Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Bandit21


Bandit21
addikt

a méretben hasonló VW ID.4 25 millióról indul (yikes!)

A két említett autó gyakorlatilag külön méretkategória.

Jó autó az új Niro, de nem azért mert olcsóbb az id.4-nél.

[ Szerkesztve ]

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#2) Bog válasza Bandit21 (#1) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

hát jó, de az ID.3-nál meg jóval nagyobb, akkor már inkább az ID.4 a VW kínálatából...

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#3) Bandit21


Bandit21
addikt

Az id.3 tengelytávja 5 cm-el nagyobb mint a Niro. Alapvető felépítésbeli különbség van az id.3 és a Niro közt. Míg a VW egy szopott gombóc kompakt autót rajzolt minimális tulnyulassal addig a kia egy suv formát (nem suv mert nem nagy a hasmagasság csak a forma az) ahol az első tulnyulas pl engedi a más szempontból hasznos frunkot de a belső térhez nem ad hozzá. Ugyanígy látható hogy hátul a Niro a csomagtartó alatt a lökhárítónal is ki ugrik 5-8 cm -t ami a kocsi hosszat nyújtja egyedül.
Mivel az id.4 tulnyulasai is minimálisak ezért a nagyobb hossz mellett jóval nagyobb belül. Az id.3 pedig hiába rövidebb, belül nagyobb (több hely van hátul hosszában -amugy fölöslegesen mert mindegy hogy a térd előtt 10 vagy 15 cm van de nagyobb). A bakancs forma miatt a Niro az id.3 al szemben a csomagtartót hozza el.

A lényeg hogy aki ebben az árban válogat az id.3/ Niro vonalon mozog majd, mert ezek mérete hasonló. Niro csomagtere id.3 belső tere nagyobb. Az id.4 meg egy teljesen más méret osztály és épp ezért ársáv is.

Ehhez jön hozzá hogy az id.3 .2019 ben lett rajzolva amikor még a régi Niro ment bőven. Természetes hogy nőtt az új Niro de nem egy méretosztályt.

Annó elég sok próbálgatas után mi épp az id-t vettük a Niroval szemben. Azóta ültem id.4-ben, új Niroban is.

Csak annyit akartam hozzátenni hogy a cikk 2 helyen is az ár miatt lövi ki az id 4-et de a helyes VW pár az id.3 lenne amellett hogy belül tágasabb de kisebb a csomagtartó és nincs frunk, plusz ott a hülye fedélzeti rendszer a világítás nélküli gombokkal stb pro és kontra.

[ Szerkesztve ]

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#4) Bog válasza Bandit21 (#3) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Megítélésem szerint a Niro félúton van az ID.3 és az ID.4 között. Belül egyébként az ID.3 nem tágasabb - ennél. Az megint más kérdés, hogy kívülről hogy néz ki, mert én nem bírtam ezt megemészteni, de ez egyéni ízlés kérdése :-D

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#5) Bandit21 válasza Bog (#4) üzenetére


Bandit21
addikt

A külső végképp olyan, amibe bele se megyek sose. Az vagy szerelem első látásra vagy nem.

Gyakorlatilag azzal hogy eltér a két gyártó modellciklusa a Niro most nőtt be kb az id 3 és a 4 közé - szerintem csak külsőre mert az id.3 +5 cm tengelytávja sokat számít - de a tér érzet is szubjektív, amíg nem rakjuk mindkettőt tele 10*10*10 és kockakkal ,azt meg csinálja aki ráér.

Aki nem az meg elmegy beül mindbe és veszi ami....amit ígérnek hogy egyszer talán ideer, másfél év múlva. :))

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#6) Vesa válasza Bog (#4) üzenetére


Vesa
veterán

Nekem se tetszik ez a Niro, az eleje főleg nem. Ízlés dolga persze. Viszont mellette szól még a garancia, amiben a koreaiak még mindig előtte járnak pl. a németeknek. Ez is szempont lehet sokaknál.

