Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
sepsi0
őstag
válasz Mr.Csizmás #100 üzenetére
Nálunk szebben nő az út menti fű a sótól... nem győzzük vágni.
Ha megnézitek semmilyen káros hatása nincs az út mellett lévő növényzetre, sőt még igénylik is a sót
Rengeteg mezőgazdasági terület van az utak mentén és ott sem látom az nacl káros hatásait.
Ez a kapitalista világ, azért sózunk, hogy új autót vegyél, mi így támogatjuk a fogyasztás alapú társadalmat... -
titán
válasz Mr.Csizmás #100 üzenetére
vizek: elég kevés vízfelület van az utak közvetlen környezetében, ami só lemosódik az árokba, ott a csapadék úgyis felhígítja.
Az arkokbol a sos viz egy resze elszivarog a talajba, a tobbi pedig elovizekbe kerul.
cipők, állatok tappancsai: igen, én is szoktam sétáltatni az összes háziállatomat a főutakon téli időben.
Ezt most nem ertem miert irtad.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Mr.Csizmás #103 üzenetére
Az volt a kerdes, hogy mi a baj a soval.
Mivel a jardakat is sozzak/sozzuk, ezert szeteszi a kutyak tappancsait. Az allatorvosi rendelok dugig vannak ilyenkor az effele problemakkal.
-
balazs0102
senior tag
Ami a cikkből (ha jól emlékezem) kimaradt és fontos:
A legtöbb szidást a "közutasok" azért kapják mert az emberek tájékozatlanok. Nyilvánvaló, hogy fogalmuk sincs (de nem az ő hibájuk, honnan is lenne) hogy megkülönböztetünk országos és helyi közutakat.
A helyi közutak azok amik a legtöbb eseteben másnapra sincsenek letakarítva. Debrecen városában pl. csak a főutakat (ott se az összeset) és 2 mellékutat kezel a Magyar Közút. Hóesés alkalmával pedig látványos a különbség az általuk és a helyi önkormányzat által kezelt utak között.Az útszórósó az egyik leghatékonyabb és legolcsóbb módja a téli síktalanításnak. Hogy mennyire környezet szennyező? Az útra kiszórva nyilvánvaló, hogy a kiszórt mennyiség kb. 90%-a az út mellett az útpadkán végzi. Ennek ellenére már a tavasz elején el kell indítani a kaszagépeket, mert sorba az őrjáratos (azok az utak amik teljes hosszban vannak szórva) utak mentén az útszéli vezetőoszlopok május közepére már nem látszódnának annyira nő az útpadkán és a környezetében a gyom és a cserje. (nemespadka esetén ez nyilván nem igaz) Látszólag az út menti növényzetet cseppet sem viseli meg a sózás. Legalábbis ez a mennyiség ami síktalanítás során kerül kijuttatásra nem okoz környezeti katasztrófát. Eldugottabb helyeken pedig látni hogy a vaddisznók és az őzek feljönnek az úttestre nyalni a sót....a vadak nagyobb veszélyt jelentenek
Nem szerencsés az osztrákokkal, németekkel példálózni, hiszen elég csak náluk szétnézni, de ha valakinek nem tűnt volna fel akkor most szólok: Sokkal magasabb az ottani életszínvonal, sokkal több pénzük van valószínűleg ilyen célokra is.
A hótolás igazán csak azokon az utakon lehet eredményes ahol nincsenek igazán nagy nyomvályúk. Hullámos felületre ráengedve egy egyenes felületet azt kapjuk, hogy a púpokon fut az egyenes él.
Továbbá én személy szerint az úrvezetők nagy részértől elvenném a jogosítványát. Csak remélni tudom, hogy téli síkos úton pedig nem olyan jön velem szemben aki két vonal közé képtelen beparkolni normálisan.(I)
-
AndrewBlase
senior tag
Nálunk (<- Pápa melletti kis falu) délelőtt 9 óra után jött egy hókotró a tegnap esti havazás után. Addigra csak hókásás volt az út, úgyhogy gyakorlatilag "hiába" jött.
"(#107) balazs0102 ... Ennek ellenére már a tavasz elején el kell indítani a kaszagépeket, mert sorba az őrjáratos (azok az utak amik teljes hosszban vannak szórva) utak mentén az útszéli vezetőoszlopok május közepére már nem látszódnának annyira nő az útpadkán és a környezetében a gyom és a cserje."
