Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
"tölteni se kell sehol, csak otthon éjjel"
Hát ez az! Gázolajért is el kell mennem, de a Te használatoddal ahhoz elég lenne cirka 10 naponta pár perc. Az OK, hogy villanyból 50% -sem fogy naponta, de a második napnak nem szívesen futnék neki 60% -os akkuval. Szóval, (a városlakók többségéhez hasonlóan) otthon töltési lehetőség híjján, mindennapi program lenne a szabad töltőhely vadászat és a "kényszerkávézás" (már ha egyáltalán van erre lehetőség, mert a hozzám legközelebb esőnél semmi ilyesmi nincs).[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Én csak próbálom beleélni magam a főfalusi átlagpolgár helyzetébe. Ez teljesen más, mint az enyém, mert én 700Km -t utazok egy seggel a munkahelyemre. Szóval, a polgár felkel reggel, elviszi a gyerekeket suliba, aztán irány a meló. Délután hazafelé ugyanez. Nem tudom, hogy ebben mikor kéne időt szakítania a töltögetésre. Ez akkor van, amikor mindenki más is viszi a gyerekeit. Olyankor nem az van, hogy keresek egy másik töltőpontot. Ha azért a reggeli, vagy a délutáni csúcsban csak Moszkva tér másik oldalára kell menni, már az is mission impossible.
Egy dízelbe/benzinesbe ugyanennyi Kilóméterre elég egy héten egyszer tankolni. Azt azért jóval egyszerűbb kilogisztikázni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Így van. Nem mindenkinek ugyanolyan az életmódja, ergo nem mindíg a villanyautó az optimális megoldás. Nekem nincs gyerekem és amikor otthon (értsd: Magyarországon) vagyok, akkor szabin vagyok. Így jobban járok a dízelbatár + roller, bringa, motor kombóval, mint egy villanyautóval. Ha nincs hó, jég, akkor még télen is szívesebben kétkerekűzök. Tavasztól, őszig pedig gyakran van úgy, hogy a pihi kétheteim alatt egy centit nem mozdul az autóm.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Néztem az új Toyota Prius -t. Nekem kevés lenne, meg a bódé sem ideális számomra, de a 100Km körüli városi villanyos hatótávot, konnektoros tölthetőséggel, benzines segítséggel, napelemes tetővel, élhető koncepciónak tartom. Ha a Te példádból indulunk ki és a 240Km -es hatótávodból naponta 50% fölött marad, akkor egy ilyen Prius -szal is tulképp villanyautózhatnál, ugyanakkor nem lennél töltőhöz láncolva.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Két autót cipelsz magaddal? A benzines technológia könnyebb, mint az elektromos. Ha naponta tudsz tölteni és 100Km -t mész, de 240Km a hatótávod, akkor 140Km -nyi akkukapacitást cipelsz magaddal fölöslegesen. A tesztben szereplő autó 1700Kg, az Ioniq 1800Kg, a Prius 5 plugin hibrid pedig 1500Kg.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A benzinmotor az összes sallangjával sincs 200 Kg. Az autó önsúlya így 200-300 Kg -mal kevesebb, mint egy hasonló kategóriájú EV -é. Akkor melyik cipel több fölösleges súlyt? Olvasd el Vesa matekját! Sztem az kb. megfelel az átlagos villanyautó használatnak. Azt írja, hogy csak otthon tölt és 50% alatt használ naponta. Ha 240Km a hatótávja, akkor cirka 140 Km -nyi akkumulátort fölöslegesen cipel folyamatosan. Ez nagyobb súly, mint a hibridben a komplett benzines hóbelebanc. Szóval, ha egy hibridet használna ugyanígy, akkor kevesebb súlyt cipelne fölöslegesen.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A hibrid meg cirka 100Kg -ot. Sztem fölösleges ezzel a "fölöslegesen cipel" dologgal előhozakodni. Jelenleg az EV -k több súlyból hoznak ki ugyanannyi Km -t. Ha nincs más hajtási mód, akkor fölé kell lőni a hatótávot, ami jelentős súlytöbbletet eredményez.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A Wiki szerint a legújabb Ioniq 6 változattól függően 1800-2055Kg.
A hibridre értette, hogy két autó, egyben. Ebből a Prius -t hoztam példának, amiből a legnehezebb kb. olyan súlyú, mint a legkönnyebb Ioniq. Sajnos, az új Prius -ról nem találok súlyadatot.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Én is így gondolom. Bár, egy ilyen dinamikusan fejlődő technikánál sztem vétek a 10 évvel ezelőtti állapotot alapul venni. A tíz évvel ezelőtti Prius asszem 12 éve jött ki. Mindazonáltal azzal az elektromos hatótávval nekem nem kéne. Az új viszont 100Km körül tud, ami már elég egy városi, tisztán elektromos közlekedésre. Ez egy teljesen más dimenzió.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Az a tapasztalatom, hogy egy benzineshez/dízelhez 200 ezernél kell komolyan hozzányúlni. Ez attól is függ, hogy hogyan használták. A város jobban megviseli. Itt jön képbe a villanyos hatótáv. A Te használatoddal sztem kb. örök élet +1 nap lenne annak a benzinmotornak az élettartama.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hibátlan - GIGABYTE Z370 HD3 LGA1151v2 alaplap + Windows 11 Pro digitális licensz
- Hibátlan - INTEL Core i7-8700 LGA1151v2 dobozos CPU processzor
- Szép Tervező Vágó Dell Precision 5530 Laptop -80% 15,6" i9-8950HK 32/512 QUADRO P2000 4GB FHD IPS
- Apple Iphone 13 Pro - 256 GB (Space Grey)
- Komplett fénytechnika (Robotlámpa, stroboszkóp, vezérlő, állvány)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest