Szép kezdeményezés, csak kár, hogy nem az igazi. Sok sikert nekik!
Megnéznék azért egy, a mai kornak megfelelően átépített 200-as sorozatot...
Szívtiprók Ultras Debrecen 1994
Szép kezdeményezés, csak kár, hogy nem az igazi. Sok sikert nekik!
Megnéznék azért egy, a mai kornak megfelelően átépített 200-as sorozatot...
Szívtiprók Ultras Debrecen 1994
Remélem sikeres lesz az Ikarus.Jó lenne ha a hazai busztársaságok(BKV,Volán) innen fejlesztenék a járműparkot.
Nem vagyok normális. Na és?!
Ikarus Classic?
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Az ARC se sok magyar elemet tartalmaz. 95%-ban MAN cuccokból épül. Bár legalább értelmes minőségben rakják össze, nem úgy mint a bαszbusz a Volvo-kat.
Remélem tágasabbak lesznek mint a Credo buszok, mert azokat félbevágott kínaiakra tervezték.
Rip and tear
Egyszer olvastam egy Kisalföld volán újságban, hogy a megrendelő volánvállalatnál lehet kérvényezni még gyártás előtt a megfelelő üléstávolságot, ülésformát...
visszaolvasva eléggé hülyén hangzik
Hátha beindul, megyek oda forgácsolónak
az ARC buszoknak ZF futomuve van, gondolom az Ikarusoknak is az lesz
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Kár hogy Széles teljesen szétbarmolta az eredeti Ikarust, simán tarthatták volna a régi szinvonalat, de inkább csak fejőstehénnek tartotta, kiszedett belőle mindenpénzt majd bagóért elherdálta.
Mo. egyik nagy lehetősége az autóipar lenne, pláne a buszgyártás, ehhez van tehetségünk, szakembergárdánk még félig meddig meglévő üzemek.
Édesapám lassan 40 éve dolgozik a szakmában sok busz alkatrészt gyártásában volt benne, látta a leépülést és a mai fejetlenséget. Valamennyire pozitív, hogy régi ikaruszosok vannak a vezetőségben (a mai mérnökök még rajzot se tudnak készíteni ) bár a MAN-os dolgot nem értem, simán le lehetne gyártani az alkatrészeket itthon és esetlegesen csak a motort hozni kintről.
Ez is egy jó próbálkozás lenne.
[link] Ha pontosak az információim ez teljesen hazai, az utolsó csavarig
hír
Ha volt már akkor bocs.
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
Szerettem az Ikarusokat, sajnáltam is őket ezekre a Volvokra cserélve.
Jobb volt az.
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
Remélem így lesz. Csak Magyar! (tán...)
═════════════════════════════════════════
remelhetoleg ujra a regi fenyeben fog tundokolni a markanev
persze a nagy nosztalgiaban nem szabad elfelejteni, hogy bar az Ik200-as szeria az maga a nagybetus BUSZ, addig a kesobbiekben nem egy csunya szerkezet es konstrukcios hiba fordult elo, illetve komoly problemat okozott az is, hogy 20 evig uldogeltek a 200-asok baberjain, de fejlesztes nem nagyon tortent, aztan meg tul hirtelen kellett modern gepet osszerakni (bar az E95-nel jobb tavolsagi busz szerintem nincs )
(bocsanat az ekezetek hianyaert, de epp egy felig osszeomlott KDE-rol irok es nagyobb gondom is van, mint atallitani a bill.kiosztast)
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Persze semmi se tökéletes.
De néha jó látni, hogy az iraki, csecsenföldi robbantásos hírbetéteknél a még mindig üzemelő ikarusokat, azok bírják ha meleg van, ha hideg van
És érdekes módon a keleti piac ma is érdeklődik buszok után, legalábbis azt mondják, hogy lenne rendelés.
A CsM Urbanus mondjuk csak városi és iskola busznak készül (van is megrendelés az országon belül), de nyilván kellenek nagyobb és távolsági buszok is.
[ Szerkesztve ]
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
nem is baj, ha erdeklodnek, csak vigyek, rajtunk ne muljon
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Az Ikarus egyszer s mindenkorra megszűnt. Sosem lesz már olyan magyar buszgyártás, mint az Ikarus a fénykorában volt. Ezt el kell fogadni, ennyi, vége, még akkor is, ha a névhasználati jogot megkapják. El kéne felejteni az új buszok között ezt a márkanevet, egy korszak lezárult. Változnak az idők, nem kéne retrózni.
miért?
a márkanév nagy húzóerő lehet az új cég számára
meg mi volna benne a retro?