Szintén a nálunk lévő helyzetet tudnám mondani. Éves szinten először (és többnyire utoljára is) nyár derekán szoktak jönni kaszálni.
Miért mindig én???
-
buherton
őstag
Nagy mennyiségben a dihidrogén-oxid pedig halálos mégsem tiltják be.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Blindmouse
senior tag
válasz balazs0102 #107 üzenetére
"A legtöbb szidást a "közutasok" azért kapják mert az emberek tájékozatlanok. "
Nem. Az emberek szarnak rá, hogy a közút, az önkormányzat, a magyar posta zrt vagy a TEK-nek a feladata a hó lesöprése az útról. Senkit nem érdekel, ha nincs megcsinálva. Még ha 2 nap alatta közőt megcsinálja a saját szakaszait, és hátradől, cigivel a szájába (hókotró a garázsba, nehogy már mások után dolgozzunk), valószínű sokaknak más elképzelése van mit kellene a szájukba venni, kicsit nagyobb és állat tartozék. Mert a hó az úton marad, sokáig, és nem lehet közlekedni.
"Nem szerencsés az osztrákokkal, németekkel példálózni" pedig ez fog történni, azért mert átmegy az ember a határon, és azt látja, hogy ott működik ami otthon nem. Lehet mindent a pénzre fogni, csak sajnos hazugság. Nem a pénz miatt van, ezt el lehet felejteni.3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
titán
válasz Blindmouse #111 üzenetére
Pont ezt irta a kollega is, hogy fogalma nincs az embereknek kihez tartozik az utszakasz es megis a kozutasokat szidjak. Holott lehet semmi kozuk ahhoz az uthoz. Itt nalunk is szigoruan el van osztva mitol meddig kinek a feladata. Szerencsere felenk nagyon odafigyelnek az utakra/jardakra. A kozutkezelo es az onkormanyzat is megfeleloen vegzi a dolgat e tekintetben. Meg a buszmegallokat is kitisztitjak bobcatekkel.
20 eve kint vagyok az utakon, nem emlekszem ez ido alatt 1-2 napot leszamitva, mikor ne lehetett volna kozlekedni. A legutobbi marc 15-i hofuvasban elakadtam az emelkedon, meg a tobbi arra kozlekedo is. Vartam fel orat es mivel nem jott hivatalos szerv, beszoltam a tuzoltoknak. Elkertek nevet es pontos helyet, fel oran belul ott volt egy tucat tuzolto/katasztrofavedelmis es sorban huztak/astak ki az autokat.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
titán
válasz #45553408 #112 üzenetére
osztrákozás-németezés azért se helytálló, mert ott egy terület nem 3-400 km útból áll, hanem 50-100, 150 km, és általában a helyi "járási" (Landkreis) önkormányzat csinálja, vagy cégnek ki van adva megbízással. cserébe viszont sokszor a belterületi összes forgalmasabb utat is csinálják. a szórásról nem is beszélve, só helyett valami zöldeskék bio lötyit használnak, meg granulátumot, utóbbit simán összesöprik tavasszal a padkáról. google.de "straßenmeisterei"
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Blindmouse
senior tag
válasz #45553408 #112 üzenetére
Persze, ha meg koszosak az utak, akkor lehet menni utcaseprőnek, ugye? Ne szórakozzunk már, ezt az "asziszed hogy jobban tudod akkor csináld te" az ovoda szint. Az a baj, hogy magadra veszed a problémát, pedig nem a te gondod. Följebb van elszúrva, az egész. A lényeg hogy felcsúton el legyen tolva a hó, többi az nem számít.
Amúgy nem ott élek, ne aggódj. Attól még hadd fejezzem ki nemtetszésemet, mert él ott nagyon sok számomra fontos ember, aki már feladta hogy hallassa a hangját.
Nyugaton nem azért van eltakarítva az út (működik az egészségügy, oktatás), mert magasabb az életszínvonal, hanem azért magasabb az életszínvonal, mert eltakarítják az utat.
