üzenetére


Mikulásbá
nagyúr

Szerintem ezek sima benzinesek.Általában kiírják,ha FFV verziós.

(#16284) kcsa válasza Brave_86 (#16272) üzenetére


kcsa
veterán

A Duratec HE 1.8/2.0 - nak is megvannak a maguk bajai: szívósorban lévő csappantyúkat megeheti a motor ha nincs időben diagnosztizálva - ez általában gtk. Ennek egyszerű és gazdaságos megoldása a csappantyúsor kiszerelése,a maradék nyílások légmentes zárása. Drágább megoldás a felújítás, de nincs érdemi előnye.

Ha korábban nem időben vagy nem jó olajjal volt cserélve hajlamosak olajfogyasztásra is. (enyém speciel aránylag jó (1.8), de ez nem törvényszerű). Kicsit mázli kérdése, de vigasztaljon hogy állítólag az eredeti Mazda még rosszabb - legalábbis találkoztam ilyen külföldi fórummal.

Viszont láncos motor, még a régivágású, strapabíróbb fajta,de azt nem tudom, hogy focusba is raktak-e pl DMF-et, ahogy a Mondeoba is.

1.6 - ról kicsit kevesebbet tudok, a vezérlésmódosító kerekek néha cserére szorulnak, közepesen fájdalmas áron. Szíjas, megvásárlás után ajánlott cserélni - kivéve ha garantálva van a cseréje.

(#16285) bajnokpityu


bajnokpityu
félisten

mk4 wiring diagramja van esetleg valakinek?
elküldené a regisztrált mailcimemre?
etis ben ujabban csak fizetős van, nekem meg csak annyi kellene hogy a duda relé és a duda között esetleg van-e még valami alkatrész.

másik kérdés, ez sszámomra nem logikus. a test és a biztosítékok lába között miért van olyankor is 12V, amikor az adott áramkör nincs használatban? itt gondolok a főtábla 31es biztositékra (duda).

a dudám vezérlése forscan szerint oké, csak nem tudom hol a gond. Elég szar meló lebányászni az alsó kötényt , fölöslegesen meg pláne :) 2 dudája van az mk4 mondinak, egymás után sorban a vezető felőli ködfényszóró mögött.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#16286) Brave_86 válasza kcsa (#16284) üzenetére


Brave_86
aktív tag

Ez hogyan deríthető ki vásárlás előtt? Az átvizsgálásnál találnak erre utaló jelet?
(első saját autó lenne) :B
Szívesen veszek minden hasznos tanácsot! :R

(#16287) kcsa válasza Brave_86 (#16286) üzenetére


kcsa
veterán

Csak HE-ről tudok nyilatkozni: az csappantyúdologtól vásárlásnál nem kell rettegni, hangról megmondható hogy beteg-e, belealkudható az árba, nem tétel. Pl. : Craig videói jók. Mondeot szerel, de ez speciel azonos.

Olajfogyasztás pedig lottó, de ez kis túlzással minden autóra elmondható.

Esetleges érdemes megkérdezni (eladónak természetesen soha nem csinálja), meg azt is hogy mióta az övé, mit rakott bele, stb. De tényleg szerencse kérdése, ez ilyen sport.

(#16288) ReFleXx válasza bajnokpityu (#16285) üzenetére


ReFleXx
addikt

mi a gond a dudaval? ezt nem irtad

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#16289) Mikulásbá válasza Brave_86 (#16286) üzenetére


Mikulásbá
nagyúr

Ha lehet,várj még pár napot a vásárlással : [link]

(#16290) bajnokpityu válasza ReFleXx (#16288) üzenetére


bajnokpityu
félisten

nem működik :D

alábbi dolgokat tapasztaltam.
1. forscanban 2 horn jelző van, egy gomb, és egy relé, mindkettőt jónak jelzi, ha megnyomom a dudát, on, ha elengedem off.
2. főbizti hibátlan állapotú, és a testhez képest 12Von van
3. relé kattog, ha nyomkodom a gombot. a relé tápján fixen ott a 12V, a kapcsolt erek között végtelen ellenállást mérek (be van dugva a kürt odalent).
4. mind a biztin, mind a relén fixen 12V mérhető, függetlenül, h be van e nyomva a gomb.

szóval nemtom hogyan működik, de sztem a biztositéktáblában levő relé után van egy újabb relé még, amit a kormány vezérel, és vagy ez hibás, vagy a kürt kuka. kürthöz nehéz odaférni.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#16291) mtade válasza bajnokpityu (#16290) üzenetére


mtade
aktív tag

Nálam s-maxon volt hasonló, simán csak eloxidálódott a kapcsolat a tűzősaru és a duda között. Kis mozgatás, kis wd40, azóta tudok trombitálni.

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#16292) ReFleXx válasza bajnokpityu (#16290) üzenetére


ReFleXx
addikt

szedd ki a kürtöt, majd direktbe kötsd rá az akksira, tippre a kürt halt meg.
kiszedni nem nehéz, szembol balos fenyszoro kiszeded es akkor mar hozzafersz a kurt tartokonzol csavarjahoz.

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#16293) Brave_86 válasza Mikulásbá (#16289) üzenetére


Brave_86
aktív tag

Köszi szépen fél füllel hallottam a TV-ből, de még nem láttam a híreket, vagy a cikket. Át is olvasom, most ezt.
Nem sos szerencsére a vásárlás. Vásárlás előtt szeretek érdeklődni és felmérni, hogy mit is veszek. Még az apróságoknál is pár ezres tételnél, nemhogy egy autónál ;]
---
Nem volt túl hosszú :DDD
Külföldi járművek esetén is több infóhoz lehet majd jutni?
Csak rendszám alapján? Alvázszám nem célszerűbb lenne?

[ Szerkesztve ]

(#16294) ReFleXx válasza Mikulásbá (#16289) üzenetére


ReFleXx
addikt

errol hallottam, kérdéses hogy érdemes-e ránéznie az ember sajat hasznaltan vett autojara :D

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#16295) Mikulásbá válasza ReFleXx (#16294) üzenetére


Mikulásbá
nagyúr

Persze-legfeljebb oda lesz a varázs. :DDD

(#16296) ReFleXx válasza Mikulásbá (#16295) üzenetére


ReFleXx
addikt

haat, ha mar X eve megvan es amugy megvan elegedve vele az ember akkor nem biztos hogy erdemes pedzegetni :D

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#16297) kcsa válasza ReFleXx (#16294) üzenetére


kcsa
veterán

Én ránézek majd,óraállást már lekérdeztem, az folytonos volt. Inkább tudjam én előre, mintsem eladásnál derüljön ki valami árfelező hír :DDD

(#16298) Brave_86 válasza Mikulásbá (#16289) üzenetére


Brave_86
aktív tag

16.perctől
De ez csak az eredetileg magyar járművek esetén fog működni ha jól gondolom? Külföldről kereskedő által frissen behozott jármű esetén van már rendszáma a járműnek? Az alapján is kereshető lesz a platformon?

(#16299) Richard!


Richard!
addikt

Üdv!

Focus Mk3 (facelift, 2014 után) melyik benzines motorral ajánlott?
Az automata váltója vállalható?

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#16300) gabor9991 válasza Mikulásbá (#16295) üzenetére


gabor9991
őstag

A riportot most megnéztem és azt mondták benne, hogy csak a rendszer indulását követően keletkezett káresemények lesznek a rendszerbe feltöltve.
Így én úgy gondolom, hogy az én kocsimnak hiába van korábbi biztosítós ügye, azt a rendszerben nem fogom látni.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.