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
A márkanév egy dolog. De az Ikarus nem attól Ikarus, hogy van egy neve. Annak története van. Számomra egy akármilyen buszt Ikarus márkajelzéssel ellátni nem más, mint hullagyalázás. Egy régi névvel kiadni egy olyan buszt, aminek semmi köze a történelemhez, az nem más, mint retrózás, a név meglovagolása. Szurkolok, hogy életben maradjon a magyar buszgyártás, de ezt ne Ikarus név alatt akarják megvalósítani.
Egy ideig terveztem, hogy egy cikkben leírom a saját véleményem a magyar buszgyártás múltjáról, jelenéről, jövőjéről, de aztán letettem róla, mert nem tartom elég kompetensek és felkészültnek magam hozzá.
én reménykedek benne, hogy nem gyalázzák meg a nevet, talán biztosíték erre, hogy régi Ikarusos emberek is vannak a cégnél.
plusz ugyanazok az emberek, ugyanott, ugyanúgy autóbuszt építenek, ugyanazon név alatt. talán mégis csak továbbvihető a történelem
s hogy miért lesz Ikarus? egyértelműen üzlet. a második világ számára évtizedeken át az autóbusz az Ikarust jelentett, gondolom erre próbálnak alapozni az új buszok reklámozásakor.
lol. épp a napokban gondolkoztam egy ugyanilyen cikken én is...
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Sajnos el kell fogadni, hogy ma a buszpiacon két lehetőség van: nagy gyártóként komplett buszokat illetve ennek részegységeit eladni (Neoman, Evobus, Volvo...), vagy pedig karosszálóként nagy gyártók részegységeire felépítményt készíteni. Az a nagy büdös helyzet, hogy olyan kivételes helyzet sosem lesz már, mint amiben anno az Ikarus volt a fénykorában (80-as évek közepe felé). A magyar buszgyártóknak reálisan nézve egyetlen lehetősége van: karosszálóként valahogy megélni a magyar piacból neves gyártók alkatrészeire építkezve. Futómű, fék, erőátvitel, motor, fontosabb beltéri elemek biztosan külső forrásból jönnek, talán az alvázat még lehet itthon gyártani a karosszériával egyetemben, de ennyi.
A nagy gyártók tudják, hogy mitől döglik a légy. Elviszik akárhova occsóér' a gyártást, és ennek megfelelően az árérzékeny piacokra is olcsón tudják adni a lebutított buszt. Az utolsó években, amíg volt mátyásföldi Ikarus, az EAG árai a török és lengyel, meg ki tudja milyen gyártású buszokkal már kb. egy szinten voltak. 200-as sorozat, meg hasonló retró cuccok? Sajnos ezen túllépett a világ, ilyen őskori leletekkel már nem lehet piacot tartani. Az Ikarus sorsa nagyon régen meg volt már írva, bár ki tudja mi lett volna, ha a privatizációt anno a 90-es évek elején el nem cseszik.
[ Szerkesztve ]
nem, az biztosan nem lesz.
ugye az Ikarust tulajdonképp a szocialista tervgazdálkodás futtatta fel, hogy akkor most a KGST-ben itt és csak itt fogunk autóbuszt gyártani, de itt aztán nagyon.
és a fél világ vette, mert nem nagyon volt más.
viszont valami potenciál csak van ebben az új dologban, mert nem hiszem, hogy belevágnának, ha biztos lenne a bukás.
200-as? ki beszél itt 200-asról?
tudomásom szerint az ARC gyártmányait fogják ezentúl Ikarusként árusítani, remélhetőleg nem rontva ezzel annak hírnevét
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Kivancsi leszek emogott milyen penzmoso akcio van megint es hogy mennyit adnak el itthon, mikor televasaroljak kinai buszokkal az orszagot. Meg tavaly volt asszem a juszt musoraban, hogy jopar ceg gyart itthon buszokat es szallitjak kulfoldre oket, tobbek kozt az usaba is, hazai utakra persze azok nem jok, inkabb a kinai beazos hulladek, no comment.
[ Szerkesztve ]
A potenciál szvsz. nem sok, leginkább a magyar piacon lehet sikerük, mert túl sok helyen gyártanak már olcsón buszt ahhoz, hogy innen lehessen piacot nyerni. Példának okáért MAZ márkanév alatt régebbi Neoplan konstrukciót gyártanak Oroszországban, vagy pl. van Kamaz busz is, szóval már oda betörni sem lenne esély (inkább felénk próbálnak nyomulni). Nagyon szegény országokban el lehetne passzolni a 200-as sorozatot, de lassan már mindenhol "kinövik" azt a buszt. Amit meg modern konstrukcióként itthon le lehet gyártani, azt egy MAN, Mercedes is megcsinálja török gyárakban... Arról meg már ne is beszéljünk, hogy a kínai kingfosokkal meg mittoménmikkel is betörnek Európába, szóval az Ikarus előnye, hogy olcsón tud adni használhatót, totálisan elveszett. Úgy vélem, hogy a magyar piac pár kisebb gyártót el tud tartani, mint ahogy most megy a Credo, Alfabusz és az ARC is (MJT tudtommal nem ad el magyar piacra), de eléggé pengeélen táncolnak ezekkel, mert nagy dobás kell ahhoz, hogy a nagy gyártók olcsó termékeit lenyomják.