És jó lenne ha a sok otthonmaradt (ez nem személyesen neked szól) egyszer egyszer befogná és meghallgatná hogy csinálják kint, mert azért mondjuk el, meghallgasd, megfontold, esetleg csináld úgy ahogy működik, hogy jobb legyen nektek.3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
balazs0102
senior tag
válasz Blindmouse #111 üzenetére
Te mennyire egy buta ember vagy
-
balazs0102
senior tag
válasz Mr.Csizmás #115 üzenetére
Tökmindegy mit írsz, hallhattad Blingmouse senior tagú topiktárstól. Akkor is velük lesz példálózva mert a pénz nem kifogás, meg ugyanmár itt gumilap helyett a hóeke alján kolbász van, csak mocskos felsővezetői népség lerágja
-
válasz Blindmouse #116 üzenetére
"azért magasabb az életszínvonal, mert eltakarítják az utat."
Érdekes elmélet. Kár, hogy nem igaz, mert a mostani életszínvonal a korábban felhalmozott javak eredménye, aminek következtében nagyobb lendületete van a gazdaságnak.
-
rsf
senior tag
válasz #45553408 #117 üzenetére
Ne vedd magadra a fentieket meg az alábbiakat sem!
Most reggel azt láttam, hogy a mellékúton amin járok még a kritikus helyek sem lettek sózva, csak egy helyen ahol egy nagy part van. Pedig egész vasárnap rendelkezésre állt.
Az emberek főleg vidéken azt érzik, hogy csak másodrendű állampolgárok, fizetik az adókat még sincs ez meg az.
Erre jönnek az okosok, hogy ott kevesebben laknak kevesebb adót fizetnek stb.
Ami igaz, de miért kellett szétszedni a nagy köz cégeket??
Lengyelországban ez nem így van.
A gáz Varsóban drágább mint faluhelyen, mert ott jobban keresnek és az extra bevételekből elvezetik a gázt Sziléziában a szétszórt kis tanyákhoz is.
Bocsi mindenkitől.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
ruti
Közösségépítő
nagyon jó lett ez a cikk, gratulálok hozzá, mert informatív, és rengeteg olyan dologra rávilágít, amit a közlekedők nem is sejtenek
a közlekedők nagy részének sajnos zéró toleranciája van bizonyos szolgáltatói szegmensek felé, ebből kiemelkedik a közútkezelés. ehhez is, mint a focihoz, építőiparhoz, is mindenki ért...
megy rögtön a fotó az FB-ra, egyéb fórumokra, amivel alázni lehet az úton dolgozókat...télen, nyáronamit még írtam volna az ekézési reagálási szintidők kapcsán, hogy az említett okok mellett van még egy fontos: a forgalom átgyúró hatása, aminek hatására a só ki tudja fejteni áldásos tevékenységét.
tehát a beavatkozás időzítésénél ezzel is kell/lehet kalkulálni, hiszen a forgalom segíti meg a még nem ekézhető hóréteg olvasztásátvisszatérve az úthasználók hozzáállására: a rendelkezésre álló gépszám és a kezelt úthossz ismeretében biztosan megértenék, hogy miért nem tud a közútkezelő mindenütt egyszerre beavatkozni...ezért van a téli terv, meg az utak osztályba sorolása.
megkockáztatom, hogy nyugaton ezek a számarányok sokkal jobbak,
ugyanakkor a közlekedési morál is nyugatibb,
két utóbbi egymásra hatása meg extra szolgáltatási minőséget eredményezSession Closed << BlueGift - Magyarország első digitális PC játék sorsoldája <> http://logout.hu/cikk/bluegift_logout_hu/teljes.html >>
-
veterán
válasz #45553408 #40 üzenetére
Irtad, hogy Ausztriaban egeszen mas anyaggal dolgoznak, most rakeresnek szivesen, de nem igazan van ra lehetosegem, tudnal irni errol, valamint h miert nem ilyet hasznaltok? Anyagi okok miatt lenne az elso tippem, de nem tudom konkretan. Mit tud az az anyag? Valahol regebben olvastam, hogy homokkal is teszteltek, abbol azota lett valami? (jo, homok remlik, de gondolom kicsit konkretabban ki volt talalva)
Everybody lies.
