Hirdetés
- Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- DVB-T/T2/C+FM+DAB USB tuner stick
- Gépház az asztalon. Soha nem fogom ezt megérteni.
- Készíts képet az igazi nevedből!
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen mosógépet vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #19978 üzenetére
btw másnak is feltűnt, hogy az 1.8assal jóval nagyobb a CHR, Corolla Cross csomagere mint a 2.0assal?
Engem tökre meglepett.Yaris crosst is néztük de az 1.5 hangra nagyon otromba volt az 1.8, 2.0hoz képest. És a környezeti zajból is sokkal több bejött, érzésre egyértelműen "alacsonyabb" kategóriás autó CHRhez képest. Ha jól rémlik ilyen 8%adtak cégesként kvázi annyira jött volna ki végül mint a CHR.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Azt nem mondták hogy sikerült tönkrevágni?
Én nagyon sokadik toyotan csinálom a linkelt bedugossal, még csak nem is a gyári légkondi tisztítóval tolom (összetételre kb tökuaz) és eddig koppkopp semmi hiba.
A bomba szerintem semmire se jó. Ad egy kis kellemes szagot de gomba.... ellen mint halottnak a csók.
Ózon az ér vmit, de ha már érdemi mocsárszag van akkor csak átmenetileg szűnteti/csökkenti a szagot. Amit szeretek benne, hogy az egész kocsit fertőtleníti.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Flashback #20026 üzenetére
[link]
Ha erős mocsárszag van akkor én ezt a félét ajánlom. Ez nem habzik fel úgy mint a gyári toyota. Miután befújtad a cső kihúzásával várj egy percet és készíts oda egy kis vödröt mert lesz visszafolyás, sok mocsokkal/gombával.Haverom a motult használja évek óta. Azt nem tudom használ e mert neki sose volt mocsászagú az autója.
és persze meg lehet venni a gyári toyotat is, amikor márkaszervízben láttam a folyamatot ott is ezt használták.
[link]Mindhárom verzióra érvényes, hogy miután kész várni kell min 15percet indítás elött. Annyi idő míg "eltűnik" a hab. Szakszervízben ezt a15percet nem tartották be.
Felelőséget persze semmiért nem vállalok, az utolsó toyotasért sem. Tuti, hogy el lehet szúrni egy ennyire egyszerű dolgot is...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz ncc1701 #20027 üzenetére
@ncc1701
klímatisztító flakont használok csővel évek óta. Annyi, hogy anno az össztételt kb összenéztem de amit találtam kb mindben ~uaz volt.Biztos van más összetételű légkonditisztító is ami feloldja a tömítéseket.
"a folyadék ráfolyik valami elektronikára"
Ezért nem szabad azonnal indítózni. Én ezt meg is teszem de a márkaszervízben amikor ott voltam nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Amíg volt assistance = évekig hordtam 4+ban és mindig gyárit raktak olajszűrőből, légszűrőből is. Olajszűrőn ugye látszik, légszűrőnél meg a gyári nem passzol vágni kell belölle így ha nem voltam bent se volt nehéz észrevenni. (Bezzeg az utángyártott az mmre passzol )
Viszont vízpumpa cserénél ha nem vagyok ott visszatöltötték volna a felfogott hűtővizet... miközben a leírásban anno ott volt hogy tartalmazza a hűtőfolyadékot. Miután szóltam nekik, hogy na ne már... gyári előkevert pinket raktak bele. Most múlt el 9éve, hogy hűtőfolyadék volt cserélve már meg is rendeltem az új hűtőfolyadékot... kiváncsi vagyok milyen lesz állagra leeresztésnél.
Amúgy eléggé megdrágult a 4+. Olajcsere... egész jó árban van de 10éve 130K volt a kuplungcsere. Most 285K...
szerk: Olajtémában én is arra húzok, hogy olcsó API SPs olaj persze betartva az ACEAt is ha van és sürített csere.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz pècsimunkás #20118 üzenetére
Ez legalább akkora hülyeség, pénzidobás mint időn túl cserélni.
"régebbi" yaris motor vonalon vagyok elég tájékozott ott egy jól sikerült 1szfe/2szfenel aki rendesen cseréli max 15.000kmenként olajat = 0w20/0W30/5w30 ott a lánc, vezérlés túlnyomó részt 500.000km után is gyári. Aki elhuzza annak akár már 100.000kmnál becsörög... aztán lehet cserélni.
Nem nagyon kérdés megéri e időben cserélni az olajat.Rosszabb féle 1nrfe/1krfenel meg a kérdés az, hogy 100.000kmnél már erősen eszi az olajat és 150.000kmnél kuka/generál kell vagy 200.000-250.000kmnél kezdi enni és 300.000-350.000kmnél kuka a motor.
Itt se kérdés megéri e időben cserélni az olajat.....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz xEon1337 #20128 üzenetére
yaris crosst teszteltem a 3hengeres motor szörnyű volt. Rálépsz a gázra nem is lőzésnél csak egy pirosnál való elindulásnál és nem az, hogy felbőg hanem hogy a csúnya 3hengeres hangon bőg fel.... ééés levillognak olyan sebességgel indul el.
Az 2.0as motor is bőg ha rálépsza pedálra de sokkal szebben és sokkal kevésbé kell és megindul ahogy kell... de UXnek megnézted a csomagtartóját? Jóval kissebb mint a V40é.
Ebben a kategóriában hamár volvod van akkor pl XC60ra, meg persze németekre is rá kell nézni pl BMW X1/X2...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Tom1939 #20134 üzenetére
hybrid 116les. Valószínűleg közrejátszott, hogy CHR volt elötte utána tesztvezetve. Ahoz képest csúnya volt a hangja, sokkal hangosabb volt, nem indult érdemben meg. De nem csak a motorhang jött be hanem a kerék és szélzaj is.
Végül cégesként a GR CHR olcsobbra jött ki!! mint a GR yaris cross így nem nagyon volt kérdés melyik lesz megvéve.
Ami nekem nem tetszett CHRben, hogy nagyon kicsik hátul az ablakok nem lehet kilátni kb egy sötét lyuk és detto hátul kvázi nincs lábhely. A csomagtartó kb vicc. De mivel egyszemélyes kocsi lesz 70+os édesanyámnak teljesen mindegy mekkora a csomagtér vagy mekkora a hely/kilátás hátul.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Tom1939 #20145 üzenetére
Nem új modell. Cégesként 20% kedvezményt adtak GR CHRre, yaris cross GRre 6%ot. Februári vásárlás.
Két hétig használtam nagyon kellemes autó a hibrid rendszer az alcantra kagykó ülés, android auto... bejött. Az aktív matrix ledes világítása brutál jó. El is gondolkodtam, hogy cserélem a 17éves yarist de többek közt a lábtér kissebb benne + gyerek az ajtót nézi nem lát ki + csomagtartó akkora mint a yarisban miatt végül elvetettem.
Ami még durva az a dugós városi fogyasztása. 4.3literrel eljártam ott ahol az 1.3as yaris ~8at eszik. Ha nem az értelmetlen peres (225/45 R19) hanem egy 17"es lett volna rajta szerintem 4liter alá belöktem volna. wow
Országúton/pályán hasonlóan evett mint yaris ~5/6.5liter.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Első körbenézésre a legtöbb helyen 10év/160.000kmell adják.
UK mert angolul tudnak legtöbben.
[link]"The Additional Warranty is a warranty which is activated automatically on completion of a scheduled full or interim vehicle service at an Authorised Toyota Repairer ("Service"). By keeping to their vehicle’s recommended service schedule;
a) Customers can gain an additional 12 months/10,000 miles (whichever comes first) warranty from each Service, year after year, until the 10-year/100,000-mile (whichever comes first) limit is reached.
b) Customers whose vehicles have a 24-month service interval are required to get their vehicle serviced every 24 months instead of every 12 months, can gain additional 24 months/20,000 mile (whichever comes first) warranty from each Service, every two years, until the 10year/100,000-mile (whichever comes first) limit is reached. "
PDFben legörgetsz ott van az is, hogy mire érvényes... lényegében mindenre. (Ez nem Koreai, hogy ami tönkremehet arra nem él az 5/7év gari miközben a marketing fullba megy.)Akinek jobban megy a német: [link]
Érdekes Németeknél 15év/250.000km van és odaírják ha "csak" 160.000km
Federung: Vordere und hintere Federn; Drehstäbe; Längs- und Querlenker; Hilfsrahmen, Achsschenkel, Radlager (bis 160.000 Km); Radnaben; Distanzscheiben; Sicherungsmuttern; Manschetten an Kugelköpfen (bis 160.000 km);[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Theodorci #20233 üzenetére
Ha megnyugtat húzd ki melött viszed az olajszint jelző pálcát töröld le zsepivel piszkos olajos lesz. Jegyezd meg/fotozd le.
