Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#6) joysefke válasza frescho (#3) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

1,
Sokkal jobban nem fognak menni, csak 10% a kulonbseg es alapbol is eleg eros a procid

http://logout.hu/dl/upc/2013-09/03/95837_wzoguqmxxeer4xzm_jatszhato_beallitas_delay.png

Ha megnézed a 4 vs 4OC görbét, akkor egyértelmű, hogy a tuning hatására rengeteget javultak a késleltetések, pedig ugye csak "egy kis tuning volt".
Crysis 2 alatt bizony néha én is látok ilyen 80%+ értekeket a legjobban terhelt magnál.

2,

Nem vagyok meggyőződve róla, hogy a CPU terhelést mérő módszertanod, amely próbálja az átlagolás hatásait minnél jobban kiküszöbölni és ennek megfelelően minnél kissebb időt átlagoló mintavételekkel dolgozni teljes mértékben helyes. Az átlagolásnak is megvan a maga helye, bár igaz ami igaz az átlagolásnál nincs jobb módszer az információ eltüntetésére ne adj isten hamis következtetések levonására.

Egyértelmű, hogy a mintavételek hosszának csökkentése egy ideig kívánatos, mert így egyre kevesebb információt veszítünk az átlagolással, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy a kívánatos intervallumhossz ennyire alacsony lenne.:

Nem rendelkezem a 3D képalkotásban elegendő ismerettel, ahhoz, hogy szabatosan meg tudjam fogalmazni a mondanivalómat, de a lényeg az, hogy szerintem a processzor működését itt nem a streaming hanem a burst szóval lehet a legjobban leírni: amikor egy szálnak számítási kapacitásra van szüksége (mondjuk felprogramozza a GPU-t a következő frame-hez), az 100%-on fogja a processzormagot tekerni addig amíg nem végez, utánna mikor elfogyott a munka vár a következő munkacsomagra és nem okoz érdemi terhelést (mondjuk kivárja míg a GPU elkészül a frame-el) ennek megfelelően szerintem az egy szál által (játékban) okozott terhelés mindig két szélsőérték között fog ugrálni. Ennek a burst-ös viselkedésnek megfelelően szerintem a képalkotásban mindig lesz olyan munkafolyamat ami gyorsul egy gyorsabb CPU-tól (hiszen abban a kis időszeletben a gyorsabb CPU is 100%-on fog járni). A kérdés inkább az, hogy az adott VGA esetén meddig van értelme gyorsítani a CPU-t, meddig a pontig lehet azt mondani, hogy a CPU sebességének növelése érdemi módon javítja a frame delayben mérhető játékélményt.

Az számomra nyilvánvalónak tűnik, hogy egy idealizált helyzetben, ahol a CPU sebessége végtelen, egy adott videókártya egy adott játék egy pályáján adott beállítások mellett is csak véges FPS-re (és ennek megfelelően valamilyen átlagos frame time-ra) képes. Az a gyanúm, hogy a CPU terhelést ezen az átlagos frame time-on vagy a környékén (2x átlagos frame time) mérve jóval több emészthető információt szereznénk, mintha tovább csökkentenénk az mintavételi időt. Egy próbát mindenesetre megérne ;)

3,
Ha rövid idő alatt GB-os logfájlt generál a módszered, igazán mérhetnéd annak a processzorterhelését is, mert könnyen lehet, hogy befolyásolja a játékban mért eredményeket

J.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.