Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) mjani1172 válasza mongoose66 (#2) üzenetére


mjani1172
addikt

Ezek szerint mégis.

(#102) Máté94 válasza Race-Face (#65) üzenetére


Máté94
addikt

Ne érzelmi alapon döntsünk már olyan technológiákról, amelyek alapvetően a mindennapjaink kiszolgálására készülnek...


Az autóvásárlás márpedig érzelmi alapon megy. Tetszik, nem tetszik, de így van. :B

(#104) <Adamsky> válasza Máté94 (#102) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

"Az autóvásárlás márpedig érzelmi alapon megy."
Azt hiszem ez az igazi vízválasztó. Vagyis, van aki az autózás öröme miatt vásárol valamit és van aki a célszerűség okán. Persze, ahogy lenni szokott itt sem ennyire fekete és fehér a kép. Én pl. - ha tehetném - biztos tartanék egy Mustangot (nem, nem azt a sz@ros villanypónit, amit a Ford nemrég kiadott :W ), lenne egy MX-5-öm, és valamilyen jó kis utazóautó (talán egy Mazda 6 kombi).
Viszont - mivel nem tehetem - most van egy dízel kombim, mert az életvitelemhez ez passzol a legjobban.

(#105) Ádám16 válasza CriticalHit (#100) üzenetére


Ádám16
addikt

Áldásom rá, aki bevállalja még idén az Id3-at. Még mindig nem 100as a szoftver. Max jövőre merném megvenni, de addigra szerintem jöhet az ID4 is.

(#106) k-adi válasza Mr Anderson (#103) üzenetére


k-adi
nagyúr

ilyet én se vennék 8,5-ért (vagy ugye ~11 millióért)

(#107) Noukoum válasza Ádám16 (#105) üzenetére


Noukoum
veterán

Én a szoftver miatt nem aggódnék, mire az utakra kerül javítanak rajta. Ráadásul sehol sem tökéletes, máshol ez mégsem beszédtéma. Id4 pedig szerintem jövőre még biztosan nem lesz magyar utakon, de ha így haladunk akkor 2022-ben sem.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#108) Ádám16 válasza Noukoum (#107) üzenetére


Ádám16
addikt

Egyrészt hol nem beszédtéma? Ki lett rúgva a szoftverért felelős vezető ennek okán. Emiatt csúszik (is + Covid) csúszik az autó elég keményen. Igen-igen beszédtéma ez.

Másrészt azt hiszem, már az utakra kerül 2-3 héten belül. Októberig pedig nem lesz kész az ACarplay + AAuto (LOL), és még 1-2 funkció. A végleges szoftver is elég átláthatatlan, és jobb lett a sebesség, de közel nem tökéletes.
A nagyobb gondot az jelenti inkább, hogy a távoli frissítéssel is voltak gondok. Na, ha nekem lehalna az autóm egy frissítés közben/miatt, biztosan a fejükre húznám. Ezt pedig én nem kockáztatnám meg, egyelőre nem meggyőző, amit láthatunk.

(#109) #06658560 válasza XuChi (#8) üzenetére


#06658560
törölt tag

A forint romlott rohadtul. Húsz év alatt 4 millióért Alfa 156 helyett mit lehet kapni felszereltségre, méretre?

(#110) janos1988 válasza XuChi (#8) üzenetére


janos1988
addikt

+1

Egyszerűen ezek még mindig iszonyat drágák, az egyik srác nagyon jól kifejtette ezt a dolgot itt, egy másik fórumban a lényegi pontok megemlítésével is.

A mérete meg hát...ízlések és pofonok, de újonnan én sem vennék dodzsemet (sem hasonlót), főleg nem ennyiért. Inkább használtban.

https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D

(#111) janos1988 válasza RpPRO (#96) üzenetére


janos1988
addikt

Vagy kettőt... :)

https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D

(#112) SkiDev válasza <Adamsky> (#5) üzenetére


SkiDev
senior tag

Nekem is ez volt az eszemben, mikor megláttam az árát. Ez a "kifejezetten jó ár" kissé erős egy unalmas kisautónak. Ennyi pénzből inkább ID3 lenne. 1-2 millióval kevesebb pénz lenne ezért a reális.

Siemens A40 \ Siemens C35 (BOCI Ver.) \ Siemens AF51 \ SE k310i \ Nokia 3110c \ SE k800i \ LG GT 500 \ SE Xperia X8 \ Sony Xperia SP \ LG G4 Brown Leather \ Huawei Mate 10 Pro \ Realme X2 Pro \ Samsung Galaxy S21 Ultra 12/256

(#113) Noukoum válasza Ádám16 (#108) üzenetére


Noukoum
veterán

”Ráadásul sehol sem tökéletes, máshol ez mégsem beszédtéma.”

Ez azt jelenti hogy más autógyártóknál is vannak hibák a szoftverben, akár még az utakon is. Arról mégsem sír senki, mert mindenkit az érdekel hogy szar a villany meg az id3..
És még mindig nem kapták meg az előrendelők sem az autót. Szoftveres hibát pedig utólag is lehet javítani. Ha meg félsz hogy frissítés közben lehal az autód akkor használj olyan autót ahol nincs szoftver...

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#114) Ádám16 válasza Noukoum (#113) üzenetére


Ádám16
addikt

Senki sem sír, hogy szar a villany (laikusok max.), az ID3-at sem ekézik tesztelők, sőt... De a szoftver szar volt, reszelik keményen, de még mindig nincs kész, és így engedik forgalomba.

Jó dolog a szoftverfrissítés (nem is kicsit, lsd.: Tesla), kaphatsz új funkciókat, DE amíg nem biztos, hogy jól fog működni OTA, hagy maradjon már meg bennem a félsz, hogy befing az autó alattam indulás előtt...

(#115) Norb79 válasza Rolly (#94) üzenetére


Norb79
őstag

Ezek olyan plusz extrák, amik nem szükségesek a városi, napi 50 km alatti ingázáshoz. Adjanak olyan elektromos autót akkor aminek olyan a menettuljadonsága és felszereltsége, mint a 4 milliós corsának mondjuk 5ért. Tudom, hogy az elektromos motor miatt ez lehetetlen, de azért mert alapként benne van pár dolog az még nem növeli az értékét minden vevőnek.
/szerk: én is elektromos autó párti vagyok, alig várom, hogy a buszokat is teljesen elektromosra cseréljék, és végre csönd és jó levegő legyen mindenhol a településeken, de ez a bevezető felár még távol tart. Most van egy 2 literes benzines CRV-m, amit 7 éve hoztam el a szalonból 6,5ért elég jól megpakolva. Most ugyanez kb 9-10 milla (csak már 1,6os turbóval...), és ennek alternatívája a 11 millás e-corsa? ŐŐŐ, nem.

[ Szerkesztve ]

(#116) Norb79 válasza Noukoum (#87) üzenetére


Norb79
őstag

Igen, a hatótáv szerintem se probléma valójában a többségnek, így nekem sem. Évente 4-5 alkalomnál többször nem fordul elő, hogy egy nap 300 km feletti távolságot autózzunk és ebből eleve 2 a tengerhez le és vissza (~800-1000). Na most az se lenne dráma. Asszony, 2 lány eleve húszpercenként pisilni akar, olyankor legalább mi is kiszállunk a fiammal kinyújtani a lábunk. Szóval még csak a szokásainkon se kellene változtatni a tengerre menet, mert ugyanúgy meg tudnánk állni 2 óránként 20-30 percre és addig tőtikéznénk kicsit. A többi nap meg nálunk is a sztenderd 0-50 km van, vagy inkább 0-30 km, havonta egyszer vannak a távoli nagyszülők, az 140 oda pénteken, 140 vissza vasárnap, szóval az sem a világvége.
Ez a hatótávosdi csak kifogás az emberek 90%-ának minimum.
Ami reális probléma az otthoni töltés, ha társasházban lakik az ember és az irtózatos bevezető felár, amiben megfizeted az új technológiát az elterjedés előtt.

