Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Kirtam


Kirtam
tag

A végén még asztali piacra is betörnek.

(#2) Szafter


Szafter
tag

Büdös lesz. ;]

(#1) Kirtam:
Én elképzelhetőnek tartom, tabletekkel kezdték, az nem áll túl távol a PC-től.

[ Szerkesztve ]

Nevess, és a világ veled nevet. Horkolj, és egyedül alszol.

(#3) lujó55


lujó55
őstag

azta!
a végén még mobilon fogunk robbanás szimulációkat futtatni :D

(#4) Mister_X


Mister_X
nagyúr

AMD SoC-ba Adreno IGP-t! (vagy Radeon, hogy odavágjunk ;])

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#5) McSpy


McSpy
őstag

Elöbb utobb mindenki rá áll a mobil procikra

Nem az érdekel,hogy hova postázod,hanem hol van a termék!!!!!

(#6) Jack@l


Jack@l
veterán

Először várjuk meg mit produkálnak a kész csipek, aztán majd ráérünk elmélkedni mi mekkorát pukkan. :) (FX)
Meg hogy a versenytársak hol tarthatnak ezen a fronton, mert nem ma kezdték.

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#7) Jack@l


Jack@l
veterán

uI: hülyeségeket beszélek, má fáradt vok

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#8) devast


devast
addikt

Ha az IP-t 2013 közepén kapják meg, abból soc 2013 végére / 2014 elejére lesz. Abból meg tényleges termék kb 2014 közepére. Szóval messze van ez még :) Csomó soc gyártónak még az a15/a7 terméke sincs készen...

(#9) Speeedfire


Speeedfire
nagyúr

Egyre több az ARM hír. :D

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#10) Ł-IceRocK-Ł


Ł-IceRocK-Ł
addikt

Egy asztali ARM alapú rendszerre nagyon kíváncsi volnék.

"félelmetes jó" , itt lemaradt az "en" a végéről. szerintem.

"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper

(#11) bladegery


bladegery
senior tag

Hajrá!

gergely-szabo.com

(#12) Mister_X válasza Ł-IceRocK-Ł (#10) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Én meg akkor arra, hogy a Win8 RT-t meg lehet-e majd külön venni, moduláris lesz-e az ARM-es PC meg ilyenek.

Már mondjuk az megvalósítható, hogy csinálnak egy ARM-es set-top-box-ot és azt adják el RT-vel. Ami nem is lenne hülyeség, irodákba kapkodnák őket, mert olcsó lenne és keveset fogyasztana - elég egy tabletből kiindulni amit megfosztunk az aksijától, képernyőjétől, kamerájától.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#13) nyunyu válasza Mister_X (#12) üzenetére


nyunyu
félisten

Na jo, de azon a herelt Winen mi fog futni?

Mostani desktop alkalmazasok biztosan nem.

Elmult tizen-huszonevben parszor mar temettek az x86 platformot, aztan meg lehet nezni, mire vitte pl. a Motorola, aki egy idoben minimum olyan jo procikat gyartott, mint az Intel. Aztan a Pentiumra mar nem tudtak valaszolni.

Vagy Intel hazatajan ott volt a vilagmegvalto Itanium. Egy idoben meg Windows is futott rajta. :DDD

[ Szerkesztve ]

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#14) Mister_X válasza nyunyu (#13) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Gyárilag van rajta Office, irodába maximum ezen felül egy browser kell, arra meg ott az IE. Miért éri meg egy vállalatnak az irodáiba pakolni?
- olcsó
- keveset fogyaszt
- Office
- nem áll fenn a veszélye annak, hogy a dolgozó a munkaidőt végigdiablózza :D
Aztán szépp lassan csordogálnak majd az appok, az oroszok meg már úgy is dolgoznak valami x86->ARM fordítón.

