Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz zsid #2985 üzenetére

    Ez az elmélet. Azonban a B737 méretkategóriájában van néhány dolog (a regionális gépekre ez fokozottan igaz), amit figyelembe kell venni. A legfontosabb a gazdaságosság minden szempontból. Egy A380 nem igényel annyival több munkát és erőforrást, mint amennyivel többért el lehet adni, szóval ott nem is kell annyira spórolni. A B737 és az A380 elektronikus rendszerei minimálisan különböznek, az egyetlen lényegi eltérés a kábelhálózatok hossza és a végbereendezések száma. Egy 737-ben viszont ezek elhelyezésére fokozott figyelmet kell fordítani, lévén sokkal kevesebb a hely. Emellett a hajtóműteljesítmény kisebb mivolta miatt (aminek egyenes következménye a kisebb rendelkezésreálló energiamennyiség) a rendszerek tömegére és fogyasztására megintcsak fokozottan oda kell figyelni. Ezért szokott a technológiai előrelépés mindig a kisebb gépeken megjelenni előbb. (Pl 737 Classic 1984-ben jelent meg, olyan fejlettségű rendszerekkel (ezeket egyébként a B757/767 project-ből vették át) , amik a 747-ben csak a -400 megjelenésekor, azaz 1988-ban. A négy év nem tűnik soknak, egészen addig, amig ennek a 4 évnek a költségeit figyelembe nem veszed. A repülőutak >70%-át a B737/A320 méretű gépek repülik.)

    Egyébként ha nem olyan nehéz összehozni, akkor miért csak két cég képes erre igazából napjainkban? (Persze ott van még a Tupoljev és az Iljusin is, de ezek szerepe marginális.) A többi cég csak a kisebb méretű gépek piacán tényező, de ott is csak azért, mert ezt a piacot a két nagy meghagyta nekik. A Boeing utolsó regionálisnak mondható típusa a B717 volt, de az is már jócskán kilóg felfelé. Emiatt is csak 156 készült belőle.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés