este kipróbálom!
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
este kipróbálom!
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
lehet én nem értem a klényegét, deérdekes, hogy a második kép nem csak az éleknél "homályos". pacásodnak a textúrák...ez így nem élsímítás inkább full screen blur
[ Szerkesztve ]
Mivel az elkészült képből indul ki, nem tudhatja, hol vannak a poligon élek. Ezért szerintem ez inkább valamilyen blur effektet hoz létre, ezért lesznek a textúrák is homályosak.
Szerk: látom, te is ugyanarra a következtetésre jutottál
[ Szerkesztve ]
a mafiás képeknél kifejezetten szebb az élsimitás nélküli, szvsz. sokkal részletgazdagabb, élesebb.
szerk: a háztetőn a viztározónál nagyon látszik a különbség, az élsimitott verzió szinte csak egy blur-os paca az egész.
[ Szerkesztve ]
Az első kép melyik játékból való? Nekem tiszta Gothic, de sem a 3, sem a 4-ből nem emlékszem erre a tájra.
Szerk: Közben átgondoltam és rájöttem, hogy a 4-ből való.
[ Szerkesztve ]
"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
nekem a szememmel lehet valami, mert semmi lényegi különbséget nem látok homályon kívül.
gonosz mód on:
720p-ben játszva 1080p monitoron hasonló elmosás effektet lehet kapni Ott még fps csökkenés sincs
Ha nem tetszik használjatok MLAA-t, az jobb a felületek kezelése szempontjából. Ez a mód inkább alternatíva. A GeForce-osok tuti örülnek neki, de biztos vagyok benne, hogy a régi Radeon tulajok is.
Ráadásul az FXAA erőforrásigénye konkrétan töredéke az AMD driveres MLAA-jának. Ezzel felesleges is elvárni, hogy a minőségben felér hozzá. Nem beszélve arról, hogy az MLAA a DX11-es kód miatt hatékonyabb, míg az FXAA esetében a DX9.0c-s kód sok limitációt eredményez a képminőségben. A különbség megvan ez tény, de nagyon is jó alternatíva ez az FXAA így is, főleg, hogy alig lassít ... átlag 1 fps-t vesztesz, ami kiváló.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Nem tudom számomra ugyanolyan mind a 2 ő icipicit változik de hát azt meg nem nézzük akkora részletességgel amikor játszunk
Mosoly :)
ismerem ezt a kepminoseg modositasi technikat, csak en nem insert-tel kapcsolom be, hanem 2 deci hp-val es 5 sorrel!
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
Az egy kényelmesebb eljárás viszont sok FPS-t vesztesz vele és lassan kapcsolható ki
Nekem általában a Józanodás 2.0-val menni szokott a kikapcsolás.
Full ugyan ezt látom én is. Nem az éleket mosaa el, hanem minden felületet, így viszont rontja az összképet. Így olyan konzolos lesz, azoknál van általában elmosva kicsit a kép PC-shez képest.
stratova: Elősször is, te vesztesz vele FPS-t és nem a játék, tehát a játékot gyorsabbnak, folyamatosabbank fogod érezni, de legalábbis lesz@rod a sebességét!
Másrészt minek akarnád kikapcsolni?
[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
Arcania - Ghotic 4. Szerintem...
Ez jó, hogy mindig vannak ilyen lelkes arcok, csak nem kell temetni a régebbi kártyákat.
...
Lehetséges, hogy én néztem el valamit, de vannak játékok, ahol már használható egy ideje az FXAA, ráadásul nem csak GeForce, hanem Radeon kártyákkal is, ilyen például az Age of Conan nevű MMO, viszont így nem értem, mi aktualitása van a cikknek, vagy mi érteme annak, amit leírnak benne...
Annyi biztos, hogy nálam, Radeon alatt működik, de nem tartom valószínűnek, hogy ezesetben GeForce-ok alatt ne menne, ha már egyszer ők álltak elő vele...
[ Szerkesztve ]
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
tomi_mod, kicsee, wolfman:
Kellően magas felbontással és maximum 2X-es FXAA-val remek végeredényt lehet elérni, ráadásul kvázi sebességvesztés nélkül, viszont a 4X-es és afölötti értékek tényleg elmossák a képet.
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
Mitől fut ez a kiegészítés, ha csak úgy bemásoljuk a könyvtárba? ki indítja el azt a .dll-t, ha eredetileg nem volt ilyen a játékban?
[ Szerkesztve ]
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
(#20) Dark KillerX válasza Neovenator (#18) üzenetére
FXAA esetén nem lehet állítani,hogy 2 ill 4x-es legyen!Én legalábbis a Duke Nuken-ben és Fear3-ban nem láttam ilyen opciót!
(#21) Neovenator válasza Dark KillerX (#20) üzenetére
Age of Conan-ben van ilyen lehetőség, bár nem 2X és 4X a megnevezés, hanem sima FXAA és FXAA HQ, de lényegében ugyanarról beszélünk. Parancsolj.
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
Gondolom arra épül a dolog, hogy Windows legelőször az aktuális könyvtárban keresgéli a DLL-eket, majd csak utána nyúl a rendszerkönyvtárhoz, igy ha bemásolod a szükséges fájlokat (d3d9.dll pl.) a játék könyvtárába akkor azokat fogja a program használni, nem a System32-ben levő fájlokat.
A system32 mappában található ugyanilyen nevű DLL helyett a játék ezt tölti be.
[link]
nkmedve gyorsabb volt.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
(#24) Dark KillerX válasza Neovenator (#21) üzenetére
Aham!
Akkor ez is alkalmazásfüggő!Amúgy próbáltam a Maffia2-ben és némileg javult a képminőség,bár annál a játéknál nagyon eddig egyik elsimítási mód sem nagyon akart műkődini!
(#25) Neovenator válasza Dark KillerX (#24) üzenetére
És ezeknél a játékoknál is szintén natív módon van támogatva az FXAA vagy csak a cikkben taglalt hack-el tudtad működésre bírni? Conan-ben natív a támogatás, csak azért kérdem.
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
(#26) Dark KillerX válasza Neovenator (#25) üzenetére
Duke Nuken-nél és a Fear3-nál natívan,a Mafia2-nél pedig az előbb említett hack-el!
Nem néztél el semmit. Számos játékba van már építve FXAA és MLAA. Ez azonban azoknál a játékoknál nem segít, ahol nincs ilyen opció, és nem mellesleg semmilyen más élsimításra vonatkozó beállítás sincs.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Ez esetben viszont mi értelme a hack-nek? Nyilván engedélyezni fogják a közeljövőben, pláne, hogy már natívan is támogatják játékok. Nem hiszem, hogy ne lehetne AA nélkül élni pár hónapot, pláne a mai monitorfelbontások mellett, amik mellett egyre kevésbé van értelme AA-t használni.
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
GeForce-on hogyan raksz értékelhető minőségű AA-t például a Mafia 2-re a hírben szereplő hack nélkül? Vagy kérdezhetném, hogy hogyan raksz az említett játékra AA-t a HD 4870-eden? A csomag orvosság minderre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Igen Mafia2-ben a mai napig sem működik semmilyen AA,pedig próbáltam Inspectorból,aztán átnevezve az exe fájlt,de nem.Ez legalább működik,igaz nem tökéletes de legalább vmi!
Sehogy, felnyomom a felbontást, amíg lehet (esetemben a 214T 1600x1200-ig megy), ennyi. Általában elég szokott lenni. Az FXAA-t is pusztán azért használom, mert nem jár különösebb sebességveszteséggel, de be se kapcsoltam, amikor bevezették, elfelejtettem. 1920x1080-ban pedig még kevésbé lehet zavaró az élsimítás hiánya, a 2560x1600-as felbontásról már nem is beszélve.
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
Csak, hogy a felbontás növelése nem élsimítás.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Tény, de a legjobb módszer arra, hogy eltüntessük/finomítsuk a recés éleket, ha élsimítás nem áll rendelkezésre. Valamint újra kihangsúlyoznám, akinek mondjuk 1080p mellett az teszi tönkre a játékélményét, hogy nincs élsimítás...az meg is érdemli.