-
titán
Ajanlom ezt a videot azoknak, akik ajnarozzak allandoan a nyugati hoeltakaritast, valoszinu ugy, hogy arrol csak a szomszedtol hallottak: [link] Nagy fos az egesz, tapasztalatbol is mondhatom. A cseheknel jobban odafigyelnek a takaritasra....ott a palya le van takaritva normalisan,a nemet/osztrak szarik bele legtobbszor.
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Végigolvastam a cikket, és pár dolog világosabb lett. De néhány kérdés továbbra is bennem ragadt.
Az egyik, hogy ha a publikus szabályzatban az ekézés az első módszer, akkor a napnál is világosabban látható 3-5 cm-nél nagyobb hóvastagság esetén miért folyamatosan csak a sózást látni, érezni, és csak a végső esetben az ekézést, holott ez fordítva van leírva.
A másik, hogy ha már 5-10 centi hó leesett, és van kb. -4 -8 fok, akkor az autók széttapossák a havat, "gázolnak" benne, de le nem fagy, össze nem tömörödik jéggé, a gépek mégsem ekéznek, hanem sóznak.
Ha hajnali 2-kor elkezd intenzíven havazni, akkor reggel 7-8 között miért nem látni az addigi ekézések nyomait, csupán a korai közlekedőkét?
Ha egy telephelyhez képest különböző területeken kell dolgozni az adott autóknak, akkor miért a legtávolabbi autó indul legelőször, és gázol végig "dolgavégezetlenül" a köztes szakaszokon, és miért utoljára azok, akiknek a területén amannak végig kell mennie?
És pár konkrét példa. Talán 2009-ben vagy 2010-ben volt egy olyan havazás itt felénk, ami éppen 30 centis havat hagyott mindenhol. Az autóm alja ennél alacsonyabb, ezért nem tudtam közlekedni munkába 3 napig csak busszal, mert én túrtam volna a havat. Ebben a 3 napban a 21. számú főút Salgótarján belterületétől minimum Vizslás-Újlak területéig végig ekézés nélküli, meg nem olvadt, járművek által összegázolt hótól volt korlátozottan járható, és mivel ez egy 2x2 sávos főút, nem igazán állt meg a mellékutak sorrendi mellőzöttsége. 3 munkanapon keresztül mindenki aki mert közlekedni, az eredetileg 30 centis hóréteg széttaposott rétegén kellett közlekednie, és a környéken 3 nap alatt napi kb. 2 db takarító járművet lehetett látni, felemelt ekével, ami vagy sózott, vagy nem. A helyzetnek 3 nap után az olvadás kezdett véget vetni, majd 1 hét után talán végigekézték úgy, hogy maradt egy 3-5 centis vegyes kásás, jeges, bizonytalan réteg. Ezt a későbbi melegedés és a só felolvasztotta.
Idén pedig január 5-6 környékén leesett kb. 15-25 centi hó, szintén itt északon, és az egyik megyeszékhely egyik fő általános iskolájának egyirányú (mellék-) utcájában 4 héten át 0 takarítás mellett, az egyre laposodó, egyre jegesedő hórétegen járt a mintegy 400 iskolás gyerek iskolába, egy jelentősebb részük autóval, és a helyzetnek csak a 4 héttel későbbi olvadás vetett véget. Nem volt elég idő eltakarítani?
Mindkét esetben hiba lenne hivatkozni arra, hogy 1) azonnal letaposták és lefagyott, mivel a kemény hideg miatt a hóréteg napokon keresztül puszta csizmával vagy cipővel aszfaltig könyen elsöpörhető maradt, a házak előtt a járdát lapátolók munkája során ez tisztán látható volt. 2) nem volt elég vastag a hóréteg, mivel bőven 5 centi fölött volt, még a járművek taposásai után is. 3) mellékutca, kisforgalmú, mivel az egyik 4 sávos főút, a másik meg egy közintézményhez vezető tulajdonképp egyetlen egyirányú utca. 4) a folyamatos havazás értelmetlenné, vagy nem láthatóvá tette az ekézést, hiszen szinte 1 nap alatt leesett, és utána csak hideg volt. 5) ez nem a közútkezelő/önkormányzat/bárki felelősségi köre, mert az utak, járdák használóját a felelősségi körök nem nagyon érdeklik, csak azt látják, hogy van-e takarítva vagy nincs (és mindegy, hogy tiszta vagy sem, a takarítás mint tevékenység látható hiánya is probléma)Ha az ember a közlekedése során 90%-ban felemelt ekével, és esetleg nem is működő szóróval közlekedő gépet lát, de olyat amelyik ekézik nem nagyon, miközban vastag hórétegen gázol gyalog vagy autóval, akkor hajlamos nem azt feltételezni, hogy ez így van jól, hanem inkább hogy valami publikus vagy nem publikus szabályzat valahol nem jól működik. Be van tartva, vagy igazodva van hozzá, de nincs jól.
