Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) mzs718675


mzs718675
csendes tag

Kíváncsian várom mi lesz belőle. A felhők már bizonyitottk egyes területeken a játékra még mindig a lagg miatt nem nyertek teret, de bizakodó vagyok.

(#2) Löncsi válasza mzs718675 (#1) üzenetére


Löncsi
őstag

[link]

Azt hittem ebből lesz ma a hír amúgy.

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#3) Abu85 válasza Löncsi (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Lehet lapozni is. A harmadik oldalon van. ;)

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#4) rudi


rudi
nagyúr

Most már csak azt az internetes infrasturktúrát kellene kitalálni, ami elbír ekkora felhős terhelést, adatforgalmat. Egyébként az irány szerintem marha jó. Veszel egy "vevőkészüléket" és onnantól sem a hardverrel, sem a szoftverek futtatásával, peccseléssel frissítéssel nem kell bajlódnod, ahogyan a mobiltelefonnál sem Te húzod az optikát meg telepíted a bázisállomásokat. Szépen előfizetsz mondjuk három hónapra a Diablo III-ra és játszod a tévéden, vagy amin éppen kényelmes. Ezzel a módszerrel kiütnék a warezt és azokat a méregdrága, és a pillanatok alatt végigvihető, hájpolt játékok sem lennének annyira sikeresek, mert az emberek csak pár órára fizetnének elő rájuk ;]

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#5) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

7,1 milliárd tranzisztor!!?? :Y

valami ilyesmi jutott erről eszembe:

http://www.youtube.com/watch?v=DmvEBJpc9VU

:DD :DDD :C

[ Szerkesztve ]

(#6) mzs718675


mzs718675
csendes tag

Azért van benne info amit nem írtatok le :D, de nem panaszkodok így is jó. Amúgy még azt nem értem, tehát ha tegyük fel multis játékkal játszana akárki, akkor egyaránt nőne a konzol és a GRID latencyja is, mert ezeket csak a single játékkal mutatják? Végeredményt nézve igen impozánsak a számok.

(#7) Destructo


Destructo
aktív tag

Nemsemmi... :R

(#8) #06658560 válasza angyalpc2 (#5) üzenetére


#06658560
törölt tag

Minden kicsi kínai beletett majdnem hat tranyót minden egyes chipbe. :)

(#9) aram01 válasza rudi (#4) üzenetére


aram01
nagyúr

igen ez jól hangzik,de mikor?

Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...

(#10) Löncsi válasza aram01 (#9) üzenetére


Löncsi
őstag

Néhány év gondolom.

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#11) Abu85 válasza mzs718675 (#6) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A latency részt szándékosan nem vettük bele. Nem tudjuk, értelmezni, hogy mitől lenne a net lagja 30 ms a Grid szerveren, és miért 75 ms a hagyományos szerveren. Ha az elméletnél tartunk, akkor a szerver és a kliens között az összeköttetés nem változik, vagyis vagy mindkettőn 30, vagy mindkettőn 75. Esetleg azt tudjuk elképzelni, hogy az NV a Grid-hez a legjobb eshetőséget mérte, míg a normál szerverhez a legrosszabbat. Ebben az esetben a kimutatás semmit sem ér. Igazából ezt a különbséget nem is taglalják, pedig érdekelne a magyarázata, hogy ugyanaz az összeköttetés két gép között miért lassabb két és félszer az egyiknél.

A másik dolog, hogy a legtöbb cloud gaming szolgáltatás eleve 60 fps-en dolgozik. Az, hogy 100-at számolnak rá a Cloud Gen1-re, míg a GRID-re 50-et, szintén fals adat.

Persze értem, hogy ez így jobban néz ki, mintha csak 30 ms előnyről számolnának be, de így ez nem helytálló.

A konzol szintén rossz, mert általánosítja, hogy minden játék úgy működik, ahogy leírják, közben a legrosszabb eshetőségre számoltak.

Nem véletlenül nem írtuk bele, mert nincs meg az elméleti alapja. Az lehet, hogy a be- és kitömörítés gyorsabb, de az 30 ms ugyanolyan beállítás és összeköttetés mellett, nem pedig 110, ahogy állítják.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#12) aram01 válasza Löncsi (#10) üzenetére


aram01
nagyúr

gondolom az "elődök" akadályozni fogják ahol tudják

Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...

(#13) Angel1981


Angel1981
veterán

"A tranzisztorszám 7,1 milliárd, vagyis tényleg óriási lehet a lapka."

Ez több, mint ahány ember jelenleg él a Földön! :R

(#14) Abu85 válasza aram01 (#9) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Már ma: Gaikai, OnLive, G-Cluster, Playcas, Ubitus. Az OnLive megy ultramobil terméken is, de szerintem a többihez is lesz kliens, vagy már van. Annyira nem figyelem.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#15) emmm


emmm
senior tag

Ez a felhő elég komoly. Bár engem nem is itt, hanem munkahelyen zavar, hogy lassan (5-6 év) mindent cloudba raknak cégeknél is. Akkor majd nem a cégnél, hanem a cloud szolgáltatónál fogunk dolgozni, vagy mi?

(#16) Löncsi válasza aram01 (#12) üzenetére


Löncsi
őstag

Ezt nem értem.

Én itt az internetes infrastruktúrára gondoltam, hiszen az itt az egyetlen akadályozó tényező (lag+tömörített kép).

De valahogy elég unalmasan hangzik ez a cloud-gaming téma számomra, akármennyire is innovatív dolog.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#17) kpal


kpal
veterán

Ez felhö cuccnak kel idő mire kábelen átmegy ezt vajon hogy küszöbölik ki .

(#18) #06658560 válasza kpal (#17) üzenetére


#06658560
törölt tag

Majd tornádó fogja fújni a madzagon keresztül. Nagyobb széllsebességg, nagyobb adatátvitel. Ezért is szaporodtak meg a tornádóészlelések az országban. ;]

(#19) eight válasza rudi (#4) üzenetére


eight
senior tag

Az összes ilyen szolgáltatásról nem tudok első kézből nyilatkozni, de anno (még béta előtt) alfa alatt meghívtak az Onlive-hoz megmondóembernek, aztán utána még egyszer rápróbáltam amikor az UK szolgáltatás is elindult itt Európában, szóval azt sokat próbálgattam.
Az bizony nagypapáknak meg anyukáknak való akik már ráuntak a WII-jükre. Olyan mintha egy 100ms inputlagos TV-n kavirnyolnál valami agyontömörített mpeg2- szart, (pedig a szerver nem volt messzebb 40ms-nél), és a ramaty kép után a hangról már nem is érdemes beszélni. Persze értem én hogy a kemény gamer mag az elhanyagolható rész a piacnak és több az előny mint a hátrány, meg hogy elmegy a TV-n is kimaxolva gép nélkül (stb...) de azért még ne Istenítsük ezeket ha lehet ;)

(#20) kiiso válasza Abu85 (#3) üzenetére


kiiso
tag

Cloud gaming jól hangzik, szerintem ez a jövő.
Kepler alapú Quadro kártyák?

(#21) aram01 válasza Abu85 (#14) üzenetére


aram01
nagyúr

én arra gondoltam hogy mikor lesz globális

Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...

(#22) Male válasza rudi (#4) üzenetére


Male
nagyúr

Nyugi, majd megoldják ezt is, mint a TV csomagoknál... akarod vagy sem, fizetni fogsz azokért a játékokért is.

Az egészben egy biztos: többe fog kerülni az embereknek, mint az eddigi rendszer, hacsak valami hihetetlen verseny nem indul meg, de ez igen valószínűtlen. (Jah, a játék meg nyilván adott konzol exkluzív helyett adott szolgáltató exkluzív lesz, tehát nem fogod megúszni egy előfizetéssel sem.)
Talán azoknak lesz olcsóbb, akik havonta két órát játszanak... de valószínűleg az ilyen előfizetés meg drágább lesz/óra, szóval azért törekedni fognak arra, hogy tőlük is a lehető legtöbbet gombolják le.

(#23) HyP3b0y válasza eight (#19) üzenetére


HyP3b0y
senior tag

Kiindulásnak azért jó. Ha ebbe ölik a pénzt, akkor itt fejlődés lesz, mert van benne potenciál. Persze én sem szeretem az input lag-szerű megjelenést(sőt, gyakorlatilag egy idő után olyan szinten felhúzom magam a dolgon, hogy hagyom a fenébe :DDD ), de a legjobb úton haladnak afelé, hogy ez megszűnjön.

"ez a 3d olyan mint az űrverseny volt a hidegháborúban: sokba kerül, problémás, de muszáj csinálni, mert a versenytársak is csinálják" by JoeYi :)

(#24) Peat;) válasza Abu85 (#14) üzenetére


Peat;)
veterán

Volt ezekről egy teszt és megmosolyogtató volt az eredmény. Mass Effect pl koránt sem maximum grafikán ment, pedig nem egy hardware gyilok motorja van, multijátékok itt ott késtek. Addig amíg pár tízezres konzol grafikában, töltési időben alternatíva, jól karbantartott szerverekkel a multijáték gondmentes, addig szerintem nem fognak az emberek váltani a gyengébb minőségre, akkor sem ha valamivel olcsóbb.
De pl DiabloIII fanokat sem tudom elképzelni, ahogy ilyen szolgáltatást használjanak, mert nem mindegy ám hogy a szörny egy mikrosecundommal később üt-e vagy sem...:), illetve a grafika sem mindegy. Sok játéknál kizárja a modokat stb.
Másik de csak általam feltételezett nyomós okra az e-bookokat említeném. Digitális lett, nincs fizikai termék és az ár drágább vagy ugyanannyi. És most nem itthonról beszélek, ahogy megalakult az egészséges méretű e-book piac onnantól kezdve nincs nagy árelőnye. Itt pontosan ezt várom majd, ha az emberek tudtak fizetni jó pc-t, konzolt, drága játékokat akkor ott van az a pénz, csak más úton kell bezsebelni/etetni/zsákutcába húzni őket...:)

[ Szerkesztve ]

(#25) Abu85 válasza Peat;) (#24) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Tudom. Én írtam azt a tesztet. :) A grafika amúgy beállítás kérdése. Azt persze nem értem, hogy miért nem volt maxon, de mindegy.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#26) Peat;) válasza Abu85 (#25) üzenetére


Peat;)
veterán

Rémlett hogy itt olvastam, de lusta voltam utánanézni, sry :)

(#27) Male válasza Peat;) (#24) üzenetére


Male
nagyúr

Az ebooknál azért ottvan az is, hogy pl egy boltban 10.000-es könyv árából kb 5.000 a boltban marad... persze nem kell fizikai bolt ehhez már, de ugye eddig rátették, ezután is ráteszik, max a profit nő.

A játéknál meg szintén a cél, hogy legalább annyit beszedni, sőt... a szervereket meg kell venni, fenn kel tartani, bővíteni, eszik az áramot, kell a nagy net sávszél, stb.. ez mind költség, amit természetesen haszonnal megpakolva számláznak tovább. (lásd mondjuk egy 10 dolláros plusz alkatrész az alaplapon -> a boltban már 50 dollár plusz a vevőnek)

(#28) mrhitoshi válasza Abu85 (#11) üzenetére


mrhitoshi
veterán

"pedig érdekelne a magyarázata, hogy ugyanaz az összeköttetés két gép között miért lassabb két és félszer az egyiknél."

Az Nvidia már kvantumi szintű kommunikációnál tart. Az adatok teleportálódnak, és így megspórolja azt a 30-35 ms-ot. ;]
Csak ez még nagyon titkos, azért nem szolgálhatnak ilyen adatokkal, én is félek, mert lehet mindjárt kopognak nálam. :DDD

"ami összesítve 4,58 TFLOPS-ot jelent."