Nem tudom, hogy a Csepel és Rába jelenleg mennyire él ténylegesen, de önmagában egy buszgyár egyéb magyar támogatás nélkül nem fog sokra menni szerintem.
[ Szerkesztve ]
Nem csak ezekre a méretkere gondoltam, hanem a busz külső, "fizikai méreteire. Ha egymás mellé rax egy Ikarust, (vagy bármit ami nem Credo) meg egy Credo-t, az Ikarus szélesebb, magasabb (talán hosszabb is, de ez nem mérvadó). Szóval ha nincs benne annyi hely, mint egy Ikarusban, akárhogy lehet rendezgetni az üléseket, mert mellben, vállban szűk a busz.
Rip and tear
ebbe azért van egy kis irónia is..
történt ugye nemis oly régen, hogy a bkv, vagy mellik társaság, kínai bisuokat próbált venni,legalábbis őket hozta ki nyertesként a közbeszerzésből. pedig a magyar ! cravtex-kühne (azthiszem m.óváriak) 20% körüli olcsóbb árat ajánlottak a kínaiaknál..
hogy merre haladt tovább az ügy, nemtudom..
igaz, de a Credo-ból én inkább az LC/EC 11-essel szoktam összefutni. az meg tényleg pici
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Fejlesztgettek azok. Csak az 400 széria technikai bukta lett. Kár szépíteni a dolgot (a MAZ által gyártott MAN licencbuszok ezerszer különbek minden szempontból).
Az E95 igazából nem távolsági, hanem elővárosi busz. Az alapjai pedig a '80-as évekre nyúlnak vissza, az Ik300 szériához (Ik385 1985-ben készült el, a 386/396 pedig 1989-ben). Szóval olyan hirtelen nem kellett azért fejleszteni.
Noddy: Az MAN dolgot úgy kell érteni, hogy a részegységek nagy része nem saját fejlesztés, hanem MAN-től licencelt alkatrészek helyben gyártott változata. Minimális saját fejlesztés. Egyébként az Ik200 széria is ilyen, egy MAN licenc alapján gyártotta őket az Ikarus, ahogy a Rába 2156 is egy MAN licenc (egy újabb ferdített magyar wiki-s cikkhalmaz, ez valahogy úgy ahogy van kimaradt...).
Győrbe szerencsére még sok ikarus van, én szeretem az ikarus buszokat nagyon. > <
Nem tudnám elképzelni őket modern verzióba, az úgy jó ahogy van (igaz néha fűtés jól jönne rá )
Amik vannak még itt, azok a credo buszok. Jók szerintem azok is, bár csak a bn18 az amelyiket bírom, de ha nagyon tele van, rettentő rossz rajta utazni, nagyon kis hely van az álló embereknek.(igaz az ülőhely is annyi mint egy kínainak..., ebben jobb az ikarus).
Meg van rába egy kettő, ezek elmennek
[ Szerkesztve ]
a Tisza Volánnál is szolgál még bőven Ikarus, a 390 állományban lévő buszból 257
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Lenry
Az EC11-es a vele egy kategóriában szereplő Ikarus E94 méreteitől gyakorlatilag csak a hosszúságában tér el, az EC12 meg nagyjából ugyanakkora a befoglaló méreteit tekintve (a C56-os ekkora). Ettől függetlenül én sem tartom egy tágas és kényelmes konstrukciónak a Credokat.
daa-raa
Az E95 nem elővárosi, hanem IC (városközi), távolsági busz. Az E94 volt elővárosi. Azt egyébként honnan szeded, hogy az IK200 MAN licensz?
sagesz93
A BN 18 egy katasztrófa, utaztam vele a 7-es vonalán. Egyszerűen az alap konstrukció nem arra termett, hogy csuklóst készítsenek belőle.
[ Szerkesztve ]
Ami még győrben van az a NABI.
Rettenetesen utálom azokat a buszokat.... Főleg mikor reggel az kelt fel... Ugyanis az a "csengő" az ajtó becsukása elött, rettentő hangos sípoló hang szól. És én azt innen a 3.emeletről hallom....(pedig nem is néz az ablak közvetlenül az utcára.)