Én nem kívánok hóesés alatt és 20 perccel utána azonnal száraz aszfaltot, én azt szeretném, hogy ha havas úton közlekedek is, lássam azt, hogy az takarítva van. Mert hóeséskor nincs száraz aszfalt, csak takarítatlan havas út, meg takarított havas út. Én szívesen közlekedek havon, de takarítatlan úton nem.Mindazonáltal voltak ugyanekkor is takarított utak is, tehát valahol, valamiért valamelyik szabályzat azért működött.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
quex
tag
Egy 4 sávos főútra kanyarodtam rá egy mellékútról nagyívben egy lámpás kereszteződésben zöld lámpánál, de közben észrevettem, hogy nagyon gyorsan közeleg egy szirénázó mentőautó. Így megálltam, hogy gyorsan el tudjon menni, ne zavarjam. (A mellékútról a lámpánál nem lehet a főútra rálátni, csak jóval a lámpán túl látszik az épületek és a fák miatt.) Szóval a kanyarodás közben a főút szélén megálltam, kb. 5 méterrel a lámpa után, de már jól rálógva az útra, hogy elengedjem a szirénázó mentőautót. Mikor elment, visszaút már nem volt, így próbáltam befejezni a kanyarodást, de mivel a mellékútnak rövid ideig zöld a lámpája, a főúton a lámpa eközben már zöldre váltott és én beszorultam, nem akartak engedni ráfordulni az útra, csak dudáltak meg kiabáltak rám, hogy neki zöld a lámpa. Nincs valami szabály erre, hogy a mentő elengedése miatt a forgalomba beragadt autót vissza kell engedni a forgalomba a zöld lámpa ellenére is vagy mi a teendő ilyen esetben?
[ Szerkesztve ]
I have an RNA joke, but it might get lost in translation.
-
#90088192
törölt tag
En nem ertelek titeket csak panaszkodtok, meg hogy a fejletteb orszagokban nem ugy van.
2 Pelda a 2 Vegerol1
Nekem Soha semmi bajom nem volt a teli utviszonyokkal max amikor mar nem birtak az esot elvezetni mert a talaj nagyon agyagos, olyankor megyek 80-nal a 100 helyett. Ennyit Ausztraliarol
2
A del afrikai koztarsasagban En meg nem lattam hokotrot megis Telen szarazak az utak. Mi ezen olyan ertehetetlen?
Vagyis a nagy fejlett Nemetorszg meg ausztria lehuzhatja magat nyugodtan a teli utattakaritas tekinteteben!!!!
-
nagyúr
válasz #90088192 #129 üzenetére
"A del afrikai koztarsasagban En meg nem lattam hokotrot megis Telen szarazak az utak. "
Sőt, még úthibákkal sem sűrűn találkozhatsz, mert a fagy nem tesz kárt az aszfalt szerkezetében.
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
#90088192
törölt tag
válasz Williamgrant #130 üzenetére
Latom humorban TE sem ismersz trefat
Akkor nem vagyok egyedul...Igaz ezt a hangok is megmondtak -
#90088192
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ASUS ROG G15 - Ryzen 7 6800H - 16GB DDR5 - RTX 3060 (140W) - 15,6" 300Hz - Csere PS 5 PRO -ra
- Apple Magic Trackpad Érintőpad Fekete (MMMP3Z/A), Újszerű, Garancia: 2025.06
- PlayStation 4 Kontroller
- GARANCIÁS! GAMER PC - MSI Z790 ATX, I5 13600KF, RTX 3050, 32GB DRR5, 500GB NVME, Corsair 1000W
- Imperium Ryzen 5 Phoenix 8000 PC Ryzen 5-8600G, A620TUF, 16GB DDR5 RAM, 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest