Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) #06658560 válasza Rolly (#150) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ö meg arra értette, te terelted máshová a szót. Egyébként elég sok szarul karbantartott motor jár már annyinál és megy napi annyit, amennyit írsz.

(#152) Rolly válasza #06658560 (#151) üzenetére


Rolly
veterán

nekem a pdtdi mindig megkapta amit kért, de nem mennék vele messzire (300 km van lassan a kuplungban ... én használom 0 km óta nem volt széthajtva, de öreg és mindene kezd szétesni.

én csak arra írtam, hogy a 300e km a sima diesel-benzin autóknak is (főleg kis 3 hörcsögösöknek) sok ... és akkor még nem beszéltünk a szuper injektoros benzinesekről amik közt jó sok sose vedd meg motor van (40-60e km utáni kokszosodással)

(#153) mjani1172 válasza axioma (#147) üzenetére


mjani1172
addikt

Akkor egy kicsit konkrétabb leszek.
Próbáltam nem erre terelni a dolgot, de mivel úgy érzem belém álltál így sajnos nekem is stílust kell váltanom.
Hat a napokon belul 9 eves ion-om messze nem akadaly.
Neked. Nekem viszont az. Egy olyan ronda, vézna kis csotrogány, ami és innentől tesztekből és tulajdonosoktól idézek:
-Elsőre meglepetés volt a hatótáv is, ami szinte teli akkunál is csak 75 kilométer volt, majd az első töltés után is csupán 88 km.
-130 km/órás végsebessége ellenére csak rövid távokra ajánlható szükségmegoldás. A végsebesség közelében ugyanis már zabálja a "hatótávot", szélzajos, meg persze instabil.
-Az iOn gyári érték szerint 150 kilométer megtételére képes a 16 kWh-s lítium-ion akkumulátorával. A valóság ennél persze szerényebb, de 100-120 kilométeres hatótávot kizárólag városi használat mellett is szinte folyamatosan tapasztalunk.
-Ez persze hűtés/fűtés nélkül értendő. A még nem hőcserélős, hanem hagyományos elektromos fűtés bizony nagyon jelentősen apasztja a hatótávot, még jobban, mint a légkondicionáló.
-Általában 8 év és/vagy kb. 80-130000 km után lehet 60% körüli az akku állapota. Budapestre ingázásra még ekkor is teljesen használható lesz.
-Nekem is iOn van, 2011-es, 20000 km-rel, augusztusban még 86%-os volt az akku állapot, 120 km-t gond nélkül elmegyek vele ilyen időben is (nyáron meg 140-et). Igaz, hogy az enyém MIEV funkciós (van B és C mód is), LED-es világítású és 70-nél csak néha megyek gyorsabban országúton.

Az én igényeim ennél sajnos nagyobbak, de ha lejjebb adom valamiért akkor sem azt hirdetem hogy 2020 ban egy olyan autó, ami ha egyedül ülsz benne akkor talán eléri a 130km/h-t, de ott már zabál, viszont zajos, instabil, és csak szerencsés körülmények esetén van 100-120 km es hatótávja, hogy ez jó.
Ez nekem inkább egy f.stalicska.

Ebben nincs h-betűs.

[ Szerkesztve ]