ABE: nem vagyok annyira hozzáértő, de nekem tetszik az a busz. Külsőre, belsőre már nem annyira, de a hátsó csuklós részen jó utazni, főleg rossz úton
[ Szerkesztve ]
tudtommal az Ik200as az saját fejlesztés, a Rába motor készült MAN licence alapján (több forrás alapján is)
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Jobban fel kell túrnom a mindenféle itthon kallódó ilyen témájú anyagokat. Most nem találom. De ha jól emlékszem eredendően egy MAN konstrukció, amit több ponton is módosított az Ikarus. Pl modulrendszerűvé alakították, így lett belőle csuklós. Ha minden igaz akkorát gyárthattak volna belőle amekkorát csak akarnak.
Persze lehet csak az emlékezetem csal meg.
Ezt gondolom mindenki látta
Valóságalapja?
Ez az! Ideje összekotorni a magyar gazdaságot.
Sok sikert és kitartást a gyártónak!
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
mondjuk a műszertechnika honlapján már ott van egy ideje a terv...
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
Ok, így már megnyugtatóbb.
De nem hiszem el, hogy nincs itthon annyi mérnök, hogy saját buszt tudjunk építeni. Nem tudom mennyi a licenszdíj de hamar megtérülne.
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
szerintem nem mérnökben lenne hiány.
inkább a többi cég kellene, akiket ABE említett: Rába, Csepel...
és akkor nem kellene licenszelni
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
A busz megépítése önmagában nem akkora mérnöki teljesítmény. A különféle részegységek megtervezése már annál inkább. És ez az, amire jelenleg nincs kapacitás ebben az országban. Arról nem is beszélve, hogy eleve kétséges, hogy mekkora példányszámban kelne el egy ilyen busz. Szóval jó eséllyel kevesebbet bukik egy esetleges licencvásárlással, mint ha a nulláról fejlesztene ki mindent, főleg értve itt a hajtásláncra és futóműre.
Persze a 400-as szériának, főleg az alacsonypadlósoknak, nem kevés konstrukciós hibája volt, pedig akkoriban még nem volt ennyire mélyponton a Volán társaságok beszerzési kedve. Ráadásul a '90-es évek közepétől olyan össze-vissza zajlottak a beszerzések, hogy tényleg alig lehetett értelmes példányszámban eladni egy-egy típust.
ARC buszokat? a 2 tengelyes 3-ajtóssal (ARC 134) még utaztam is, nem rossz.
illetve az ARC 187-es busz troliverzióját is megcsodáltam már belülről. utasszempontból nem tűnik rossznak, belülről rohadtul tágas, de a trolivezérek már előre félnek, hogy csak egymotoros lesz és nehezebben navigálható (bár lehet, hogy csak a szegediek kényelmesedtek nagyon el az ikermotoros Škodákban)
akit érdekelnek, itt vannak róla képek
(a képek majdnem 1 évesek, azóta sokat haladtak az építéssel)
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Az EC11 rettenet kényelmetlen. Maga az ülés nem rémes de nincs semmi lábtér. Átlag magasságú vagyok de kínszenvedés volt vidékről hazakuporogni egy ilyenen. Laza 2:50perc az út a Népligetig. Egy örökkévalóságnak tűnt.
[ Szerkesztve ]
tudom
ISF-328 (Credo LC11H) - rendszeres a Győr - Szeged útvonalon, nem egyszer mentem vele. átlagmagasságú vagyok, 185 centi, és alig fértem el.
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
A Rába egyedül nem fog nekiállni, csak partnerrel.
Így igaz..
édesapám a kísérleti részlegen van a rábában.. szal,biztos forrásból tudom, hogy nincsen rá anyagi keretük hogy saját márkában buszt hozzanak létre.. pedig voltak rá kísérletek. a részlegében,aztmondja, minden alkatrész jószerével megvan, csak össze kellene rakni. de nincsen rá pénz sajnos..
de így sem, hogy lenne busz, amibe beleszerelhetnék a motorjaikat?
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
A minden alkatrész mit jelent? Saját fejlesztésű motor, váltó, futómű is benne foglaltatik, vagy csak a karosszéria és alváz tervei sajátok?
amint hazaért megkérdem, és megosztom veletek .
Egyedül a futómű biztos, de a Kravtex-szel csak óvatosan bánnak a Rába vezetői, mert egyszer már balul sült el a dolog. Mivel a cég jelenlegi 2010-2011-es üzleti tervében Európa, hazai piac, és FÁK piaca van priorizálva, azon belül is a polgári közlekedés (buszok), mindenféleképp lépni kell valamit, addig pedig csak várni lehet.
ABE: Cravtex buszokról a volántársaságokat kérdezd, azon belül is a szerelőket. Pl apám. Nem díjazzák ha a motor kiszakad a helyéről..
[ Szerkesztve ]
bejegyzés Újra lesz Ikarus!