Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) edward2


edward2
addikt

Szerintem egy scifi mmo sikeresebb lehetne bármi másnál per pillanat. Szerintem ki van már éhezve a piac egy jo scifi mmora. Én swg-vel játszottam eszméletlen jo volt. Aztán jöttek a modositgatások és kampec. :(

(#2) Viktor77


Viktor77
titán

Egyértelműen b. Egy új MMO-ba tartalom kell. Nem sok, nagyon-nagyon sok. A WoW egy kezdő játékosnak is annyi felfedezni valót kínál, ami ép ésszel felfoghatatlan (legalábbis nekem 4 évvel ezelött az volt, pedig akkor még szinte üres volt a játék a mostani állapothoz képest).

A Stargate univerzumban játszodó játékot megnézném (bár valószínűleg csalódnék, mert a sorozat hangulatát kétlem, hogy vissza tudnák adni), a SW-t viszont egyenesen utálom, így az számomra felejtős.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#3) Rushmachine


Rushmachine
csendes tag

Hola!
Én régi motoros vagyok ,aki ismer az tudja,meg se tudom számolni hány MMO t próbáltam ki és rengeteggel nyomtam elég huzamos idelyig is (Guild Wars,L2,WOW stb. stb..)
Sajnos az eddigi tapasztalataim azt mutatják,hogy az emberek 80% a fantasy környezetet tartja előnyben,bár nem értem miért ,de ez van.És ez meg is látszik a Fanatsy/Sci Fi arányon.Itt a legnehezebb feladat szerintem az,hogy valami olyat hozzanak létre ami szakít az eddigi hagyományokkal és egy végig gondolt új koncepciót hozzanak létre.És ha ez sikerülne ,és meglenne a kellő húzú erő ,akkor rengeteg ember még a fantasy beállítottságuak is elgondolkodnának ,hogy belevágjanak.Nem rég beszéltünk pont erről a témáról MMO s haverokkal.És nagyon nehéz ez a téma.Példa óriási érdeklődés várta az AOC ot(age of conan),ígértek fűt fát ,az animok nagyon meggyőzőek voltak és mindenki hitt abban ,hogy új MMO úl a trónra, az első hónapban többen vették + ,mint anno a WOW t és ez statisztikai tény!Nagyon ígéretesnek tünt természetsen én is megvettem a Collector edition t ,nagyon igényes volt minden.És teljesen abban voltunk "..na végre itt egy komoly MMO ,szupi grafika,új ötletek tömkelege na ez király lesz..." és sajnos a készítők egy félkész játékot adtak ki optimalizálatlanúl,valahol 120Fps sel ,ment a gém valahol 5 tel és ez halál komoly,hogy miért is mesélem mind ezt el.Hát egyszerű a válasz ,a szupi indulás,trailer ,cikkek meggyőztek nagyon sok embert ,arról ,hogy a Conan egy áttőrés lesz,de rengetegen csalódtak és a nagy várományos gémet a Warhammer online t ,már sokkal óvatosabban vették + az emberek.Kb 1/3 annyi ember vette meg az első 1 hónapban,mivel az emberek már óvatosabban költik a pénzüket.És többek között én is így tettem, csak 1 hónapra rá vettem meg a gémet,de másfél hónap játék után rá kellett jöjjek,hogy ez sem az igazi.Hogy miért is írtam le mindezeket.Lehetne ezt még részletesebben is ,de aki benne van a témában az tudja.....
A mai MMO piacon nagyon kemény csatározások folynak ,rengeteg játékot beigérnek ,készítik majd nem adják ki (pl Gods and Heros),rengeteget terveztek ,hogy a koreaiaktól áthozzák (Huxley,SUN ,stb..)de nem tették + ,mivel ezek a játékok a primitív Koreai farmolós agynak készültek és szinvonalban nem elégítené ki az Európai és nyugati agyat az észnélküli farmolás.A kiadók tanultak az eddigi bukásokból Archlord,RF online stb.. mind ingyenes játkok lettek.Mert a nyugati agy egy idő után nem fizet olyan játékért ami semmi komoly tartalommal nem rendelkezik.Szóval kemény a csatározás és a kiadóknak és készítőknek nagyon oda kell tenni magukat ,hogy olyat alkossanak amivel lenyűgözik a játékosokat és ez vonatkozik ,mind Sci-fi re és Fantasy MMO környezetekre is.Sajnos manapság a kapitalista elven készülnek a gémek,meg persze minden.Gyorsan összecsapunk egy alapjátékot 2-3 évi fejlesztés ,minimal költségvetéssel,kevés ember ,rossz technika,stb stb..(kivételt képeznek itt a kis game studiók ,ahol hobbyból nyomják a gémet)majd nyomnak egy felturbózott trailert ,in game video-t és kidobnak egy félig kész játékot és majd patch elik és rakosgatják bele a dolgokat majd ráharapnak az emberek címszó alatt.De az az igazság,hogy így nem fog menni ,amíg a kiadók nem változtattnak az üzletpolitikán és nem teszik oda magukat addig itt normális MMO nem fog készülni se Sci-fi be és se Fantasy ba és semmilyen más stílusban sem.És ezt én nagyon sajnálom ,mert a gyomrom és sok MMOs címborámnak a gyomra elbírna egy komoly Sci-fi MMO-t,mert hát szükség van az embereknek a kikapcsolódásra,ki miben kapcsolodik ki a rohanó világ zajától .én ebben.Nagyon nagy csalódés volt számomra a Tabula Rasa és meg is szünik februárban ,ami szerintem jogos is.Mert amilyen jó és szuper volt a kidolgozott alap benne ,olyan profi szinten cseszték el az egészet.Hogy lehet az ,hogy amikor egy maréknyi túlésért küzdő emberiség az Elohok segítségével harcol a galaxis aggresszor faja a Bane -k ellen akkor ,hogy a fészkes fenébe rakhatják bele a gémbe a Guild vs Guild PVP ,ez egyszerűen kriminálisan nevetséges dolog,rohangálok a harcmezőn éppen küzdök a Bane -k ellen és egy ellenséges guild hátbalő ,mert milyen jó emberek tartsunk össze ,hát tiszta LOL!!!!Plusz 30 dik szint fölött semmi sem volt kidolgozva se insták se küldetések,ráadásúl minden harmadik Tier 4 es karakter ugyanabból a kasztból ugyanaz volt ,ez asztán a részletesség.Feature ,hogy az 50 szintből 40 re akartak légpárnás járműveket szállító járműveket ,egy olyan játékba ,ahol a mapokat 5 perc alatt át lehet szaladgálni hát ,szóval vicc az egész .Én sajnálom ezt a gémet ,mert a hangulata nagyon brutál volt ,de a végén összecsapták az egészet.Szóval amíg ilyen és ehez hasonló triviális baromságokat építenek be features gyanánt ,addig ne is számítsunk semmi jóra.Én nagyon várok már egy ígéretes MMO és főleg Sci-fi környezetben ,de elég kicsi az esély rá ,hogy a közel jővőben erre sor fog kerülni.Habár lehet ez is olyan lesz ,mint a Iphone érkezése ,ami teljesen megváltoztatta a mobil piacot egycsapásra,a semmiből érkezett egy Hyper HighTech telcsi és megmutatta a világnak ,hogy is kell ezt csinálni.Na remélem ez bekövetkezik az MMO k világába is , minnél hamarabb....
Respect
R