(#154) axioma válasza mjani1172 (#153) üzenetére


axioma
veterán

Nem alltam beled, csak azt kertem, ne allits valotlant (a hsz szoveget ertekeltem, fgtl attol hogy ki mondja, nick-et nem szoktam nezni hogy oszinte legyek...).
Azt allithatod, hogy 7-8 eves elektromos _neked_ nem tetszik, nem kellene vagy barmi, de azt nem hogy hasznalati targy helyett akadaly. Mert egy valid kozlekedesi eszkoz - a megfelelo celokra. Peldaul az ion valoban, kb. csak ingazni. Az Alto-nal jobb, azt valtotta, en ennyit allitottam (kispolszki, cinquecento utan meg az volt jo). Masreszt meg te a corsa-e-rol mondtad hogy akadaly lesz, en csak peldanak hoztam fel az ionomat, mert az tapasztalatilag mege'lte ezt a kort, joval korabbi technologiaval is ertelmes jarmu me'g. Es minden benzinest (na jo, egy sportkocsi volt ami dontetlen es o volt jo savban) siman lehagy zold lampanal, konnyen valtok savot olyankor... mar ez is elony.
Mondjuk eleve nem egy hullamhosszon vagyunk ha az autonak a kinezete komoly tenyezo a megiteleseben.
A velemenyek kozul egyetlennel vitatkoznek: hutes/futes. Mert az akkor igaz (es valoban rosszul nez ki), amikor bekapcsolod es rogton levesz 20km-t a hatotavbol -- arra szamolva hogy vegig maxon hutenel vagy futenel, mint a bekapcsolas pillanataban. De eleg egyszer par perc jaratassal befuteni, aztan lehet vele menni nelkule, par km minuszbol mar kenyelmes tud lenni. A tobbi igaz, de csak akkor negativ, ha tobbet vartal tole. Az enyem 70% akku, 85km nyaron. Es? Melohely kb. 17 km, tolto otthon a garazsban, nagyon a varos tulvegere (Gyal kornyeke volt) kell ahhoz menni hogy ne ferjek bele utcai toltes nelkul. Ha muszaj elokerul az Ampera, ennyi.

(#155) Noukoum válasza axioma (#154) üzenetére


Noukoum
veterán

Felesleges köröket futsz. Szar a villany mert kuka 3 év után és pont.
Aki nem akarja megérteni az soha nem is fogja a dolgokat., és szerintem az illető pont ilyen.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#156) axioma válasza Noukoum (#155) üzenetére


axioma
veterán

"lanyomnak mondom, vejem is ertse"
Eszem agaban sincs konkret embereket gyozkodni, de igy ossze van gyujtve pro-kontra minden olvasonak, jobb mintha nulla info, vagy adatok nelkuli egyik iranyu velemeny lenne. Szerintem. Annak is jobb aki ebbol el tudja donteni, hogy az elektromos neki me'g nem valo, mert van olyan szegmens ahol nem. Sot, en magam szerettem volna mar elobb, de nemcsak hogy nem engedhettem meg magamnak, de nem volt gazdasagi realitas akkor me'g 2M-ert sem elektromost venni, amikor 4.5km-re volt nem parkolooras helyen a melohelyem es egyetlen kocsival 4 fele egy utvonalon megoldhato volt a csalad mozgatasa az esetek nagy reszeben.
Mondjuk most hogy nemreg bejelentettek, 2020-ban mar nem kotelezo irodaba menni, elegge kitolodik a megterules datumilag, ezt be kell vallani. Ujraindulastol me'g 1.5 ev, akkor lesz az e-auto felara ledolgozva.

[ Szerkesztve ]

(#157) mjani1172 válasza Noukoum (#155) üzenetére


mjani1172
addikt

"Szar a villany mert kuka 3 év után és pont."

Sosem állítottam ilyet. Ha igen, akkor linkeld be.
Ha meg nem akkor fejezd be és ne hazudozzál folyamatosan, mert unalmas.

(#158) Rolly válasza mjani1172 (#157) üzenetére


Rolly
veterán

Idézlek "Három éves korukra nem mennek el 100 km-nél többet. Valósan. Aki ezért pénzt ad az megérdemli." Pontosan ezt írtad :) ... én erre adtam fácolatot linkelve ahol meg lehet nézni, hogy az adatbázisban szereplő 6 éves leafek (híresen gyorsan öregszik bennük az akku a temperálás hiánya miatt) 75% körül járnak átlagban ezek ugye még 24-es leafek voltak amik 100-150 km-t tudtak szóval 6 éves korukra 75-110 km-t még tudnak

Mai autók (corsa e) 250-340km-t tud ha erre számolsz 6 év alatt 25% körüli (bár ezek már akkutemperálással jönnek) degradációt akkor rájössz, hogy még akkor is 6 évesen tudni fognak 180-250 km-t futni...

(#159) Noukoum válasza mjani1172 (#157) üzenetére


Noukoum
veterán

“7-8 éves korukba ezek már csak akadályok lesznek.”

Ne haragudj, nem 3 hanem 7-8 év. (Kevertem a leafes baromságoddal) Teljesen mindegy, a lényegen nem változtat. Az is unalmas hogy trollkodsz, menj a dízel totyikba oda írd a “szakmai tapasztalataidat” (LOL).

