Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#112) net84 válasza dolon75 (#88) üzenetére


net84
őstag

Ezzel egyet értek. Nem is az a lényeg, hogy ez marketing vagy kell-e a tudás a gyereknek. Ha ezzel hirdeti, papíron ez van, de a gyakorlatban kb. semmivel sem több a tudás, mint egy mezei heti 1-2 órát tanult gyereknél...

Az elsődleges cél az általánosban az lenne, hogy tanulni, logikusan gondolkodni megtanuljon. Alsóban az alap dolgokon (írás, olvasás, számolás) mellé ezen kívül más nem is kell. Nálunk a második (nemzetiségi) nyelvet úgy tanulják, hogy észre sem veszik. Igaz szavakat kell gyakorolni a szókincshez, de ez kb. kimerül az egyszer-kétszer átolvasásban. Felsőben aztán a szaktantárgyak, aminek teljesen jó alapja lenne az alsóban megszerzett tudás.

A szakkörök és egyéb sporttevékenység esetén sok helyen azt látom, hogy a szülő saját megfelelési kényszerének és/vagy nem beteljesült álmának rendeli alá a gyerekét... és ilyenkor megy a rohanás minden délután. Nem szabtunk gátat a szakköröknek, sportnak (kivétel a foci, azt nagyon elleneztem). Maga dönthetett, dönthet, hogy mit szeretne csinálni. Egyetlen sportolási igénye volt, az viszont nincs a korcsoportjába, így jelenleg velem kell beérnie :DDD .

#95 k-adi - nem az a lényeg, hogy szakosodjon, hanem ha már ilyet hirdet egy iskola, akkor az valós képesség legyen a végén. De még ez sem kellene. Cserében az egységes technikai és "tudásbeli" feltételek elengedhetetlenek lennének. A digitális oktatási anyagok egy csomó dolgot segítenek megérteni, lekötik a gyerekeket (a felnőtteket is sokkal jobban) az interaktív órák. Az úgy nehéz, ha az egyik intézmény 2-3 évente lecseréli az összes tantermében a projektort, interaktív táblát, a másikban pedig összesen van 2, azok is 10 évesek. Az első intézményben a lecseréltek ahelyett, hogy felkerülnének a másik intézménybe (mert gond nélkül lehetne őket még évekig használni), mennek a veszélyes hulladék konténerbe vagy széthordják a kollégák. Megy a sírás a pedagógusok részéről is (mivel érintett is vagyok, így szívfájdalom nélkül beszélek), hogy mennyire leterheltek és mennyire nem kapnak segítséget. De kaptak, csak elbohóckodták. Kaptak képzést a digitális tananyag előállításához. Kaptak alapozó képzést, hogy ne legyenek hülyék a digitális világban. Mivel ezek e-learningben mentek, így könnyel lehetett "csalni". A meghirdetés után 1 héttel megvoltak a vizsgakérdések. Olyanok vizsgáztak 100%-ra, akik a Word-öt nem találták meg a gépen a gyakorlatban... Ha egy ikon nem bal felül a 3. oszlopban volt, akkor nem tudott belépni a krétába... Soroljam még? Ezekben is komoly reform kell. Attól még nem szakosodás, hogy modern körülmények között tanítunk és tanulnak a gyerekek. Csak alkalmazkodunk a felgyorsult és pörgő gyerekekhez. Amint kicsapod az interaktív tananyagot, mozgatod, rendezed a dolgokat a szöveges magyarázatod mellett (látja vizuálisan ábrázolva), már oda is szegezted a szemét és a fülét. Ha felcsapod a könyvet és a vastagon szedettet lediktálod a füzetbe, kivetítesz 2 képet, a gyerek robotként végrehajtja és annyi marad meg neki, hogy egy újabb unalmas és fárasztó óra... No ide kell az első reform...

Read only...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.