Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) munky


munky
őstag

Ha a Half-Life: Alyx kapna egy PS VR2 portot, akkor azonnal rendelném. Mondjuk látva a Valve viszonyát a játékfejlesztéssel, erre nem sok esélyt látok. :((

(#2) opr válasza munky (#1) üzenetére


opr
veterán

Én is annak drukkolok nagyon, hogy valahogy sikerüljön megegyeznie a két cégnek és legyen Alyx a PSVR2-n. Részemről így is úgy is lesz PSVR2 a dologból, már a Horizon, meg mondjuk egy új Astro megérné a dolgot, de nagyon remélem, hogy lesz rá rendes 3rd party support.

Meg azt is, hogy mivel usb-c, esetleg PC-re pikkpakk át lehet majd dugni és úgy használni, mert a speckók alapján bőven megállja a helyét ott is.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#3) cadgers


cadgers
aktív tag

Nem tudom mennyiből jönne ki egy VR2 készlet, de valószínűleg előbb invesztálnék egy PS5+VR2-be, mint egy felsőkategóriás GPU-ba a meglévő gépemhez. Anno az Xbox360-nál a Kinect volt az, ami miatt azt gondoltam jó vétel lesz (tényleg az volt), most a VR2 miatt érzek így. Az első generációs is tetszett az új élmény miatt, de eszméletlen pixeles volt.

(#4) opr válasza cadgers (#3) üzenetére


opr
veterán

Az első generációt is nagyon szerettem, volt rá pár zseniális játék, viszont tény, hogy erősen korlátolt szegény. Kamerás tracking miatt nem lehet 360 fokban mozogni, move controllereken nem volt analóg kar, alacsony felbontás... Őszintén szólva amilyen gyenge a ps4, csoda, hogy azt kihozták belőle, amit, de azért a ps5+vr2 egy nagyon más szint lesz.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#5) ultrasound


ultrasound
tag

Szép új virtuális világ van kialakulóban, mondhatni a modernkor legális tudatmódosító szereként menekülési lehetőség lesz sokak számára, ebből a rút valóságból. De ebben az esetben is fájó lesz majd az ébredés!

(#6) Freiherr válasza ultrasound (#5) üzenetére


Freiherr
őstag

És? Legalább addig is jól érzi magát az ember

[ Szerkesztve ]

XXX

(#7) Croissant válasza ultrasound (#5) üzenetére


Croissant
aktív tag

"ultrasound
csendes tag"

Maradjon is ez így.

[ Szerkesztve ]

(#8) Decske válasza ultrasound (#5) üzenetére


Decske
aktív tag

Ne keverd a Facebook/Meta féle tereljük az embereket a virtuális valóság felé és a PS játékos megközelítését. Az első szerintem is borzalmas ötlet, a másik viszont jó is lehet.
De amúgy bármilyen non vr tevékenység is lehet ilyen. Pl nyaralás, sima PC játék, de akár egy egyszerű társas is "menekülési lehetőség lesz sokak számára, ebből a rút valóságból." és bizony "De ebben az esetben is fájó lesz majd az ébredés!"

Samsung Galaxy Z Fold 3, Asus Zephyrus G14 (2020)

(#9) s:zozo válasza ultrasound (#5) üzenetére


s:zozo
aktív tag

Bocs, de nem sok értelme van annak amit írtál.
Olvastál valaha is egy lebilincselő regényt? annyira ki tud kapcsolni és ki tud vonni a "való" világból és az is egy virtuális történet, univerzum megvalósítása. VR csak egy újabb lépcsőfok és szerintem nem is a végső. Star Trek holo fedélzet, a matrix film technikája.
Példákat is írhatok még ha szeretnéd. Utcán sétáló, telefonját bámuló ember (headsettel a fülében) Monitoron játszó fiatal (fülessel a fején) Televíziót meredten bámuló ember.
Szóval ezért nem ijedtem meg attól, amit írtál.

(#10) #16820480


#16820480
törölt tag

Jó lesz ez a VR2, előbb utóbb szeretnék egyet, bár kérdés, hogy tényleg milyen játékok fogják kihasználni. Mondjuk egy Vader Immortal már önmagában király :K

(#11) erahurka


erahurka
félisten

Elég meredeknek hangzik, ki fogja tudni hajtani a PS5-ezt 60 vagy akár 120 Hz-en? :Y

(#12) Komplikato válasza erahurka (#11) üzenetére


Komplikato
veterán

Rendesen használva, hogy csak odanrenderel minőségi képet, ahová néz a user, simán közelebb lesz a teljesítmény igénye az 1080p rendereléshez, mint a 4K-hoz. Még lehet trükközni a részletességgel is.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#13) Márton


Márton
nagyúr

Csak az a fránya kábel ne lenne..