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#160) mjani1172 válasza Noukoum (#159) üzenetére


mjani1172
addikt

Tehát megint össze vissza hazudozol.

[ Szerkesztve ]

(#161) Noukoum válasza mjani1172 (#160) üzenetére


Noukoum
veterán

Mesélj mit hazudtam össze vissza. De ha lehet írd le egy hsz-ben, mert gyűjtöd őket rendesen és eddig ebbe a topikba sem sikerült egyetlen egy értelmes gondolatot leírni..

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#162) k-adi


k-adi
nagyúr

az ovi nem itt van
fejezzétek már be

(#163) mjani1172 válasza Rolly (#158) üzenetére


mjani1172
addikt

Kár hogy lehazudtad az elejét.
Ami így szólt: A "Leafek" !
Rohadt unalmas hogy össze vissza hazudoztok.

Ez a mondat :
Szar a villany mert kuka 3 év után és pont."

Semmiképpen nem egyenlő ezzel: A leaf-ek? Három éves korukra nem mennek el 100 km-nél többet.

Akkor tessék belinkelek egy leaf tesztet ahol a hatótáv a legideálisabb körülmények között 110 km. Ez autópályán nagy! 130 km/h nál esőben klímával még ennyi sincs.

Leaf

Akkor ki a hazug?

[ Szerkesztve ]

(#164) mjani1172 válasza Noukoum (#161) üzenetére


mjani1172
addikt

"Szar a villany mert kuka 3 év után és pont."

Tehát ez hol van? Mikor írtam ilyet?

(#165) Noukoum válasza mjani1172 (#163) üzenetére


Noukoum
veterán

Legalább néznél utána a dolgoknak könyörgöm... A linkelt tesztben lévő nissan leaf EPA szabvány szerint 135km-es hatótávra képest. Új korában, 100%-os akkumulátorral és valószínűleg nem autópályán 130-al minusz 20 fokban fűtéssel hóban..
Miért is várod el hogy egy három éves autó olyan hatótávot menjen amit valószínűleg új korában sem tudott?

Meg 200e km egy három éves városi autónál?? Egy értelmes ember nem megy annyit ennyi idő alatt. Ja hogy taxi volt? És az átlagember annyit megy mint a taxis? Pont úgy hamarabb kell taxiban aksit cserélni mint egy hagyományos autóban a többi alkatrészt..

Ráadásul a leafnek híresen gyorsan degradálódik az aksija, a többi villanyautónál sokkal jobb a helyzet. (Nyilván nem véletlen hogy ezzel jöttél.)
Direkt meg is kérdeztem hogy 2017-es vagy új leafed van hogy azt mondod 3 évesen 100km-t nem megy el.. Természetesen arra nem kaptam választ, mert ott elfogyott a tudomány.

Egy hatalmas troll vagy az a helyzet, nem azzal van a baj hogy nem értesz hozzá hanem hogy azt hiszed hogy igen. (És még dicsekedtél is vele :)))

Ja és már írtam hogy elírtam, te 8 évet írtál ami legalább ugyanakkora hülyeség... De megnyugodhatsz, utolsó hsz neked mert nem foglak tovább etetni.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#166) mjani1172 válasza Noukoum (#165) üzenetére


mjani1172
addikt

Nagyon röviden, mert mindenbe belemagyarázol és ferdítesz.
Az első részében szándékosan hazudtál. Innentől számomra 0 a véleményed.

És most ismét megteszed.Én nem a Teslaról meg az I3 ról meg minden másról, hanem konkrétan a leafről írtam hogy 100 km körül megy el,és nem adnék érte pénzt.
Azóta megy a hörgés. Most hogy kiderült, amit írtam úgy van, és egy random használt teszt szerint is annyit megy el jön a szokásos hülyeség.Mit vergődsz? Mi nem igaz abból amit írtam?

"Egy értelmes ember nem megy annyit ennyi idő alatt."
Tehát aki sokat utazik esetleg munkaszköze az autó az hülye. Ebbe a butaságodba már nem is mennék vele.

További jó hazudozást, félremagyarázást..

[ Szerkesztve ]

(#167) ncc1701


ncc1701
veterán

Amúgy egy akár 50%-os autó akkut nagyon szivesen megvásárolnak a piacon, szigetüzemű napelemes ellátáshoz tökéletesek még hosszú éveken át. Autóba meg lehet rakni újat. Tehát nem a szemétbe megy az akksi, ha a kocsiba már nem jó.

[ Szerkesztve ]

(#168) ncc1701 válasza mjani1172 (#127) üzenetére


ncc1701
veterán

Ez a leaf 1, ott nem volt hűtött az akksija, ezért degradálódik a többihez képest jobban. Az újabbakon már megoldották a hűtést. Mellesleg rengeteg embernek városba nem is kell több, és oda tervezték. Az átlagnak napi 30km elég ilyen célra. Az akkori vellany autók (meg azóta is jó sok) csak ennyi távot tud megtenni, by design, mivel városba tervezik őket.
A 2017-es leafet meg ne keverjük ide, más dimenzió.

(#169) mjani1172 válasza ncc1701 (#168) üzenetére


mjani1172
addikt

Ez így van.
De én sem állítottam mást.

A 2017-es leafet meg ne keverjük ide, más dimenzió.
Azért gondolom mikor eladták az elődöt 4 éve, (az nem rég volt) nem így reklámozták, és nem ezzel adták át a szalonban.

Viszont én nekem ez kevés, nem is tartom jónak,ezért nem is vennék ilyet.

[ Szerkesztve ]

(#170) ncc1701 válasza mjani1172 (#169) üzenetére


ncc1701
veterán

Leaf 1 2010-től. Ez akárhogy nézem, 10 éves modell. Volt egy frissítés a ciklusa végén, 24->30kWh akksira. Az új leaf 2018-tól kapható, kapásból nagyobb akkuval.
Nem akarok senkit meggyőzni semmiről, de városba szaladgálni bőven elég. Arra is tartják.

(#171) Rolly válasza mjani1172 (#169) üzenetére


Rolly
veterán

Továbbra sem értem, hogy miért egy 4-8 éves elektromos autóról van szó... Körülbelül mintha a rysen procis topikba valamelyik korábbi AMD procirol beszélnénk...

(#172) mjani1172 válasza Rolly (#171) üzenetére


mjani1172
addikt

Nem tudod? Ha azt sem tudod amit tegnap írtál úgy komolyan vehető a véleményed.
Az egész tőled indult:
de 5-6 év múlva jönni fognak be használtan már a levetett elektromos autók

Erre írtam hogy amit nyugaton levetnek az itthon lesz szemét. Mert nem hülye ott sem mindenki. Azóta megy a vergődés hogy hazudok.

(#173) Rolly válasza mjani1172 (#172) üzenetére


Rolly
veterán

de pont ez az hogy ezért nem mi csúsztatunk és kamuzunk összevissza.... hanem te, le is írtam, hogy ne egy 4-8 éves modellel hasonlítsd már össze a mai elektromos autókat... A mai elektromos autók akkuja már kb 300e km-t bír 70% felett, segítek kiszámítani neked, hogy az 340 wltp helyett 238 km-t fog jelenteni nem 100-at... tény hidegben hó fuvásban hegyre fel ebből nem lesz csak 150.... de akkor már egy 300.000 km-t futott autóról fogunk beszélni...

amiben a mai trendek alapján 1,5-2 millió forintért lehet majd akkut cserélni és lehet használni újabb 300.000 km-re 6,7 Ft / km így is az akku, ha a legrosszabb cserés eshetőséget nézzük és az akkor kb 30 kWh-s kapacitású akkut 500-700e ft (így használt akuval nézve 4,3 ft / km) körül el lehet adni majd ... Szóval ha akkut cserélek a kocsiban akkor én a szarfos elektromossal 400-700 ft körül fogok járni (mert van napelem és ingyen töltök) és számoljuk az akku árát, míg te 2000-2500 fttal ... és éves szinten én 3-5 tonnával kevesebb CO2 és egyéb égéstermékeket fogok a levegőbe juttatni...

szóval ne gyere itt a 4-8 éves leafekkel... (ennyi erővel jöhettél volna valami Peugeot 205-össel amiből szintén volt kis szériás elektromos autó - savas akkukkal...

