Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Fücsök007


Fücsök007
őstag

Emlékszem 15 éve még a 2X1GB Team Xtreem 1200MHz CL5-ös ram volt a csúcs tőlük brutál hűtéssel 2,4V-os feszültségen. :D Ezek a ramok Zen 5 és 6 mellé brutál gyors memóriaolvasást/írást tesznek majd lehetővé. :))

[ Szerkesztve ]

(#2) icp1970 válasza Fücsök007 (#1) üzenetére


icp1970
senior tag

:K

(#3) Robi BALBOA válasza Fücsök007 (#1) üzenetére


Robi BALBOA
őstag

Közben pedig a G.SKILL 1,8-1,9V-on tudta ezt, ráadásul 2x2GB-os kiszerelésben. :D

Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/

(#4) tibaimp


tibaimp
nagyúr

Én arra leszek kíváncsi, hogy mikor jön ki hivatalosan is az első 10GHz-es DDR5 család. Tuti elérjük ezt a számot ebben a kategóriában, nem hiszem, hogy kell hozzá a DDR6.

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#5) Fücsök007 válasza Robi BALBOA (#3) üzenetére


Fücsök007
őstag

Csak az nem ment 1600MHz-en CL5-ben, vagy 1200MHz-et CL4-ben. 700MHz FSB fölé DDR2-es alaplapba nem volt elég egyik 2GB-os modul sem. :D Kb. 3-3,1V-ig lineárisan skálázódótt maga a Micron chip. ;]

[ Szerkesztve ]

(#6) Steve_Brown


Steve_Brown
aktív tag

Lehet hülyeség, de ilyen gyors ramnak a felhasználók számára még van értelme?

(#7) zebra_hun válasza Steve_Brown (#6) üzenetére


zebra_hun
addikt

Van. Főleg ha csinálsz egyedi oc profilt, akkor nagyon.

(#8) zzola válasza Steve_Brown (#6) üzenetére


zzola
félisten

Nem sok.

(#9) #30604800 válasza Steve_Brown (#6) üzenetére


#30604800
törölt tag

Majd kimérik :)
Amúgy meg.. Ez hobbi.
5% teljesítménynövekedés megéri? És 10?

(#10) zebra_hun


zebra_hun
addikt

Egyedi oc profilokat hoztam létre egy 3200MHz-es kitből.
Ez igar DDR4, de 5-nél is ugyanez.
Ilyet mondjuk pénzért nem lehet venni, rengeteg jó rampár járt nálam. XMP egy laza időzítés, kézzel kell hangolni.
A számok, fps-ek magukért beszélnek.
[link]
Nem holni vacak 5%. Azt a cpu oc hozza, annak nincs is értelme.

(#11) #30604800 válasza zebra_hun (#10) üzenetére


#30604800
törölt tag

Nem létezik, hogy ekkorát javul valami a ramtól.
Vagy az valami rettenet specifikus ram bottleneckes helyzet :)
De szép :R

(#12) zebra_hun válasza #30604800 (#11) üzenetére


zebra_hun
addikt

Pedig létezik. Direkt végigvittem mutatóba, hogy a cpu oc mennyi, illetve a spéci memória oc.
Ilyen nem lesz sosem, ha nem kézzel vacakolsz.
Próbáld ki egyszer, megéri. Rengeteg idő azt tudni kell.
Köszi :R

[ Szerkesztve ]

(#13) Robi BALBOA válasza Fücsök007 (#5) üzenetére


Robi BALBOA
őstag

Annyit valszeg nem ment volna, a lap miatt ezt kitesztelni sem tudtam.

Keményen melegedhetett 3V-on, nem hullottak egy idő után?

Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/

(#14) #30604800 válasza zebra_hun (#12) üzenetére


#30604800
törölt tag

Anno próbálgattam, de így nem. Te állat, te. :D

(#15) tibaimp válasza zebra_hun (#10) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Az komoly! :R :C

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#16) Televan74 válasza zebra_hun (#10) üzenetére


Televan74
nagyúr

De kell e annyi FPS? Ezt mindenkinek magának kell eldönteni. ;]

DDR5 -nél is lehet égetni a pénzt, ha valaki mindenáron a maximumot szeretné. De gyanítom hogy az átlag felhasználó 4800/5200MHz -es memóriákat részesíti majd előnybe. :K

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#17) zebra_hun válasza Televan74 (#16) üzenetére


zebra_hun
addikt

Természetesen ennyi nem, nem is így használom. Mem oc a hobby, mindig "finomhangolom" kicsit.
Amint látszik, eszméletlen sok, felesleges.
144Hz monitornál, mint ami nekem van. Akik 360Hz-en nyomulnak, hajrá, nekik készül az új gen ;)
Én elégedett vagyok 144 fps-sel, de az legyen stabil 1%-on is.