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#14) s:zozo válasza Márton (#13) üzenetére


s:zozo
aktív tag

Igen ez sokaknak nem tetszik, de azon gondolkodom, hogy a HDR a szemkövetéses renderelés működik-e vezeték nélkül?

(#15) Márton válasza s:zozo (#14) üzenetére


Márton
nagyúr

megvan!
kell ez is meg Q3 is :D

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#16) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Megoldhatnak ugy is, hogy kompatibilis legyen ne csak a PS5-el, hanem a PC-kkel is. Ugy joval tobbet el tudnanak adni. Az meg meg jobb lenne, ha vezeteknelkuli is lenne opcionalisan, mint az Oculus Quest 2.

A VR iparag addig nem fog beindulni, ameddig a gyartok elvetik a kompatibilitast. Marad mindenkinek egy olyan kicsi piaca, ami pont nem eletkepes/nyereseges onmagaban.

A PS VR2 igy is megmaradna mint egyeduli PS kompatibilis headset, es minimalis fejlesztesbe kerulne, hogy ne csak azzal legyen kompatibilis, amivel tobbszoros eladast generalhatna nem csak a headsetek, de a VR jatekok eladasa teren is.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#17) opr válasza Tigerclaw (#16) üzenetére


opr
veterán

Mostani PSVR is működik pc-vel, szóval én látok rá reális esélyt, hogy a PSVR2 is fog. :K

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#18) Precorus válasza ultrasound (#5) üzenetére


Precorus
tag

A fél világ kávén él, szóval nem értem a tudatmódosítós részt ;]

Könyvtár == Old-school Netflix

(#19) eeXaa válasza opr (#17) üzenetére


eeXaa
addikt

Hivatalosan nem. Viszont hogy a PC re is terjeszkedik a Sony, elég nagy öngól lenne ha kimaradna a hivatalos PC támogatás.

(#20) Egonyolc


Egonyolc
aktív tag

Reméljük lesz hozzá Ps5-is anélkül annyira nem jó...

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start. +++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

(#21) opr válasza eeXaa (#19) üzenetére


opr
veterán

Teljesen hivatalos támogatás meglepne, szerintem inkább ilyen félhivatalos lesz, mint a mostaninál, hogy elvileg nem, gyakorlatilag nagyon egyszerűen megoldható, és abszolút nincs a dolog hátráltatva.
Amúgy hülyék is lennének, a játékot mindenki PC-n fejleszti, ha VR, ha nem, sokkal egyszerűbb dolga van a fejlesztőknek, ha megoldható, hogy ugyanaz a hw menjen PC-n, még ha a megoldás csak félhivatalos is (meg mondjuk pár dolog nem működik, pl haptikus visszajelzés a kontrolleren).

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#22) #16820480 válasza Egonyolc (#20) üzenetére


#16820480
törölt tag

Nem tudom most mi a helyzet, de ősszel már simán lehetett szerezni. Én is meglepődtem, de rendszeresen tették be a PS topikba, hogy hol láttak készletet az emberek, és pár nap alatt lett olyan hely, ahonnan meg tudtam rendelni és egy héten belül nálam volt.

(#23) #72042496 válasza #16820480 (#22) üzenetére


#72042496
törölt tag

Úgy néz ki, most megint küzdősebb. Ősszel én is simán vettem, pedig nem voltam nagyon rámozdulva, csak figyeltem alkalmanként a PS5 topikot.

