Emlékszem 15 éve még a 2X1GB Team Xtreem 1200MHz CL5-ös ram volt a csúcs tőlük brutál hűtéssel 2,4V-os feszültségen. Ezek a ramok Zen 5 és 6 mellé brutál gyors memóriaolvasást/írást tesznek majd lehetővé.
[ Szerkesztve ]
Emlékszem 15 éve még a 2X1GB Team Xtreem 1200MHz CL5-ös ram volt a csúcs tőlük brutál hűtéssel 2,4V-os feszültségen. Ezek a ramok Zen 5 és 6 mellé brutál gyors memóriaolvasást/írást tesznek majd lehetővé.
[ Szerkesztve ]
Közben pedig a G.SKILL 1,8-1,9V-on tudta ezt, ráadásul 2x2GB-os kiszerelésben.
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
Én arra leszek kíváncsi, hogy mikor jön ki hivatalosan is az első 10GHz-es DDR5 család. Tuti elérjük ezt a számot ebben a kategóriában, nem hiszem, hogy kell hozzá a DDR6.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
Csak az nem ment 1600MHz-en CL5-ben, vagy 1200MHz-et CL4-ben. 700MHz FSB fölé DDR2-es alaplapba nem volt elég egyik 2GB-os modul sem. Kb. 3-3,1V-ig lineárisan skálázódótt maga a Micron chip.
[ Szerkesztve ]
Lehet hülyeség, de ilyen gyors ramnak a felhasználók számára még van értelme?
Van. Főleg ha csinálsz egyedi oc profilt, akkor nagyon.
Nem sok.
Majd kimérik
Amúgy meg.. Ez hobbi.
5% teljesítménynövekedés megéri? És 10?
Egyedi oc profilokat hoztam létre egy 3200MHz-es kitből.
Ez igar DDR4, de 5-nél is ugyanez.
Ilyet mondjuk pénzért nem lehet venni, rengeteg jó rampár járt nálam. XMP egy laza időzítés, kézzel kell hangolni.
A számok, fps-ek magukért beszélnek.
[link]
Nem holni vacak 5%. Azt a cpu oc hozza, annak nincs is értelme.
Nem létezik, hogy ekkorát javul valami a ramtól.
Vagy az valami rettenet specifikus ram bottleneckes helyzet
De szép
Pedig létezik. Direkt végigvittem mutatóba, hogy a cpu oc mennyi, illetve a spéci memória oc.
Ilyen nem lesz sosem, ha nem kézzel vacakolsz.
Próbáld ki egyszer, megéri. Rengeteg idő azt tudni kell.
Köszi
[ Szerkesztve ]
Annyit valszeg nem ment volna, a lap miatt ezt kitesztelni sem tudtam.
Keményen melegedhetett 3V-on, nem hullottak egy idő után?
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
Anno próbálgattam, de így nem. Te állat, te.
Az komoly!
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
De kell e annyi FPS? Ezt mindenkinek magának kell eldönteni.
DDR5 -nél is lehet égetni a pénzt, ha valaki mindenáron a maximumot szeretné. De gyanítom hogy az átlag felhasználó 4800/5200MHz -es memóriákat részesíti majd előnybe.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
Természetesen ennyi nem, nem is így használom. Mem oc a hobby, mindig "finomhangolom" kicsit.
Amint látszik, eszméletlen sok, felesleges.
144Hz monitornál, mint ami nekem van. Akik 360Hz-en nyomulnak, hajrá, nekik készül az új gen ;)
Én elégedett vagyok 144 fps-sel, de az legyen stabil 1%-on is.
A több fps ettől függetlenül kevesebb input lag lesz, hiába csak 144 Hz a monitor plafonja.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
Az lehet, de nekem elég a 144 ;)
Közel az ötven felé nem ms-ban mérek, hanem s-ban
Lassan egy döglött ló is gyorsabb nálam, úgyhogy tökéletes.
Én is mingyá 40 vagyok, de a kevesebb millisec az kevesebb millisec.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
[link] Érdekesség, hogy az input lag nem csak fps függő A több fps pedig nem jelent automatikusan jobb input lag-ot. A legjobb input lag-ot akkor kapjuk, ha nem GPU, hanem CPU limitünk van, ugyanis csak ekkor dolgozik a GPU a lehető legkésőbbi CPU által kiszámolt állapottal.
A videó folytatása: [link]
[ Szerkesztve ]
Semmiféle hátrányod nincs, ha cappeled az fps-t 144-re. Kiváló input lagot fogsz kapni ettől függetlenül
[ Szerkesztve ]
[link]
----------------------------------------------------
(#23) PuMbA: Csak magasabbat, mint ha nem capelné.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
Ez elég szűkszavú cikk. Nem elégséges a téma teljes megértéséhez. Az általam linkelt két videó sokkal mélyrehatóbban tárgyalja a témát, konkrét mérésekkel.
"Csak magasabbat, mint ha nem capelné."
Csak ha CPU limitje van
[ Szerkesztve ]
Klasszik Doomban garantáltan nincs semmilyen limitem, és eléggé érezhető a 144 vs 600-2800 fps közti különbség.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
Ez mindig attól függ kinek mire van pénze és ingere. Én is megnyugtattam magam hogy a közeljövőben elég lesz nekem a 75 fps. Nem mondom hogy nem érdekelnek az új technológiák, de most viszonylag szűkös anyagi kerettel rendelkezem.
DDR5 még érdekelne is, egy 7600X társaságában, de majd csak akkor ha jönnek az olcsóbb B650(E) -es lapok hozzá. Egy évre előre meg nem álmodozom, mert esetleg bilibe lóg a kezem.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
Ki sem próbáltam, pedig játszok egy 20 éves játékkal, ott lenne 1000+ fps :) (Bf1942 DC)
Én úgy vagyok vele, hogy a 144-es határ nagyon szép, én elégedett vagyok vele, de a többit eldobatom.
Semmivel nem vagyok jobb 144 fps-sel sem, mint a régi 60Hz monitoromon
Egyébként ki fogom próbálni, nem veszítek vele semmit ;)
Ja, csak ez a lényeg, hogy ne legyen GPU limit (tehát ne pörögjön a GPU 98-99%-on), mert a GPU-ban időző képkocka input lagot okoz Az NVIDIA Reflex is így működik, hogy nem készül előre pre-rendered frame, ha a játék ezt alapértelmezetten kérné és emellett az a cél, hogy a képkocka minél hamarabb jusson túl a GPU futószalagokon, hogy a CPU által kiszámolt jelenet képernyőre jutási időtartama minél kisebb legyen.
[ Szerkesztve ]