[ Szerkesztve ]

.... olyat mondok ,hogy beszarsz ... : " lekvárosméjkrémestúróvalmegbolondítottrántotthalbepanírozva" :D

(#4) Viktor77 válasza Rushmachine (#3) üzenetére


Viktor77
titán

Ne haragudj, de ez odabasz. "idelyig".

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#5) DrGonzo22


DrGonzo22
őstag

Kizártnak tartom, hogy klasszikus mmorpg játékmodellel bárki is sikert arathat, aggasson erre akár sci-fi, akár fantasy, akár hellokitty "skin-t". Unalmassá vált, elfáradt az egész, ráadásul a potenciális játékosok legalább 80%-a már mind próbálta, tehát új tömegek bevonására sem lehet alapozni. A PC-s játékipar döglődik, semmi igazán új ötlet, ugyanazokat a játéktípusokat ismételgetik, és valljuk be, mivel egyik sem volt annyira kiemelkedően jó, az emberek kezdik megunni őket. Maga a nyers játékmenet lapos más időtöltésekhez viszonyítva, legyen szó akár fps-ről, akár rts-ról, vagy bármi másról. Ugyanakkor bonyolultabb játékalapokat kitalálni nehéz, ill. erőforrás igényes (nem valószínű, hogy egy mai pc-n elfutnának). Az egyedüli oka annak, hogy emberek még játszanak pc játékokat, az az, hogy rettenetesen olcsó minden más időtöltéshez viszonyítva, mindig kéznél van, bármikor el lehet kezdeni, be lehet fejezni, és még mindig viszonylag nagy belőle a kínálat. A televízió sem azért népszerű, mert annyira kiváló szórakozást nyújt egyéb tevékenységekhez képest, hanem, mert extrémen olcsó, bármikor elérhető... stb. lényegében a pc/konzol.. játékokkal azonos okok miatt.
Ha lesz lényegesebb áttörés a kezelőszervek (egér-bill), a számítógépek teljesítménye.. terén, akkor megint lehet egy fellángolás, ami újfent le fog csengeni pár év alatt. De ilyet okozhat egy új játékmodell kitalálása is. Pont ugyanaz a helyzet, mint a tévé estében, hullámzik a népszerűsége. Ha most valaki előállna a 3D-s tévézéssel, vagy egy olyan, új műsortípussal, mint ami valaha a szappanopera volt, akkor biztosan megint nőne a népszerűsége, és ezalatt nem azt értem, hogy többen néznék, hanem azt, hogy érdekes kikapcsolódási módnak tartanák, lenne varázsa megint, igazi elégedettséget váltana ki, stb.
Ma csak azért tévézik, játszik a nagy többség, mert megszokta, hogy ez "a" kikapcsolódás, vagy mert nincs másra lehetősége, vagy csak szimplán lusta élni a lehetőségeivel. 5-6 éve pedig azért játszottak az emberek, mert valóban lekötötte őket.

(#6) Nimrod


Nimrod
addikt

Adott a kérdés, mi számít sikeresnek?
Az, amiből a kiadó szépen meg tud gazdagodni vagy az, amit a játékosok zöme élvez?
Sikeres sci-fi mmo?
Anarchy Online, Eve Online és ide sorolnám a Tabula Rasa-t is.

AO sajnos idejétmúlt lett, ami miatt személy szerint otthagytam az a lag volt.

Eve - sokan panaszkodtak, hogy unalmas a bányászás miatt. További tény, hogy csak szimulátor, bár a téma indítója nem mondta meg egyértelműen, hogy milyen mmo-ról is beszélünk.

Tabula - én sajnálom, hogy meg fog szűnni, mert szerintem csak idő kellett volna neki és átgondolni pár dolgot.

Ezeken kívül is van még sci-fi mmo, de tény, hogy fantasy dömping van.

Huxley mmofps lesz, de mindenki óvatosan gondol rá amióta publikus a tengerentúli kiadója.

Ott van még az Entropia Universe (régi nevén: Project Entropia), de aki könnyed kikapcsolódást keres az nagyon hamar ott fogja hagyni, joggal.

