Hirdetés

2024. május 22., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#47201) b. válasza DudeHUN (#47200) üzenetére


b.
félisten

Van is, csak nem az Nvidia kártyákat érinti, hanem az AMD-t. CB tesztben is leírja Wolfgang meg hát látszik is. FHD-n a 4080 =7900XTX.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#47202) Petykemano válasza huskydog17 (#47192) üzenetére


Petykemano
veterán

Így fogalmaztál:

"Az AMD mérnökei viszont itt megveregethetik saját vállukat, ugyanis sikerült elérniük, hogy az RX7900XTX gyorsabb, mint az RTX 4090. Igaz, az általános sebessége a játéknak annyira pocsék, hogy még viccnek is rossz. Legalább majd az AMD marketingesei megveregethetik a mellüket, hogy "a mi kártyáink gyorsabbak Starfield-ben, mint a konkurencia".
[...]
A baráti VRAM igény viszont számomra is kellemes meglepetés, itt sokkal rosszabbra számítottam az AMD-től."

A megfogalmazásod számomra azt a benyomást kelti, mintha azért ugyan a Bethesdát okolod, hogy minden szempontból ennyire rossz minőségű lett a játék, de azt, hogy az Nvidia kártyák - kivételesen - alulteljesítenek önmagukhoz, a szokásoshoz képest, ezáltal - kivételesen - alulmaradnak az AMD kártyákhoz képest, azért az AMD-t tartod felelősnek.
Abból szűröm ezt le, hogy ebben a két kiemelt bekezdésben 3x jelenik meg felelősségi kontextusban az AMD márkanév és egyszer a Bethesda.

Erre lehet mondani, hogy hát ha az AMD emberei ott voltak, akkor bizonyára van közük/kezük abban, hogy olyan lett az optimalizálás, amilyen és hogy lehet benne szándékosság is.

De ha ezt feltételezzük, akkor akkor ugyanez elmondható a számos TWIMTBP és Gameworks játékról is, ahol az Nvidia emberei voltak jelen?

Ha esetleg tévednék, vagyis valótlanul fedeztem fel soraidban cinizmus és valójában tényleg megdícsérted az AMD mérnököket és marketinget, akkor elnézést kérek.

Szerintem az van, hogy ez egy "Hát ez nem történthet meg!!!" típusú felfújt ügy, ami remek alkalmat teremt arra, hogy rossz színben lehessen feltűntetni az AMD-t.

Bocsánat, elnézést, az Nvidia nem ismert el semmit hivatalosan.
Arra nézve, hogy a Starfield megfelelő driver-optimalizációjához nem volt meg a szükséges dedikált erőforrás MLiD a forrás

Ami számomra azért hihető, mert az alulfogyasztás miatt láthatóan nem GPU limitbe ütközve teljesítenek alul, így itt meg lehet majd találni idővel a hiányzó teljesítményt.

Esetleg az vetődhetne fel, hogy nem az Abu által sokat emlegetett CPU limitről van-e szó, vagyis hogy az Nvidia drivernek nagyobb a CPU overheadje. Elképzelhető, hogy a driver megfelelő optimalizálása részben arról is szól, hogy miképp lehet a driver feladatait konzisztens módon többszálasítani és ez nem minden játéknál működik egyformán. Tehát lehet, hogy amikor megérkezik az a driver, ami jobban teríti a munkát a CPU szálak között, hirtelen meglesz a kártyák hiányzó teljesítménye is.

Még annyit tennék hozzá, hogy olvastam egy olyan állítást a játékról, hogy nincs benne brightness control. Nem tudom, hogy ez vajon a játék jellegéből fakadóan van-e így, de aki ezt a megjegyzést tette, olyan módon rótta fel, hogy ha még ez sincs beépítve a játékba (nem is beszélve microlagekről és egyéb polírozatlanságokról) akkor nem csoda, hogy a fejlesztőknek nem volt idejük (büdzséjük) az FSR-on kívül más skálázót beépíteni, vagy más GPU-gyártókkal együttműködni a megfelelő optimalizáláson.

[ Szerkesztve ]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#47203) proci985 válasza b. (#47199) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

nem hasznal RTt a jatek, pure raszter helyzetben kb hasonlo sorrend van mashol is. ld Cyberpunk RT nelkul, a 4080 ott is minden felbontasban lassabb a 7900XTXnel

RThez is kell eroforras, szoval lehet egyszeruen arrol van szo, hogy az architektura egy reszet egyszeruen nem terheli a jatek. vagy belso bottleneck van valahol, de azon driveresen altalaban lehet javitani

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#47204) DudeHUN válasza Petykemano (#47202) üzenetére


DudeHUN
senior tag

A Creation engine még mindig nem tudja például a desktop felbontástól függetlenül állítani a játék felbontását...

Gamer for Life

(#47205) bertapet11


bertapet11
tag

Starfield mod érdekességek:
1.
2.

(#47206) b. válasza proci985 (#47203) üzenetére


b.
félisten

Itt ugye a 4090 lassabb nála.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#47207) Busterftw válasza bertapet11 (#47205) üzenetére


Busterftw
veterán

Erdekes komment:
~250k Starfield players on Steam
~200k DLSS mod downloads :)

(#47208) Pug válasza Busterftw (#47207) üzenetére


Pug
veterán

A viragbolti userek szama nem ismert...

Csak az ncore-on keresztul ez 4K ;)

[ Szerkesztve ]

(#47209) proci985 válasza b. (#47199) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

[link] btw, meg egy Starfield megbizhato helyrol (igaz sved). 4090 itt mar gyorsabb a 7900XTXnel, szoval ez realisabbnak tunik.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#47210) FLATRONW válasza proci985 (#47209) üzenetére


FLATRONW
őstag

Mivel tegnapi teszt, gondolom már van a játékban legalább 1 patch.

(#47211) proci985 válasza FLATRONW (#47210) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

aha, ahogy kb varhato.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#47212) Busterftw válasza Pug (#47208) üzenetére


Busterftw
veterán

Azt sem tudjuk hany viragbolti es Steam user hasznalja a "fizetos" DLSS 3 modot, mert mar az itteni topikban is elokerult.
Mindenesetre ha az arany nem is pontos, azert sokat elmond.

(#47213) proci985 válasza Busterftw (#47212) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

azt, ami kiuti a controller supportot es nem mukodik widescreennel, viszont kizarolag 40x0 szeriaval mennek a DLSS3.5 funkciok? :DDD

en egy csipet soval kezelnem, amikor par ember az interneten az 1650jevel arrol a modrol almodozik, hogy fujrosszAMD.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#47214) Busterftw válasza proci985 (#47213) üzenetére


Busterftw
veterán

DLSS 3 modhoz (frame gen) 4000 szeria kell, szoval 1650 tulajok igen, csak almodoznak.

(#47215) Yutani válasza Busterftw (#47214) üzenetére


Yutani
nagyúr

Nekik csak a "szemét AMD" mantra jut, de azt lehet nyomni becsülettel. :DDD

De legalább van nekik FSR, amivel így sem érnek semmit.

#tarcsad

(#47216) FLATRONW válasza Yutani (#47215) üzenetére


FLATRONW
őstag

Fura dolog ez. FSR még úgy ahogy használható 4k Quality módban, tehát egy 1440p-re képes kártyától kicsivel erősebb kell hozzá.

Nvidia oldalon nincs olyan GTX kártya, ami megüti ezt a szintet, a legerősebb az 1080 Ti ( az 1660 is csak 1070 szintjén van).

Sajnos, nem sajnos, de jelenlegi állapotában tényleg nem tud nekünk az FSR sokat adni. Előbb utóbb viszont váltunk, és akkor szeretnénk használni a DLSS-t, így már most is támogatjuk, hogy mindhárom kerüljön be a játékokba.

(#47217) b. válasza proci985 (#47213) üzenetére


b.
félisten

Kizárólag a framegen kiolatozott,az osszes 3.5funkcio elérhető az RTX 2000 ben is.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#47218) PuMbA


PuMbA
titán

Lehet röhögni, ultra gáz a CPU optimalizáció :)

Starfield: 44 CPU Benchmark, Intel vs. AMD, Ultra, High, Medium & Memory Scaling

"I really didn’t think I’d ever see the 8700K beat the 5950X on a benchmark chart for a newly released game. Creation Engine 2 is definitely one of the graphics engines of all time. Amazing stuff."

[ Szerkesztve ]

(#47219) MasterDeeJay válasza PuMbA (#47218) üzenetére

Érdkes, azért a 8700k se mai, majd beszámolok róla hogy fut a gépemen. Ahogy olvastam ramsávszélre is érzékeny.
i9 7980xe@4.5ghz, 128gb quad ch ddr4 4000, A770 16Gb, de még nincs rendes driver a videókártyához csak olyan amivel éppen elindul de crashelhet és grafikai hibák is vannak.
Hozzáteszem régi notin is játszható (értsd ~20fps, i7 4820qm, 16gb, Gtx960m) igaz mindenféle hack kellett rá hogy egyáltalán elinduljon.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#47220) Raymond válasza MasterDeeJay (#47219) üzenetére


Raymond
félisten

"Hozzáteszem régi notin is játszható (értsd ~20fps, i7 4820qm, 16gb, Gtx960m)"

Egy R7 5700G-n is de ha a korai impresszionista festok rajongoja vagy (megspekelve a standard anime FPS-el) akkor egy Athlon 3000G-n is :) Lasd itt [link]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#47221) Busterftw válasza MasterDeeJay (#47219) üzenetére


Busterftw
veterán

Az a tegnapi driver?

(#47222) MasterDeeJay válasza Busterftw (#47221) üzenetére

Tegnapi driver az arra jó hogy indul a játék de vannak benne hibák és tesztek szerint gyengén szerepel, fps mérést inkább majd egy későbbivel csinálok.

Raymond
Na azért ez már tényleg ronda.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#47223) Busterftw válasza MasterDeeJay (#47222) üzenetére


Busterftw
veterán

"Na azért ez már tényleg ronda. "
Amugy sem szep :D

(#47224) proci985 válasza PuMbA (#47218) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

elszurtak a mereseket, pontosabban pontatlanul mertek amibol tul nagy kovetkeztetest vontak le. szeretem HWunboxedet, de ez most bulvar lett.

1080p highon a 3950X gyorsabb a report szerint, mint 1080p ultran. 5600-5950X eredmenyek is mereshataron belul vannak.

ami lehet egyebkent, hogy X tempoig optimizaltak Bethesdanal, utana jol volt az amugy. open world jatekoknal ez normalis

FLATRONW: FSR ultra quality ami jellemzoen meg nagyon jol nez ki, 1440pben is, legalabbis nativhoz kepest az jo ha kell az a 20% teljesitmeny.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#47225) MasterDeeJay válasza Busterftw (#47221) üzenetére

Sehogy nem jó a driver (azaz nyilván elindul legalább), meg maga a játék sem. Egy helyben állva 0 terhelésen is ingadozik az fps. GPU használat össze vissza megy, proci használat szintén totál random az egész. 20-60 fps között megy, de teljesen logikátlanul és kiszámíthatatlanul.
Sem a videókártyát sem a procit nem használja ki.
megeszik:
9-10Gb Vramot
8-9Gb ramot
Prociból 6-7 magot használ de nem 100%-ra.
Nem játszhatatlan de messze van még a normálistól. Szóval várok driverre, patch-re stb.
Grafika meg moddolható, tény hogy gyárilag ez a zöldes shader szerintem ocsmány. Filmgraint/mblurt kikapcsoltam. Xess sem működik még szerintem hardverből.
Crash van jópárszor, felbontásváltáskor azonnal.

Majd kiforrja magát.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#47226) Yutani válasza MasterDeeJay (#47225) üzenetére


Yutani
nagyúr

De most ennyi idő után kiadnak egy bughalmazt? Még mindig van lejjebb? :U

#tarcsad

(#47227) PuMbA válasza proci985 (#47224) üzenetére


PuMbA
titán

A HUB mérés jó. Másik topikban tesztelt kollega SMT és magok tiltásával és a játék nem lassult, szóval a játék többszálúsága csak beetetés. 4 magot használ ki rendesen, a többi dísznek van, hiába terheli a játék. Optimalizáció egyértelműen nem jó, miközben az AMD a promó videóban “highly multi-threaded” kifejezéssel etette a népet.

[ Szerkesztve ]

(#47228) Busterftw válasza PuMbA (#47227) üzenetére


Busterftw
veterán

Volt ott mas is: :)
"bringing powerful optimizations"
"working closely together to deliver exceptional performance"

(#47229) MasterDeeJay válasza Yutani (#47226) üzenetére

Nem tesztelték Intel kártyával, pontosabban nem kapott Intel tesztelési lehetőséget.
Illetve látszólag dx12 a játék valójában szerintem nem teljesen az, tekintve hogy dx11-es kártyán játszok vele éppen notin. (960m ami egy 750ti).

Hagyjunk időt kiforrni neki, cyberpunk is hasonlóan azaz még rosszabbul aztán ma már igen jó játék lett szerintem.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#47230) FLATRONW válasza proci985 (#47224) üzenetére


FLATRONW
őstag

1440p Q (960p) már nem a igazi, ott már látványosan kijönnek a különbségek.

(#47231) HSM válasza PuMbA (#47227) üzenetére


HSM
félisten

"Optimalizáció egyértelműen nem jó"
Ez sok játékban megfigyelhető, sokszor szándékosan így csinálják, hogy maradjon kapacitás a processzorban a háttérfeladatoknak is. Amikor egy CPU-n elkezded a virtuális szálat is terhelni, az mindig a másik szál kárára történik, és onnantól kiszámíthatatlanabb a futás, ami egy "real-time" működésű játéknál nem feltétlen szerencsés.

(#47232) proci985 válasza PuMbA (#47227) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

3950 lassabb 1080p highon, mint ultran. ez meresi pontatlansag, de akkor is ezt irjak.

FLATRONW: ha kepminoseg kell, akkor quality mar FSRrel nem eleg jo. talan a harmadik implementacio mar javul.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#47233) zsid


zsid
senior tag

Ezt még nem láttam linkelve, lehet megmagyaráz néhány Starfield anomáliát és további ihletet ad MasterDeeJay 4 csatornás tesztjéhez:
[link]

<tRucKdriFteR>

(#47234) MasterDeeJay válasza zsid (#47233) üzenetére

Az ám a gond hogy önmagában a 4 csatorna megléte kevés. Rakás más tényező van.
Az i9 7980xe és a többi nagyobb sokmagos felépítése miatt eléggé ram érzékeny azaz inkább ram sávszél és időzítés érzékeny. TFRC állítása sokkal többet hoz mint maga a többi időzítésé. Ugyanígy IMC órajele is igen sokat számít. Nálam ez már ki van élezve, ramoknál még az időzítésen tudok állítani. Órajelben a 4000 a max, túl sok fesz kellene azért hogy 4200-on menjen vagy szűkösebb időzítésen. Jó persze a 4 csatona 4000-en jól hangzik és sávszél van dögivel de a késleltetés meg magas. Azaz amúgy is magas mert 8 modult használok. (8x16Gb 1Rx4 3200 ECC REG) na igen meg a REG buffer is ad hozzá a késleltetéshez.
Játékoknál szerintem a késleltetés is számít, több magot használóknál meg a sávszél.
De valóban érdekes teszt lenne.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#47235) zsid válasza MasterDeeJay (#47234) üzenetére


zsid
senior tag

De ha igaz Buildzoid felvetése akkor nálad az i9 2 csatorna és az i9 4 csatorna között mérhető különbségnek kellene lennie.

