Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) joysefke


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Kössz a tesztet, végre egy olyan vélemény amire adok X-COM ügyben. A külföldi gamer magazinok hideget meleget összehordtak, de ugye azokra alig-alig lehet adni, ki tudja, hogy a tesztelő egyáltalán találkozott-e az X-Com al.

kicsit off:
jól gondolom, hogy Z77-es lappal 4x BCLK-t (4x100Mhz)-et lehet emelni mindenféle Sandy meg Ivy Bridge 1-2-3 illetve 4 maghoz tartozó max turbó frekvenciáján?
Az én esetemben érezhetően jobban futnának a játékok?

J.

[ Szerkesztve ]

(#2) alevan válasza joysefke (#1) üzenetére


alevan
őstag

Sajnos igazad van. Csak a történetért nem volt számomra sem érdemes megvenni a játékot...

Külföldi magazinok nagyon nem mérvadóak, csak pár játéknál sikerül eltalálni a pontszámokat (a legtöbb fizetett hírdetés...)

És egy kis paint ennek ilusztrációjára (gamepod és logout kivétel):

[ Szerkesztve ]

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#3) frescho válasza joysefke (#1) üzenetére


frescho
addikt

Sokkal jobban nem fognak menni, csak 10% a kulonbseg es alapbol is eleg eros a procid. Akkor erezheto, amikor a program nagyon CPU intenziv. Crysis 3, BF3 64-es multi illetve a palyak betoltese. Meg SSD mellett is erzekelheto a kulonbseg, de az SSD sokkal tobbet dobott a gepen.

https://frescho.hu

(#4) Komplikato


Komplikato
veterán

Lehet rosszul emlékszem, de a csempe/fém/üveg tükröződés kikapcsolás mellett a fórumokban mint ha láttam volna physx letiltásból fakadó gyorsulást is.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#5) frescho válasza Komplikato (#4) üzenetére


frescho
addikt

Meg jo par dolgot lehetett volna visszavenni, de pont az volt a celom, hogy a "magas felbontasban ugyis GPU limit van" hitet kicsit cafoljam. Ezert csak annyit engedtem a reszletessegbol, amennyi ahhoz kellett, hogy valamennyire jatszhato legyen a jatek. Ennel a reszletessegnel a jatekokban mar nem tiszta GPU limit van.

Az igazsaghoz hozzatartozik, hogy az itt jatszhatonak titulalt beallitas nekem megfelelo, ezert mediumig butitottam vissza. Mar tobbszor kiderult, hogy a szemem az atlagnal a mikroakadasra, de ez az en bajom...

https://frescho.hu

(#6) joysefke válasza frescho (#3) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

1,
Sokkal jobban nem fognak menni, csak 10% a kulonbseg es alapbol is eleg eros a procid

http://logout.hu/dl/upc/2013-09/03/95837_wzoguqmxxeer4xzm_jatszhato_beallitas_delay.png

Ha megnézed a 4 vs 4OC görbét, akkor egyértelmű, hogy a tuning hatására rengeteget javultak a késleltetések, pedig ugye csak "egy kis tuning volt".
Crysis 2 alatt bizony néha én is látok ilyen 80%+ értekeket a legjobban terhelt magnál.

2,

Nem vagyok meggyőződve róla, hogy a CPU terhelést mérő módszertanod, amely próbálja az átlagolás hatásait minnél jobban kiküszöbölni és ennek megfelelően minnél kissebb időt átlagoló mintavételekkel dolgozni teljes mértékben helyes. Az átlagolásnak is megvan a maga helye, bár igaz ami igaz az átlagolásnál nincs jobb módszer az információ eltüntetésére ne adj isten hamis következtetések levonására.

Egyértelmű, hogy a mintavételek hosszának csökkentése egy ideig kívánatos, mert így egyre kevesebb információt veszítünk az átlagolással, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy a kívánatos intervallumhossz ennyire alacsony lenne.:

Nem rendelkezem a 3D képalkotásban elegendő ismerettel, ahhoz, hogy szabatosan meg tudjam fogalmazni a mondanivalómat, de a lényeg az, hogy szerintem a processzor működését itt nem a streaming hanem a burst szóval lehet a legjobban leírni: amikor egy szálnak számítási kapacitásra van szüksége (mondjuk felprogramozza a GPU-t a következő frame-hez), az 100%-on fogja a processzormagot tekerni addig amíg nem végez, utánna mikor elfogyott a munka vár a következő munkacsomagra és nem okoz érdemi terhelést (mondjuk kivárja míg a GPU elkészül a frame-el) ennek megfelelően szerintem az egy szál által (játékban) okozott terhelés mindig két szélsőérték között fog ugrálni. Ennek a burst-ös viselkedésnek megfelelően szerintem a képalkotásban mindig lesz olyan munkafolyamat ami gyorsul egy gyorsabb CPU-tól (hiszen abban a kis időszeletben a gyorsabb CPU is 100%-on fog járni). A kérdés inkább az, hogy az adott VGA esetén meddig van értelme gyorsítani a CPU-t, meddig a pontig lehet azt mondani, hogy a CPU sebességének növelése érdemi módon javítja a frame delayben mérhető játékélményt.

Az számomra nyilvánvalónak tűnik, hogy egy idealizált helyzetben, ahol a CPU sebessége végtelen, egy adott videókártya egy adott játék egy pályáján adott beállítások mellett is csak véges FPS-re (és ennek megfelelően valamilyen átlagos frame time-ra) képes. Az a gyanúm, hogy a CPU terhelést ezen az átlagos frame time-on vagy a környékén (2x átlagos frame time) mérve jóval több emészthető információt szereznénk, mintha tovább csökkentenénk az mintavételi időt. Egy próbát mindenesetre megérne ;)

3,
Ha rövid idő alatt GB-os logfájlt generál a módszered, igazán mérhetnéd annak a processzorterhelését is, mert könnyen lehet, hogy befolyásolja a játékban mért eredményeket

J.

(#7) Visormail


Visormail
addikt

Szerencsére nem hasonlít a korábbi x-comokra, ez teljesen más rétegnek készült megértem a csalódottságukat a fanoknak. A többiek (mint pl én) akik a korábbiakra csak ránéztek videóban és anyám miezhagyjuk, +esetleg még mass effect fanok is (mint pl én) azok nagyon örülnek. Marha jó játék, a történet, a hangulat, a 60as évek, az irányítás, minden nagyon tetszett kb 10/10.

Ryzen 7 5700G, 32 GB, RX6600XT, Windows 11

(#8) mcsabee válasza alevan (#2) üzenetére


mcsabee
senior tag

Ez nem a magazinok hibája, mindannyian emberek vagyunk, mások a preferenciák. Én például imádom a Diablo III-at, mások meg le sem köpnék, van olyan ismerősöm, aki megvette, tolta 1 óráig, aztán letörölte, és azóta sem játszott vele. Vagy ott a Torchlight II, megvettem, végig sem toltam, viszont sokak szerint meg jobb, mint a D3.

Nincs olyan, hogy egy játék 8 pontos, és kész. Van akinek az a játék 9 pontos lesz, van akinek 7, vagy csak 6, ezért pontosan annyira mérvadó egy magazin tesztje is, mint egy akármilyen más vélemény az interneten. Nem létezik olyan, hogy "eltalált" pontszám.

Egyébként a The Bureau kapcsán érdemes megnézni a Metacriticet, 65/68/69 PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra, nem hiszem, hogy ennél sokkal rosszabb pontszámot adott volna a cikk írója a játékra, pedig ez is a külföldi lapok pontszámainak átlaga. Illetve azt is meg lehet nézni, hogy mindhárom platformra szinte a kritikusoknak megfelelően értékelték a játékot a játékosok is.

A cikkhez pedig annyit fűznék hozzá, miért rossz, ha valami lineáris? Attól még lehet baromi jó játék, hogy lineáris, lásd a Call of Dutyk kampányát, Crysist, vagy hogy más játékot említsek, Dragon Age: Origins, esetleg a Batman: Arkham Asylum, mindegyik izgalmas, élvezetes. Ugyanez igaz arra, hogy a döntéseink nincsenek hatással a sztorira, miért lenne szükség erre? Attól még nem lesz egy játék gyenge, mert nincsenek hatással a döntések a sztorira, vagy ugye pont fordítva, nem attól lesz egy játék jó, mert nem lineáris, illetve hatásunk van a sztorira.

Illetve egy kis hibajavítás: a "A grafika nem kiemelkedő." helyett lehetne az, hogy "A grafika csúnya/kopottas.", mert az megint nem negatívum, ha valaminek nincs überbrutál grafikája, de az igen, ha az átlagos szintet sem éri el.

Stay a while and listen...

(#9) frescho válasza joysefke (#6) üzenetére


frescho
addikt

Termeszetesen javul es eszreveheto a javulas. Legalabbis en eszreveszem ennel a jateknal. De egy altalanos kerdesre altalanos valaszt lehet csak adni. nem sorolhatom fel az osszes ismert jatekot.

A szemed nem atlagot lat, hanem a kesleltetesre erzekeny. Jol gondolod, a CPU terheles 100% es nulla kozott ingazik az adott szalnal, itt az informacio az az idotartam, amig a CPU maximumon porog. Mivel ez ms-os nagysagrendben merheto csak, ezert kell ez a reszletesseg. Elmeletileg megoldhato lenne a GPU fele DX11-ben a tobb szalas elokeszites is, itt nem igazan eltek vele. En azt mondom, hogy addig a pontig erdemes gyorsitani, amig a jatek jatszhatova valik es az ido ingadozasa nem megy le par ms kornyekere. GPU limitnel is lehet merni, de inkabb azt probalom elerni, hogy az emberek elgondolkozzanak az fps-GPU limit kihajtja-e kerdeskoron es ne csak az atlag fps-t nezzek.

A meres mindig befolyasolja az eredmenyt, ezt nem lehet kikuszobolni, max csokkentheto a merteke. Ezt en pl. memoriaba logolva (16GB mem volt a gepben) probaltam ezt csokkenteni.