(#117) Noukoum válasza Ádám16 (#114) üzenetére


Noukoum
veterán

A minimum az hogy addig nem ítélünk el egy autót szoftver amíg az nincs a tulajok kezében. Majd utána lehet mondani hogy nincs kész a szoftver.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#118) Noukoum válasza Norb79 (#115) üzenetére


Noukoum
veterán

115
Nem tudják annyiért adni a villanyautót. Ott a citigo, az elég fapad mégis veszteséges a gyártás, még az e-upnak is. Fentebb írtam milyen költségekkel nem szoktunk számolni.
Amit itt mindenki elfelejt hogy az autó nem akkor drága amikor megveszed, hanem akkor amikor megszabadulsz tőle. Persze tudom hogy itthon ez a gondolkodás nem túl népszerű.

116
társasházaknál lesznek töltőoszlopok. Jelenleg kb mindenki azt mondja hogy ha nem tudsz otthon vagy munkahelyen vagy máshol (nem utcán) tölteni akkor ne vegyél villanyautót mert lehet hogy sokszor szívás lesz. Én sem megyek ferraris topikba sírni mert nem akarok / tudok fenntartani (meg nem is tudnám kihasználni) egy sportautót. Vagy aki szerint a 1x milliós villanyautó luxuscikk az még sosem látott utcán 30m feletti autót?

Az az “irtózatos felárról” is volt már rengetegszer szó, nagyon “szerencsétlennek” kell lenni ahhoz hogy 10 év alatt ne hozza be a felárat, de igazából általában 3-5 év alatt biztosan behozod.
Az irtózatos felár 4-szeres lenne, akkor tényleg drága lenne zöldnek lenni. Így hogy még konkrétan olcsóbb is (itthon nem is kevéssel) így nem gondolnám hogy annyira rossz dolog volna ez az egész..

Ádám16: Ne haragudj, elírtam. Ezt szerettem volna:

A minimum az hogy addig nem ítélünk el egy autót szoftver miatt amíg az nincs a tulajok kezében. Majd utána lehet mondani hogy nincs kész a szoftver.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#119) Döglött Róka válasza Noukoum (#118) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Amig P-R-el kezdődő rendszámú 10-15 éves német dízel roncsokat látok az utakon addig tök felesleges bármire is reagálni itt.

Az autópark nagyja levetett nyugati használt, azért mert erre van pénze a lakosságnak. És ez nem a lakosság hibája elsősorban (najó 2010-ben a lakosság hibázott egy orbitálisat).

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#120) Rolly válasza Döglött Róka (#119) üzenetére


Rolly
veterán

tény de 5-6 év múlva jönni fognak be használtan már a levetett elektromos autók amiket már meg tudnak venni a magyarok nagyobb része... (2010ben nem gondolom, hogy a lakosság orbitálisat hibázott, olyan lehetőséget adott amivel lehetett volna példásan hazafiként élni és tolvajként is látjuk mi lett...)

(#121) Döglött Róka válasza Rolly (#120) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Ne álmodozz :)

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#122) Rolly válasza Döglött Róka (#121) üzenetére


Rolly
veterán

nem tudom mi az álmodozás benne egy 13-14 milliós i3 3 évesen 8-9 millió, egy 8-9 milliós Zoé 3-4 évesen (tudom még kisakkus) 4-5 millió a mostani 10-11 milliós elektromos autók 4 évesen kb 5-6 között lesznek

(#123) Döglött Róka válasza Rolly (#122) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Nem azzal kapcsolatban :D

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#124) mjani1172 válasza Rolly (#120) üzenetére


mjani1172
addikt

Sajnos.
De ez nem olyan mint egy levetett Otto vagy Dízel, (amit kis szerencsével tovább lehetett használni) hiszen jószerivel már csak szemét lesz.7-8 éves korukba ezek már csak akadályok lesznek.(ha nem történik csoda)

[ Szerkesztve ]

(#125) <Adamsky> válasza mjani1172 (#124) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Arra akarsz kilyukadni, hogy nem valószínű, hogy lesz belőlük OT rendszámos? :DDD