Hasonló felállással van másik fejlesztés is, AfterWorld néven. Open alpha állapotban, jelenlegi betegsége, hogy kissé túl lett bonyolítva.

Ezeken kívül is akad még sci-fi mmo, bár nem olyan sok.
A csúnya jövő pedig úgy fest (de legyek csak vészmadár és ne legyen igazam), hogy a cégek a bejáratott sémát fogják használni (például skillrendszer) és nem mernek semmi újba belefogni, nehogy egy Tabula Rasa vagy egy Google Lively legyen a sorsa.

(#7) pilsner


pilsner
aktív tag

én a warhammer 40k-nak örülnék de nagyon mmo-ban :U

www.sakertour.com - The carpathian birdwatching and hide photography company

(#8) -kdM- válasza pilsner (#7) üzenetére


-kdM-
senior tag

warhammer online? :F

(#9) Nimrod válasza -kdM- (#8) üzenetére


Nimrod
addikt

Nem ugyanaz a kettő, Warhammer 40k a sci-fi változat. Csak a régi jött ki, ami szerintem semmi más, mint egy WoW-klón.

(#10) DrGonzo22 válasza DrGonzo22 (#5) üzenetére


DrGonzo22
őstag

Nekem pl. két fixa ideám van. Az egyik az olyan csapatorientált katonai fps, ahol ugyanúgy épül fel egy szakasz, mint a valóságban (AA pl.), és minden egyes karakter mögött egy online játékos van. De ez a szakasz nem egy másik ellen harcol, hanem együtt végigjátssza az eddig csak offline módon élvezhető tartalmat. Tehát nem a coop módra gondolok, mert az ennél kevesebbet nyújt. Ez egy eleve ilyen, és csak ilyen felállásra tervezett sztorit jelent.

A másik egy alternatív mmorpg lenne. Jóval kevesebb emberre lenne méretezve, nem lennének szintek, tulajdonképpen az egész különböző küldetések végig viteléből állna, határán az online, és az offline rpg-knek. Kisebb raid szerű csoportoknak kéne összeállniuk, egy adott cél érdekében, az lehetne egy quest megfelelője. Egy quest teljesítése hosszadalmas lenne, sok utazással, váratlan meglepetéssel. Az egész világ úgy lenne kialakítva, hogy az egyes képességek hatással lehessenek rá, pl. egy mage ha blizzard spellt castolna, akkor azzal kipusztítaná az ott lévő növényeket, vagy ledöntene egy hidat, stb. Lényeg, hogy így logikai elemeket lehetne beépíteni a játékmenetbe. A játék lényege pedig maga a questelés lenne, ami ilyenformán magában foglalná a raid-ezést, a szociális kapcsolatok kiépítését... valamint bővülne azzal, hogy a játékmenetnek logikai részei is lennének. persze ahhoz, hogy ez valódi szabadságot adjon a játékosok kezébe, és így valóban érdekes kihívások elé állítsa őket irdatlan gépigény kellene.

(#11) Rushmachine válasza Viktor77 (#4) üzenetére


Rushmachine
csendes tag

Bocsi sok dolgot írtam és gyorsan , elkerülte a figyelmemet,de szerintem a téma a lényeg és nem a nyelvtani baklövésem jelen pillanatban.
Respect.
R

.... olyat mondok ,hogy beszarsz ... : " lekvárosméjkrémestúróvalmegbolondítottrántotthalbepanírozva" :D

(#12) Rushmachine válasza pilsner (#7) üzenetére


Rushmachine
csendes tag

Pilsner !
A lelkemből szóltál ,én nagy Warhammer 40k fan vagyok ,elbírnék én is egy igaz gothic hangvételű dark Sci-fi világot és erre a legjobb a 40k világa.Maximálisan tudom miről beszélsz van egy 40k Dark Eldar seregem!!
Respect
R

.... olyat mondok ,hogy beszarsz ... : " lekvárosméjkrémestúróvalmegbolondítottrántotthalbepanírozva" :D

(#13) Hunter2


Hunter2
addikt

Hát ahogy a Star trek onlineban szereplő új zászlóshajót elnézem semmi jót nem jósolok neki, elég fantáziátlan a tervezés. Remélem lessz valami nyilt béta vagy 1 hónapos ingyen játék mint az EVE-nél.Még életemben nem játszottam MMO-t de azért a Stargate illetve a Startrek alapúakat kipróbálnám.

(#14) Wolverine válasza DrGonzo22 (#10) üzenetére


Wolverine
félisten

Ezzel egy probléma van: ehhez HC-nek kell lenni. Egy casual játékos nem fog se sokat ülni egyetlen küldetésnél, se arra várni, hogy ismét összejöjjön a csapata...

Nimrod: igen, én is sikernek mondanám a TR-t, ha nem jelentették volna be a leállítását; szvsz kellemes játék és eléggé szórakoztató is :) (a WAR viszont messze van a WoW-klón megvalósítástól, ezt tapasztalatból merem állítani)

A Warhammer40k MMO tervben van, jelenleg is fejlesztik, de nincs túl sok infó még közkézen.

"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

(#15) Feruendios


Feruendios
aktív tag

Én az új star wars mmo-t várom remélhetöleg tényleg ingyé lesz és a star wars meg átmenet sci-fi meg fantasy között, ezért lehet hogy sikeres lesz.

Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

(#16) DrGonzo22 válasza Wolverine (#14) üzenetére


DrGonzo22
őstag

Ha sikerül fokozatosan felépíteni (egyre hosszabb, és összetettebb questek), akkor működne. Wow-ban is órákon át ülnek emberek tömegei a gép előtt, akár kisebb raid sikerekért is. Pedig ők is Deadmines-ban kezdték rövid run-okkal.