(#24) #16820480 válasza #72042496 (#23) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ebben az esetben tényleg jó volt akkor ráugrani :K

(#25) krx21


krx21
nagyúr

Reméljük nem lesz “hálós”, homályos mint a legtöbb VR szemüveg.
Várjuk…

(#26) opr válasza krx21 (#25) üzenetére


opr
veterán

Homályos? Szemüvegben próbáltad? :DDD
Hálós, az ok, az kb elkerülhetetlen, de hogy homályos? Én olyan VR headsetet még nem láttam, aminek homályos lett volna a képe, pedig volt már a fejemen psvr, oculus 2, vive, index, reverb g2.
Persze, mivel olyan nincs, hogy nincs hézag a pixelek között, ha olyan képet nézel, mind hálós lesz, de homályosnak egyik sem ad homályos képet. Max a felbontás nem elég nagy, hogy elég részletes legyen a kép, de az megint más.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#27) krx21 válasza opr (#26) üzenetére


krx21
nagyúr

Legutóbb egy Valve Index headsetet-et próbáltam. A felhelyezésre, beállításra érzékeny. Szóval a lényeg: Tetszett az egész, ahogy működik, de számomra még mindig a képminőség a szűk keresztmetszet…

(#28) opr válasza krx21 (#27) üzenetére


opr
veterán

Ez amúgy abszolút érthető. És az tény, hogy nagyon érzékenyek tudnak lenni a helyes beállításra. Tegyük hozzá, ilyen téren szerintem a mai napig mindent visz a PSVR, az összes többi headset ilyen szerencsétlen szíjas szenvedős instabil izé, egy kalap szar. PSVR-t még egy abszolút kezdő is max 1p alatt be tudja magának állítani úgy, hogy kényelmes legyen, jó és éles és ne csúszkáljon a fejen.
Cserébe van ezer más problémája (felbontás, tracking, bonyolult beüzemelés, vastag, nehezen vagy egyáltalán nem cserélhető kábel, meg ami még hirtelen nem jutott eszembe).

De ha megtartják a PSVR2-re ezt a szintű ergonómiát (mondjuk takaríthatóságon még javítanak kicsit), akkor szerintem lehet akár a legjobb headset is a piacon. Az OLED hatalmas plusz, a felbontás is elég nagy lesz, szemkövetés + fovated rendering nagyon sokat tud adni a grafikai szinthez, szóval jó lesz ez... Reméljük. Már csak az kell, hogy jöjjön rá évente legalább 3-4rendes, kívánatos AAA játék, és részemről örülünk, Vincent.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#29) krx21 válasza opr (#28) üzenetére


krx21
nagyúr

Én úgy tudom, hogy VR szemüveg esetén eddig azért hanyagolták az Oled-et, mert nagyobb a pixelrács… Remélem itt nem lesz ilyen probléma…

(#30) opr válasza krx21 (#29) üzenetére


opr
veterán

Igen, viszont En azt vettem eszre, hogy a pixelracsot addig latod, amig olyan kepet nezel.
Mondok par PSVR peldat, ha van ra lehetoseged, probald ki/nezd meg, megeri. Azert PSVR peldat mondok, mert OLED, mert brutal a racs, es mert nagyon alacsony a felbontas:
- Farpoint eleje, konketan urhajos elso jelenet: Nagyon latszodik az alacsony felbontas es a racs is, rohadt zavaro, annak ellenere, hogy amugy jo elmeny es nagyon latvanyos a dolog
- Farpoint kicsit kesobb, mondjuk 30p jatek utan: Ha belenezel az iranyzekba, latod a racsot, viszont amugy ha csak nezelodsz a vilagban, nem.
- Astrobot: Rescue mission: Gyakorlatilag egyetlen palyan se lathato a racs, az alacsony felbontas se tunik fel, zsenialis, ahogy a fejlesztoknek sikerult megkerulni a rendszer (eleg magas) korlatait
- Beat Saber: Menuben latszik a racs, plane amikor zenek cimeit kene olvasni, fos az egesz, viszont jatekon belul abszolut nem. Meg akkor sem, ha a letezo legkonnyebb fokozaton inditod el, hogy legyen idod ket kocka kozott nezelodni boven.

Ezen felul az En tapasztalatom az (de ez nyilvan nagyon szubjektiv), hogy az ips glow ezerszer zavarobb sotet jatekoknal/jeleneteknel, mint az OLED racs (rendes rgb pixeleket feltetelezve, a diamond matrixot a vive-ban utaltam, szamomra roszabb volt mint barmilyen racs).