Az állandó személyeskedésed meg már nálam is kiverte a biztosítékot... úgy érvelsz vitatkozol mint egy 3-4 éves gyerek... De ha nem gond akkor ahogy más fórumtárs én is ignorállak a hülyeségeid miatt... (és igen nálam is elszakadt a cérna az állandó személyeskedésed miatt)

(#174) ncc1701 válasza Rolly (#173) üzenetére


ncc1701
veterán

Többen leszarják a környezetszennyezést, mert úgy vannak vele, h nem az ő problémája, különben is a szomszéd dízel q7-el jár, így nki is férjen bele a 20 éves dízel csettegője.

(#175) mjani1172 válasza Rolly (#173) üzenetére


mjani1172
addikt

de pont ez az hogy ezért nem mi csúsztatunk és kamuzunk összevissza.
#158
Ez egy ügyes próbálkozás volt, kicsit lehagytál belőle úgy formálva, hogy alátámaszd azt a hazugságot mintha ezt állítottam volna :"Szar a villany mert kuka 3 év után és pont"
Nyilván csak megcsúszott a kezed.
Mintha én en bloc ítélném el az elektromos autózást.
Holott csak és kifejezetten a leafről beszéltem, példaként felhozva az általam ismert és most idősebb korú villanyautókra.
de 5-6 év múlva jönni fognak be használtan már a levetett elektromos autók
Ezt azóta már többször leírtam.
Amit írtam róla mind igaz.
A többit nem részletezem mert egyszerűen felesleges.

[ Szerkesztve ]

(#176) duracell89


duracell89
senior tag

Òvoda megy itt. Fáj látni, hogy mindenhol e-auto témák alatt a sok troll kötelezőnek érzi, hogy belemagyarázzon.
Nem tetszik a trend? Ne vegyél. Túl drága? Neked. (meg nekem is, de nem verem földhöz magam attól, hogy valami drága) Szmókencsárm? Hajrá, de kösz ne itt. Nem kell az új? Járj lóval.

[ Szerkesztve ]

(#177) AxBattler


AxBattler
félisten

Közben kijött az új teszt: Az elektromos autó itt érkezett meg, Opel Corsa-e Elegance 2020.

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#178) Rolly válasza ncc1701 (#174) üzenetére


Rolly
veterán

tény az ára miatt nem mindenki teheti meg... mi választhattunk, hogy 8,5ért veszek használtan - egy 2-3 éves szarrá hajtott vagy szervizelt vagy nem A7-es audit (ha kifutja egyáltlaán) - vagy egy újba ülök amit én hajtok 0-ról és cégként még egyéb lehetőségeket is ki tudok használni. Számomra fontos, a környezetvédelem vállalkozásom bevételeinek 5-10%-át zöldítésre fordítja egyelőre olyan ami egyben hosszú távon költség csökkentő... (napelem beruházás volt eddig, most EV), majd pedig szeretnénk fatelepítéseket támogatni, s úgy szeretnénk ügyfeleinknek és munkatársainkkal IT szolgáltatásokat biztosítani, hogy az 0 CO2 lábnyommal tudjon megvalósulni és üzemelni. Ez ITben nem nagy kihívás...

[ Szerkesztve ]

(#179) Rolly válasza AxBattler (#177) üzenetére


Rolly
veterán

egész pozitív cikket sikerült írniuk a kezdeti malőr után...

(#180) k-adi válasza Rolly (#179) üzenetére


k-adi
nagyúr

hah ez már túl pozitív ............ leállással 7 pont? lol

(#181) duracell89 válasza k-adi (#180) üzenetére


duracell89
senior tag

Az hogy egy korai tesztben egy preproduction modell egyszer leállt, az miben befolyásolja egy végtermék autó hosszútávú értékét és millió egyéb tulajdonságát, amire az értékelés adva van? :F

[ Szerkesztve ]

(#182) Mr K válasza duracell89 (#181) üzenetére


Mr K
senior tag

Na de miért lenne ez "preproduction modell"? Ez egy rendes széria autó, amit elvileg meg lehet már venni a kereskedésben (legalábbis ára már van). Gondolom itt van már egy ideje egy csomó az országban, azok közül kaptak meg most néhányat a különféle hazai sajtóorgánumok. Láthatólag rendes magyar rendszáma is van már.

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#183) Rolly válasza Mr K (#182) üzenetére


Rolly
veterán

Inkább első gyártásból való... Tudni kellene a gyártás idejét, mert januárban az összes hazai e208at visszahivtak, lehet az opelnel ez nem történt meg... A Peugeotnal valami hiba lehetett, de javítottak gyorsan és jöttek vissza a tesztautok.

(#184) duracell89 válasza Mr K (#182) üzenetére


duracell89
senior tag

Van róla szó a korábbi TC cikkben. De térjünk vissza a témára, szóval kérlek írd már le akkor, hogy leállt egy alkalommal egy korábbi tesztautó az miben befolyásolja a bármikor jövőbeli vásárló számra az autó értéket aki mondjuk fel év múlva tesztet keres, hogy teljeskörű képet kapjon az autóról. Szntem egy ilyen átmeneti malőrt nem kell szempontként figyelembe venni az értékelésnél. Én nem vennék ilyen autót, de a külsőt, technikai belsosegeket, árat tekintve simán megér egy 7-8ast értékelést pl az én szememben.

[ Szerkesztve ]

(#185) Mr K válasza duracell89 (#184) üzenetére


Mr K
senior tag

Nem nyilvánítottam véleményt sem a leállásról, sem a pontszámról, sem a jövőbeli vásárlók befolyásolásáról.

Egy dologra kérdeztem rá, hogy miért gondolod egy Magyarországon forgalomba helyezett, pár hete tesztelt autóról, hogy "preproduction modell". (És kifejtettem, hogy szerintem nem az.)

[ Szerkesztve ]

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#186) Rolly válasza Mr K (#185) üzenetére


Rolly
veterán

előszíréiás tuti nem lehet de első gyártásból lehet :) ... az ecorsa leáll, a VW ID3 szoftver frissítésre vár, a Tesla Y-ból kiesik a hátsó üléssor :) - mind első gyártási szériás autók :)

(#187) k-adi válasza duracell89 (#181) üzenetére


k-adi
nagyúr

"korai tesztben egy preproduction modell"

ez se nem korai teszt már, se nem preproduction modell.

nem tesztelték le eléggé mielőtt kiküldték ide vagy ezt a leállást nagyon random bug okozza.. mindkettő aggasztó.

ráadásul 10millióért. (jó tudom nemlétező támogatással csak 8,5..)

(#188) mjani1172 válasza duracell89 (#181) üzenetére


mjani1172
addikt

Ha neked nem jelent semmit az, hogy tesztben a tesztautó megbízhatatlan és leáll akkor ne vedd figyelembe.

_______
Azért érdemes ezt is elolvasni. Főleg a campinges részt. A psa elektronika sosem volt a többiek szintjén.

[ Szerkesztve ]

(#189) Rolly válasza mjani1172 (#188) üzenetére


Rolly
veterán

PSA jó ideje Bosch elektronikát használ, talán 7 éve biztos :)...

A HDI motorokat ők fejlesztik, a pince motor alapjait a BMW el hozták össze (ez utóbbi problémái máig nem tudni, hogy BMW vagy PSA sara)

(#190) duracell89 válasza mjani1172 (#188) üzenetére


duracell89
senior tag

Na mégegyszer, csak hogy gerjesszem az idegeket. ;] ;] Pontosan, nekem nem jelent semmit, hogy az autó a tesztjén leállt, mert statisztikailag egy ilyen teszt olyan pici mintavétel, hogy semmilyen indikációt nem ad arra, hogy a modell autói mennyire lesznek élethosszuk alatt megbízhatóak. Nyilván a TC ezért sem számolta bele az ertekelesbe.
Szerintem egy leállásból nem lehet egy komplett modell megbízhatóságáról informálódni. Ez kb olyan mintha azt írnám, hogy mivel a mobilaréna tesztben meg nem állt meg, ezért biztos megbízható. :D

[ Szerkesztve ]

(#191) mjani1172 válasza Rolly (#189) üzenetére


mjani1172
addikt

Tudom.
De az, hogy milyen elektronikát használ nem sokat jelent.
A rendszer tervezése,programozása, a csatlakozók, csomópontok, biztosítéktáblák, relék, elhelyezése, minősége, kialakítása, a Can bus rendszer felépítése egy más világ.
Kb mint a telefonnál a kína dzsunka is használhat snapdragont, meg a One plus is és mégsem ugyanaz.
A prince motor meg az egyik legszarabb motor ami létezik, inkább szégyelni való, kicsit olvass utána.

(#192) mjani1172 válasza duracell89 (#190) üzenetére


mjani1172
addikt

Nem gerjesztesz semmit, bár ne haragudj, de ez szvsz azért jelent valamit.
A tesztnek az a lényege, hogy leírja a főbb dolgokat.
Az hogy a Psa autói a teszteken is rendre megállnak míg a Toyota vagy Lexus meg sohasem, én mást szűrök le, ezek szerint mint te.
De ez így a jó.

(#193) Norb79 válasza mjani1172 (#188) üzenetére


Norb79
őstag

98. augusztusában vettem az első autómat, Opel Astra G. Az akkor elég friss modell volt, átvettem a Schillernél, a Váci úton, és elindultam a Blaha felé. Váci úton végighasítottam, elindultam a nagykörúton és a Wesselényi utcánál megkotlott. Nem tudom ez mennyi km, de 10 biztos nincs, szóval kicsit rosszabbul bírta, mint az e-corsa. Tréler, visszavitték, és egy kábelköteget kellett benne cserélni, az nem sikerült jól, emiatt nem volt gyújtás, ha nem a jó szögben érintkezett, és hát a magyar útviszonyok között pont volt annyi mozgástere a rázkódások miatt, hogy hol érintkezett, hol nem.
Na most kérdem én, akkor levonhatjuk e a tanulságot, hogy ez az egész belsőégésű motoros cucc teljesen kamikaze dolog volt még 98ban? Hogy gyerekcipőben járt, hogy ebből sose lesz semmi, stb?
Aztán volt még pár autóm, de pl 2013-ban mindenféle félsz nélkül vettem Opel Astra J-t második autónak. Azzal nem is volt semmi gond, igaz a G Astra benzines volt, a J meg dízel, lehet csak a benzines autók halott ötlet?! :F

(#194) Rolly válasza mjani1172 (#191) üzenetére


Rolly
veterán

tényleg nagyon felületesen olvasol :) de kiemelem neked... és nem kell utána olvasnom a prince motornak :D

A HDI motorokat ők fejlesztik, a pince motor alapjait a BMW el hozták össze (ez utóbbi problémái máig nem tudni, hogy BMW vagy PSA sara)

[ Szerkesztve ]

(#195) mjani1172 válasza Rolly (#194) üzenetére


mjani1172
addikt

Akkor megkérdezném.
Leírtál egy dolgot, azt hittem van értelme, valamit szeretnél vele.
Akkor most mit akarsz ezzel mondani? Ez most jó, vagy rossz? Vagy jelent valamit.?
Nekem volt kb 15 Peugeotom, Opelem kb ugyanennyi.

(#196) Rolly válasza mjani1172 (#195) üzenetére


Rolly
veterán

látom ezt is el kell engednem...

de még utoljára megpróbálom, leírtam, hogy a prince motor nem tudom kinek a sara arra reagálva, hogy azt írtad "A psa elektronika sosem volt a többiek szintjén.", illetve hogy már jórég óta bosch elektronikát használnak...

Majd jössz te, hogy "A prince motor meg az egyik legszarabb motor ami létezik, inkább szégyelni való, kicsit olvass utána."

Erre mivel látszik, hogy komoly értelmezési problémák vannak újra beidéztem magam, hátha sikerül megértened, hogy mit írtam, de nem...

Tehát
- a peugeot 205-206-307 korabeli elektronikai problémák már a múlt a Peugeotnál, azóta odafigyelnek az elektronikára és - ha jól tudom - Bosch elektronikát használnak
- a motoroknál a mai napig van problémájuk (prince motor és fejlesztései benzines fronton, de azt - megint csak az én tudomásom szerint - a BMW fejlesztette, mert a PSA adta a dieselt a bmwnek így "cseréltek" technológiát. S a prince motornak mindig is a kokszosodás volt a legnagyobb gondja. Ha ennyire tájékozott vagy akkor tudod, hogy Magyarországon pár éve jó ideig nem forgalmazott a PSA benzin motorral autót, mert a magyar üzemanyagokkal nem feleltek meg a környezetvédelmi előírásoknak ("vicces", hogy Románia és már környező országokban nem volt gondjuk :) )

Ez alapján remélem már világos, hogy mit szerettem volna mondani, hogy pusztán butasá egy körülbelül 10-12 évvel ezelőtti elektronikailag problémás korszak miatt temetni vagy lehúzni a mai PSA autókat és ezen belül az elektromos autókat.

Nem tudom milyen autóid lehettek, de őszintén kíváncsi vagyok, hogy mik voltak PSA és Opel fronton, mert számomra irreális, hogy valakinek 30 autója legyen (és ki tudja még hány márkából volt neked legalább ugyanennyi :) )

(#197) mjani1172 válasza Rolly (#196) üzenetére


mjani1172
addikt

Tényleg utóljára mert ne haragudj a Ford Failane és Zuzu Petals jut az eszembe. Elektromos autó témában vagyunk és a hibákról beszélünk. Megemlítem hogy két vadonatúj Psa modell elelktromos rendszerével gond van, erre te jössz Prince motorral. (mondjuk te pince-nek írod de ez mindegy.) Eleve nem tudom hogy jön egy motorcsalád az elektronikához, egyszerűen nem tudom minek írtad, majd majd elkezdesz peugeot 205 ről meg 307 ről beszélni.
Olyan érzésem van hogy neked az autóiparhoz semmi közöd, amikor az elektronikánál a motortípust hozod példaként, majd a másikat osztod.

(#198) ncc1701 válasza mjani1172 (#197) üzenetére


ncc1701
veterán

Azért beszél róluk, mert volt egy pár rossz tapasztalata, amiből levonta, h nem vesz többet pözsót. Ez olyan, h itthon a kissebbségre vonatkozóan vannak negatív sztereotípiák. Ezek tapasztalat alapján alakulnak ki, és rendszerint nagyon hosszú idő, míg ezek elmúlnak. Én is úgy vagyok vele, h volt 307-es kocsink, de azóta csak suzuki-toyota jöhet szóba.

[ Szerkesztve ]

(#199) Rolly válasza ncc1701 (#198) üzenetére


Rolly
veterán

A "kolléga" jött azzal, hogy "A psa elektronika sosem volt a többiek szintjén." erre jöttem én hülye azzal, hogy igen volt probléma régen az elektronikával - le is írtam melyik időszakban - (sajnos megjegyeztem, hogy) sőt a prince motorral is volt gond és a mai napig egy nem túl jól sikerült konstrukció... És tényleg csak - én hülye - hoztam, hogy a PSA-val kapcsolatban milyen problémák merültek fel az elmúlt 20 évben ... De a "kolléga" jött hogy a PSA nincs toppon elektronikában ezt akartam cáfolni...

Jelenleg is Peugoetm van egy 2017 Peugeot 308 GTLine felszereltséggel és most 1 hónapja rendeltünk - de már ezt is sokszor leírtam - egy Peugeot e208 Alluret.

Tehát nekem nincs negatív sztereotípiám... Sőt régi Peugeotm se volt, mert az autót nem úgy cserélem mint más a WC papírt... :) Jelenleg 15 éves a korábbi autónk (Skoda Fabia) és eddig nekem összesen 2 autóm volt (valamint még mondjuk 5-6 félét vezettem rendszeresen korábban - 1200-es Lada, Lada Samara, Suzuki Swift, Nissan Navarra, illetve 2008tól sok új Peugeot személyautó (508 - 1,2,3 -, 3008, 208, 2008 volt nálam pár napig)

mjani1172: olyan nagyon szuper, hogy körülbelül 6x írtam le, hogy prince és egyszer elírtam hát most akkor egyből szakértőzni kell és parasztozni kell...

Esetleg lehet a prohardveren tiltani valakit? :D

(#200) Noukoum válasza Rolly (#199) üzenetére


Noukoum
veterán

Prémiummal lehet elrejteni embereket. Görgess tovább, hülyék mindig lesznek.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.