Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#11) repvez


repvez
addikt

Amugy csak ugy eszembejutott igy lassan 5-6 évvel, hogy a dx12 megjelent, hogy hol is vannak azok a featurok és teljesitmény beli elönyök amit a vulkan , amantle és a dx12 igért?
A mantle-ről már hallani sem lehet , pedig az volt a huzónév a vulkán elött, aztán már a vulkán is a háttérbe van, mert szinte mindenhol csak a dx12 ról hallani . pedig a kezdetekkor ez volt ami nem volt annyira fejlett API a másikhoz képet.

Ugye amikor kezdtek jönni az infök ezekról akkor mi volt a PR? Hogy ezek alacsony elérésü API-k és igy nem a VGA gyártóknak kell drivert irniuk hozzá, hanem a programfejlesztöknek kell minél jobban törekedni arra, hogy kompatibilis legyen ezekkel.

És mi van mostanság, csak azt hallani havonta, hogy az AMD és az NVdia milyen uj drivert adott ki ami támogatja ezt és ezt a játékot, és nem az, hogy a játék fejlesztöje adott ki patchet a játlékhoz , hogy javitson a teljesitményén.

Hol vannak azok az igéretek amiket a DX12/Vulkan/Mantle-nak kellett volna elhoznia?
A többszálu feldolgozás,
a több mag támogatása
A 100k helyett millios drawcall támogatása
Az SLI támogatása ugy is, hogy az IGP és a nativ VGA összedolgozik?

Ezekböl semmit sem lehet észrevenni.
Ha van is IGP a CPU-ban akkor választhatük, hogy melyiket akarom használni a programoknál, de egyik sem használja SLI-ben.
A többmagos feldolgozás sehol nincs, mert hiába a 8 magok csak 2-4 magot terhel jobban a többi csak maszatol valamit.
Vagy a VGA megy 100%on és a CPU megy 30%on vagy forditva, sehol hogy a terhelés hatására belépnének a több magok.

Az FPS szám is csak azért nöt mert erösebbek lettek a hardverek és nem azrt mert a vulkan vagy dx12 segitett volna a határokat lebontani amik a dx11 idejében megvoltak.

Röviden semmi sem változott ezen API-k bevezetésével, csak egy ujabb verzioszám , de lényeges változás nem hozott , se látványban se teljesitményben

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.