Visormail: Akkor adjak ki massefect clone 111-kent. De ez az XCOM megcsufolasa. Nem az, hogy TPS-t csinaltak belole, hanem az, hogy kozepesre is alig sikeredett. Az iranyitasa pl. kritikan aluli.

mcsabee: A jatek kozepes. Nincs benne semmi olyan, amit mashol mar ne lathattunk volna. Grafika, AI, iranyitas atlagon aluli, egy oreg Rainbow 6 Vegas-al sem er fel. A tortenete kozepes. Mindezt latni a 65-69 ponton is.

Nem az az elsodleges baj, ha valami cso linearis, hanem az, hogy semmi olyat nem tud felmutatni, amitol elvezheto lenne. Ez lehetett volna egy inteligens AI, vagy egy taktikai shooternel szerintem elvarhato lehetoseg a taktikazasra. Egy full linearis cso palyan ezt nem lehet megtenni. Az emlegetett jatekokban volt valami kiugre. A COD4 pl. a daralos, modernkorba helyezett jatekmenetevel. (Ez erosen megkopott es mara inkabb unalmas mar.) A Crysis a grafikajaval es a ruhabol adodo taktikai lehetosegekkel. A szerencsetlen Bureau-ban meg egyes dontesi lehetosegeket sem zartak le. Ha pl. idegenkent nem szallunk ki a testbol, akkor meg egy robbanast sem rendereltek le, szimplan jon a vege kepernyo a stablistaval. Ez igy gyenge...

https://frescho.hu

(#10) mcsabee válasza frescho (#9) üzenetére


mcsabee
senior tag

Igen, értem, de akkor rossz a fogalmazás, nem az a baj, hogy lineáris, legalábbis abból, amit most leírtál, hanem az, hogy maga a játék nem jó. A gameplay gyengeségein az sem változtatott volna, ha mi döntjük el, mikor hova megyünk, és milyen sorrendben csináljuk meg a küldetéseket.

Egyébként PS3-on havernál kipróbáltam kb egy hete, engem sem nyűgözött le a cucc. Kár érte, pedig volt benne potenciál. Egyébként még nem vittem végig az Enemy Unknownt, de ma lekaptam Steamről, csak be kellene fejezni, az írásod után megjött a kedvem.

Stay a while and listen...

(#11) frescho válasza mcsabee (#10) üzenetére


frescho
addikt

A jatekban ket bosszanto dolgo van:

- hulye AI
- nincs semmilyen dontesi lehetosegunk, pontosabban tok mindegy, mert teljesen linearis az egesz.

A masodik jelenti a fejlesztesi rendszert, a beszelgeteseket es a taktikazas hianyat. Az egsz azert fajdalmas, mert az XCOM alapelve a szukos eroforrasokkal valo taktikazas, gazdalkodas.

Az Enemy Unknown ezzel szemben bar lebutitott az elodokhoz kepest eleg jol sikerult es addiktiv :) [link]

[ Szerkesztve ]

https://frescho.hu

(#12) BomiBoogie válasza joysefke (#1) üzenetére


BomiBoogie
MODERÁTOR

Emiatt akkor sem éri meg H-ról Z lapra váltanod, ha rá kell fizetned.

(#13) joysefke válasza frescho (#9) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Grafika, AI, iranyitas atlagon aluli, egy oreg Rainbow 6 Vegas-al sem er fel. A tortenete kozepes. Mindezt latni a 65-69 ponton is.

A jó öreg rainbow 6 vegassal nagyon sok minden nem ér fel manapság arcade fronton irányíthatóságot fegyvereket tekintve. Szvsz eleve komolytalannak érzek minden játékot, ahol karabélyból egy fejlövés nem elegendő, illetve elfogy fél tár lőszer egy puskából mir leszedem az ellent.

R6Vegas óta találkoztál másik taktikai shooterrel ami elég realisztikus ahhoz, hogy odaszegezzen és elég árkád ahhoz, hogy élvezhető is legyen, van ajánlásod?

J.

(#14) frescho válasza joysefke (#13) üzenetére


frescho
addikt

Sajnos nem igazan. A Ghost Recon volt meg hosszu ideig kedvenc. Sajnos strategiai jatek teren is hasonlo a helyzet, evek ota csak 1-2 jatek ami le tudott kotni. (Supreme Commander elso szeriaja, XCOM)

[ Szerkesztve ]

https://frescho.hu

(#15) joysefke válasza frescho (#14) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Ghost Reconból melyik? Én eggyet próbáltam, az nem jött annyira be (Tescos vétel volt :) ) nem tuom be merjek-e nevezni az újra, ami nem olyan régen jött ki...

SC2-t próbáltad?

J.

(#16) frescho válasza joysefke (#15) üzenetére


frescho
addikt

GRAW-bol 1 es 2.

SC2 nekem nnyira nem jott be. Most szemezek meg egy korokre osztott strategiaval, csak idom nincs ra.

https://frescho.hu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.