[ Szerkesztve ]

(#17) Wolverine válasza DrGonzo22 (#16) üzenetére


Wolverine
félisten

Igen, de nem lehet raidelőkre építeni az egész játékot; a WoW-ban is sokan vannak, akik akár Karazhanba sem jutottak el. Egy MMO-hoz kell annyi bevétel, hogy fenn lehessen tartani és a fejlesztés is megtérüljön - a TR ezért fog bezárni, mert drágán készítették, és nem jött vissza a befektetett összeg.
Az tulképp mindegy, hogy ez a bevétel havidíjból, RMT-ből vagy ingame reklámokból folyik-e be... valahonnan be kell folyjon, különben bezár a bazár.

"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

(#18) Rushmachine válasza Wolverine (#17) üzenetére


Rushmachine
csendes tag

Szvsz a TR -nem csak azért lesz vége ,mert sokba került és nem hozta be az árát ,hanem egész egyszerűen elcsesztéka játékot.Én BETA teszer voltam 2 hónapig és 2 hónapot játszottam a full al,és a fentebb leírt okok miatt nem csak én hagytam abba ,hanem többed magam.Tényleg szépen indult ,hangulatos háborus dinamikus mapok,ötletes insták stb.stb.. ,de amint elindult és fejleszteni + patch elni kellett volna a játékot valahogy nem ment Garriott mesternek.
Respect
R

.... olyat mondok ,hogy beszarsz ... : " lekvárosméjkrémestúróvalmegbolondítottrántotthalbepanírozva" :D

(#19) DrGonzo22 válasza Wolverine (#17) üzenetére


DrGonzo22
őstag

Ez igaz, sőt. Az, hogy most milyen mennyiségben vannak raid képes játékosok a WoW-ban sem vehető alapul egy friss játékra nézve. Ami ott van, az hosszú évek eredménye. De ha beleraknának egy tömegeket kiszolgáló "aljátékot" is, akkor már anyagilag is tartható lenne, plusz a sajtó is cikkezhetne a teljesen új játékmenetről, ami pedig áttolhatná a játékosok egy jelentős részét az "aljátékból" az igaziba.

(Amúgy szerintem a random bg is valami ilyen tömegeknek való pótlék a WoW-ban. Ugyanakkor a premade bg pedig az egyik legjobb pvp rész.)

(#20) Wolverine válasza Rushmachine (#18) üzenetére


Wolverine
félisten

Sokba került a fejlesztés, ezt elismerték az NCSoftnál is; és jelenleg a deployment 15-tel egész korrekt endgame is van már. 30-50 között vannak gondok, az tény. (én is bétateszteltem, és jelenleg is játszom :) )

"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

(#21) Rushmachine válasza Wolverine (#20) üzenetére


Rushmachine
csendes tag

"... 30-50 között vannak gondok, az tény..."
Egyet nem értek, a játék több ,mint egy éve megy ,akkor ,hogy lehetnek még hibák 30-50 között?Egy pro player 1 hónap alatt felnyomja maxra a karit,akkor mi a túrút lehet még csinálni?Persze ez naív kérdésnek hangozhat és hát a szintezés nem minden,mert hosszútávon a végtelenségig az sem normális ,mert akkor lehetne menni koreai farmolós gémmel játszani.De könyörgöm több ,mint egy éve megy a játék....Mondjuk 1 hónap a kari 50 -re ,de ne siessünk legyen kettő,végig tólja az ember a maxos instákat,megvan pár jó cucc +2 hónap mondjuk MAX,akkor mi a túrót lehet vele játszani ennyi ideig???.Szvsz ha az ember fizet egy gémért pénzt ,akkor elvárható egy szinvonal ,ami alá nem szeret menni.De ha a játék több ,mint egy év után is küszködik ezekkel a gyermekbetegségekkel ,akkor valami tényleg nem kóser ott kéremszépen.
Respect
R

[ Szerkesztve ]

.... olyat mondok ,hogy beszarsz ... : " lekvárosméjkrémestúróvalmegbolondítottrántotthalbepanírozva" :D

(#22) alien_ válasza DrGonzo22 (#10) üzenetére


alien_
őstag

Jó ötletek :) Remélem lesz valami ilyesmi a közeljövőben, bár sok esélyt nem látok rá. Blizzardék következő húzására viszont kíváncsi vagyok!

Egy jódarabig Silkroad-oztam, de az szinte csak a tápolásról szól... Nagyjából kétféle küldetés volt mind: Ölj meg X darab Y-t, vagy Gyűjts össze X darab valamit a leölt szörnyektől. Tudás ami kell hozzá: 0. Nem csoda, hogy annyian botolnak benne.. Ráadásul van olyan, hogy Lvl 67 körül 3 szinten keresztül nincs küldetés! Csak hentelj békésen le jópárzízezer mobot (főleg, ha farmolsz..). Bah.

[ Szerkesztve ]

Swarm is coming.

(#23) Wolverine válasza Rushmachine (#21) üzenetére


Wolverine
félisten

Ez idő alatt volt 15 major patch, benne jópár class revamppal... és kevesebb contenttel (habár az is akadt).

"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

(#24) Rushmachine válasza alien_ (#22) üzenetére


Rushmachine
csendes tag

Alien ...
Nézz meg egy pár koreai játékot és figyeld meg mi a különbség közöttük.
Alapkoncepció ugyanaz sőt még a motor is általában(L2 es classic a jól bevált)
Mi a pék különbség van mondjuk a Last Chaos és az Archlord között , ígyá potit HP vagy Mana van 1-2 extra poti húzzá össze 200 mobot majd egy AOE skillel öld + mindent egyszerre,ja és ezt egy szép csillogó csicsás MANGA páncélba rohangáló tinilányal ,aki akkor karddal rohangál ,mint ő csak 2x nagyobb és ha ez megvan 10-15 óra múlva(folyamatos farmolás) majd szintet is lépsz .Persze minden ilyen koreai szarban van egy PIKÁCSÚ klón ,sárga nyuszi kutya majom keverék ,aki segíti a kalandjaidat ,mondjuk összeszedi a loot -ot,vagy szépen mosolyog és közben tök aranyos + tök cuki EMOKKAL bombázza a Mob-okat vagy a Player-eket,hogy 0.00004% kal több XP kapjál ,hogy 300 év helyett csak 299 év alatt érd el a max szintet a játékban!!!! Persze lehet,hogy a vágott szeműeknek van igazuk ,mert így nem kell End Content -et csinálni :D
Szerintem ezeknek ,van egy MMO random generátoruk .
Első körben kiválasztják,hogy 2D (merthát van olyan GÉM ,ahol ezt hogy 2D features kén említik,ez egy EXTRA :D) vagy 3D gémet csinálnak aztán beírnak pár paramétert(pl milyen hosszú füle legyen a karidnak),nevet stb... nyomnak egy START-ot és pár hét alatt elkészül a csodás gém,olyan ez ,mint régen volt PC-re ez a Click & Play baromság ,hogy 3 gombnyomásból csinálj egy játékot!!! :DD
A legnagyobb vicc a sword of the new world nevű ZSÉ ,ott egy csapatot írányítasz ill.farmoltatsz,de a legnagyobb vicc benne az,hogy ugye ha leállítod a csapatot a legnagyobb mob group közepébe és beállítod faszán az auto attack-ot ,maguktól fejlődnek,mivel olyan gyorsan pop up olnak a mobok,mire megölik a 10 mobot már repop is van.Haver elment dolgozni úgyhagyta a gépet és a karik szépen maguktól fejlődtek.Szóval komolyabb koreai MMO k ban még a beépített BOT is Features ,hát tiszta LOL.
:)) :DD :DDD :D
Respect
R

.... olyat mondok ,hogy beszarsz ... : " lekvárosméjkrémestúróvalmegbolondítottrántotthalbepanírozva" :D

(#25) Wolverine válasza Rushmachine (#24) üzenetére


Wolverine
félisten

Tény, hogy a keleti MMO-k gyakorlatilag kizárólag grindelésre építenek és a nyugati ízlésnek nem felelnek meg, de pl. a Sword of the New World nekem bejött; gyors harc, folyamatos odafigyelést igényel a folyamatos repop miatt és kelőően agyatlan ahhoz, hogy pihentető legyen... :D Ami viszont ilyen szinten túl sok volt nekem, az a 9 Dragons.

"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

(#26) Rushmachine válasza Wolverine (#25) üzenetére


Rushmachine
csendes tag

Jó végülis minden csak nézőpont kérdése,már itt a pörgös akcióra gondolok,de amikor a haver ott hagyja a gépet és este hazajön és a karik fejlődtek 15 szintet én nem igazán tartom normális dolognak :DD :D :) :))
Respect
R

[ Szerkesztve ]

.... olyat mondok ,hogy beszarsz ... : " lekvárosméjkrémestúróvalmegbolondítottrántotthalbepanírozva" :D

(#27) v.tom


v.tom
őstag

Szerintem ez EVE online egy nagyon jól elkészített, első osztályú játék. Az egyetlen mmo, ami tényleg meg tudott fogni.

(#28) ollie válasza Nimrod (#6) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Na ez új. Az EVE Online-ra azt mondani hogy szimulátor olyan, mint a Pac Man-ra azt mondani, hogy MMORPG. A bányászás tényleg unalmas az Eve-ben, de ki mondta, hogy kell bányászni? Nem kell, ez csak egyetlen lehetőség a millió másik közül.
Az tény, hogy nincs fogható az Eve Online-hoz, teljesen egyedi játék szinte végtelen lehetőséggel, és ezért nehéz megúnni.

Ja, még valami. Az Eve már csak azért is jó, mert nem kell online lenni ahhoz, hogy a karakter tanuljon, tehát nem okoz olyan mértékű addikciót, mint mondjuk a WoW.

[ Szerkesztve ]

***

(#29) f.begbie válasza Rushmachine (#24) üzenetére


f.begbie
tag

Természetesen lehet fikázni a koreaiakat, hogy sok a grind, meg csili-vili a grafika, meg miaszar, de azért azt tegyük hozzá, hogy sokban találhatóak jó ötletek, amiket ha egy játékban összegyúrnának akkor össze lehetne hozni valami jó dolgot. Hogy mit ne mondjak teljesen jó dolog maga az archlord személye, a castle siege-ek és stb. Az persze szar, hogy már 20as szinten végeláthatatlan grindelésre van kárhoztatva az ember, de akkor sem lehet kijelenteni, hogy úgy szar, ahogy van. A Last Chaos-t is viszonylag hamar meguntam,de el kell ismerni, hogy talán az egyik legjobb pet rendszer van a játékban. Az állat veled fejlődik, és egy bizonyos szint után kiképezhető hátasnak, vagy most már van olyan pet is ami melletted harcol. Vagy ott van pl a Shaiya, ami egyszerű, mégis szórakoztató realm vs realm elleni pvp térképekkel rendelkezik. Persze lehet élből fikázni mindent, hogy koreai, meg pikacsu, de azért azon sem árt elgondolkodni, hogy amíg te megveszed 10-15-20e hufért az úgymond nyugati játékokat, amik sokszor még egy bétának is gyengék, aztán vagy lelövik az egészet, vagy csak szimplán megunod 2 hét után, addig az olyannyira lenézett "keleti" játékok nagy része ingyenes.

De hogy a témához is szóljak egy kicsit, nyilván egy mmo-nak a a lényege, hogy az ember más emberekkel körülvéve játszik, ezért bármilyen készülő játéknak a kulcsa szerintem a insták, raidek, pvp, guildrendszer minőségében van. Ha mindezt még meg is tudnák tölteni megfelelő tartalommal, akkor tuti siker lenne.

Sci-fiből alapvetően vagy egy űrös-repkedős verzió elképzelhető, mint az EVE vagy a Jumpgate, de valljuk be, nem sok újat lehet hozni ebben a témában, éppen ezért ezzen az egy-két játékkal is telített a piac. persze rá lehet húzni erre egy star trek köntöst, de igazi újítások szvsz nem várhatók.
A másik kategória, meg az összes többi, de szerintem a legnagyobb gond azzal van, hogy lehet a különböző sci-fi ötleteket ráapplikálni a hagyományos mmo sémára. Pl még belegondolni is hátborzongató (jó értelemben), hogy az ember a csillagkapu univerzumban utazgat éppen a csillagkapukkal és új világokat fedez fel, de láttam néhány videót a játékból, és sajna nem mondhatnám, hogy tetszett, amit láttam. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ötletek hiába vannak, ha nem tudják azokat, a jelenlegi erőforrások használatával játszhatóvá tenni. Sokkal egyszerűbb egy hagyományos kardozós játékot csinálni, kitalálni vmi sztorit mellé és voila, kész a új mmo. Ezért van jóval több fantasy alapú szerintem.

(#30) Rushmachine válasza f.begbie (#29) üzenetére


Rushmachine
csendes tag

Kedves F,Begbie
Gondolod úgy irogatok itt koreai játékokról,hogy komolyabban nem játszottam vele?
Elég régóta benne vagyok a témában ,mondhatni az eleje óta és kipróbáltam és komolyabban is játszottam elég sokkal,játszottam L2 vel több ,mint fél évet ,Archlorad ban béta teszter voltam 2 hónapot,majd utána 4 hónapot a fullal,RF online szintén indulástól nyomtuk 3 hónapot.Silkroad-dal aznap indultunk az OASIS szerveren ,mikor indult.Nekünk volt az első komoly Tief bandánk a szerveren és nekem volt a szerveren először meg az 1 millás Tief ruhám!!!És még sorolhatnám.Abban maximálisan igazad van ,hogy nagyon sokban vannak k*rva jó dolgok és egész használható ötletek.És ha össze lennének gyúrva egy komoly MMO ban ,amit nem csak fél év alatt gyorsan csapnak össze.Akkor nagyon komoly MMO-t raknának össze a vágott szeműek.De az aktuális MMO kép nem ezt mutatja.A 24 es írásom a jelen koreai MMO szintet és felhozatalt mutatja be.Amiből már nagyon elegem van,vár az ember egy szinvonalas játékra és errefől a koreai birkák ontják magukból a tucatabb-nál tucatabb sablonos egykaptafára készülő gagyi sz*arjaikat.Ebből van elegem.Talán koraei részről egy nagy várományos van az AION ,de attól is félek ,hogy csak egy grindelés lesz.Az animok és a leírások azt mondatják velem ,úgyanaz lesz ,mint a többi csak szép crytek-es motorral.!!!!!
Respect
R

[ Szerkesztve ]

.... olyat mondok ,hogy beszarsz ... : " lekvárosméjkrémestúróvalmegbolondítottrántotthalbepanírozva" :D

(#31) e=mc² válasza Nimrod (#6) üzenetére


e=mc²
őstag

Entropianak az a varazsa, hogy ott úgy játszol a valodi penzzeddel, mint a valosagban. Lehet sokat nyerni, illetve "csak" annyit vesziteni, amennyit befizetsz. Ez ad ennek a "jateknak" egyfajta kulonleges elmenyt, amit en minden mas jatekbol hianyolok. Nem veletlenul jatszok vele mar tobb, mint 4 eve.

Ennek a hatranya csak ugy mint az eletben, hogy akinek van kurvasok penze az ervenyesul.

Ambulimax Provider

(#32) ollie válasza e=mc² (#31) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Az EVE Online is ilyen, a játékbeli gazdaság épp úgy működik, mint a valós, és a játékosok formálják.

***

(#33) e=mc² válasza ollie (#32) üzenetére


e=mc²
őstag

Felreertesz!
Entropiaban amit megkeresel penzt, ki tudod magadnak fizetni.

Eppen ezert teljesen atlathato a "marshall kereszt" effektus.

Ambulimax Provider

(#34) sti10p


sti10p
senior tag

Az EVE tényleg nagyon ott van, de egy szokványos rpg-hez képest elég bonyolultnak tűnik első látásra és az űrhajózás miatt kissé egysíkúnak is, emiatt sokan megíjjednek tölle. Ami ehez hasonló pl. a Freelancer kisség elfeledett multis része, amivel több százan játszanak most is, legalábbis van jó néhány száz fős körüli szerver és az eggyik legkirályabb űrhajós játék a mai napig sok rpg elemmel!
Fantasy-sci-fi keveréknek ott volt az RF online, amit a közepescske kivitelezése miatt megbukott és már meg is szüntettek, pedig az alapötlet hogy a két világot keverik és mangába burkolják szerintem nem lett volna rossz, a kérdés az ezek után hogy a sikertelenséget látva kinek lessz kedve valami hasonlót megpróbálni...
Ott van még a Phantasy Star Universe, szinték kevésbé ismert aminek szintén van multis része, de ez is eléggé felejthető...
Én egy sokkal jobban megalkotott és updatelt világú RF szerűséget látnék a legszivesebben, valami kellően mély háttértörténettel, amire ha reálisan nézzük elég kevés az esély manapság...

XY

(#35) ollie válasza e=mc² (#33) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

És mennyit kerestél vele eddig? Ha nem akarod megmondani konkrétan, kerestél vele egyáltalán valamit?

***

(#36) Peat;) válasza ollie (#35) üzenetére


Peat;)
veterán

Van olyan magyar játékos aki milliós (ft) vagyonra tett szert, én több mint 2k dollárt vettem ki. De ez 3 év alatt jött össze, ugyanakkor jobban szórakoztam ez idő alatt (elején sokat kereskedtem, de utána már nem, és ebben a játékban a kereskedelem melett az adott mesterség tömény élvezet, ha bukod a zsét akkor is, mert nem tudhatod hogy a következő pl. trooper (ami ebben a játékban egy mech féle robot) mit fog adni, a nagyobb hall of fame-ek értéke többszáz ezer huf, a legnagyobboké több milla.) Más mmorpg-hez képest amiket kipróbáltam sokkal jobban szórakoztam, így nem jött rosszul, a magyar socban remek (illetve nekem volt, a régi arcokkal) a hangulat. Egyébként ha nem csinálok semmit és hagyom bennt a cuccomat ma sokkal jobban járnék, egy puskám ára hihetetlen mértékeket öltött azóta. De ezt nem láthattam előre, időm már nem volt annyi rá (napi kb 3 órát nyomtam amikor aktív voltam), meg nem tetszett ahogy alakultak a dolgok.

Entropia universe negatív irányba alakult számomra, régen a kereskedelem nagyon jól működött, manapság viszont igen tetemes pénzt kell fizetni az aukción, így a megveszed olcsón eladod kicsit drágán elv elég nehéz, mert elviszi a hasznot az ilyen olyan adó. Nyersanyagkereskedelem meg unalmas. A nagy értékű tárgyak száma meg lecsökkent, mert felvásárolták a nagy prok azokat, így a kiállsz a forgalmas városba és keresel drága cuccot és eladod még drágábban sem megy már. Az új, lootlható tárgyak pedig többnyire limited kiadásúak, ami azt jelenti nem lehet javítani=nincs nagy plusz értékük.
Szóval új játékosként inkább a mázlin múlik már, hogy lesz-e pénze valakinek vagy sem. Vagy hatalmas tőkével kell beszállni a kereskedelembe és a ritka tárgyakkal kereskedni.

Ingatlanpiac is van a játékban, illetve területfoglalás. Az ingatlanpiac két részes sima házak, illetve kontinens/űrállomás. Na akik megvettték a kontinenset és állomást azoknak gondjai már nem lesznek, elég hamar megtérült az áruk, mivel ilyenkor a tulaj vet ki pár százalékos adót a földjén lootolt tárgyakra. Területfoglalás ugyanez, de az csak egy évig tart és a prok között dől el, mivel harc során kell elfoglalni az adott területet.
(amúgy bányászat, gyártás és vadászatra lehet specilaizálódni fő irányvonalként a játékban)

Elvileg idén kapja meg a crysis motort és 2003 óta megy, így elvileg sikeres a játék. Megpróbáltam röviden leírni, de nem igazán lehet, ez is egy összetett "játék", csak usa dollár alapú gazdasági rendszerre épül.

[ Szerkesztve ]

(#37) Peat;) válasza Peat;) (#36) üzenetére


Peat;)
veterán

árnézem képeimet, hát ennél elérzékenyültem :)) meg többnél is, amikor teamben voltunk :), ez már a kiárusított Peat, ezért sok a zsém

[link]

A játékban 10ped=1$ átváltási elv működik, anno is elég jó ára volt a dollárnak, 190 körül volt talán.

(#38) e=mc² válasza Peat;) (#37) üzenetére


e=mc²
őstag

Azert az az Angel helmet nem volt semmi :)

Meg emlekszem ra, hogy 50 pedes trooper gen 6-ban volt. :)

Ollie:

En jelenleg csak elbukom a penzem, mert
1. nincs szerencsem.
2. nincs annyira sok penzem, ahogy vegyek foldet, ami mar magatol termeli a penzt.
3. nincs kedvem napi 8 orat acsorogni a foteren es kiabalni, hogy mit veszek es mit adok el, inkabb megyek huntolni.

Ket fele keppen fogom fel:
1. Befektetes, hiszen minden tevekenyseggel no a tapasztalat, es ha egyszer majd ugy gondolom, hogy vege, akkor ezeket ki lehet szedni a karakterbol es el lehet adni. Addig is varom a szerencsemet.
2. Ingyenes a jatek! Amit befizetek, a havi dijnak titulalom.

Ambulimax Provider

(#39) Wolverine válasza sti10p (#34) üzenetére


Wolverine
félisten

Az RF Online nem szűnt meg, csak a koreai jogtulajdonos nem újította meg a szerződést az Európában és Észak-Amerikában terjesztő Codemastersszel, így a játék a továbbiakban csak Ázsiában érhető el :)

"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

(#40) Peat;) válasza e=mc² (#38) üzenetére


Peat;)
veterán

Jah, 2k ped körül ment el asszem, akkor már nagyon ritka volt hogy angel-t lootoljon valaki, ezért szép ára volt. Remélem neked is jön majd egy két mákos nap :) ameddig meg sokat nem fizetsz be remek játék, mivel pénzbe kerül minden így függőséget nem okoz, kivéve ha szerencsejátékfüggő valaki, mert kereskedelem nélkül végülis az, csak skill-ekkel lehet javítani a rátákon :)

(#41) e=mc² válasza Peat;) (#40) üzenetére


e=mc²
őstag

Nekem penz nelkul is fuggoseget okozott :)

Ambulimax Provider

(#42) woker válasza sti10p (#34) üzenetére


woker
aktív tag

Az EVE-nek ez a látszólagos és valós bonyolultsága nagyon is az előnyére válik, ugyanis remek szűrőként funkcionál. Mivel nem csak látszólag, hanem valóban is összetett ezért a taigetosz pozitív egyének (pl. "tört szerver van?" jellegű "felhasználók") a közelébe se mennek, nincs tele visítozó tizenévesekkel ahogy sok másik játék (persze vannak problémás egyedek, de talán kicsit kevesebben).
Hiszen az is riasztó a többség számára, hogy egyes játékokkal szemben itt nem sok előnye van annak, ha leülsz elé és éjt nappallá téve tolod, mert a karaktered valós időben tanul, nem számít, hogy hány npc-t ölsz meg, mert abból csak pénzed lesz (amire persze szükséged van, de skillek nélkül nem sokat ér).