Csináld meg ugyanezt szervíz után még aznap. Teljesen átlátszó tisztának kell lennie a zsepin az olajnak.Ennél többet nem tudsz tenni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz katona.jozsi #20273 üzenetére
"Ha egy kicsit rálépek a hátsó dobra azonnal megszűnik a rezonancia alapjáraton."
Akkor első körben nem cseréltetnék vezérlést 800.000Ftért.
Nálam a hővédő egyik rögzítési helyen megadta anno magát annak volt csúnya hangja. Rögzítettem megszűnt. Ha nálad a dob tartása megszűnteti a problémát akkor akna fogd meg kesztyűben, nézd meg verődik e, hova... remélhetőleg meglesz mi laza, verődik.
Lehet szarul rakták fel az újat x.
Nem vagyok autószerelő csak tipp.
Ha egy tippet elfogadsz olajat 1év max 10.000kmenként cserélj az 1krfe elég kényes.jut eszembe Mayer 5éve nálam fékbetét+tárcsát akart cserélni de mondtam most nem jó.... aztán megnéztem jónak tűnt, jó is volt, hangja se volt... elfelejtettem... azóta ugyanavval a betét+tárcsával elment az autó ~30.000kmet annak túlnyomó részét városban... Amikor 1éve műszakin kérdeztem azt mondták még jó....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz katona.jozsi #20277 üzenetére
Az új motor valószínű 0W20as kell bele... de nézd meg gépkönyvet.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Februári CHR vásárlásnál uez volt. Magánként adták a listán lévő 6% kedvezményt, flottasként 1dbra 20%ot.
Nem tudom mi a logika benne.Hasonló, hogy MOon 3év garit adnak míg EU jórészén 10-12évet. Pedig az szerintem tényleg lendítene az eladásokon, márkaszervizbe hordáson.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz dragon1993 #20343 üzenetére
? Ha a márkaszervízbe hordás a lényeg akkor adják 10év garival.
Máshogy: Nálunk flottás a CHR. Nem biztos 3év gari után márkaszervízbe fog menni. Ha 10év garival adták volna akkor viszont 10évig 101% márkaszervízbe hordtuk volna.
Mi elég Toyotasok vagyunk és vannak gondok itt is bőven...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz polonic #20349 üzenetére
1KRFE végig márkaszervizes 80.000kmnél kezdte csipegetni olajat. 100.000kmnél jobban. Aztán zabálta. 100.000kmnél Toyota szerint nem ette eléggé, itt elment a gari lehetősége.
Utánakérdezve, olvasva tömeges a jelenség.1NRFE detto olajzabálós csak késöbb kezdi.
btw ezek a legendásan tartós 1SZFE/2SZFEt váltották. Nem sikerült jól a csere.
1.6/1.8ak letapadt olajlehúzó, olajfogyasztás. Itt 2005 fele volt sorozat ahol Toyota elismerte a hibát kitolta a garit.
dizeleket nem sorolom.
Inkább abbahagyom Toyota topikban vagyok lesz kapsz.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz polonic #20432 üzenetére
Nem a motor veszteséghőjéből megy a fűtés? Mert ha igen akkor mért okozna magasabb fogyit?
Nekem minden autóm annál kevesebbet eszik minnél melegebb van. A legjobb fogyikat nyáron országúton 35Cben amikor betonon felett van 45C hozom pedig ugye ott erősen megy a légkondi is és a motor termikus hatásfoka is elvileg kissebb.
Nem értem mért de nem egy év mérése.hamár: Ami érdekes, hogy olajcsere is dob 2-3dlt a fogyin. Kell ~2.000km mire visszaáll. Új autónál nekem 15.000km volt mire beállt a fogyim. Lehet utána is de ott már OBDs eszköz kéne a kimérésére...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
A Michelin Energysaver az erősen egy fogyasztásra + kopásra/életartalmra összerakott gumi. Én ~-3dlt mértem ki és 9év folyamatos használat =90.000km + csillaggarázs után cseréltem mert oldala berepedezett, kezdett felkeményedni és az nem megengedhető. De kopásra még mindig ok volt
Akinek ezek a dologok prioritás azoknak egy yaris/p2/p3 kaliberű autóra szerintem kitünő vétel. Annál erösebbre Michelintől a Primacy való és mégfeljebb lépve ott a Pilot Sport. De persze yarisra is lehet rakni pilot sportot... GR jött is azzal.hankook, kumho vonal az nálam is felejtős.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Szigorú SZVSZ
EU több országában is brutál sóznak az EUs gyártók ezen a vonalon vszeg ezért a legjobbak.De MOon ha Toyotad van nem kell túllihegni. Toyota ezen a vonalon az egyik hanem legjobb ázsiai gyártó.
Én csak a neuralgikus pontokkal törődnék. Az töredék költség. pl küszöb. "Kiöntöd" üregvédővel pl dinitrol 1000 6-7évente. Ha megcsinálod kb soha nem fog elrohadni.
Sárvédő ivet kitisztítod. Patent le 7-8év után kissebb vödör! föld ki tud jönni. Rendesen kitakarítod nitro higítóval kitörlöd majd vékonyan dinitrol1000 24h száradás után meg rá való ha jól rémlik 482 "rücsi".Jellemzően az problémás ami nem kapott ciknfürdőt+min alapot. Tipus + rust rákeresel. Ha van gyenge pont csak azt lekezeled.
Persze lehet mindent is lefújni de minek... és el kell fogadni azt, hogy 20-30 éves távon vmiért jön a gtk.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
2007es yarison se világbajnok a légkondi városon belűl ha 14:00kor beleülök amikor a kormányt meg se bírom fogni mert ráég a bőröm (vizezni szoktam kormányt, sebváltót meg tudjam fogni) és ajtó nyitáskor dől ki a 70-80Cs levegő a tető tippre 90C+... be se kapcsolom a légkondit mert hiába szellőztetek majd kapcsolok légkondit 20perc alatt nem hűti le a belteret. Tippre 30 alatt sem. Csak fullventin tolja be a ~15Cs levegőt a durván izzadt testemre. Egészséges az biztos.
Ha menni kell vele nagyobbat ha tehetem időztek illetve leparkolok árnyékba/garázsba. Egy 35Cs belteret 10perc alatt lehűt és ha az megvan onnan már tartja is.
Legalábbis elöző héten csütörtökön 15:00kor ez volt és biztosan mondom nem volt hideg. Annyi hogy csak én ültem benne meg 5bicikli + 2 rig + tetőn surfdeszka...
[link]Az aksi meg gondolom 80Cra hevülve jelzi, hogy őt csak ne terheljék a levegő hűtés meg sose volt az aksik nagy barátja... ellenben olcsó.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz tasiadam #20668 üzenetére
1.0 meg 1.3ból is volt több...
1szfe 2szfe yaris 1-1 10éves emlékeim szerint csereszabatos... yaris 2nél x.
Még az ugrott be, hogy 2embernek 2teljes napos meló. Ha nem rutinosak akkor akár három. Nem olcsó.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz galervin93 #20732 üzenetére
Ez így szertinem elég x. Lehet pöty, lehet csere. Meg kell nézni pontosan. Nálam pl a hővédő egyik csavarjánál a hővédő vékony lemeze kiszakadt. Rögzítettem és megszűnt a cicergés. 5perc és 0Ft volt.
Soksok autószerelő tuti elkérne ezért az 5perces kemény, hosszú... munkáért 20-30Kt. Márkaszervíz lehet többet...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Tom1939 #20740 üzenetére
? A nagy peres gumi crossover/suv vonalon dizájn elem.
Jóval drágább, gyorsabban kopik, többet fogyaszt, jobban ráz, terepen rosszabb, a felnit sokkal könnyebb felütni, felfüggesztést sokkal könnyebben szétveri. Nem mellesleg nagy helyet igényel úgy is tervezik az autót... sok minden mellett így van az, hogy egy közepes-nagyautós méretű 4.4 méteres CHRben nincs hely hátul, csomagtartó kifejezetten kicsi.