(#18) Synthwave válasza zebra_hun (#17) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

A több fps ettől függetlenül kevesebb input lag lesz, hiába csak 144 Hz a monitor plafonja.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#19) zebra_hun válasza Synthwave (#18) üzenetére


zebra_hun
addikt

Az lehet, de nekem elég a 144 ;)
Közel az ötven felé nem ms-ban mérek, hanem s-ban :))
Lassan egy döglött ló is gyorsabb nálam, úgyhogy tökéletes.

(#20) Synthwave válasza zebra_hun (#19) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Én is mingyá 40 vagyok, de a kevesebb millisec az kevesebb millisec. :))

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#21) Fücsök007 válasza Robi BALBOA (#13) üzenetére


Fücsök007
őstag

Ilyen hőtő kellett hozzá 2,4-2,45V-os használathoz, 3V-hoz már erős aktív hűtés vagy szárazjég dukált. ;]

[ Szerkesztve ]

(#22) PuMbA válasza Synthwave (#18) üzenetére


PuMbA
titán

[link] Érdekesség, hogy az input lag nem csak fps függő :) A több fps pedig nem jelent automatikusan jobb input lag-ot. A legjobb input lag-ot akkor kapjuk, ha nem GPU, hanem CPU limitünk van, ugyanis csak ekkor dolgozik a GPU a lehető legkésőbbi CPU által kiszámolt állapottal.

A videó folytatása: [link]

[ Szerkesztve ]

(#23) PuMbA válasza zebra_hun (#19) üzenetére


PuMbA
titán

Semmiféle hátrányod nincs, ha cappeled az fps-t 144-re. Kiváló input lagot fogsz kapni ettől függetlenül :)

[ Szerkesztve ]

(#24) Synthwave válasza PuMbA (#22) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

[link]



----------------------------------------------------



(#23) PuMbA: Csak magasabbat, mint ha nem capelné.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#25) PuMbA válasza Synthwave (#24) üzenetére


PuMbA
titán

Ez elég szűkszavú cikk. Nem elégséges a téma teljes megértéséhez. Az általam linkelt két videó sokkal mélyrehatóbban tárgyalja a témát, konkrét mérésekkel.

"Csak magasabbat, mint ha nem capelné."

Csak ha CPU limitje van :)

[ Szerkesztve ]

(#26) Synthwave válasza PuMbA (#25) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Klasszik Doomban garantáltan nincs semmilyen limitem, és eléggé érezhető a 144 vs 600-2800 fps közti különbség.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#27) Televan74 válasza Synthwave (#26) üzenetére


Televan74
nagyúr

Ez mindig attól függ kinek mire van pénze és ingere. Én is megnyugtattam magam hogy a közeljövőben elég lesz nekem a 75 fps. Nem mondom hogy nem érdekelnek az új technológiák, de most viszonylag szűkös anyagi kerettel rendelkezem. ;)

DDR5 még érdekelne is, egy 7600X társaságában, de majd csak akkor ha jönnek az olcsóbb B650(E) -es lapok hozzá. Egy évre előre meg nem álmodozom, mert esetleg bilibe lóg a kezem.

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#28) zebra_hun válasza Synthwave (#26) üzenetére


zebra_hun
addikt

Ki sem próbáltam, pedig játszok egy 20 éves játékkal, ott lenne 1000+ fps :) (Bf1942 DC)
Én úgy vagyok vele, hogy a 144-es határ nagyon szép, én elégedett vagyok vele, de a többit eldobatom.
Semmivel nem vagyok jobb 144 fps-sel sem, mint a régi 60Hz monitoromon :))
Egyébként ki fogom próbálni, nem veszítek vele semmit ;)

(#29) PuMbA válasza Synthwave (#26) üzenetére


PuMbA
titán

Ja, csak ez a lényeg, hogy ne legyen GPU limit (tehát ne pörögjön a GPU 98-99%-on), mert a GPU-ban időző képkocka input lagot okoz :) Az NVIDIA Reflex is így működik, hogy nem készül előre pre-rendered frame, ha a játék ezt alapértelmezetten kérné és emellett az a cél, hogy a képkocka minél hamarabb jusson túl a GPU futószalagokon, hogy a CPU által kiszámolt jelenet képernyőre jutási időtartama minél kisebb legyen.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.