Nekem pl. most volt egy olyan garis javításom az Ionic-on, ami gari nélkül eléggé kiakasztott volna az ára miatt. Egy VW-nél már csengethettem volna a 4 éves kocsival.

A tudomány a valóság költészete!

(#7) dolphy17


dolphy17
tag

Vajon nagyot tévedek ha azt mondom, hogy innen egy Tesla Model 3 árban már nincs túl messze (25M), viszont az nem 200 LE az egyebekrol nem is beszélve?

(#8) Zolik válasza dolphy17 (#7) üzenetére


Zolik
senior tag

Igen, eléggé nagyot tévedsz. Legalábbis matekból mindenképpen.
Kia listaára (legyen a Platinum hogy ne a fapados árát hasonlítsuk össze) 18M. Tesla 25.2M. Ha jól számolom a kettő különbsége ~7.2 M Ft. Ez azért rengeteg pénz. Erre azt mondani, hogy nincs is olyan messze elég erős túlzás. Akinek a 200 LE nem elég az meg nézegessen magasabb kategóriába. Arról nem beszélve hogy KIA ad 7 év jótállást. Plusz kb minden nagyobb városban van hivatalos KIA márkaszerviz. Alkatrészek jelentősen olcsóbbak stb stb.

'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''

(#9) moleculez válasza Zolik (#8) üzenetére


moleculez
veterán

Valamint a KIA nem tegnap előtt kezdett autót gyártani, azért elég jól össze vannak rakva. :K

Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

(#10) Diabolis


Diabolis
tag

Szép és jó, de engem így télen leginkább az érdekel:
Ködzárófény visszajelző van benne? :D

[ Szerkesztve ]

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#11) Locutus


Locutus
veterán

Érdekes ez a niro méretkategória kérdés.Carsized azért nem tévedhetetlen, de valóban fura köztes szerzet egy csomó autóhoz képest :) Főleg a csomagtartója kisebb, mert az utastér bizony elég jó másokhoz mérve is. És itt főleg középkategóriás kombikról van szó, amik ugye az eddigi slágerei voltak a céges flottáknak, de ennek egy huszárvágással vége lett 2022ben úgy tűnik.
Mi most a céggel phevet rendeltünk belőle. Tudnia kell hatótávot is mennie, de a helyi telephelyek között meg elektromosan is, zöld rendszámmal, 15M körül. Már papíron sem sok autó létezik sajnos ami ezeket tudja, de aztán mikor elkezdesz árajánlatokat kéregetni kiderül, hogy a papíron létezők közül is sokhoz esélyed nincs hozzájutni. Vagy nem is rendelhető, vagy nem tudják mikorra.
A Niro legalább gyártásban van, mert koreában készül, és ott van alkatrész, csak persze ez is 6 hónap legalább mire megjön, és az árát is csak akkor fixálják amikor lejött a sorról.
Versenyben volt pl phevként az új 308 kombi, meg a Ceed kombi is, de nem hozzáférhető jelenleg egyik se. Ezeknek ugye legalább a csomagtere nagyobb egy kicsit, mégha az utastér kisebb is. Aztán vannak még röhejes dolgok, mint pl hogy egy kuga phev 22 millió lenne, focusból meg nincs is csak a 3 hengeres mildhibrid, és az is 13,5, lol... de igazából minden phev a kuga méretében már 20-tól megy, a sportage meg a tucskó is. Rohadtul nem éri meg egyik se az árát, főleg hogy csak kicsivel nagyobbak a nironál.

Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html

(#12) Graphics


Graphics
Jómunkásember

Ugyanezt egy 2.0 szívóbenzinnel, szívócső befecskendezéssel.

Meg esetleg egy 80-100km hatótávú villannyal pluszban.

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#13) jerry311 válasza Bandit21 (#1) üzenetére


jerry311
nagyúr

Akar 463 km? Ez akar 150 km-rel is tobb lehet, mint a jelenlegi benzines autom. A kulonbseg, hogy ha van a kutfejen kartyaolvaso, akkor 5 perc mulva ujra uton vagyok ujabb 300 km-re. Ami persze egy hazugsag, mert 300 km-t nem autozom egyben. 2 ora (jobb esetben akar 260 km) ugyis szunetet tartok.
Nem a hatotav a problema, hanem hogy k. dragak ezek ma.

(#14) Pro Koryak válasza jerry311 (#13) üzenetére


Pro Koryak
addikt

... és az a 460km hogyan jön össze?
60km/h sebességgel, minden elektromos kütyü kikapcsolva...stb?

(#15) jerry311 válasza Pro Koryak (#14) üzenetére


jerry311
nagyúr

Hukyesegektol kimeljuk meg egymast! :W :U
Szabvanyos meresi modszer van ra, ugy jon ossze.

(#16) Bandit21 válasza jerry311 (#13) üzenetére


Bandit21
addikt

Én a km -rol nem ertekeztem, csak a méretekrol.
A kia nettó 64-es az id.4 meg lehet 55 vagy 82 bruttó (52/77 nettó) akksis de id ből jelenleg csak a nagy, nettó 77 es van 25 M ért.

Jó tehat hogy élő hoztad amúgy, mert az ár összehasonlítás miatt szembeállítani nemcsak a méret, de az akku miatt sem lehet őket.

Az id drágább de nagyobb és messzebb megy a +12-13 kw al majd 100 km -t.

El lehet dönteni hogy melyik kell, kinek mi fontos, mennyit tud /akar rá szánni/várni.

Milyen benzines autó hatótavja 300 km?

Igen drágák. De egy 1.2 turbo kombi Corolla is 13-14 M Ft listaáron. Pár éve 7-8 M volt.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#17) BRAAJEN válasza Bandit21 (#1) üzenetére


BRAAJEN
tag

annyiért én is vennék ID 4-et! :))

''Alvéjz luk on dö brájt szájd of lájf''

(#18) Bandit21 válasza BRAAJEN (#17) üzenetére


Bandit21
addikt

A méretre hivatkoztam nem az árra. Tiszta hogy a kia 20 M az id meg 25m.
Ha 40 ezer eur alatt lenne, mindenki azzal mászkálna.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#19) BRAAJEN válasza Locutus (#11) üzenetére


BRAAJEN
tag

az előző Niro Phev nyáron hozza a 60 km villanyt. (Télen is, de akor kell a benzin is :p )
az új nagyobb aksival valószínű, hogy megüti ezt, akár télen is a hőszivattyúval...

[ Szerkesztve ]

''Alvéjz luk on dö brájt szájd of lájf''

(#20) BRAAJEN válasza Bandit21 (#18) üzenetére


BRAAJEN
tag

ID3 is drágább kisebb akkuval...

''Alvéjz luk on dö brájt szájd of lájf''

(#21) jerry311 válasza Bandit21 (#16) üzenetére


jerry311
nagyúr

'Uj' vs. 'Valasz' misclick.

1998 MX-5 NB, ha ugyes vagyok elmegy 300 km-t, ha odalepek, mert miert ne tennem egy MX-5-ben, akkor a 250 is nehezen.

[ Szerkesztve ]

(#22) Bandit21 válasza BRAAJEN (#20) üzenetére


Bandit21
addikt

A régi saját árakhoz képest mondod vagy Kia vs id viszonylatban? Konfigurátorban jelenleg nem érheto el az id.3 és a hahu is 1 db -ot hoz újként tehát szertiem az nem téma. Meg az id.3 az 1st vel együtt 2020 óta vehető új Niro meg nem nagyon lesz senkinek 23 félév előtt szerintem tehát őket nem igazán éri meg össze nézni.

Hogy világos legyen:
Annyi volt a javaslat részemről hogy a niro és az id.4 méret alapján nem konkurense egymásnak. Erre rájön még a 64 vs 77 akku is. Árakról nem szóltam van Tesla modell X 1000 millió lóerővel 60 M Ft fölött azt se hozzuk ide.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#23) Bandit21 válasza jerry311 (#21) üzenetére


Bandit21
addikt

Ok értem!

Mekkora tank van benne? 1.6/1.8 ? Szép kis gép vigyázz rá! Mondjuk az nem is klasszikus utazo autó.

[ Szerkesztve ]

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#24) jerry311 válasza Bandit21 (#23) üzenetére


jerry311
nagyúr

50 L, 1.8
Hat nem egy utazoauto, bar megjartam vele a Skandinav felszigetet, 9000 km 18 nap alatt. Nem volt kenyelmes.
Egyre dragabb ra vgyazni. Iden mar 290 GBP volt ra az ado. 6 ev alatt mar kifizettem az vetelarat adoban. E10-es benzint nem szereti, E5 nem olcso. Javitani kellett rozsdasodast: 2100 GBP. Meg mindig olcsobb mint egy uj auto, de azert egyre jobban faj.

(#25) Pro Koryak válasza jerry311 (#15) üzenetére


Pro Koryak
addikt

Majd menjél nézd meg hogyan mérnek. :W :U

(#26) jerry311 válasza Pro Koryak (#25) üzenetére


jerry311
nagyúr

Minek menjek?

(#27) Bandit21 válasza Pro Koryak (#25) üzenetére


Bandit21
addikt

Nem tudom miért tűnik varazslatnak egy 64 es akksis autó 460 as hatótavja.
Nézd meg.
Elég egyszerű a matek, ha késő ősszel 17-20 a tesztelők részére akkor nyugodtan vezetve siman lehet vele akár 14-15 körül menni városban.
Mindig mindenki úgy csinál mintha az e autók tempóval növekvő fogyasztása valami betegség lenne.
Ha a benzinest hajtod lampatol lampaig a városban akkor 8-9 helyett az is 11-14 litert fog enni.

A linkelt ev database real range adatai tapasztalatom alapján valósak a mi kocsinkra.
Erre az új Niro -ra ezt hozza:

Ez alapján nem meglepő a 460 egyáltalán.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#28) Bandit21 válasza jerry311 (#24) üzenetére


Bandit21
addikt

Hobby autó. Élményt ad, cserébe az meg pénzben nem mérhető úgyse.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#29) jerry311 válasza Bandit21 (#28) üzenetére


jerry311
nagyúr

Nnapi jaros ez, nem hobbi.

(#30) Pro Koryak válasza Bandit21 (#27) üzenetére


Pro Koryak
addikt

Nem azt mondtam nem lehet, csak a mi meg hogy a nem mindegy. Vadi új benzinessel ugyan ilyen körülmények között ....

Az is érdekes, #21 jerry311 egy 24éves benzinest hoz fel példának. :C

[ Szerkesztve ]

(#31) Bandit21 válasza jerry311 (#29) üzenetére


Bandit21
addikt

Pozitív megjegyzés volt. Hobby=élményt ad.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#32) jerry311 válasza Pro Koryak (#30) üzenetére


jerry311
nagyúr

Igazabol mindegy, hogy 24 eves benzines, vagy 2 eves dizel, mert a pelda lenyege a tankolas vs toltes volt, illetve a pihenoido. En akkor is megallok 2-2.5 orankent, egy pihenore, ha nem kell tankolni. Ha meg mar megalltam, akkor az ~20 perc, ha nem sietek.
Ennyi ido alatt egy jo toltorol eleget visszatolt az auto is.

(#33) Bandit21 válasza Pro Koryak (#30) üzenetére


Bandit21
addikt

Ennek nincs értelme mert mindkét oldalon ott a temérdek pro és kontra.

A vadiúj benzines az ugyanis szintén drágább lett.
Ha benzines akkor turbós. Ha hasonló menetkenyelem kell akkor automata is. Ha csak az ev-t megközelítő dinamikát vársz tőle akkor 2-300 lóerős kell legyen.
A turbó váltó vezérlés stb re 10 éves koráig rá koltod a maradvány értéke 2-3x osat.

A tankolasra meg az áram árának 4* eset ha neadj isten napelemed is van akkor 6* osat.

Cserébe most megvenni olcsóbb és nem aggódsz azon hogy egy seggel lehet e menni vele 600 km -t.
Vagy egy 5 perces tankolassal 1200 at.
Ha ugyanilyen körülményet akarsz nézni abba benne kell legyen minden (fenntartás stb.)
Ezek nem összemérheto előnyök és hátrányok mindnekinek maga kell eldöntse miből áldoz.
Nekem úgy alakult hogy van egy utazó benzines meg egy városi elektromos. Én meg azon szívtam hogy kettőt vettem tavaly. Az előnye meg ott van hogy a városba alig megyek a benzinesel, Görögországba megy egyetlen köztes 5 perces tankolassal lementünk tavaly.

[ Szerkesztve ]

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#34) lalakov


lalakov
senior tag

Bog: "illetve a térkép is lehetne frissebb, a veszprémi körgyűrű kapcsán speciel le van maradva." A déli oldalt most építik, nem? Két dolog: 1. TomTom alapot használnak a térképükhöz és a TomTom oldalán már látszanak az új sávok, kijárók (még építési területként megjelölve). 2. Most év vége felé fog jönni új frissítés. Sőt, a Niro EV OTA képes (november 14-én jött meg hozzá a frissítés, ami lehetővé teszi). ;)

(#35) bteebi válasza Bandit21 (#1) üzenetére


bteebi
veterán

Érdekes az árak viszonya. Ebben a táblázatban még olcsóbb is az ID.4... meg amúgy szimpibb is.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#36) bteebi válasza moleculez (#9) üzenetére


bteebi
veterán

Mondjuk most már a Tesla se, és nem az összeszerelés minősége az igazi probléma velük. :DDD

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#37) Bandit21 válasza bteebi (#35) üzenetére


Bandit21
addikt

Szerintem simán lehet hogy a Pure árát írjak oda de a pro hatótavjat. Amikor "olcsó" volt az id.3 akkor is 35 e eur körül mozgott így nehezen hiszem hogy valaha volt 38 ezer körül id.4
De igazából tökmindegy mennyi van oda írva mert azóta már rég nem ezek az árak vannak.
Pofás gép bár akkor már id.5 bár mivel Kodiaq om van nekem az Enyaq lenne az igazi. Egy 7 üléses...
Kínában bezzeg van id.6 :O

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#38) Füleske válasza bteebi (#35) üzenetére


Füleske
addikt

"For illustration purpose only. Starting MSRP (Manufacturer Suggested Retail Price)."
Talán a Pure verziót adhatták ennyiért anno (2020), bevezető áron, fapadosan. Érdekes, hogy a 25 milliós verzióhoz, amit most árulnak, is feláras az alufelni. Errefelé is szoktam látni egy ID.4 - et acélfelnivel.

(#39) cintula187


cintula187
addikt

Azért ez jobban tetszik, mint a múltkori VW

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#40) Vesa válasza jerry311 (#32) üzenetére


Vesa
veterán

Ezt a hatótáv fétist én sem értem. Ki a franc vezet le egyben 600km-t a kamionoson kívül (most az extrém esetektől tekintsünk el)? Miért pörögnek ezen ennyit az emberek? Az én EV-m csak 240km-t tud egyben, de még soha semmi hátrány nem ért emiatt. Az 50kW-os DC töltővel 15-ről 85%-ra 20perc alatt feltölt, további 10 perc alatt 95%-ra. Egy nyugis kávézás az egész. 80%-ban városban használom, tölteni se kell sehol, csak otthon éjjel, aztán másnapra 50% alá se nagyon megyek, pedig a munka mellett rohangálok gyerekekért meg egyebek. . Ezer kilométereket meg nem mennek tömegesen az emberek naponta, szóval teljesen érthetetlen ez az egész hatótáv mizéria.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#41) Somatom válasza Vesa (#40) üzenetére


Somatom
veterán

"tölteni se kell sehol, csak otthon éjjel"
Hát ez az! Gázolajért is el kell mennem, de a Te használatoddal ahhoz elég lenne cirka 10 naponta pár perc. Az OK, hogy villanyból 50% -sem fogy naponta, de a második napnak nem szívesen futnék neki 60% -os akkuval. Szóval, (a városlakók többségéhez hasonlóan) otthon töltési lehetőség híjján, mindennapi program lenne a szabad töltőhely vadászat és a "kényszerkávézás" (már ha egyáltalán van erre lehetőség, mert a hozzám legközelebb esőnél semmi ilyesmi nincs).

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#42) Bandit21 válasza Somatom (#41) üzenetére


Bandit21
addikt

60% ön ez a kocsi 190-250 km -t tud (hideg pálya/ 20 fok város). Ezzel még 2 napot mászkálsz teljes nyugalomban.

Értem hogy otthoni töltés hiányában nehéznek tűnik sőt lehet van akinek megoldhatatlan de ahogy megszoktuk a korábbi tankolassal hogy kútra kell járni aztán meg 8 órát áll az autó a parkolóban úgy azt is meg lehet szokni hogy a benzinkút kitérő tankolás ideje helyett töltőt keresel és ebedig vagy meló végégig nem csak áll a kocsi hanem tölt is.
Nyilvan ehhez is kell közeli nyilvános oszlop vagy munkáltató aki segíti de heti 2x azért nem megoldhatatlan.

Sokat ad és vesz is el az e autó.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#43) NoZoli válasza Somatom (#41) üzenetére


NoZoli
tag

Nem csak otthon lehet tölteni. Munka, bevásárlás, szórakozás közben is megoldható. A lényeg, hogy akkor érdemes tölteni, amikor amúgyis áll.
Nem tudom, az adott töltő merre 550m-re ez a legközelebbi, de van még a környéken pár.

[ Szerkesztve ]

(#44) Bandit21 válasza NoZoli (#43) üzenetére


Bandit21
addikt

Igen egyszerűen át kell arra kapcsolni az agyad hogy az autó nem 8 órát áll amíg dolgozol vásárolsz moziban vagy ebédelsz stb. hanem tölt. Nyilván optimista gondolat de úgy is lehet nézni hogy innentől a kútra megyek sorba állok ideje van megspórolva.

Egy kisvárosban otthoni töltés nélkül persze nem így van de aki helyesen méri fel a lehetőségeit az sokat nyerhet vele.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#45) Somatom válasza Bandit21 (#42) üzenetére


Somatom
veterán

Én csak próbálom beleélni magam a főfalusi átlagpolgár helyzetébe. Ez teljesen más, mint az enyém, mert én 700Km -t utazok egy seggel a munkahelyemre. Szóval, a polgár felkel reggel, elviszi a gyerekeket suliba, aztán irány a meló. Délután hazafelé ugyanez. Nem tudom, hogy ebben mikor kéne időt szakítania a töltögetésre. Ez akkor van, amikor mindenki más is viszi a gyerekeit. Olyankor nem az van, hogy keresek egy másik töltőpontot. Ha azért a reggeli, vagy a délutáni csúcsban csak Moszkva tér másik oldalára kell menni, már az is mission impossible.
Egy dízelbe/benzinesbe ugyanennyi Kilóméterre elég egy héten egyszer tankolni. Azt azért jóval egyszerűbb kilogisztikázni.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#46) Bandit21 válasza Somatom (#45) üzenetére


Bandit21
addikt

Ezért írtam hogy helyesen méri e fel a lehetőségeit.

Ez mindenkinek eltérő. A helyesen meg azt jelenti hogy megnézi hogy 5 perces séta/ tömegközlekedés körben a meló mellett lehet e tölteni. Vagy az otthona körül.

Vagy a lidi be amíg ott vásárol bele megy e közbe 6-10 kw fel óra alatt. Mert az is nagyjából 50 km ami nem hatósági benzinnel 9 l városi fogyi mellett 3200 Ft. De sapka benzinnel is 2200.
Heti 2 vásárlás közbeni töltéssel bele tett 100 km -t és spórolt 4500-6500 Ft ot.
Havonta megvan belőle 400 km és átlag 22.000 Ft, évente meg 4800 km és 264.000 Ft.
És ez csak annyi hogy heti 2x a lidi Aldi fel órája közbe bele ment a kocsiba 6 kw.