De jól néz ki azt meg kell hagyni. És az mindent üt.
Próba alapján ahol az 1.8 már visít ott a 2.0as motor még tök kulturált. Amúgy nekem összességében az 1.8 is elég volt.
@blueye Ha a 2.0 mellett a csomagtartó nincs szintben az mondjuk érdemi +20-40liter lehet az elöző genhez képest. Az előrelépés nincs meg akkor a 2.0 ezen hátránya.. Erre nem is figyeltem amikor megnéztem ~jan végén az újat.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Szerintem rosszabb a helyzet... tippre ennek a 99%ával nincs tisztában a 99%.
És még amikor cserélni kell a gumit és szembe jön hogy mennyibe kerül és fele annyi km után elkopott vagy felüti és kuka a drága gumi de még a gyönyörű de nem kicsit drága felni is márha a felfüggesztés nem kapott túl nagyot... akkor se jut el a 90% ide.
Ez van. A dizájn mindent visz.Gumit néztem nemrég GR CHRre (225/45 R19). Ugyanaz a márka kevesebb mint fele annyi az én méretemben 185/65 R15 és a 185/65 R15 sokkal több kmet fog kibírni, sokkal kellemesebb, nem fogja a felnit/felfüggesztést szétverni.
Nah nem mindegy, hogy 320.000Ft a 4 gumi vagy 130.000Ft. És a 320.000Fts a szarabb."Azt viszont semmikepp nem gondolnam, h itt lenne parhumar"
Hát ez matek. Ha a 20as nagy felni, nagy guminak be kell férnie, akkor akkora kerékjárati ívet rajzolnak/terveznek. Nagy kerékjárati ív = kevesebb hely bent.
"a kisebbel nez csak ki igazan butan es aranytalanul."
Ez izlés kérdése.... de az tény hogy egy dizájn Crossover/SUV amikor az R20/R21nek van hely baromi hülyén néz ki egy R15el.
Moon a 6-8éves gumi még áldásos...
@galervin93:
Jó volt a tippem... így lenne 5ösöm a lotton. Azt hiszem megérte alánézni.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz galervin93 #20757 üzenetére
az szép...
Én rögzíteném... rögzítő szalagból levágsz egy darabot meghajlítod vagy akár nagy alátét vagy... ezért 100% nem hagynám ki a nyaralást...
Mondjuk belegondolva én is átmenetileg rögzítettem 6-8éve aztán azóta is úgy van. Vmikor ránézek.A hang jellege miatt én elsőre végignézném a kipufogó vonalat. vki megfelelő fordulaton tartja te meg vastag kesztyűben óvatosan végigfogdosod....
vagy + tipp ha félsz mert nyaralás. Ha még nincs 12éves és még van idő esetleg elviheted Toyotahoz egy olajcsere+gépre dugásra. 38.000Ft lesz de rádugják gépre meg megnézik mi csörög és kapsz egy év Toyota Assistancet. Az annyiért jó bolt.
Nem mellesleg válaszolnak rá hogy mehetsz e nyaralni. 99% igen de tutiamifix.
[link]szerk: már látom kész de akkor már itthagyom...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Kia/Hyudai műszakilag, korrektség vonalon lényegesen gyegébb "nem túl jó". Az 5/7év gari pedig ott kb átverés. Nah kellemetlen amikor az infotaiment 2.5év után megadja magát gari nincs, bontoból nincs új beszereléssel 2.4millió.
DCT kb szerencse kérdése de az is 1misitől indul, GDIk kokszosodnak, jópár modellnél nincs hidrotőke lapkás, 100.000kmnál előjel nélkül ugró láncok, olajfogyasztás, kis bosszantó kormánycsillag, ablaklehuzó kapcsoló oxidálódik... szériahibák...
és amikor ezeket összeadod nekem jobb vételnek tűnik a Toyota de akár sok francia/német... is.Toyota műszakilag ehez képest messze jobb. És korrektebb. Ha vmi szériahiba van nem ritka, hogy jön a levél és nem a KIA/Hyundai márkakereskedésbe tolják eléd a kisbetűt, hogy arra se vonatkozik a gari.
Amit nagyon sajnálok/bosszant, hogy MOon a Toyota nem adja a ~valós 10-12év garit. Pedig a kocsi műszakilag uaz...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Azért az a gáz csak elment vhol.
De a Mayernél az én tapasztalataim alapján is nagyon lelkesen cserélnek.
...."Mayer 5éve nálam fékbetét+tárcsát akart cserélni de mondtam most nem jó.... aztán megnéztem jónak tűnt, jó is volt, hangja se volt... elfelejtettem... azóta ugyanavval a betét+tárcsával elment az autó ~30.000kmet annak túlnyomó részét városban... Amikor 1éve műszakin kérdeztem azt mondták még jó.... "
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz honeker #20972 üzenetére
Dobsz egy linket? 50Kt megérne egy új mert ami most van az kuka.
Kábelgate vonalon Toyota (ha lassan is) de nem ismerte el a hibát és gariba nem cseréli? És ugye itt jön be a "magyar probléma" hogy nálunk nem 10+év a gari hanem 3.
@polonic Szerintem az van, hogy meg kell nézni új autónál is, hogy mit veszel van e nyüge... és ez tényleg nehéz, sok idő... és persze új tipusoknál évek mire kiderül a "kábelgate" és tsai. Rav4nél legalább tudjuk, hogy a 2.5es hibrid jó, váltó jó... kabelből meg vagy nem awd vagy új. Ez alól tőlünk nyra van feloldozás Toyotanal a 10+év garival ha azt korrektül csinálják. (A Kia, Hyundai 7/5év gari pl egy jó nagy átverés.)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz pècsimunkás #21014 üzenetére
Régebbi tipusoknál nem mondanám problémának, elsőre 3perc volt a csere. A "titkos" ajtónyítóval szétfeszíted elem ki be, összepattintod és kész.
Új tipusoknál nem ismerem...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz ncc1701 #21065 üzenetére
"Keep it simple, stupid."
Ez az egész nagyon kihalóban van. Vagy kötelező vagy nem lehet nélküle új autót eladni. Durván több hibaforrás, csak szakszervízben szereltethető...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz ncc1701 #21078 üzenetére
Ráfutásos kocc, műanyag minimálisan sérült javítható, de szenzor sikít, kalibrálni kell. 30perc. Kiszámláznak 3ht.
Kötelező, nem opció. Nem tudsz nélküle autót venni.Más kérdés, hogy nélküle nem 5kmh lett volna sebességdifi hanem 30kmh ami lebontotta volna az autó elejét... és pl a 350k/db lámpatestet is cserélni kellett volna.
Egyik nagy kedvencem, hogy csak gyári infotaiment mehet az autókba. Kia/Hyundai vonalon 2év lejárt onnan nincs rá gari. Új+csere 2misi+ és nem lehet a márkaszervízt megkerülni. Közben más tipusnál uez a mutatvány 600K ami még mindig istenverte sok pénz de jól látszik hogy az első esetben a Kia/Hyundai oda áraz ahova akar mert nem tehetsz mást mint pengetsz.
Régi autóba ez nincs illetve fentihez képest egy marék zizi.
Ez van.
Befektetés vonalra reflektálva:
Annyira elmentek az új autó árak, hogy rendszeres, hogy aki 2018-2020közt vett autót az 2024ben drágábban tudná eladni 40K-100kkmel mint amennyiért 4-6éve megvette. És ez igaz használtra is. A 10éve vett yarisomat most ugyanannyiért lehet eladni/megvenni mint 10éve... wtfdon't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz polonic #21191 üzenetére
Lexus vonalon vannak a gondok. Régen nem volt de még az (akkor csak 30milliós) csúcs RXben sem. De most is ránéztem mindha MOon nem lenne 0C soha. pl UX300ba raktak de csak a legfelső Luxus felszereltséghez.
Télen a 0C és alatt elég kellemes amikor direkt két kézzel fogod a kormnyt mert meleg. Ha választhatnom kellene, hogy ülésfűtés vagy kormányfűtés szerintem a kormányfűtésre szavaznék...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz GalaHU #21199 üzenetére
Ez inkább Lexusnál fura.
Ránéztem katalógus szerint legdrágább 15milliós LBXben sincs. Párjában a yaris crossban meg 11ért van.UX300ban csak a legdrágább felszerelstégben van 20+ért. A februárban újan 11ért vett GR CHRben meg van. Ráadásul több sznten állítható az erőssége.