A single sharded universe meg össze nem hasonlítható élményt jelent (a fejlesztőnek meg szinte megoldhatatlan problémát).

(#43) ollie válasza woker (#42) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Jaja, elég nehéz lenne tört EVE szerverparkot üzemeltetni, azt hiszem. :D

Egyébként most tudtam meg, hogy 2 EVE univerzum van, a kínaiaknak külön szerverparkot tartanak fent (Serenity).

Ez a skilles fejlődés meg nagyon bejön, oltári nagy ötlet volt a karakterfejlődést úgy megoldani, hogy nem kell online lenni.

[ Szerkesztve ]

***

(#44) Nimrod válasza woker (#42) üzenetére


Nimrod
addikt

Ha jó a társaság akkor a tört szerveren igenis lehet élvezetesebb a játék mint a hivataloson, pontoson a visítozó tizenévesek miatt. Csak ritka az ilyen.

(#45) woker válasza ollie (#43) üzenetére


woker
aktív tag

Hát a Serenity talán egy kicsit kudarc volt... Mivel ugye évekkel a Tranquility után indult így gyorsabb fejlődést kaptak cserébe, azután alakult valami nagy szövetség aki hadat üzent mindenki másnak majd elvileg elfoglalták a teljes eve univerzumot :DD azután pedig talán jött egy teljes szerver reset.
A mostani skillezéssel az a bajom, hogy tavaly kivették a ghost traininget (mert bugnak minősítették 5 év után :((( ) ami miatt én az elmúlt 1,5-2 évben legalább 2 havi rendszerességgel előfizettem 1-1 hónapra (persze a tavaly júniusi áremeléses akciójuk sem aratott osztatlan sikert).

Nimrod :
Nem azt vittam, hogy élvezetes vagy sem a játék tört szerveren, hanem, hogy vannak olyan egyének akik csípőből úgy indítanak, hogy "tört szerver van?" úgy, hogy utána se néznek az adott játéknak vagy ha kicsit is gondolkodni kell akkor sikítófrászt kapnak meg van kockázata a dolgoknak. Pl. wow-ban semmi tétje a harcnak, ha megölnek nem vesztesz semmit maximum időt, eve-ben bukod a hajód amiből minden (megmaradt) mozdíthatót megkaparint az ellenfél te meg maximum a biztosítási pénzt kapod (ha nem kötöttél akkor csak töredék összeget kapsz) vissza ami bizonyos típusoknál köszönőviszonyban sincs a hajó árával, a felszerelés árát meg amúgy sem fedezi, ha peches vagy akkor a mentőkapszuládat is kilövik (ilyenkor bukod a fejedben lévő implantokat) ha meg feledékeny vagy és nincs megfelelő klónod akár skilleket is bukhatsz (amely akár 1-2 hónap tanulással eltöltött időt tehet semmissé).

Bár mégis vitatnám a tört szervereken való élvezetes játék lehetőségét (de nem a társaság összetétele miatt), hiszen bugos a szoftver, lassú a vas és kevesen vannak (az esetek jó részében), hiszen nem a hivatalos csapat a rendes szoftverekkel, megfelelő hardverekkel csinálja hanem pár megszállott.

[ Szerkesztve ]

(#46) Thome


Thome
addikt

És olyat miért nem csinálnak, ami MMORPGFP? :D

Mondjuk mint a morrowind, vagy oblivion, csak scifi körítéssel. Tehát First person néztre gondolok. És mittudomén, rendes fegyverekkel, tehát egymást lehessen lőni, és mondjuk ilyen wow méretü pályákon... Vagy létezik ilyen? Ezt így eltudnám képzelni.

(#47) v.tom


v.tom
őstag

Hát igen, az is fontos kérdés, hogy mi számít sikeresnek. Az EVE online 2002 óta fut, 200000 körüli állandó játékosszámmal. Mindez egyetlen szerveren. Van ingyen 14 napos trial. Elég sok minden ki is lehet próbálni benne, de annyira kevés ez az idő, hogy vicc nélkül mondva, a játék kb 1/1000-ed részébe kap betekintést a játékos (és most nem a területre gondolok, azt bejárni még egy 7 éve aktív játékosnak is lehetetlen).

(#48) Wolverine válasza Thome (#46) üzenetére


Wolverine
félisten

Ott volt a Tabula Rasa, igaz, PvP nem volt benne; bő egy év alatt meghalt.
Majd a Global Agenda lesz valami hasonló jövő év elején, illetve már itt van posztapokaliptikus témában a Fallen Earth.

"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

(#49) sirdond


sirdond
őstag

nem tudom ismeritek e,de van egy fallout-ra épülő ingyenes mmo játék, amelyet pár fanatikus fejleszt. a címe FOnline: 2238
jelenleg még béta státuszban van, de folyamatosan fejlesztik
egyébként nemrég volt wipe (szerver reset) és elég sok újítást bevezettek
http://fonline2238.blogspot.com/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.