Na hát talán itten körül van a gépem számítási teljesítménye, vagy még ennél is jóval kisebb. :DDD

[ Szerkesztve ]

PS4

(#29) Löncsi válasza Abu85 (#11) üzenetére


Löncsi
őstag

GeForce GRID reduces the latency of cloud gaming by reducing every aspect of the rendering and transmission pipeline. First, it reduces the render time from 100 ms to 50 ms. This is achieved by increasing the framerate from 30 fps to 60 fps. The benefit here is twofold; not only do gamers get reduced latency, they also get higher frame rates. The result is greatly improved perceived smoothness and responsiveness.

Second, the encoding and decoding time has been reduced thanks to a host of new hardware and software technologies. NVIDIA GeForce GRID’s NVENC (low-latency encoder), NVFBC (ultra-fast full-frame buffer capture), and NVIFR (ultra-fast frame read back) capabilities capture, scale, and encode a game frame in a single pass in about 15 ms, shaving 30 ms off the overall latency.

Finally, the network latency will be much lower with GeForce GRID. First-generation cloud gaming servers used a single GPU per server. GeForce GRID servers enable up to four power-efficient Kepler graphics processing units (GPUs) to be connected to each server. This means much more powerful servers, lower cost for the operator, and much wider deployment. For the same cost, operators can deploy servers in a greater number of locations, which brings down the network latency, especially if you do not currently live near a data center.

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#30) rudi válasza Male (#22) üzenetére


rudi
nagyúr

Sejtem én is, hogy ezzel nem mi, a végflhasználók járunk majd jól, mert úgyis beárazzák arra a szintre, ahová nekik jó. Kíváncsi lennék (bár sejtem, hogy soha nem árulják majd el), hogy mennyit lehet azon spórolni, ha a hardver központban van, és nem kell az gész konzumer üzletláncot fizetni. A komoly versenyben azért látok én fantáziát, ha a nagy telekom cégek esetleg ráharapnak, és a komplett PC használatot el tudják tolni ebbe a szolgáltatós irányba. Persze, ez nem holnap lesz.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#31) {Zodiac} válasza mrhitoshi (#28) üzenetére


{Zodiac}
senior tag

király. remélem megérem, hogy csak egy monitor kell otthonra, meg netkapcs. és slussz. ;)

Öntörvényű Sünmalac

(#32) BlackPriest válasza rudi (#4) üzenetére


BlackPriest
őstag

hát igen, szerintem világviszonylatban is relatíve kevés helyen van megfelelő sebességű net. a terhelés drasztikusan megugrana, ha egy háztömb, vagy panel elkezdene felhőben játszani és a mostani panelos gyors netek is visszalassulnának, mert a garantált a diginél sem a zengzetes 20/10, az csak a maximum...

arról nem is szólva, hogyha tényleg lesz adatforgalmi adó...

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#33) mrhitoshi válasza Löncsi (#29) üzenetére


mrhitoshi
veterán

Ez mind semmit sem ér, ha a megfelelő infrastruktúra nincs meg hozzá. Én egy 5megás ADLS nettel, lehet nem tudnám kiélvezni a GeeForce Grid lehetőségeit. Szóval ez igazából marketing.

(#31) {Zodiac}: Én nem. :DDD Szerintem -idealizált jövőkép informatika terén- az MI-nek lenne haszna, amik kvantumszámítógépeken futnának, és emellett sima számítógépként is lehetne használni. Mindenkinek egy ilyen be a házba, és meg is lenne az egyéni Cloud szerver.

(#34) Löncsi: Yes, i say. :D Akkor is csak marketing. Már megint ott vagyunk, hogy a bemutatón hozzák a legjobb körülményeket, így azok az adatok, amiket ők kápráztatásra használnak, nem feltétlen állnak helyt.

[ Szerkesztve ]

PS4

(#34) Löncsi válasza mrhitoshi (#33) üzenetére


Löncsi
őstag

5megás ADLS nettel, lehet nem tudnám kiélvezni

You don't say ? :DDD Erre írtam, hogy idő kell a netes infrastruktúra fejlődésének. És ez nem marketing, ez egy elképzelés.

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#35) Abu85 válasza Löncsi (#29) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Én is olvastam, de nincs benne arra válasz, hogy ugyanaz a netes összeköttetés, miért jelent két és félszer gyorsabb elérést az egyik szerveren. Erre szerintem ők sem tudják a választ. A GPU-kkal való játszadozás az kamcsi. Ahogy odaért az adat a GPU-t tartalmazó szerverbe onnan már ns-ok vannak, és nem ms-ok. Itt nem lehet nyerni 45 ms-ot. Alapvetően az a kérdés, hogy ugyanazon a többszáz km-es kábelen miért megy a GeForce Grid felül a kliensbe két és félszer gyorsabban az adat.
Az egyetlen ami megalapozott az a be- és kikódolás. A kikódolás persze csak fűszerrel az, mert az a klienstől függ, de tegyük fel, hogy lemérték. :) A többit nem értem, hogy miért gyorsabb, nincs meg az elméleti alapja, és meg sincs magyarázva. Illetve ami meg van magyarázva az nem úgy van, mert nem kötelező a másik szerveren 30 fps-sel futtatni a programot. Ugyanúgy lehet 60 fps-sel. Ez beállítás kérdése.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36) priti válasza rudi (#4) üzenetére


priti
addikt

Nem képzeled, hogy megveszel egy "vevőkészüléket" és onnantól hawaii, dizsi, napfény. Akkor a hardvergyártók miből élnek?
Ne mondd nekem, hogy nincs akkora lobbiereje egy ilyen iparágnak, hogy megmondja, hogy neked félévente új "vevőkészülék" kell vagy a vevőkészülékbe bővítőkártya vagy akármi amit ő gyárt...
A konzol szar érv még akkor is ha nyomott áron adják és a játékon jön vissza az ára, mert. valaki azt a chip-et ami abban van legyártotta, méghozzá nyereséggel.
Szerintem ez qrvára naív elképzelés, hogy telítődik a piac és azzal szevasz. Vége és majd önszántukból másba fognak.
A kivitelezés meg ilyen válaszidőkkel... "egyszer jó lesz". Egyszer kvantumhálózat lesz 1 év hűséggel. Ja. Egyszer.

[ Szerkesztve ]

Hardverlesen

(#37) Löncsi válasza Abu85 (#35) üzenetére


Löncsi
őstag

Doesn't matter, high-tech cool stuff. :)

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#38) Abu85 válasza priti (#36) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Igazából egyszerű ennek az üzleti modellje. Amit eddig hardverre költöttél, azt a felhőben havidíj formájában fizeted egy bérelt szolgáltatásért. Összességében az anyagiak szempontjából kb. ugyanott leszel, csak más formában kapod a teljesítményt.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#39) eight válasza HyP3b0y (#23) üzenetére


eight
senior tag

Tudom én (ahogy írtam is hogy értem az egészet ha objektíven figyelem), csak olyan betonfej módjára mondogatom hogy az "ellenállás nem hasztalan;)
Persze hogy jó dolog ez a grid, meg kitágulnak a lehetőségek, meg egyébként a distributed-rendering mindig is az egyik kedvencem volt, csak játékok terén én inkább konzervatív maradok ha lehet. Teszek rá vastagon hogy milyen a grafika, az érdekel hogy milyen a játék és nem az hogy néz ki.
Ezért is nem tudom megérteni mi a jó a COD 24-ben, a lézeres egérben meg LCD-kben meg a olyan nvidia driverben ami +40-50ms inputlagot tesz még az egészhez csak azért hogy 3 fps-el jobb legyen. De nem baj, majd kihalok szépen a hülyeségemmel, a optikai egeremmel és a CRT-mel együtt és akkor jöhetnek az Xbox gyerekek és a jövő ;]

(#40) csapee válasza Abu85 (#38) üzenetére


csapee
senior tag

És akkor majd jönnek a kérdések Vérpistikéből:
De hogy lehet a Battlefield(Etc.)-re aimot tölteni/előrendelni?:)

Csapee

(#41) priti válasza Abu85 (#38) üzenetére


priti
addikt

A modellben nincs hiba, csak így messze nincs akkora gyártási kapacitásra szükség és ha én vagyok mr. Big és van 8 gyáram, ami x tonna elektronikus szart köp ki magából erre a piacra naponta, akkor én ezt bazira nem hagyom és szólok a kissrácnak akinek a kampányát fizettem (mert én fizettem), hogy találja ki mi a baja ezzel a modellel a demokráciának, ha a székében akar maradni...
Lehet lelkesedni ezért a felhőért. Van aki 50 éve lelkesedik a hidrogénhajtásért, mert mekkora jó lenne vizet tankolni. Szerintem még ha a technikai feltételek teljesülnek is, még akkor is hasonló szituba kerül ez a felhő projekt. Neeem lesz egyszerűbb szerintem. Messze nem. Ugyanúgy lehúznak majd a hardverrel meg még a szoftverrel is mégbrutálisabban.
Ha visszatekintesz az üzleti hatékonyság nő és nem csökken. A hatékonyság meg végeredményben nem szól másról, mint a zsebed kifosztásáról.

Hardverlesen

(#42) Buci21


Buci21
addikt

A virtualizált GPU-s cuccon miért ddr3 van mért nem gddr5?? és miért olyan alacsony órajelen dolgozik?? nem lehetnének ezek sokkal magasabbra belőve? (csak mert a gtx680-ban van 1536, itt meg 4*192=768... nem értem én ezt emberek... felhomályosítást kérek :D

[ Szerkesztve ]

(#43) csapee válasza Buci21 (#42) üzenetére


csapee
senior tag

Sztem csak a szerverekben már nem sok hely lenne komolyabb hűtésnek.

Csapee

(#44) Buci21 válasza csapee (#43) üzenetére


Buci21
addikt

szóval ha úgy veszem erősebb 1 gtx680 mint ez 4 GPU-val?? és mért ddr3?? a gddr5 még talán kevesebbet is fogyaszt + sokkal-sokkal gyorsabb...

(#45) nyunyu válasza emmm (#15) üzenetére


nyunyu
félisten

Bár engem nem is itt, hanem munkahelyen zavar, hogy lassan (5-6 év) mindent cloudba raknak cégeknél is. Akkor majd nem a cégnél, hanem a cloud szolgáltatónál fogunk dolgozni, vagy mi?

Call centernel sem tudja az ugyintezo, hogy a fizikai vas hol van, ami fogadja a bejovo hivasokat, majd tovabbitja az o asztali mellekere/mobiltelefonjara/VoIP kliensere/Skypejara, szamara teljesen transzparens a rendszer.

Fuggetlenul attol, hogy a szerver eppen Pest melyik vegen van, mig o mondjuk Sopronban, annyit lat belole hogy felhivnak egy szamot, es nala csorog. :D

Az sem biztos, hogy az o cegenel van a vas, ugyanis elo lehet fizetni hosztolt szolgaltatasra is, ahol tobb ceg hasznalja ugyanazokat a meregdraga eroforrasokat, amiket kulon-kulon nem tudnanak megvenni/kitermelni.

Szolgaltato persze beszopja bo nyallal, ha mondjuk az egyik ugyfel az elore egyeztetett 30 helyett 150 operatorral szabadul ra a rendszerre es tulterheli, mert az neki azonnal jelenkezik, hogy sok-sok millioert boviteni kene a vasat+tavkozlesi infrastrukturat, de ugyfel havonta csak par tizen/szazezret fizet a hasznalat utan...