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
nekem meg mindig, 2011-ben is jobban tetszik az elsimitas nelkuli szamitogepgrafika......
valahogy igazibbnak latom.
[ Szerkesztve ]
Na ezeken a screenshotokon kiválóan látszik mi a probléma a post-process AA-kal.
Miután semmiféle háttér-információjuk nincs a kép tartalmáról, csak a kimeneti pixelekből tudnak dolgozni, ez pedig azt jelenti hogy sosem lesznek tökéletesek, valahol mindig vissza fog ütni a dolog. Lehet persze játszani trükkös algoritmusokkal hogy a negatív hatást minimalizálják, de előbb-utóbb ugyan oda ér az ember a különböző egymásrapakolt heurisztikákkal erőforrásigényben mintha valami normális AA-t használt volna.
Nekem személy szerint ennél pl. konkrétan jobban tetszik az eredeti, aliased kép. Pláne az zavaró amikor az UI-t próbálja szűrni.
A temporális zavarokat, és az UI részt nyilván sosem fogják tökéletesen kezelni a teljesen post-process AA-k, pláne nem a külsőleg kényszerített hackes/driveres megoldások, de az MLAA például már rengeteget javult a textúrák homályosítása szempontjából. A 11.8-es Catalystban már a legújabb Jimenez algoritmus variánsa van, aminek a képminősége a post-process AA-k között a legjobb. [link] - korábbi hírben becsekkolható. Az FXAA előnye, hogy nagyon régi kártyákon is fut, és szinte alig van erőforrásigénye. Ez két eltérő megvalósítás, de ennél többet a gyártók nem tudnak tenni. A fejlesztőkön múlik minden. Az világos, hogy az MSAA már nem, vagy nem teljes alternatíva. Ellenben van több tucat megoldás, amelyeket bármikor lehet kombinálni az "über-AA" érdekében. A Frostbite 2.0 motor például négy AA-t is kombinál.
Amíg pedig a fejlesztők nem állnak rá az "über-AA-kra", addig van alternatíva az MLAA és most az FXAA személyében. Amelyik játék semmilyen más formában nem támogatja az AA-t, ott ezek bizony jól jöhetnek. A többi programnál pedig használni kell a beépített AA-t, vagy szimplán nem kell AA-t használni. Igazából semmi sem kényszerítés, de örömteli, hogy foglalkoznak a problémával.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
HD 4870-en sajnos tényleg sehogy, de GeForce-ra már régen volt alternatíva, ez pl. értékelhető minőségű. Illetve így is lehet. (Utóbbinál választhattak volna jobb helyszínt, személyes tapasztalat, hogy 2x ráerőltetett AA, és 4xTRSSAA mellett látványos a javulás, főleg a növényeknél ill. kerítésnél, de a poligonokra is hat valamennyit, persze nem mindenhol tökéletes az eredmény, és már ehhez is egy GTX 480 kell (vagy 570, ha van elég VRAM)) úgyhogy valóban erőforrás-igényesek az alternatív lehetőségek, de az FXAA, vagy az MLAA ocsmány képminőségét messze felülmúlják, úgyhogy nekem személy szerint nem tetszik ez az irány, inkább legyen SSAA, a jövő vonatkozásában pedig a DX11 nyújtotta lehetőségek nem segítenek ? (pl. a Shogun 2 Total War-ban -megint csak szerintem- az MSAA is alázza az MLAA nyújtotta minőséget, és nem feltétlenül kell hozzá HD 6990 sem.)
[ Szerkesztve ]
Az SSAA semmiképpen sem alternatíva. Pont az erőforrásigény a probléma. 300 dollárnál drágább VGA minimum kell hozzá, és ezek a termékek a teljes VGA-piac 2%-át teszik ki, ráadásul a teljes VGA-piac a GPU-piac 30%-ának tekinthető. Ezzel lényegében az SSAA a felhasználók nagyon nagy tömegének értékelhetetlen megoldás, ami nem teszi alkalmas alternatívává a technikát.
A DX11 nyújtotta lehetőségeket használja a Jimenez 1.6-os MLAA-ja. Ez számít jelenleg a legjobb képminősége nyújtó MLAA algoritmusnak. A Shogun 2-ben egy régebbi Jimenez algoritmus van, ami még fut DX10 alatt is.
Olyan játékot érdemes nézni, ahol az MSAA nem működik. Ott nincs más alternatíva, mint az MLAA/FXAA, vagy Humus GBAA-ja. A Shogun 2-ben az MSAA csak az átlátszó felületekre nem működik, ezért van benne MLAA, ami arra is jó. Persze a 11.8-as Catalyst után nem érdemes használni, mert a Catalyst frissebb algoritmusra épül. Ráadásul mehet a driveres MLAA mellett az MSAA is, ami a temporális zavarokra jelent megoldást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Értem. Tehát, ha jól értelmezem, akkor az MSAA is egyre inkább elkopik már akár DX11 mellett (a Deus EX -Human Revolution-ben is lehet, hogy csak Edge AA és FXAA lesz menüből bekapcsolható, vannak erre utaló jelek, de 24 nap múlva kiderül),
Kíváncsi vagyok, mennyire javulnak még ezek az eljárások, mert eddig a fő probléma, hogy a textúrákat is érintik, tehát a homályosító hatás, ami zavaró, ha ezen változtatnak, akkor talán jobb, mint a semmi, de a jelenlegi formában az MLAA, és az FXAA még nagyon messze van a tökéletestől. (A HD2000-5000-es Radeonok narrow- és wide tent szűrőjével is hasonló gondok voltak - tudom, az MSAA mellé volt kiegészítés, ill. az NVIDIA Quincunx AA (2XQ) volt borzalmas a maga idejében, pedig az még a Gothic 3-ban is működött).
A GBAA viszont nem tűnik rossznak, igaz önmagában nem tudom, mennyire elég.
Viszont lenne egy kérdésem, ami részben idevág, hátha tudod a választ: miért gondolták úgy a fejlesztők a Witcher 2-nél, hogy az "ÜberAA" 2x2 SSAA legyen minimum, mikor lehetett volna pl. 2x1, vagy 1x2-es mód is? (Feltételezem, hogy utóbbiak nem zabálnák annyira a teljesítményt, bár valószínű, úgysem GTX 460 lenne az ideális kártya hozzá...)
A Deus Ex: Human Revolution egy shaderes AA-t használ. Irányított MLAA-t pontosabban, eléggé hibrid megoldás, de azt ígérik, hogy jól működik.
A homályosító hatást a Jimenez 1.6-os MLAA verziója szinte teljesen kiküszöbölte. [link] - ebben vannak összehasonlító képek. A 11.8-as Catalystben az MLAA már erre az algoritmusra épül.Azért csak épül, mert az AMD ezt már nem Compute Shaderben, hanem hardver közelibb CAL-ban programozta le.
A 2x2 SSAA adja a legjobb teljesítmény/képminőség arányt. Lehetett volna kevésbé erőforrás igényes is, de nem is nézett volna jól ki. Most persze a 2x2 SSAA-val sem értünk el sokat, mert ez meg a legtöbb kártyán nem fut értékelhető sebességgel. Lényegében mindegy a dolog, az MLAA alig ad gyengébb minőséget, de a sebessége fényévekkel jobb. Az FXAA már homályosíthat, de még jobb lesz a sebesség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Végerdményben nem rossz dolog ez, mert aki ezt használja annak a VGA kártya számítási kapcacítása is kisebb valószínű, azaz nincs ilyen éles, részletes képe eleve.
Mondjuk azért kicsit erős, igen, ezt AA nak hívni.
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
Vegre egy hasonloan gondolkodo. Mar azthittem en vagyok idiota.
Egyébként az FXAA nagyobb felbontással jobban működik ezért ideális Downsampling-el kombinálni.
Downsampling viszont meg értelmét veszti az FXAA.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Ez akkor mi is?mert már elvesztettem a fonalat.
Ahogy nézem páran próbálgatják a downsampling+fxaa kombinációt és ott is javít az éleken de nem lesz annyira elmosott az egész a nagyobb felbontás miatt.
ugyanerre gondoltam én is, ez nagyon nem élsimítás, sokkal inkább blur
apropó, nézzétek meg, elég durva technológia
http://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4