Motorola... hát valahogy nehezen jött össze nekik a 32bit. Na meg akkoriban az IBM (kompatibilis) PC egyenlő volt az Intel processzorral, apám még rendesen szidta is a programozókat (vagyis inkább a legközelebbi női ágú felmenőjüket), mert sok program nem volt hajlandó futni Cyrixen :DDD

Én már 2001-ben is olvastam az x86 elavulását, halálát ;]

[ Szerkesztve ]

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#15) dezz válasza nyunyu (#13) üzenetére


dezz
nagyúr

"Aztan a Pentiumra mar nem tudtak valaszolni."

:F

Már a 68060 is hozta a Pentium teljesítményét. A PowerPC-k pedig a P2-P3 szintet. Ami a desktopot illeti. Szerver szintem sem voltak(?) rosszak a Powerek.

(#14) Mister_X "hát valahogy nehezen jött össze nekik a 32bit."

:F

Már a legelső 68k is 32 bites volt belülről (amit hw-esen fordított 2x16 bites írásra/olvasásra kívülről, a programok számára átlátszóan). 1979-ben! Aztán a 68020 már kívülről is, 1984-ben! A Power/PowerPC meg persze eleve kívülről/belülről az volt.

Nem a 64 bitre gondoltál véletlenül?

[ Szerkesztve ]

(#16) kcsa válasza Mister_X (#4) üzenetére


kcsa
veterán

Az megvan hogy az Adreno a Radeon anagrammája? Nem is véletlenül ;)

(#17) Abu85 válasza nyunyu (#13) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ezt az Intel is tudja, így nem is az ARM-tól vannak megrettenve, hanem az ARM-tól és a HSA-tól egyszerre. Ez megadja a fejlesztőknek azt, hogy ne törődjenek a fizikai ISA-val. Megírják HSA-ra és fut bármin a program módosítás nélkül. Az Intelt ez a dolog azután érinti kellemetlenül, hogy megváltoztatták az 1.0-s tervezett speckókat, így anélkül is fut a program bármilyen hardveren, hogy az direkten támogatná a runtime-ot. Ez a legacy mód.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#18) Alchemist válasza Mister_X (#14) üzenetére


Alchemist
addikt

Motorola... hát valahogy nehezen jött össze nekik a 32bit.

Izé... a korabeli MacIntosh, az Amiga, az Atari ST és TT már akkor 32 bites grafikus oprendszert futtattak a Motorola 68k-s procikon, amikor a MS még az első kapavágásoknál tartott a 16 bites, DOS-on csücsülő Windows-zal (nyolcvanas évek közepe).
:)

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#19) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Nagyon zsír, az x86-os procikhoz képest nagyon nagy előrelépések vannak ezekben a cuccokban.

@ Abu: 85 HSA meg kell, főleg az AMD APU-knak lesz jó... Az is egy nagyon tuti architektúra, ha lesz végre, ami kihasználja...

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#20) D1Rect


D1Rect
félisten

15'-ban kérném 36 óra üzemidővel.

(#21) Mister_X válasza Alchemist (#18) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Hm, tényleg. Bár én ezt egy Amiga 500 vagy SEGA Genesis láttán meg nem mondtam volna neked.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#22) hcl válasza Mister_X (#21) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Az egy dolog, hogy 32 bites valami, meg egy másik, hogy milyen körítéssel van körberakva, illetve pl. attól, hogy 32 bites a proc, nem lesz magasabb az órajele, sem a mellé pakolt RAM menniyége.
Lehetett volna akkoriban is 4Gb RAM egy PC-ben, ha megérte volna hozzá chipsetet fejleszteni, meg megfizethető lett volna :) Az i386 is meg tudta címezni...

Mutogatni való hater díszpinty

(#23) quailstorm


quailstorm
nagyúr

Nagyon örülök hogy végre bekerült a 64-bit az ARM-re, de örömöm nem felhőtlen. A legnagyobb hardvereket mindig az android kapja meg. Miért? Mert azzal is szar. A többi platform meg még a mostani csúcsot se használta ki, ha Almáékat vesszük, 2 magra optimalizálnak, nem 6-meg 8-ra. De még csak 4-re sem. Ennek ellenére a legjobb teljesítményeket érik el ARM-on. Szeretném ha a szoftverfejlesztés nem csak távolról loholna a hardverek után... (a WP meg csak most váltott nem elavult HW-ra, bár mire kijönnek...)
Majd jönnek gondolom válaszként rám a flamelők. Előre szólok, hogy ugyebár rühellem az androidot, de nem azért, mert nagy a support, testreszabható, nyílt vagy sok az alkalmazás. Ezt én is szeretem. Hanem mert egy elcseszett emulátor, ami nyomorba dönti a legerősebb HW-t is, a galaxy S3 meg egyenesen sír alatta, miközben az iPad2 röhög rajta. Nem az egész rendszert kéne emulátorba építeni, csak lehetőséget adni a nagyon egyszerű appok java-ban futtatására. Mert akkor tényleg sok app lenne, könnyű fejlesztéssel. De hogy a telefonkönyv, a tárcsázó, meg a NOVA3 mit keres a dalvik keretein belül, azt nem értem... Vagy nézzük a flash plugint. Hardveresen gyorsított emulátorban emulált hardveresen gyorsított emulátor. Ennek ellenére az egyetlen platform a droid, amire van normális hatásfokú mobil flash. WTF?
Kérdem én, hol fog kijönni a droidban az új platform előnye? És mikor fogja a többi platform a rendszer alá pakolni az ARMv8-at? Lehet még év(ek) kérdése.

(#24) hcl válasza quailstorm (#23) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Na ja, a droidban az opensource mivolta nincs kihasználva, a Java felület meg megöli az egészet.
Pedig jól indult.

Mutogatni való hater díszpinty

(#25) epityesz


epityesz
aktív tag

Azért lassan(inkább gyorsan:)) fejlődnek a kis kütyük :Y

tökjó.2009-ben kizárt csaló tag után kaptam 1 feketét:(

(#26) quailstorm válasza hcl (#24) üzenetére


quailstorm
nagyúr

Amiket nagyon bírok, azok az androidos 3D benchmarkok. Az ismertebbek 99%-a olyan mint a hányás. Az N95-ömre a 3DMarkMobile06 az legalább ki is néz valahogy... A másik amit nem szoktam tudni felfogni, hogy az AnTuTu pár polygonból álló lovagjai hogy a retekben tudnak laggolni? A legotrombább GPU elvinné 120FPS-sel, főleg mivel nem is csontvázanimált, hanem olyan mint a quake1 engine... Ehhez képest egy DOOM resurrection iPhone 2G-n megint kinéz és halad. Valamit nagyon elszúrtak a droiddal, és az az optimalizálás lehetősége. Túl messze kerültek a HW-tól, nagyon sok layeren keresztül kell menni.

(#27) dezz válasza Mister_X (#21) üzenetére


dezz
nagyúr

"Bár én ezt egy Amiga 500 [...] láttán meg nem mondtam volna neked."

Szerintem meg inkább hanyagold ezt a témát... :U

(#28) Remus389 válasza quailstorm (#23) üzenetére


Remus389
veterán

annyira bírom hogy egyesek még mindig azt hiszik az android egy reumás csiga egy szupersportkocsihoz képest(ugye az iOS)

a valóság nem ennyire kiélezett(inkább kiegyenlített) [link]

kicsit van lemaradva, már ha számít az a pár tizedmásodperc, századmásodperc

mondjuk itt az iphone van előnyben, az A6 chip jóval erősebb, még ha csak kétmagos

az ilyen új processorok lehetővé teszik hogy elérjék a mostani iphone5 szintjét, ami tök jó

[ Szerkesztve ]

Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html

(#29) Mister_X válasza dezz (#27) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Szerintem meg leírhatom a véleményem anélkül, hogy beszólnál :U Attól, mert még 'szakértő' vagy, leszállhatnál a magas lóról...

Én rengeteget amigáztam kiskoromban és máig abban a hitben voltam, hogy a processzor 16bites. Mert szerinted a látványra mekkora hatással vannak? Tessék, Enterprise: szinte Amiga szint, de csak nyolc bites.

Megadom neked, hogy bizonyítsd az igazad. Hajrá.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#30) quailstorm válasza Remus389 (#28) üzenetére


quailstorm
nagyúr

Bocs, végig se néztem. A cím elég volt. Boot, nem érdekel, ha 5 percen belül van. Multitasking, egyik rendszer se tudja. Pont.
Ismerős a neved, nem emlékszer arra a Nokiás, Symbian+Maemo őrült elmebeteg egyénre aki minden másik rendszert szid(kiv WinMO)? Mert az én vagyok.
Az Apple cuccai nem érdekelnek, sose volt. Üzletpolitikájuk egy fos, kockákra nem gondolnak. Jailbreak nélkül nekem nem kell iPhone, semmiképp. Úgy is csak telefon+PSP pótló lenne. Számomra nem tud sokat nyújtani a cucc. Azt viszont elismerem, hogy az iOS3-mal, de főleg a 4gyel nagyon összekapták magukat, és összeraktak egy bitang optimalizált rendszert. Highgend cuccokkal nem foglalkozok, a legerősebb cucc amiről lehet véleményem az az SGS2. Ott is csak a fejemet csóválom. Eleget csodálkoztam azon is hogy az Adreno 205-öt földbe döngölő GPU-t nem használták, az iPhone-ban lévőt meg a 3-mas frissítéstől kezdve igen. Méghozzá elég szépen. Pedig az a lite verzió, nem volt nagy gaming jövőre tervezve...
Nem az android nem reumás csiga, sokkszor már az S60v3-mason akaszt ki. Node hiába használtam most android 4.0.4-es tabletet, amiben már-már néha tudjuk szimulálni a multitaskot (ugyanott nyitja újra az alkalmazást) de egy lószar. 2 folyamatot nem tud lekezelni. Sokszor egyet sem. Kívülről szép, belül rohad. Nem fogok kibékülni azzal, hogy amit nem használok az le van fagyasztva.
Na mindegy hagyom a dumát, az a lényeg hogy iOS optimalizált, Android emulátor. Sose semmilyen mennyiségű CPU nem lesz elég reprodukálni a teljesítményt pont. Max ha 10év korkülönbség és generációkülönbség lesz köztük. Multitaskról meg akkor beszélj ha futtattál Symbian Bellén, vagy Maemo5-ön (esetleg Meegon) 40-50 appot egyszerre. Ja és 256MB RAM-on. Nem nem fog összeakadni, kivéve ha 4 webböngészőt használsz egyszerre, akkor lassú lesz.
Az ilyen CPU-k android alatt integer meg float pontszámnövekedést okoznának, a dalvik maradna 32bites, és sokáig egy két appon kívül semmi értelme nem lenne az egésznek. Meg nézd meg az SGS3-mat, kisírja az exynos-szal a 180MFlopsot 4 magon, az iPad2 meg dob rá 250-et. Ahha, jólvan, pedig elméleti síkon fordított az erőviszony csakhát emulátor.
Én anno nem jósoltam nagy jövőt a droidnak, annyira nevetséges és hülye ötlet volt a kezdetektől fogva. Csak a többi rendszernél megállt az idő, így előtérbe kerülhetett. Ez van.
Egyébként meg nem érdekel semmilyen mobilvallási háborútok, de azt illik elismerni hogy az iOS és appjai igenis optimalizáltak. A multitask meg nem abból áll hogy emlékszik melyik menüpontnál hagytad ott az appot.

(#31) Alchemist válasza Mister_X (#29) üzenetére


Alchemist
addikt

abban a hitben voltam, hogy a processzor 16bites.

Fizikailag 16 bites, de az architektúra 32 bites, mint a 386SX esetében (olcsóbb volt a fizikai 16 bit).

Tessék, Enterprise: szinte Amiga szint, de csak nyolc bites.

Az Enterprise jó kis gép volt, anno assembly-ben fejlesztettem rá, de azért az Amiga nyers erőben és továbbfejlődési potenciálban felette állt. A M68k családot assembly-ben jóval kellemesebb volt programozni, mint akár a Z80-at, akár az Intel 32 bites korszak előtti procijait.