Cloud szolgaltatas pontosan ugyanigy mukodik, mint a hosztolt CC, csak a felho hasznalatahoz nem tavkozlesi infrastruktura kell, hanem megfelelo netkapcsolat. (bar a 21. szazadban a ketto mar majdnem ugyanaz. :DDD )

Amugy tizen-huszoneve is voltak mar olyan szolgaltatok, amik sok kis ceg adatait/programjait kezeltek egy nagy rendszerben, es te elofizetokent barhonnan igenybe vehetted a szolgaltatasaikat: pl. webtarhely
Csak akkor meg nem volt erre kulon szakszo, cloud csak az utobbi 2-3 evben terjedt el/valt ismertte.

Egyebkent a cloudnak a hatranyain kivul van elonye is: otthon is tudsz dolgozni, nem kell minden nap orakat szagolni a hajlekonyokat a BKVn, undok kollegak b*szogatasait elviselni az irodaban, cigiszunetben elvezni par magat tizeneves plazap*ncinak kepzelo otvenes holgy vizualis kornyezetszennyezeset, etc.

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#46) priti válasza nyunyu (#45) üzenetére


priti
addikt

"vizualis kornyezetszennyezes"

[ Szerkesztve ]

Hardverlesen

(#47) lenox válasza Abu85 (#35) üzenetére


lenox
veterán

Szerintem benne van. Azt mondjak, hogy mivel sokkal olcsobb egy szerver ezert az operatorok tobbet vesznek belole es tobb helyre, ezert ha eddig 1000 km-re volt a szerver es 20 halozati eszkozon ment at a forgalom, akkor most majd 100 km-re lesz es csak 10 eszkozon megy at, tehat kisebb lesz a kesleltetes.

(#48) lenox válasza Buci21 (#42) üzenetére


lenox
veterán

Azert mert olcsobb es kevesebbet fogyaszt, es nem kell tobb. Egy gpu-ban nem csak szamoloegyseg van, hanem pl. fix pipelineos encoder, ami ide nagyon kell, azt szakertettek ki, hogy igy lesz optimalis az eroforrasok aranya. Mert mit lehetne tobb core-ral csinalni? Jobb minosegu kepet. Amit ugyis elbasznanak a tomoritessel, akkor meg minek, csak az aramot fogyasztja.

(#49) nyunyu válasza priti (#46) üzenetére


nyunyu
félisten

Kollega multkor nagyon kifakadt a szomszed cegnel dolgozo Mrs. Kakadura, mert rikito vilagosszold miniszoknyahoz rozsaszin viragmintas felsot vett, plusz az elmaradhatatlan kilo smink volt rajta, hajszine meg inkabb narancssargara sikerult, mint szokere...

Pedig kollega a negyvenes nokre bukik...

[ Szerkesztve ]

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#50) Abu85 válasza lenox (#47) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Így nem lehet általánosítani egy elméleti levezetésben. Maradjunk annyiban, hogy ha a network oldalán az egyikre x ms-t adsz, akkor a másikra is annyit kell. És ez most elméleti levezetés, a gyakorlat nyilván teljesen más lapra tartozik, de ennek az elméleti levezetésekben nincs is helye. Maximum csillagozni lehet megjegyzésben.
Ezek a grafikonok olyan elmélet szerint vannak felvázolva, hogy az kedvező legyen a Gridre nézve, és kedvezőtlen a többire. Ezen a ponton mindent elkövettek ... a konzolnál, és a Gen 1 Cloudnál, is a lehető legrosszabb eshetőséget vezették le, míg a Gridnél lényegében a legjobbat. A Cloud esetében valóságban közel nincs ekkora különbség, csak bele kell rakni a marketingfaktort, mert az elméletben megalapozott -30 ms-ra senki sem figyelne fel. Azzal persze nincs baj, hogy ezt kirakták a GeForce.com-ra, mivel ez egy marketingoldal, de tényszerű oldalon ennek nincs helye, mert több sebből vérzik a levezetés.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.