Hirdetés

2024. május 23., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) vicze


vicze
félisten

"Az új gyárak ötletét valószínűleg az EU is támogatja majd, hiszen minél előbb függetlenedni szeretne az USA-tól és Ázsiától ilyen téren."
Egy Intel (segítek US) chip gyárt milyen formában függetlenedés az USA-tól? :U

Az Intel meg csak leóhajt szakítani minél nagyobb állami támogatás, hogy meglegyen az ingyen pénz, ahogy tette ezt az USA-ban. Jéj piacgazdaság. :D

[ Szerkesztve ]

(#2) .mf


.mf
veterán

Olaszország? Remek, ott van vulkán ;]

Nálunk mentek volna rá félvezetőgyártásra az egyre nagyobb autóipari függés helyett... :U

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#3) tasiadam válasza .mf (#2) üzenetére


tasiadam
veterán

Hogy legyen mivel hűteni a k-s procikat? muhaha

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#4) Aprósólyom válasza .mf (#2) üzenetére


Aprósólyom
addikt

"Nálunk mentek volna rá félvezetőgyártásra az egyre nagyobb autóipari függés helyett..."
Ez így elég ferde...

What does Hungary export? (2019) | OEC - The Observatory of Economic Complexity

Magyarország 2019-es adatok alapján 14-ik a világranglistán a gazdasági komplexitási indexben: Country Rankings (ECI) | OEC - The Observatory of Economic Complexity

Jevons paradox

(#5) Pro Koryak válasza Aprósólyom (#4) üzenetére


Pro Koryak
addikt

Miért, ez nem pont azt mutatja?

Jöhetnének ide is a chipgyárak, sz.ré-h.gyé(dolgozói bérek) elvállalunk mindent. Lassan mi leszünk "európa kínája".

(#6) Narxis válasza Aprósólyom (#4) üzenetére


Narxis
nagyúr

Ez pont azt mutatja, rengeteg az 1 százalék alatti érték ami nem arra utal, hogy itt aztán komplexitás lenne. Na ennyit erről. Lapozzunk.

Thanos was right.

(#7) .mf válasza Aprósólyom (#4) üzenetére


.mf
veterán

Köszönöm, hogy alátámasztod (öngól :U )

Az állam által kezdeményezett és támogatott ipari beruházások nagyja az autóiparhoz kapcsolódott az utóbbi évtizedben. Ha megnézed, nem csak a világoskék egésze (kb 20%) az autóipar, de a többiben is nagy részt tesznek ki a hozzá kapcsolódó beszállítók, a nagy sötétkékben is csomó ilyen van, még 5-10%-ot kitehetnek belőle, a halvány-rózsaszín legnagyobbja is a gumiabroncsok, a szürkénél is az ülések a legnagyobb. 30-35% autóipar.

Most az autóipar szenved az alkatrészhiánytól, a félvezetőgyártásra viszont akkora igény van, hogy évekre előre sem tudják kielégíteni a keresletet. Ezt már évekkel korábban is látni lehetett, hogy a félvezetőgyártás jelentősége csak egyre tovább fog nőni. Okosabban kellett volna diverzifikálni.

Tasiadam: van vulkán -> ha kitör, lesz mire fogni az áremelést... :DDD ;]

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#8) Aprósólyom válasza .mf (#7) üzenetére


Aprósólyom
addikt

Időt kellene hagyni az információk értelmezéséhez, ahelyett, hogy az önérzetetek szempontjából közelítitek meg a kérdést.
Nem véletlen írtam oda a 14-ik helyezést az ECI listában. A 14-ik hely a komplexitási világranglistán kvra jó.
Viszont, hogy megértsétek, egy kis időt kellene szánnotok az értelmezésre, illetve más országokkal összevetve értékelni az információkat.
Nem mellékesen a legjobbakat is megnézve (pl. 4. Németország, 5. Dél-Korea), szintén hasonló részarányú az autóiparuk, úgyhogy semmi különleges nincs ebben. Minden országban vannak erősebb szektorok. De tovább böngészve pl. Japánban az autóipar 20% feletti.
Attól függetlenül, hogy erős az autóipar, attól még a gazdasági részaránya nem annyira egyoldalú, mint ahogy azt szeretik beállítani. Az amin viszont tényleg fejleszteni kell itthon az a KKV szektor, de ezzel pontosan tisztában vannak az érintettek, mind a gazdasági, mind a politikai szereplők.

Jevons paradox

(#9) .mf válasza Aprósólyom (#8) üzenetére


.mf
veterán

Amit linkeltél, mint "gazdasági komplexitási index", azzal, hogy finoman fogalmazzak, eléggé nem értek egyet (mondhatni bullshit). Valami nagyon fura van a módszertanában, ha Csehországot sokkal előrébb sorolja, mint az USA-t, vagy Szlovéniát Angliánál.
De mindegy is, mert irreleváns. Attól, hogy egy komplex autóipari összecsavarozóüzem vagyunk, attól még továbbra is egy autóipari összecsavarozóüzem maradunk. Egyrészt a tervezés, fejlesztés nagy része nem itt valósul meg, hanem maradt Németországban és Japánban (persze, lehet mondani, hogy az Audi itt fejleszt - igen, az itt lévő 4-5-x nagyobb márka közül 1 fejleszt pár dolgot itt - méghozzá belsőégésű motorokat, amiket pár év múlva ki fognak vezetni). Másrészt hiányzik a diverzifikáció. Japánban az autóipar 20% feletti? Itt meg 30% feletti. Viszont ott organikusan alakult így, itt azonban felülről irányított iparpolitikával, hogy a német autóiparnak bedolgozzunk.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#10) Narxis válasza .mf (#9) üzenetére


Narxis
nagyúr

+1

Thanos was right.

(#11) Watchdog válasza .mf (#2) üzenetére


Watchdog
aktív tag

Ja, meg földrengés is sűrűn előfordul arrafelé, de valószínűleg kicsi volt a súlyozása a döntésben... :U

(#12) Aprósólyom válasza .mf (#9) üzenetére


Aprósólyom
addikt

Kognitív disszonancia. Ha már mindenhez is értesz, ennek is nézz utána. ;)

Jevons paradox

(#13) .mf válasza Aprósólyom (#12) üzenetére


.mf
veterán

Nem mindenhez is értek, a Közgázon végeztem.
Látom az érvek helyett már a magas lóról szórt személyeskedésnél tartasz. Csak így tovább.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.