Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#6) .mf válasza MLaca (#5) üzenetére


.mf
veterán

Már nem azért, de m4/3-osként is kicsit csöpögősnek érzem a cikket, nekem is szemet szúr, hogy minden legendás, hihetetlen jó. A 14-45, de még inkább 20-as és a 45-ös tényleg nagyon jó obik, de egyik sem hibátlan, messze nem. Ellenben a két fix kompakt, fényerős, éles (45-ös inkább f2.2-2.5-től), és használtan egész korrekt áron beszerezhető.
Jobban kiemeltem volna a két "vízválasztó" vázat, ami igazán megemelte a rendszer elismertségét: a GH3, mint addigi legkiforrottabb videós váz; de talán még inkább az EM5, ami a mai napig legjobb vázstabit, a Sonytól egy kiváló szenzort, kezelhetőséget-beállíthatóságot ötvözött egy szép klasszikus formatervvel, és nagyon eltalált egész lett. Nekem legalábbis az az érzésem, hogy e két váztól kezdve kezdték végre a rendszert komolyan számba venni.

Az alcímmel azért vitatkoznék. Eléggé hiányoznak a rendszerből például az alábbiak:
- fényerős UWA fix, pl. egy 9 mm f2.8 jó lenne végre
- egy nem-pro, de korrekt képű és fényerősebb alapzoom, pl. 12-50 f2.8-4, a konstans f2.8-asoknál kisebb mérettel, tömeggel és alacsonyabb árral
- tele fixek, pl. 90-150 közötti f2.8 (a 40-150 f2.8-nál kisebb mérettel, tömeggel, alacsonyabb árral), valamint egy 200-300 közötti, f2.8 vagy f4-es nagytele.
Inkább ilyeneket kéne kiadni, mint még egy 8. 14-42-es kitobit... 4/3-nál ezek még megvoltak, m4/3-ra felfoghatatlan, hogy miért nem. Legidegesítőbb, hogy közben a Pana az LX100-hoz alig kisebb képkörre készít egy nagyon kompakt ekv 24-75 f1.7-2.8 zoomot, amihez hasonlóra mi még mindig hiába várunk.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.