(#126) Rolly válasza mjani1172 (#124) üzenetére


Rolly
veterán

Mesélj miért lennének szemetek 7-8 éves korukra? a 4-5 éves (sőt i3 és zoéból még a korábbiak is) 90+%-os akukkal mennek a mai napig... egyedül a aku temperálás nélküli leafek más modellekkel van gond az akukkal bár azok is cirka 70% körül vannak 7-8 éves korukra... És azt elfelejted, hogy a mai autók 300 km körül tudnak menni ami még 50%-os akkuval is 150 km / töltés :) sőt egy 60Ah i3-ba egy 94Ah-s akku most kb 2-2,5 millió körül beszerezhető... és kb van egy új autód.

A használt 50-60%-os akut simán el lehet adni powerwallhoz :) ott még 10 évet ellesz :)

(#127) mjani1172 válasza Rolly (#126) üzenetére


mjani1172
addikt

Nem szeretnék most vitát indítani. Az egész napom autók és tulajdonosaik között töltöm.
A leaf-ek? Három éves korukra nem mennek el 100 km-nél többet. Valósan. Aki ezért pénzt ad az megérdemli. Ha normálisan van tartva akkor egy 3 as golf, vagy egy g astra még mindig elvisz a-ból b-be. Ezekkel mi lesz?
Mindegy nem ragozom de ha nem tudják az újrahasznosítást tényleg megoldani, és nem lesz változás a technikában, akkor nagy bukta ez az irány.

(#128) <Adamsky> válasza Rolly (#126) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

7-8 év nagyon sok idő, ha pozitívan állunk az akkumulátor technológia fejlődéséhez. Meg ugye előttünk van a szeptember 22-i "Battery Day", amin Musk akár bejelentheti a gombelem méretű, 10 perc alatt feltölthető és 50 km hatótávot ígérő csoda-akksiját ... na, jó, ezt én sem gondolom komolyan, de az simán benne van a pakliban, hogy a mai - technológia csúcsát jelentő - villanyautók addigra totál elértéktelenednek. Még akkor is, ha az akkumulátoruk kapacitása nem is romlik olyan sokat.

(#129) axioma válasza mjani1172 (#124) üzenetére


axioma
veterán

Hat a napokon belul 9 eves ion-om messze nem akadaly... kicsit tobb mint 7 eves koraban vettem, azota 16e km-t tettem bele (covid miatt marcius 6 ota alig mozdul, inkabb 1.5 evnyi). Egy Suzuki Alto-t valtottam le, es ha nem napelembol taplalkozna akkor is behozna' nemsokara az arkulonbseget - mondjuk beleszamolva hogy az alto-ra havi 15e parkolasi dijat kertek. (Nekunk allam bacsitol egy fillert se kapva a 11M hatarba egy Ampera - ingazasban csak elektromosan hasznalva, nyaralaskor persze benzin is fogy -, az Ion nyilvan csak ingazasra hasznalva, meg a kettot es a nagy fogyasztasu hazat is kiszolgalo napelem is belefert... innentol nincs aramdij, tobb haszna van mint egyetlen 11M-s autonak, me'g ha az uj is - igaz nekem A-bol B-be a szempont, kar is lenne belem.) Jo, a kepet arnyalja az Ampera egy akku-hibaja, adj hozza felmillat, de az egy szerencsetlenul kijott 1% alatti valoszinuseg amibe belefutottunk, ahogy a szakszerviz szavaibol kiderult. Cserebe lattam 4.5 eves i3 rex-et 101% akkuval...
Valaki irta, de nincs szabalyos megoldas a vezerelt ("ejszakai") aram vetelezesre autotolto eseten, fali fix toltokeszuleknel sem. Ami tarifat ajanlanak az nevetseges (5Ft kedvezmeny, cserebe teljes villanyora-atalakitas 300e).

[ Szerkesztve ]

(#130) akaido válasza angyalpc2 (#34) üzenetére


akaido
addikt

👍 Meg más új autóra sem. Részletre meg nem merek bevállalni semmit..