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#32) Cannabis7


Cannabis7
senior tag

durva, nagyon durva h fejlődik az arm, el se merem képzelni h mi lesz 2-3 év múlva, főleg ha azt nézem h mi volt 2 éve, és ha még ehhez hozzávesszük h egyre gyorsabban fejlődnek...

(#33) dezz válasza Mister_X (#29) üzenetére


dezz
nagyúr

Itt csak te szóltál be az összes (ex-)amigásnak... Ha egy "vélemény" sértő és megalapozatlan, akkor talán nem kellene leírni. Az pedig modortalanság, hogy nem válaszoltál a #15-ösre. Én nem tudom, mit csináltál te az Amigával, de messze nem Enterprise szint. Sem prociban (Z80 vs. 68k, nem egy súlycsoport), sem grafikában, sem OS-ben. (Az utóbbit talán nem is ismerted. Lemez be->game.)

Annyiban van igazad, hogy az A500 HW-e (proci környezete [turbókártya nélkül] és a custom chipek) 16 bites. De az OS környezet messze nem 16 bites benyomást keltett, hiszen túlmutatott a Win95-ön is (ami akkor még sehol sem volt...). Ugyebár az első kisgépes preemptive multitasking oprendszer volt, jóféle ablakkezeléssel és sok egyéb újítással. (Bár szerintem te csak az AOS 1.2-t ismerhetted, ami még kicsit nyers kinézetű volt alapból. De gondolom, még ezt is ritkán láttad. Volt hozzá egyátalán vinyód? Turbókártyát nem is kérdezem.) Csak hát az Amiga != A500.

(#31) Alchemist: Fizikailag is 32 bites a 68000, csak kifelé multiplexelt az adatbusz (és mint korábban írtam, automatikusan intézi a 32 bites adatok írását/olvasását). A címvezetékek A1-A23-ig "tartanak". A programok mind 32 bitesek voltak és azonnal profitáltak a 68020-asból és társaiból.

[ Szerkesztve ]

(#34) Mister_X válasza dezz (#33) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Egy hét-nyolc éves gyerek mit csinállt volna vele? Játszott, mint én. És nem beszólásnak szántam, egyszerűen "rámragadt az IBM PC mocska", ahol a 32bit eljövetele magával hozta a 3D-t is.

Enterprise meg grafika terén szinte volt Amiga szintű, sőt, a nyolc bites gépek között a legjobb volt. Persze ilyenkor nem A1200-ra meg A2000-re gondolok, az már más kategória volt.

Nameg azért a Workbench. Hááát. Azért egy Windows 95-tel több mindent lehetett művelni, de lehet ezt azért mondom, mert több közöm volt hozzá. Aláírom, majdnem tíz év van a kettő között, ezért az AmigaOS a maga módján előremutató volt.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#35) dezz válasza Mister_X (#34) üzenetére


dezz
nagyúr

Jó, de akkor ilyen korlátozott tapasztalatokkal nem érdemes véleményt alkotni.

"Enterprise meg grafika terén szinte volt Amiga szintű"

Hát Nagyon nem! Az Amiga500 640x512-ben (overscanben 768x576-ban) tudott 256 színt, illetve HAM-ban 262k-t. (Az A500+ már 1280-ban is [oc 1536].) Az Enterprise 2 színnel tudott 640x512-t, 4-16-tal 320x512-t és 256-tal 80x512-t... Aztán Amigán még ott volt a Copper (saját programot futtató cooproci, ami képernyősoronként ~100x tudott átírni kvázi tetszőleges custom chip regisztereket [mint pl. színek, bitmap pointer és modulo, vagy éppen a Blitter regiszterei], sorra és 4 pixelenkénti pozícióra időzítve) és a nem csak memcopy-t tudó Blitter, továbbá az akár 16 színű, korlátlan hosszúságú sprite-ok. A memóriával sem kellett sprórolni, lévén a többszöröse volt.

Mit nem lehetett Workbenchben csinálni, amit Win95-ben igen? (Mellesleg ugye a Win95 10 évvel később is csak cooperative multitask volt, azaz ha egy program terhelte a procit, minden akadozott, nem beszélve arról, ha lefagyott. És még a GUI kezelés is butább volt.) Ismerted a 2-est, vagy csak a grafikailag kezdetlegesebb 1.2/1.3-at? Mi akadályozott meg, hogy akár a Workbench screenen, akár saját screenen mindenféle egyéb programot futtass?

Egyébként csak annyira volt előremutató, hogy világszerte több ezren még mindig használják, na nem az A500-at (játékra talán), hanem az A1200/A4000-et, PPC-s turbókártyával, újabb OS-sel...

[ Szerkesztve ]

(#36) hcl válasza dezz (#35) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Nekem nem rémlik, hogy a Win95 kooperatív lett volna, de nagyon kezdetleges volt még multitask terén az is.

Mutogatni való hater díszpinty

(#37) Mister_X válasza dezz (#35) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Aha, ennyi erővel csak az írjon a fórumra véleményt, akinek van 2-3 év szakmai tapasztalata :U De mindegy, én abbahagyom itt, mert nincs meg a kellő tapasztalatom és lexikális tudásom, hogy vitába bonyolódjak egy Szakértővel. :R

Nekem a PC a család Amigájához képest megváltás volt. Utóbbin gondolom az 1.1/1.2-es WB volt mert grafikailag elég vérszegény volt. És nem kellett a lemezeket cserélgetni.

[ Szerkesztve ]

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#38) dezz válasza hcl (#36) üzenetére


dezz
nagyúr

Jó, akkor félig cooparative volt, félig pre-emptive. Maga az OS is, és a korábbi (16 bites) programokat is a cooperative scheduler kezelte. Lassan kezdtek szállingózni a 32 bites appok.

(#37) Mister_X: És most azért volt kezdetleges az Amiga, mert te csak az A500-at ismerted, 1.2-es OS-sel (a kinézetet leszámítve mellesleg az sem volt rossz), vinyó nélkül? (Turbókártyáról nem beszélve.) Most erre mit lehet mondani? Ilyen alapon bizony nem lehet szakmai véleményt alkotni. Ha mégis megteszed, ne csodálkozz az eredményen...

Így néz ki egy AOS4.1: [link]

[ Szerkesztve ]

(#39) hcl válasza dezz (#38) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Elég rettenetes volt, az az egy biztos :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#40) ddekany válasza quailstorm (#30) üzenetére


ddekany
veterán

"Node hiába használtam most android 4.0.4-es tabletet, amiben már-már néha tudjuk szimulálni a multitaskot (ugyanott nyitja újra az alkalmazást) de egy lószar. 2 folyamatot nem tud lekezelni."

Ez az egész mit jelent? Ha az OS úgy dönt, leállítja a folyamatot, ha nem, akkor tényleg ott marad a háttérben, tudtommal. Így is tűnt, amennyit droidot nyomkodtam.

"Android emulátor. Sose semmilyen mennyiségű CPU nem lesz elég reprodukálni a teljesítményt pont. Max ha 10év korkülönbség és generációkülönbség lesz köztük."

A PC-s Java-s cuccok nem ezt igazolják, ennél sokkal összetettebb a dolog. JIT-et feltételezem tudod mi. A sebesség gondok tán nem is a nem-natív programozásból adódnak, sokkal inkább az egész szoftver stack megtervezéséből (API rétegek egymáson, rakás absztrakció). Mellékesen a kritikus részeket, ahol lehetőség van valami cselre, ami csak C/C++/ASM-ban elérhető meg lehet natívban írni. Azaz én azért nem temetnék valamit, mert managed code. Attól függetlenül persze lehet valami tetű.

(#41) Mister_X válasza dezz (#38) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Írtam, hogy Amiga 500. Írtam, hogy nem sok tapasztalatom volt vele. Írtam is, hogy miért hittem azt, hogy nem volt 32 bites a rendszer. Írtam, hogy hány éves voltam akkor. Írtam, hogy utána Windowshoz több közöm volt, annyi idősen csak annyit tudtam viszonyítani. Ezek után te még mindig belémkötsz. Nem baj, te vagy a nagyokos, kapsz egy szóbeli vállveregetést.

(Egyébként igen kellemes volt az első PC-m: Pentium 133, 32MB RAM, S3 SavageIV 8MB, 1.6GB vinyó, CD-ROM - ehhez tudtam viszonyítani az Amigát)

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#42) dezz válasza quailstorm (#30) üzenetére


dezz
nagyúr

"Node hiába használtam most android 4.0.4-es tabletet, amiben már-már néha tudjuk szimulálni a multitaskot (ugyanott nyitja újra az alkalmazást)"

Érdekes, nekem akadásmentesen megy pl. a PowerAMP, miközben mindenféle mást csinálok (web, filekezelés, játék [utóbbit ritkán, kislányom miatt vannak fent játékok])...

"2 folyamatot nem tud lekezelni."

2-t!? Jóval többet is!

"Nem fogok kibékülni azzal, hogy amit nem használok az le van fagyasztva."

Ez az app beállításaitól függ.

(#41) Mister_X: Mindezeket csak utólag írtad... Szerintem egyébként a Porshe egy szar autó. Egyszer láttam egyet lerobbanva... ;)

Amúgy igen, az sem mindegy, pl. milyen PC-hez hasonlítjuk. Az már nem volt olyan rossz, mint a korábbiak. Bár Amigával is hozható volt az szint, jobb OS-sel (A1200/A4000, 68060, esetleg videokártya, OS3.1 [felcsinosítva]).

(#43) quailstorm válasza ddekany (#40) üzenetére


quailstorm
nagyúr

Aha, veled már vitáztam erről. AZ OS NEM DÖNT ÚGY HOGY BEZÁRJA A FOLYAMATOT VILÁGOS? Arról csakis ÉN döntök, az aktuális user. Persze tegnap örültem neki hogy végre előfordult hogy megjegyezte hol volt nyitva a play store, vagy a totalcommander, de ez nekem édeskevés. Fejlettebb platformról jövök. Vita lezárva. Egyébként nekem még mindig az a multitask hogy az app FUT valamit csinál, használja a CPU-t, mert sokáig tart a folyamat, én meg közbe írom az e-mailt stb...
A managed kód szinte automatikusan hozza magával a többi nyavalyát, írtad is, azt a sok réteget én se szeretem. Én úgy vagyok vele hogy legyen a rendszer linux alapú, mondjuk debian emberbarát shellel. És OPCIONÁLIS dalvik, mint ahogy PC-n a java. Ha kell fut, de ha nem, akkor nem pazarolja a ramot. Meg managed kódban ilyen gyenge ARM gépeken nehezebb megvalósítani a multitaskot mint natívan.
(#42) dezz: powerAMP natív, nem számít. Majd ha flash alapú webrádiót hallgatsz webböngészőből, a haverod melletted nyomja a tableteden futó MC pocket szerveren a minecraftot, te meg pl a gmail appban levelet írsz, akkor szóljál ok?

[ Szerkesztve ]

(#44) freeapro


freeapro
senior tag

Nekem az ARM kicsit Cyrix utánérzés.
Ők se tudták teljesítményben utolérni az intel/amd párost majd elkezdték nyomatni az energiahatékonyságot. Ugyanezt látom ARM-ra is, csak szerencséjükre éppen jött az okostelefon boom amikor erre volt szükség és az androidot (gondolom ez már inkább politika) rájuk építették

(#45) quailstorm válasza freeapro (#44) üzenetére


quailstorm
nagyúr

ARM már 10 éve van az okostelefonokban(meg a simákban is). Szerinted mire építették volna a droidot, főleg hogy a linux kernel ARM támogatása is jó? Core i7-re? Egyébként az ARM "csak" egy architektúra, az Intel meg gyárt is CPU-kat.

(#46) Tamás9x válasza Kirtam (#1) üzenetére


Tamás9x
őstag

Nem lenne rossz, hisz az AMD kijelentette, hogy semmi keresnivalójuk a pc világban nemrég:O

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#47) ddekany válasza quailstorm (#43) üzenetére


ddekany
veterán

"AZ OS NEM DÖNT ÚGY HOGY BEZÁRJA A FOLYAMATOT VILÁGOS?"

Lehet nem szeretni, de ettől még nem lesz fejletlenebb az OS... Tud egyszerre is futtatni, meg automatikusan bezárni is.

"Egyébként nekem még mindig az a multitask hogy az app FUT valamit csinál, használja a CPU-t, mert sokáig tart a folyamat, én meg közbe írom az e-mailt stb..."

De ezt szerinted nem tudja az Android, csak ha a háttérben futó alkalmazás natív? Mi akadálya lenne két dalvikos alkalmazás párhuzamos futásának? :F

[ Szerkesztve ]

(#48) devast válasza ddekany (#47) üzenetére


devast
addikt

Tetteti a hülyét. [link]

(#49) quailstorm válasza ddekany (#47) üzenetére


quailstorm
nagyúr

Az hogy atomra lezabálná az erőforrásokat. Mivel nem a linux futtat VM-eket, és elszigetelt VM-ekben futtatja a java appleteket, hanem van egy nagy java VM, és annak az erőforrásai oszlanak szét, egy gyengébb telefonnak már a PowerAMP, az Antutu CPU master, és a super taskkiller is gondot okoz a launcher mellett. Míg ugyanaz a modell linuxszal alázza a 80k-s mobilokat (mondjuk azért az a droid nincs még kész de attól még látszik hogy kínlódik)...
" Tud egyszerre is futtatni" nem vettem észre, azonnal kinyomta a gameservert ahogy home-ot nyomtam. Pedig RAM ban volt mert 2 másodpercen belül újraindította az appot ugyanott.
Más kérdésem, használtál már Symbian Bellét, N900-at vagy N9-et? Mert szerintem azért nem tudod mi a multitask... Majd ha bebukik a droid mert nem tud túllépni a korlátain, és lesz más OS ugyanazon HW-n, akkor rájössz miről beszéltem, vagy nem...
Tudniillik az N900(OMAP3430, 256MB RAM 1GHz, SGX530) tud futtatni JavaSE appleteket párhuzamosan multitaskolva embedded JRE7u6-tal, PhoneME-vel J2ME-n közben, flasht meg natív appot is, csak ez így más értelmetlen meg sok. De ha nem a Minecraft server(nem nem pocket, desktop) az egyik ezek közül, akkor még értelmes marad a sebesség is. Meg a 3d ablakváltás tudod az élő frissítésű bélyegképekkel. Na ezt csináld meg droidon. Már az ICS állóképeinek örültetek... (tudom ilyen Belleben nincs grafikusan, de multithreadet se tud a CPU...) Viszont ha érdekel azon a platformon is tudom bizonyítani hogy igenis akár két 3D alkalmazást is tud párhuzamosan futtatni.
(#48) devast: igen amiket fentebb felsoroltam, azok a services kategóriába tartoznak, főleg hogy a médialejátszónak van egy külön mag a DSP. Nem taskok. "PowerAMP, az Antutu CPU master, és a super taskkiller" háttérben ez service, a minecraft pocket server meg task lenne, a flash webrádió is.

[ Szerkesztve ]

(#50) nyunyu válasza quailstorm (#49) üzenetére


nyunyu
félisten

Mivel nem a linux futtat VM-eket, és elszigetelt VM-ekben futtatja a java appleteket, hanem van egy nagy java VM, és annak az erőforrásai oszlanak szét

Ha minden alkalmazasnak kulon VMje lenne, akkor osszessegeben sokkal tobb eroforrast hasznalnanak, hiszen a VMek kozott is lenne context switching, annak minden proci+memoriaigenyevel egyutt.

Igy viszont egy szarul megirt app siman bedontheti a nagy VMet, tobbiek elol elszivva a processzort.

Elvileg egy preemptiv oprendszernek pont az lenne a lenyege, hogy idonkent elvegye a procit az eppen futo alkalmazastol, es ujrautemezze a tobbit, hogy egyik taszk se maradhasson prociido nelkul.

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.