<tRucKdriFteR>

(#47236) b.


b.
félisten

[Starfield Is Seemingly Missing Entire Stars When Running On AMD Radeon GPUs]

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#47237) gainwardgs válasza b. (#47236) üzenetére


gainwardgs
addikt

[link]

[ Szerkesztve ]

(#47238) smc válasza b. (#47236) üzenetére


smc
addikt

Érdekes, ezt majd megnézem mert nem is figyeltem. :DDD

#47237 gainwardgs: Ez aztán egy tartalmas és informatív videó volt. :U

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#47239) hokuszpk válasza b. (#47236) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

most olvastam valahol, hogy a Google szerint az AI néha "hallucinal", innentol kezdve meg egyertelmu, hogy azt a fenyforrast a DLSS AI resze odahallucinalta ;]

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#47240) b. válasza hokuszpk (#47239) üzenetére


b.
félisten

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#47241) Kolbi_30 válasza b. (#47236) üzenetére


Kolbi_30
őstag

HA megmondod hol keszult, megnezem nekem ott van e a csillag. Vagy mindeggy mert elvileg mindenhol van? Nem figyelem a kornyezetet amikor jatszom :D De dog unalom jatek

You want some birth control, you can smoke a cigarette.

(#47242) b. válasza Kolbi_30 (#47241) üzenetére


b.
félisten

Nem tudom nem én csináltam :D nekem nincs radeonom .
Több cikk kitér rá: [link]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#47243) hokuszpk válasza b. (#47240) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

oke lehet az AMD a vegtelenig szamol es tovabb, az NV meg csak az elso nagyobb csillagig. ;]

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#47244) Kolbi_30 válasza b. (#47242) üzenetére


Kolbi_30
őstag

Megnezegettem, a holdakat latom, csillagot nem mindig, sokszor felhos az eg elotte.

You want some birth control, you can smoke a cigarette.

(#47245) FLATRONW válasza b. (#47236) üzenetére


FLATRONW
őstag

Mintha eltérés lenne a teszaláció mértékében is.
A két ember közötti felszín AMD-n olyan laposnak tűnik.

(#47246) smc válasza b. (#47242) üzenetére


smc
addikt

Redditen viszont írták páran hogy nvidiaval sincs csillag egyeseknél, szóval ez lehet game bug is.
Megnéztem, nálam nincs. :DDD (Radeon)

[ Szerkesztve ]

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#47247) hokuszpk válasza smc (#47246) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

mondomén ; akinél nem füvezett be az AI, annál nincs csillag, akinél igen, annál meg van.
jóféle fűvel kell megkinálni, akkor kettős csillagrendszer lesz. AMD -n meg fekete yuk.

[ Szerkesztve ]

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#47248) Piszmaty76 válasza b. (#47240) üzenetére


Piszmaty76
aktív tag

Ez nagyon ott van!!! :D :DD

Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)

(#47249) b.


b.
félisten

[Bethesda Game Studios]

"his first update is a small hotfix targeted at the few top issues were are seeing. After that, expect a regular interval of updates that have top community requested features including:

- Brightness and Contrast controls
- HDR Calibration Menu
- FOV Slider
- Nvidia DLSS Support (PC)
- 32:9 Ultrawide Monitor Support (PC)
- Eat button for food!

We’re also working closely with Nvidia, AMD, and Intel on driver support, and each update will include new stability and performance improvements."
;]

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#47250) Busterftw válasza b. (#47249) üzenetére


Busterftw
veterán

És ezeket nem tudták volna launchra betenni? :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.