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#131) Mr K válasza Rolly (#51) üzenetére


Mr K
senior tag

"[...]1-2 szénerőművet átépíteni gázturbinásra (ami már sokkal környezet kímélőbb)[...]"
Hát, elektromos autót gázerőműben termelt árammal tölteni nem túl környezetbarát. A földgázt sokkal hatékonyabb közvetlenül felhasználni egy gázüzemű (CNG) autóban. A földgáz üzem (a benzinhez és a dízelhez képest) a lokális környezetszennyezést is csökkenti (kevesebb a nem kívánt égéstermék.)

Az elektromos autó természetesen sokkal menőbb egy gázosnál (nomen est omen), szóval én meg sem próbálnék senkit sem lebeszélni róla. (A jegesmedvék meg ott fulladjanak meg, ahol vannak. :DDD )

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#132) Rolly válasza mjani1172 (#127) üzenetére


Rolly
veterán

Milyen leafrol beszélsz a régi 24-30 as leafek már régen túl vannak a 3 éves koron szerintem... És híresen szar az akkujuk, de még így is 200e kmt le tudnak futni... És azok újonnan se tudták télen 120-150nel többet ma már 50es akukkal lehet autót venni...

Az akku újra hasznositasara technológia már van csak nincs újrahasznosítandó akku. Német startup bemutatta, hogy 95%ban újra tudnak hasonlítani akkut...

(#133) mjani1172 válasza Rolly (#132) üzenetére


mjani1172
addikt

"Német startup bemutatta, hogy 95%ban újra tudnak hasonlítani akkut."

Most komolyan. Ilyen gyerekes szintre menjünk? A startupok 95 % a kamu pénznyelő, mindent megoldanak és megigérnek, de te elhiszed rögtön hogy megoldották ezt a komoly dolgot?
Egy orosz mérnök meg állítja hogy minden gondot megold ha küldesz 1000 dollárt.
Én ennél szkeptikusabb vagyok.

[ Szerkesztve ]

(#134) Rolly válasza mjani1172 (#133) üzenetére


Rolly
veterán

80%os újrahasznosítás volt 2019 végén amit elértek és évi 7000 tonna akkut tudtak újrahasznosítani...

(#135) k-adi válasza <Adamsky> (#128) üzenetére


k-adi
nagyúr

"7-8 év nagyon sok idő"

jaja addig sok minden változhat.. Remélem addigra már sokkal jobb lesz a választék... én kb. akkora feltételezem az igazi villany-beindulást ha addig folytatódik a rohamos fejlődése: addigra jó lenne már normális nagyságú aksi is, meg sokkal több töltő-pont... amíg ezek nincsenek, addig csak a vita lesz... utána viszont majd menni fog a pislogás

(#136) Rolly


Rolly
veterán

Egyik Facebook csoportba elkezdtek összeszedni futás teljesítményeket... [link]

(#137) 8th válasza #06658560 (#109) üzenetére


8th
addikt

20 év alatt azért elég sok minden változott. Drágábbak lettek az autógyártáshoz felhasznált nyersanyagok, sokszorosára nőttek az autógyártók bér és a járulék terhei, jóval drágább az energia stb... magyarul nagyot drágult a gyártás. A másik oldalról nézve mi sem annyit keresünk mint húsz éve. Ha így nézzük már nem is olyan drága egy 3.9milliós új fiat tipo. :N

[ Szerkesztve ]

(#138) Rolly válasza 8th (#137) üzenetére


Rolly
veterán

És egyre bonyolultabb egyre több funkciót és fejlesztést tartalmaznak az autók...

(#139) #06658560 válasza 8th (#137) üzenetére


#06658560
törölt tag

Nem kell bemutatnod a munkám.

(#140) 8th válasza #06658560 (#139) üzenetére


8th
addikt

Akkor miért beszélsz butaságot?

(#141) Noukoum válasza mjani1172 (#127) üzenetére


Noukoum
veterán

Úgy van, megveszel egy új leafet és nem egy el 3 év múlva 100km-nél többet. :DD Nagyon okos vagy, de azért ezt ne terjeszd. Gondolom 2017-es leafed van, vagy idén vettél leafet és már előre látod a jövőt?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#142) #06658560 válasza 8th (#140) üzenetére


#06658560
törölt tag

Miért beszélek butaságot? Jeleztem neki, hogy az elvárásai irreálisak a négy millával. Csak ahhoz gondolkodni kellett volna, hogy azon autó mai megfelelőjét nézze, mennyit emelkedtek az árak.

(#143) mjani1172 válasza Noukoum (#141) üzenetére


mjani1172
addikt

Ne haragudj de nagyon nem vagyunk egy szinten.
Pláne ebben.

(#144) mjani1172 válasza axioma (#129) üzenetére


mjani1172
addikt

Nézd, tudom, hogy mit használsz, és ismered a dolgokat a gyakorlati oldalról is. De nyilván nem minden igény egyforma, és egy hozzászólásban nem tudok mindenre kitérni.
Én arra reagáltam hogy egy belső égésű motorral felszerelt autó nem használódik úgy el hogy radikálisan csökken a hatótáv és a használhatóság.

(#145) Noukoum válasza mjani1172 (#143) üzenetére


Noukoum
veterán

Ebben azt hiszem egyetértünk. Ilyen marhaságokat csak azok mondanak akik egyáltalán nem értenek hozzá :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#146) Rolly válasza mjani1172 (#144) üzenetére


Rolly
veterán

azért kíváncsi lennék egy 300e km körüli mai motorra, hogy nem használódott el részt hogy érted :) - nekem is van dieselem modern szeretem meg minden, de üzemeltetése 150-200 e km után jelentősen nő... ahogy az akkus autók akku kapacitása folyamatosan csökken de cirka 300e km-t a mai folyadékhűtéses akkuk kibírnak ... Sajnos jobbat nem találtam... de ezt esetleg nézegetheted ha van rá időd, hogy hozzávetőlegesen márkákon belül milyen akku degradációt tapasztaltak :)

https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/

Segítek, hogy ne kelljen olvasnod:
- Leaf 5-6 éves autók átllag 75% körül vannak (itt súgok valamit új autóknál 70% alá kerül az akku 160e km vagy 8 éven belül gariban cserélik az akkut :) tehát ennyit tuti kibír... tehát 50%-os akku kb 300e km-nél után várható. Ha ma egy elektromos autó bír 300 km-t akkor 150-et fog bírni 50%-kal, s az átlag magyar 40km az átlag német 60km-t megy naponta :)

#143-as postodra meg nem nagyon lehet mit reagálni (szerencsére nem nekem szólt) de ha nem vagy velünk egy szinten akkor lehet Hanula Barnával kellene társalognod :D

(#147) axioma válasza mjani1172 (#144) üzenetére


axioma
veterán

Egy hozzaszolasba nem mindent kell belesuriteni, csak annyi az elvaras hogy semennyi csusztatast (hogy ne a h betus szoval jellemezzem), ennyi a lenyeg.
A 7-8 eves elektromos auto siman tovabbhasznalhato. A 15 evesre mar nem eskudnek, hogy akkucsere nelkul, de mar nagyon varom hogy olyan akkuk hulljanak es szigetuzemre is kepesse tehetok legyenek veluk napelemrendszerek...

(#148) Rolly válasza axioma (#147) üzenetére


Rolly
veterán

reméljük 15 év múlva az akku pici pénzért cserélhető lesz :) és az autó akkut vagy eladjuk powerwallnak vagy saját magunk hasznosítjuk :)

(#149) #06658560 válasza Rolly (#146) üzenetére


#06658560
törölt tag

Egy 300k km-et futott benzines/dízel autóval a hatótávod ugyanúgy 500+ km, mint egy vadonat újjal.

(#150) Rolly válasza #06658560 (#149) üzenetére


Rolly
veterán

persze mindaddig míg nem kell egy motort cserélni benne ... :) például én nem indulnék neki a 300e kmt futott 15 éves autómmal 500km-re csak ha vasvillával üldözöl :) de én nem is azt írtam, hogy hatótáva lenne más, hanem a költsége üzemeltetése... 15 éves autó cirka hulladék 300e km körül (főleg hazai utakon)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.