Ha rá állsz hogy amíg csinálsz valamit ne álljon az autó hanem töltsön akkor ki lehet hozni belőle jó dolgokat.

De csak ha van rá lehetőség valóban. Ha van Lidl meg penny meg esetleg legalább a meló vagy a lakás közelébe egy töltő.
Ha nincs akkor nem megy nyilván.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#47) Somatom válasza Bandit21 (#46) üzenetére


Somatom
veterán

Így van. Nem mindenkinek ugyanolyan az életmódja, ergo nem mindíg a villanyautó az optimális megoldás. Nekem nincs gyerekem és amikor otthon (értsd: Magyarországon) vagyok, akkor szabin vagyok. Így jobban járok a dízelbatár + roller, bringa, motor kombóval, mint egy villanyautóval. Ha nincs hó, jég, akkor még télen is szívesebben kétkerekűzök. Tavasztól, őszig pedig gyakran van úgy, hogy a pihi kétheteim alatt egy centit nem mozdul az autóm.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#48) bteebi válasza Bandit21 (#37) üzenetére


bteebi
veterán

És #38: Köszi az infót. :R Így azért már tisztább (és sajnos kevésbé kedvező) a kép.

#38: Az elég gáz, ha 20-25 millióba még egy gagyibb alufelni se fér bele. :U Oké, lehessen venni szebb-jobb-nagyobb felnit felárért, de az kész röhej, hogy alapból acélfelni jár. A karosszéria az alapmodellnél ugye nem Duroplast?? :U Azzal is lehetne még fillérb*ni.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#49) bteebi válasza Bandit21 (#44) üzenetére


bteebi
veterán

Oké, hogy átkapcsol az agyad, de én most majdnem a puszta közepén (2 település között) dolgozom, ahol parkolóhely ugyan van, töltő viszont fogalmam sincs, hogy hány km-re van. Ahol vagy lenne szabad hely, vagy nem. Persze legfeljebb várok 2-3-4 órát, amíg más elviszi az autóját, és utána, kora délután több km-t sétálok az út mellett (nincs járda), hogy elkezdhessek dolgozni. Életszerű.

Persze tölthetném munka után is, elmegyek este 6-kor 3-4 órára vásárolni, közben töltöm vagy 100 Ft/kWh-s áron, hogy másnap is tudjam használni. :U

Nyilván nem nagyon kevés embernél megoldható a "publikus" töltés, pláne a székesfőváros elitebb részeiben és elitebb cégeknél dolgozva, de nem mindenhol evidens ez a kérdéskör. Én valószínűleg nem tudnám megoldani. Mondjuk egyelőre nincs elektromos autónk, de ha lesz, legalább majd tudom otthon tölteni. :DDD

#46: Ha meg tömegközlekedni is kell a töltéshez, akkor vesz az ember külön bérletet, vagy 2-3 naponta elhasznál 2 vonaljegyet?

[ Szerkesztve ]

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#50) Bog válasza bteebi (#49) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Nagyon júzerfüggő, hogy kiadja-e, de azért egyre inkább igen, mint nem. A szerk melletti plazaban van töltő. A nejem munkahelyénél szintén. Az Aldi mellett dettó, ráadásul az villám. Ahova edzeni járok, ott is van. A kedvenc környékbeli éttermemnél szintén van (bár oda mostanság visszafogottan járok anyagi okok miatt). Lassan 15k kilométer van az autóban és eddig zömmel publikus pontokon volt töltve. Kényelmetlenséget ez csak akkor okoz, amikor a nem elektromos türhő beáll a töltő mellé, mert szerinte az parkolóhely.

Nyilván nem vájkálni akarok az életedben, de ha a puszta közepén dolgozol, akkor áram azért talán van és egy sima konnektorra is rá lehet dugni ám a kocsit, 7-8 óra alatt azért becsurog egy látható mennyiségű áram.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.