De termeszetesen minel vekonyabb es kevesbe lathato a racs, annal jobb.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#31) Komplikato válasza krx21 (#29) üzenetére


Komplikato
veterán

De erre találtak fel spéci lencséket, ami elkeni, eltünteti azt a rácsot, meg az új HMD-k újfajta micro-OLED kijelzőt használnak, ahol extrém kicsi a képponttávolság.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#32) krx21 válasza Komplikato (#31) üzenetére


krx21
nagyúr

Úgy legyen. Remélem jól sikerül. Ha tetszik, gyűjtők rá… :B

[ Szerkesztve ]

(#33) vrob


vrob
tag

Jaja, megéri megvárni a normális OLED VR headsetteket mint amilyen ez lesz.
Jó látni, hogy vannak még gyártók akik a minőségre is adnak.
Az Oculus is milyen jól indult a CV1-el. Az első és utolsó minőségi termékük volt sajna.

Az LCD rossz kontraszt aránya, fekete hiánya, a fakó színek teljesen kiábrándítóak tudnak lenni bizonyos jeleneteknél VR-ban. Kizökkenti az embert a VR élményből.
Hiába az ultranagy felbontás, meg a nem látható rács.

(#34) Márton válasza vrob (#33) üzenetére


Márton
nagyúr

úgy van!
ezért sem adtam el a cv1-em :B

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#35) opr válasza vrob (#33) üzenetére


opr
veterán

Egyetértek, VR-ba OLED való. :K

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#36) Sinesol


Sinesol
veterán

Valahogy nem látom a nagy fejlesztéseket, egyrészt az említett megoldások már egy ideje a piacon vannak, másrészt meg csalódás az elég gyenge FOV és a felbontás is lehetne nagyobb, ez igy még mindig pixeles lesz.

[ Szerkesztve ]

(#37) opr válasza Sinesol (#36) üzenetére


opr
veterán

Wtf. Melyik jelenleg a piacon kapható headsetben van ilyen felbontású, nem diamond matrix oled kijelző? Hány jelenleg piacon lévő headset tud szemkövetést + fovated renderinget? Hány piacon lévő headset tudja mindezt 120hz-el? Hány piacon lévő szettre igaz, hogy a hmd meg a kontroller is tud haptikus visszajelzést?

Ha ennyi fejlesztés nem elég, úgy, hogy nem kell hozzá egy 2 millió forintos pc, hogy menjen, hanem elég egy 200k alatti konzol, plusz valószínűleg a valve index árának kb a feléért fog menni, akkor elképzelni nem tudom, szerinted mi lett volna az a fejlesztés, amivel elégedett vagy.

Ui: jah, és mindez inside out tracking mellett, ami igaz, hogy már létezik, de nagyon nem mindegy, hogy ideoda szerelgetni kell bázisállomásokat vagy nem (albiban szopás, nekem is ez zárt ki sok hmd-t).

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#38) Sinesol válasza opr (#37) üzenetére


Sinesol
veterán

Az OLED panel nem rossz, de nézd meg mit tud a PIMAX felbontásban, látószögben. Legalább a környékét hozni kellett volna így, hogy ez évekkel utána jön ki.
Hiába OLED, ez a 2k x 2K kijelző még mindig pixeles lesz és a 110 fokos látószög is egyszerűen gyenge. Oké, nem lesz annyira drága, nem kell akkora gépigény, relative könnyen hozzéférhető, ez pozitivum, de a látvány csak az előző genhez képest lesz előrelépés.

[ Szerkesztve ]

(#39) opr válasza Sinesol (#38) üzenetére


opr
veterán

Megnéztem. Felbontás, fov tényleg nagyon fasza, nagyon kipróbálnám, cserébe szó szerint minden másban gyengébb: 90hz max (jó kis hánytatós cucc), 1700 euro a legolcsóbb, akciós pakk, amiben van hmd meg kontroller meg bázisállomás, és ezért az árért szopsz a bázisállomásokkal. Mondjuk az ára teljesen mindegy, mert ehhez a felbontáshoz minimum két darab 3090 kell, hogy meglegyen a stabil 90hz. Ez egy professzionális headset érzetét kelti számomra, abszolút nem játékra való, hülyeség összehasonlítani a játékra tervezett konzumer termékekkel.
Persze, a 200 fokos fov meg a 2*4k felbontás nagyon durva lehet, de mire használni is tudod, rendszerszinten ott tartasz, hogy számítógép + headset + bázisállomás + kontroller: minimum 12.000 euro. De valószínűleg inkább 15.000 lesz abból.

Leszólni egy kb 900 eurós teljes pakkot (ps5+psvr2) azért, mert két specifikációban gyengébb, minden másban jobb meg fejlettebb, hááát... Érdekes, maradjunk annyiban.

Ha tervezésről lenne szó, ahol nem számít a pénz, úgyis cég veszi, és úgyis csak nézelődni fog benne az ember, nem kérdés. Játékra, gyors mozgásra ezerszer inkább a 120hz, OLED, fovated rendering, haptic feedback legyen.

Az igazán fasza meg az lesz, ha mindkettő előnyeit tudni fogja valami egyben, de van egy olyan érzésem, hogy az legjobb esetben is 5-8 év még. Minimum. Mondjuk talán ha lesz vr a ps6-hoz.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#40) #16820480 válasza opr (#39) üzenetére


#16820480
törölt tag

Mondjuk nem tudom amúgy mennyire fogja tudni kiszolgálni a 120Hz-et a PS5, azért nem sok játék képes ilyen frame rate-re rajta, és azok is inkább az egyszerűbb grafikájú versenyzős cuccok.

(#41) Komplikato válasza #16820480 (#40) üzenetére


Komplikato
veterán

És itt jön be a szemkövetés alapú renderelés, ami kb. harmadára, negyedére csökkenti a gépigényt. És aminek a HW támogatása ott figyel az összes mai RDNA és RTX alapú GPU-ban, így a PS5-ben is.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#42) opr válasza #16820480 (#40) üzenetére


opr
veterán

Már sima ps4-en is ment a dolog, előző vr is 120hz volt. Ahhoz képest ps5-ön megoldani sima ügy. Plusz ahogy előttem is írták, fovated renderinget nagyon nem szabad alábecsülni, sima tudja negyedelni a gépigényt, legalábbis gpu szempontból.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#43) krx21 válasza #16820480 (#40) üzenetére


krx21
nagyúr

A megoldás egyszerű: Úgy írják a szoftvereket, hisz a VR2 PS5-höz tartozik... ;)

[ Szerkesztve ]

(#44) Ruzcak válasza s:zozo (#9) üzenetére


Ruzcak
tag

Csak annyi a különbség hogy olvasásánál aktívan elképzeled amit olvastál, VR-on pedig passzív vagy.
A játékban tett reakcióid, pedig csak fél aktívak, mert eléd van rakva csak választani kell.

Szóval azért nem, egyáltalán nem ugyanaz.

[ Szerkesztve ]

(#45) #54625216 válasza Sinesol (#38) üzenetére


#54625216
törölt tag

A PS5 harveres teljesítménye adott, ahhoz kellett belőni a lehető legjobb kompromisszumot.

A Pimax-ból hányat tudtak eladni egy olyan piacon, ahol a meghajtásához (se) elegendő 3090 ára millió felett van?
A HMD-k felbontását már régóta nem az elérhető display technológia határozza meg, hanem a hardver, ami képes meghajtani.
Minél nagyobb a teljesítmény igény, úgy csökken a potenciális felhasználók száma.
A Sony meg érthetően nem a pár százalék szimulátor megszállottat célozza.

(#46) #54625216 válasza Ruzcak (#44) üzenetére


#54625216
törölt tag

Szerintem arra akart utalni, hogy ha valaki ki akarja kapcsolni maga körül a külvilágot, akkor mindig is volt rá lehetősége a VR ezen nem változtat.
Sőt, jellemzően a VR-ba kevesebb időt tölt az ember, mert az élmény intenzívebb, a teljes figyelmedet leköti és nem lehet háttértevékenységként végezni, mint mondjuk a napi 14 óra Facebook nyomkodást.

(#47) s:zozo válasza Ruzcak (#44) üzenetére


s:zozo
aktív tag

Persze, de hogy jön most ez ide?
A lényeg, hogy mindkettőt arra használjuk, hogy elmeneküljünk a valóságtól. Ez a lényeg. Szóval leírtad a nyilvánvalót, amit tudtam.

(#48) NandoXXL válasza ultrasound (#5) üzenetére


NandoXXL
senior tag

Sokszor volt fájó az ébredés fiatalon, de mindig volt kéznél egy sör, vodka, cigi hogy flottul induljon a nap. Azóta felnőttem, vannak céljaim, és sokkal jobban függ a világ az online tértől. Nincs ébredés, kevert valóság van (pfuj, undórító egy pia volt :DDD ), direkt bekötötte a többség magát. Ezer módon függ a mai ember, még a vének is gyűlölködnek facen lógva, van pár kivétel ők tiszteletreméltó emberek és nem az insta tik tok sztárjai ;] .

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.