Ha jól rémlik 2018 RXbe 30misiért nem fért bele. A 2018ban vett 4.5misis új automban igen.
@BaLee Télen az egy dolog ami hiányzik amikor kidobálom gyerekeket iskola/ovodanal a yarisból az a kormányfűtés. Amikor elkezd zavarni leállok a másikkal a teremgyarázsba és azt használom pedig az kevésbé városos futkározós.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Mások a preferenciák.
5C alatt én béléses farmert húzok. Ez hibátlan nem fázok, nincs melegem. Ez a default mert pl ha hirtelen gyerek után kell futni és hideg a térdem rendszeresen megfájdul. Béléses farmer mellett nekem nem kell igazából z ülésfűtés nem fázik a seggem.
De kesztyűt az elfelejtődik az iskolatáska megvan, tornacucc megvan, lepedő, takaró, kispárna, bagoly, hátizsák... mellett. Meg fel kell venni és lent miközben pakolom be a cuccokat és az egyik nem akar beszállni mert nem baglyot hanem unikornist akar alvósnak az oviban amit persze leszarok de fenthagytam a kesztűt amit detto leszarok de aztán 5Cben már zavar a kormányhő, 0C alatt meg ujjbegyel fogom a kormányt... de inkáébb a kormányfűtésessel megyek...De kinek mi.
Viszont az, hogy Lexusokban nincs vagy csak a legdrágább 20misi+os UX300ban, miközben a februári 11misis CHRben ott van az értelmezhetetlen.
De uilyen az is, hogy CHRben nem lehet a csomagtartót szintbe hozni. Mennyi lett volna úgy csinálni? Miközben kényelemre nem mindegy.
Tartóságra, minőségre motorikusan, váltóra... műszakilag a Toyota az egyik de inkább legjobb ami létezik de ezek a kis dolgok amik sokba nem kerülnének meg kimaradnak. De itt másik pldanak az infotaiment rendszer amivel a fél topik küzd.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz venom8888 #21249 üzenetére
használt ~10éves dizellel általában az a baj, hogy akkor veszik ha min 25-30.000km/évet megy de inkább többet. Jóval többet. Lehet a motor még bírná de minden kopik..
ovijáratnál jellemzően soha nem melegedik be a dizel. Ez ha nincs DPF akkor is gond felvizesedik/dizelessedik az olaj.Hogy rosszabbat mondja az új 1.0 2015ig nem az igazi (utána nem tudom), az 1.33as motorról van elég horrorstory a neten.
A régi bármit kibír 1.0 1szfe pedig min 19éves a mident kibír 1.3 2szfe pedig 15. A régi motorok amúgy jóval nyomatékosabbak, erősebbek, annak érződnek alacsony rpmen mint az újak.
Ha van szimpi 2szfes a közeledben érdemes megnézni. [link]
Ha osztrák, német nagyon meg kell nézni az alját 10évesen is örületesen tudnak rohadni. Kivülről hibátlan nem volt törve alulról meg botrány. És ezen a vonalon toyota még elég jó nissan, honda érdemben rosszabb. Mazdát meg én alváz rohadás miatt én nem is nézek. 99%ben nagyon durván rohadnak és még a magyarok is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz ncc1701 #21254 üzenetére
A japán motorgyártás egyik csúcsa volt. És hirtelen belegondolva egy benzines motor se jut eszembe az elmúlt ~10évből ami ilyen megbízható/tartós motor lett volna. 600.000kmnál teljesen átlagos, hogy 0 az olajfogyasztás, lánc, vízpumpa... originál. Mindez úgy hogy rakhatsz bele 0W20at, 5w30at és bírja az ovijáratot és ez volt a Toyota "olcsó" autóba való "olcsó" motorja.
3-4 évente kiöntöm a küszöböt üregvédővel az hibátlan. Ellenben
erre rákérdezek lakatosnál. Vastagnak elég vastag anyagnak tűnik, de lehet megcsiszolom, kap rozsda átalakítót, meg dinitrol 1000+482öt. A lakatolás drága.Meg bal oldalon sárvédőívnél ezt kell megnézem. Felületesen megnézve nincs érdemi gond de tél elött meg kell oldanom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ezt szerintem nem lehet a trafira fogni mert "mindennel" így van.
MOon 20-30cmel mennek el a biciklisek mellett. Ausztriában 1m+
Zebra blindra MOon oroszrulett 10ből 2en el fognak ütni. Ausztriában 100esetben lehet egyszer és akkor se mert nem lett volna előzékeny. Vki sétál zebra felé már megállnak. MOon uez le se szarjuk.De nem csak autó vonalon. Úgy érzed egy társadalom része vagy ahol fontos vagy és nem agyaroszágban mint MOon.
pl Osztrák kolléga kiégett. Nem az első felénk. Van rá direkt profi burn out kezelésük megy hegyekbe túrázni vagy mi... 3+1hónapos. Fizuja 100%át megkapja. 3hónap után visszaállt melóba. MOon burn outolt kolléga háziorvos elküldte pszihologushoz kapott időpontot 8hónap múlvára. Elment magánba de az egyrészt baromi drága másrészt nem egy fenti profi komplett csomag. Ja táppénze a fizujának a 40%a. És 10hónap táppénz után kirúgták.
Érzed a difit a két ország közt?
Vagy amit hugom mesélt, Svájc kantonfőváros. Az 5+éves gyerekek gyalog mennek ovi/pre schoolba. Nem hittem el. Én ezt mint magyaroi lakos nem tudom felfogni. Nem tudom elképzelni, hogy működhet. Nem tudom érelmezni. MOon a 8éves gyerekem nem merném egyedül elengedni suliba mert teljesen reális, hogy egy hülye elüti hiába van zöldje a zebránál.
Vagy az, hogy ha hugom aki 7éve dolgozik kint ha kirúgnák akkor egy évig kapná a fizuja 100%át? Moon feleségem kirúgták 9év meló után. 3 hónapig kapott vmi 198K nettot.
Érzed a difit a két ország közt?don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
MOon 5éves korig nehezen elképzelhető, hogy öreg lenne. Gen 3 meg nem lehet 5évnél idősebb.
És sok esetben 7-8éves gumik is elég jók, nincsenek felkeményedve, kirepedezve....és a gumisok se maguk ellenségei meg értenek hozzá ha azt mondják jó nem kell cserélni és kellene az erősen meglepő lenne.
más: A dB(A) témáról annyit, hogy az nagyon szubjektív dolog. Nekem pl a kiamba ha felkapcsolom a lámpám vmi halkan "visít" tuti 12khz felett. Ez engem baromira zavar. Feleségem nem is hallja...
@_drk:
Amiket leírtam azok saját megfigyelések, osztrák munkatársaktól illetve hugomtól direkt infok. Nagyon tényszerűnek érzem őket és nem felszopásnak.Avval egyetértek hogy mindennek megvan az oka.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Amúgy a yaris 2be még tologatható a hátsó üléssor. 3 clicket hátra tolva amivel még egy 10évesnek is kényelmes a hátsó sor befér egy nagy babakocsi persze összecsukva és egy 16"os gyerekbicikli koppra.
Az azért nem rossz egy városi mindenhova befér 3.75m hosszú kocsitól.
Valahol kár, hogy a dizájn crossover/suv vonal mennyire megette a célszerűséget.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Mit csináljanak?
Be lehet rakni a b* nagy keréjárai ívbe egy 175/R14et is.... ami olcsó lesz csak irtózatosan hülyén néz ki.A nagy peres felni+gumi szép/divat. De drága. Nagyon drága. Nyáron néztem GR CHRre 4db négyévszakost 300Kft. Ugyanaz 185/65 RT15 4db 110Kft.
És a peres gyorsabban kopik.
Külön téma a peres gumival, hogy a magyar utakon nem csak a felni+gumi megy tönkre hanem a felfüggestést is szét tudja verni.És persze a nagy felni+peres gumi a fogyasztáson is ront.
@g0dl Aszem itt állapította meg vki, hogy MOra az ideális gumi az egy nyári télre meg egy télies 4évszakos pl CC2 és nem a nyári + téli.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- E-roller topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Hibátlan Raptor Lake CPU-kat is cserél az Intel
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Gumi és felni topik
- Robotporszívók
- Linux kezdőknek
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Vicces képek
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen