Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Narxis


Narxis
nagyúr

Ironikus, hogy ezen alkalmazások létrejötte az ubernek köszönhető. Persze ezt nyíltan senki nem fogja elismerni, ha valaki rá is kérdezne akkor letagadnák és azt mondanák, hogy már rég tervben volt meg stb. :)

Thanos was right.

(#2) KEndre válasza Narxis (#1) üzenetére


KEndre
HÁZIGAZDA

Érdekes. Mindig rájövünk, hogy a szolgáltatásoknál a verseny inspirál a fejlődésben.

Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!

(#3) Béééla


Béééla
őstag

Azért tényleg van még mit reszelni. Kezdetnek nem rossz.
Egy "de szép dolog hogy hét folyó van a fővárosban" gomb se ártana, nyomkövetéssel, utazásazonosítással, hogy be lehessen jelenteni az önkéntes kóborlásokat.

Bélabá

(#4) Szmeby


Szmeby
tag

Nekem egy all in one taxi alkalmazás hiányzik nagyon. Nincs igazán kedvem letölteni kismillió taxis cég alkalmazását, és mindegyiket végigpróbálgatni, ha el akarok jutni A-ból B-be. Nyílt APIt mindenkinek! Bár ahogy a dolgok haladnak, nagyon sokára lesz ebből valami.

(#5) skathy


skathy
csendes tag

A verseny mindig jó, hátha a Főtaxi is el kezd terjeszkedni Európában ;]

(#6) saelin válasza Szmeby (#4) üzenetére


saelin
veterán

A taxis cégek megölnék egymást, hogy egy listán előrébb kerüljön a nevük az alkalmazásban...

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#7) kymera válasza KEndre (#2) üzenetére


kymera
senior tag

Ez elsősorban nálunk van így.
Máshol (ahol kisebb a korrupció - azaz szinte bárhol :D ) az igény határozza meg a szolgáltatást.

1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

(#8) macskea válasza saelin (#6) üzenetére


macskea
őstag

Ezt úgy hívják árverseny, akinek meg nem tetszik, vehetne magának szponzorált helyet. Így részben a dolog financiális része is rendeződne.

''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith

(#9) DenesBa


DenesBa
csendes tag

Örülök, hogy kezd színvonalas lenni a taxik sszolgáltatása.
De!
Talán végre az arakat is vissza lehetne venni 200/km környékére.
Ezért is tuntethetnenek egyet

(#10) BlackPriest


BlackPriest
őstag

Szoval az uber meg nem is volt kishazankban, a taxisok mar fejlesztettek, a sok rinya meg idohuzas volt? Vagy tenyleg belatta a normalisabbja, hogy lassan oket fogjak megverni? Pozitiv csalodas mindenesetre, hogy fejlodni is kepesek. A hienak lepontozosanak eredmenyere azert kivancsi lennek.

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#11) petipetya


petipetya
nagyúr

Inkább nem minősítem a taxis szektort és az appokat, mert azzal kitiltanának a Föld bolygóról is.

"nincs rá lezsóidő"

(#12) szupermacs


szupermacs
veterán

Sose ülnék taxiba. Nem azért, mert utálnám őket, szimplán csak nem tudok olyan helyzetet elképzelni, hogy szükségem legyen rá fővárosi lakosként. Reptérre transzfer, hajnalban buli után éjszakai busz és villamos. Bérletet fizetik nekem, de egyébként sem egy nagy összeg 10 rongy egy hónapra az utazásra, mivel a városon belül bármivel közlekedhetek a vonattól kezdve a buszokig.
Kik és miért használnak taxit? Turistákat is tömegközlekedni látok minden nap. Egyébként meg a lábamnál jobban nem bízok semmiben, mindenhova eljutok gyalog is. Ha sietek, akkor pedig jöhet a kocogás is. :DDD

(#13) nubreed


nubreed
veterán

Az EU-s irányelvvel nem mehet szembe a kormány, szerintem nem fogják betiltani az ubert. Csodálkoznék ha igen, de ha mégis, az csak ideig-óráig lesz érvényben, azt is azért, hogy addig is befogják a suttyó paraszt, városi közlekedést megbénító, ingyenélő, népet átverő, csaló rohadék kis taxis gennyládákat.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#14) redgreg válasza nubreed (#13) üzenetére


redgreg
tag

Így van, a fejlett Európai adófizető UBERel szemben...

(#15) E770


E770
senior tag

végre valami ami kezdetnek nem rossz, de vajon mi történik, ha a taxióra 2× annyit mutat mint amit az app saccolt? de jó lenne itt is gps alapon rögzíteni, majd visszamérni az utat

további hiánypótló alkalmazásra van még igény: hiéna űző appot kérünk! ugyan ilyen fotókkal + rács

(#16) nubreed válasza E770 (#15) üzenetére


nubreed
veterán

A Greentaxi az ilyen, elvileg kizárt a csalás lehetősége.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#17) szilasz007 válasza szupermacs (#12) üzenetére


szilasz007
aktív tag

Embere vallogatja. En mondjuk mar annyira or... hmm.. kenyelmesnek tartom magam, hogy egy kellemes ejszakazas utan a leheto leghamarabb agyamba keruljek es ne pedig az ejszakai buszokon szobrozzak egy orat. :)

En a Citynek az alkalmazasat hasznaltam parszor, egeszen korrekt. 1x volt egy gondom, hogy pickupra betett az a pesti also rakpartra, mikozben, kisse feljebb voltam. Mikor ezt eszrevettem, a felvetel cimet nem tudtam valtoztatni, mert vagy nem reg rendeltem, vagy mittudomen. Torolni kellett es ujra leadni a rendelest. Nem a vilag vege.

Arrol nem is beszelve, hogy a taxi az tenyleg oda erkezik es akkor, ahhol a terkep mutatja, sokkal konnyebb megtalalni egymast.

Az is jo lenne, ha esetleg sikerulne megallapodniuk a googlival es esetleg bekerulni a mapset ajanlatok koze. Ugye egyseg arak vannak Budapesten, de akkor legalabb nem csak az Uber lenne a mapsbe promotalva.

Jo latni, hogy MO-ra is beszokik a 21. szazad. BKK Futar volt az elso es most mar a taxik is kezdenek fejleszteni.

(#18) petipetya válasza szupermacs (#12) üzenetére


petipetya
nagyúr

Pesti vagyok. Az egyik munkahelyen taxit kaptunk, ha 23 órakor vagy utána lett vége a munkának. A taxi cég 1800 Ft helyett 2800-ért hozott haza egy hosszabb útvonalon. Megmondtam neki hogy ezt felesleges volt csinálnia, mert kapott volna borravalót (a cég számlájára ment minden). Onnantól kezdve az összesnek el kellett magyarázni, hogy a legrövidebb ideig tartó úton vigyen haza (szeretnék mihamarabb az ágyamban lenni), mert a végén így is úgy is rátolok egy ezrest a végösszegre.

[ Szerkesztve ]

"nincs rá lezsóidő"

(#19) Csapoati válasza szupermacs (#12) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Rákoslópikuláról menj Pesterzsébetre mondjuk éjjel 2-kor, fáradtan és/vagy piásan. Ráadásul 32 évesen már lusta vagyok 1-1,5 órákat utazni éjjel, főleg télen. Ha belefér, nagyon kényelmes megoldás a taxi/uber.
Amúgy végre észhez tértek a taxiscégek, eddig is ezt kellett volna.

#18: Na és akkor csodálkoznak a taxisok, hogy kissé szar a renoméjuk.

[ Szerkesztve ]

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#20) 1 among many


1 among many
tag

Nem tudom, hogy a magasan művelt, visszafogott és kulturált útlezárogató taxisok mit szólnának, ha a fiáker- és konflis-hajtók zárnának le utakat a belvárosban, hogy tiltsák be a taxit. Bunkó horda.

Igen, fizettessék meg az adókat mindenkivel. Ez teljesen jogos elvárás, én is elvárom, hogy az itt tevékenykedő multik éppúgy adózzanak, mint a többiek.
És nem, ne várják el az Uber-esektől, hogy ugyanazoknak a szabályoknak feleljenek meg, mint a taxisok, mert akkor nem Uber lenne, hanem egy x-edik taxi társaság.

Az étterem-tulajdonosok is zárjanak le utakat, hogy tiltsák be a gyorsbüféket??

Talán majd én eldöntöm, hogy milyen színvonalú szolgáltatást kívánok igénybe venni, és szánok-e több pénzt a magasabb kategóriára.

(#21) nubreed válasza petipetya (#18) üzenetére


nubreed
veterán

Te tudod mennyit ér meg neked a borravaló, de szerintem egy ezres az túlzás. Nagyon max 500 szvsz. Meg, ki mondta azt, hogy kötelező borravlót adni azoknak, akik ilyen vagy olyan szolgáltatási szektorban dolgoznak? Én már nagyon leszoktam erről és éjszakánként nyugodtan alszom...

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#22) mikung


mikung
aktív tag

"a taxisok szerint ez nem is fontos, mert a kocsiban bőven meg lehet beszélni élőszóban is a dolgot."

Le is inthetném őket, a fekete fuvarról egy kósza bit nem maradna.

"a fizetés helyett véletlenül kiléptem az alkalmazásból, a folyamatot újrakezdeni nem sikerült, már csak értékelni tudtam az utazást"

Ja, akkor ilyenkor ingyen volt a fuvar ... csak tudni kell futni. ;]

"Korábbi rendeléseim menüpontban csak a dátumot és az indulási, illetve érkezési címet lehet megnézni újra, sem a fizetett összeg, sem útvonalbeli információk nem érhetőek el."

Banknál letiltani a tranzakciót, hisz nem emlékszem hogy mire fizettem ki 3013 forintot. :U

"külföldi nem fogja tudni regisztrálni a mobilszámát, ha az több vagy kevesebb karakterből áll, mint a hazai sztenderd"

Ha Magyarországra jössz, vegyél egy prepaid kártyát. :DDD

Ilyen hibák mellett elég lett volna csak a harmadikat (főtaxi) tesztelni. Pl. a sofőr megkapta e az infót hogy frigóban akarsz utazni két dándoggal és egy dobozolt macskával vagy a célhoz hasonlóan az se megy át.

(#23) redgreg válasza 1 among many (#20) üzenetére


redgreg
tag

Miért a gyorsbüfére más higiéniai előírások vonatkoznak, mint az éttermekre?

22: Az atatürk reptéren nem lesz neted, ha nincs török kártyád. A rohadtak...

[ Szerkesztve ]

(#24) mikung válasza redgreg (#23) üzenetére


mikung
aktív tag

"Az atatürk reptéren nem lesz neted, ha nincs török kártyád."

WiFi sem ? Keményen tolják a security témát ha helyi SIM kártyához kötött HW -es azonosítás után lehet csak wifizni is. :U

(#25) 1 among many válasza redgreg (#23) üzenetére


1 among many
tag

"Miért a gyorsbüfére más higiéniai előírások vonatkoznak, mint az éttermekre?"

Általánosságban nem. De éppúgy az Uber sofőr sem lehet mondjuk részeg. És kell adózzon.
Viszont a gyorsbüfés nincs kötelezve rá, hogy éttermi minőségű asztalai, székei, felszolgálói és épülete legyen. Előbbiek nagyja egyáltalán nem kell legyen, és lehet olyan helyiségben gyorsbüfét üzemeltetni, amiben éttermet nem lehetne.

(#26) redgreg válasza mikung (#24) üzenetére


redgreg
tag

Az Iráni is jó. Meg mindegyik, amiben annyi szám van mint a törökben. Szopás.
25.
Az UBEREsnek még mindig nincs se hivatásos jogsija, se hivatásos biztosítása, se évenkénti egészségügyi vizsgája. Szóval ezek szerint mégis csak a higiéniás szabályoknak nem felel meg.

(#27) E770 válasza redgreg (#26) üzenetére


E770
senior tag

nem is kell se ez se az, ahogy az oszkáros vagy sofőrszolgálatostól sem követelik meg, nem is mennek a buszsávba

(#28) 1 among many válasza redgreg (#26) üzenetére


1 among many
tag

Nem is várom el tőle. Normál jogsija kell legyen. Ha stoppolok, akkor sem szoktam elkérni a pilótavizsgáját a sofőrnek. Aki kockázatosnak tartja, ne stoppoljon, ne Uberezzen. Ott a taxi, de van limuzin is. Az utcában a gyrososnak sincs szakács mestervizsgája. Ha igényem támad rá, megyek a Ritzbe. Limó sofőrök ne zárják le a fél várost, hogy ha nincs krómozott rúd a lányoknak meg minibár a taxiban, akkor ne kaphasson engedélyt? Rontja a taxi a limósok forgalmát. Ha csak ők lennének, biztos több fuvarjuk lenne...
Talán az ócska maffiákat kéne betiltani végre. A valamirevaló maffiák megférnek szépen egymás mellett.
Az a lényeg, hogy majd én eldöntöm, mi az igényem, miért fizetek.

(#29) redgreg válasza 1 among many (#28) üzenetére


redgreg
tag

"""Normál jogsija kell legyen"""

Nem neked kell elvárnod, a törvények kötelezik rá.

"""Ha stoppolok, akkor sem szoktam elkérni a pilótavizsgáját a sofőrnek."""

Ha stoppolsz nem taxiba szállsz. Az UBER viszont taxi.

"""Az utcában a gyrososnak sincs szakács mestervizsgája."""

De van. Különben nem nyithat se gyors, se lassú, se közepes büfét

"""Az a lényeg, hogy majd én eldöntöm, mi az igényem, miért fizetek."""

Jogod van hozzá. Csak épp az előírásokat a szolgáltatónak be kell tartania.

27:
Az oszkár és a telekocsi még mindig nem taxi. Az UBER még mindig az.

(#30) Ku'leth válasza redgreg (#29) üzenetére


Ku'leth
tag

"Ha stoppolsz nem taxiba szállsz. Az UBER viszont taxi."

Mert beszállok a benzinpénzbe mert szeretném ha házig vinne ? Apu, Anyu, haver, rokonok, ... ugye nem vitt el soha sehova kocsival ?

Definiáld : T A X I

[ Szerkesztve ]

A tanácsadó az, aki a szeretkezésnek harminc módját ismeri, de barátnője még sosem volt.

(#31) E770 válasza redgreg (#29) üzenetére


E770
senior tag

nono, az Elit taxi sem sárga és más előírást sem tart be, hanem így nyilatkozik:

"A szállodák előtt a hotelek vendégeit szállító speciális szállítószolgálatok továbbra is működhetnek fekete autókkal, de ez esetben azok az autók nem lehetnek a továbbiakban taxik, rájuk nem vonatkozik a taxirendelet, leintésre nem állhatnak meg, taxiállomáson utast nem vehetnek fel. Az itt felsorolt feltételek alapján annak a járműtulajdonosnak vagy társaságnak, amely eddig taxiszolgáltatást nyújtott, döntenie kell: vagy taxiként, a jogszabály minden pontját betartva, sárga színnel és fix tarifát alkalmazva, vagy egy speciális személyszállítási szolgáltatóként, a fent leírtak szerint működik a továbbiakban..."

az Uber nem taxi csak egy a sok személyszállító szolgáltató közül

a sárga taxik pedig először a hiénákat üldözzék el, majd fizessenek adót (min. annyit mint egy Uber sofőr) és töröltessék a fix tarifát - na akkor nyissák majd csak ki először a szájukat

szvsz: soha többé sárga taxi, amíg e hatályos rendelet él biztosan nem

(#32) redgreg válasza E770 (#31) üzenetére


redgreg
tag

Minimum annyit? A 0 Ft-nál nehéz kevesebbet fizetni.
Másfelől a személyszállítási törvény melyik pontjának felelnek meg?
Hivatásos jogsi?
Évenkénti orvosi?
Évenkénti vizsga?

(#33) Ku'leth válasza redgreg (#32) üzenetére


Ku'leth
tag

A 0 Ft-nál nehéz kevesebbet fizetni.

Adóvisszaigénylés, támogatás , ... ? A buszsáv használata is egyfajta előjog/támogatás ... ha véletlenül pont nem nyomja be az órát, cancelt nyom a diszpécsernél a fuvarra, de az utas kb -ban kifizeti az utat, az micsoda ?

Az elittaxi, tehertaxi, sofőrszolgálat, reptéri transzfer, ... ?

[ Szerkesztve ]

A tanácsadó az, aki a szeretkezésnek harminc módját ismeri, de barátnője még sosem volt.

(#34) E770 válasza redgreg (#32) üzenetére


E770
senior tag

az Uber szolgáltatásánál nincs tisztább és átláthatóbb - és mindig kapsz számlát

pont annyira, mint pl. bármely évek óta működő sofőrszolgálat, üzleti oszkár, furgonokkal végzett nemzetközi személyszállítás - annyira van pl. taxiórájuk

De nem is kell, miért akarod ennyire csak az Ubert beleerőszakolni egy - amúgy is torz - jogszabályi környezetbe?

Örülj neki, hogy van egyre több lehetőség és verseny a közlekedésben, minden utasnak ez a legfontosabb!

(#35) Csapoati válasza E770 (#34) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Nem fog örülni, mert vagy taxis (-hozzátartozó), vagy NAV-os. ;]

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#36) FF23 válasza Ku'leth (#30) üzenetére


FF23
senior tag

Hagyd már abba ezt az égbekiáltó marhaságot. Az ember azt hinné, hogy ennyi idő után már túl vagyunk ezeken.

Idegenek szállítanak idegeneket, ahonnan és ahová a megrendelő kéri, pénzért, haszonért-> taxi.

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#37) Ku'leth válasza FF23 (#36) üzenetére


Ku'leth
tag

Akkor a szállodai taxi, reptértranszfer, ... miért nem sárga, miért nincs taxiórája, stb. ?

A tanácsadó az, aki a szeretkezésnek harminc módját ismeri, de barátnője még sosem volt.

(#38) FF23 válasza Ku'leth (#37) üzenetére


FF23
senior tag

Más területet/szolgáltatást fed le...Vagy szerinted a teljes BKV-t is be kéne sárgítani, mert pénzért szállít?

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#39) Ku'leth válasza FF23 (#38) üzenetére


Ku'leth
tag

No látod. Az ÜBER is "Más területet/szolgáltatást fed le... Vagy szerinted a teljes" ÜBER "-t is be kéne sárgítani, mert pénzért szállít?"

A tanácsadó az, aki a szeretkezésnek harminc módját ismeri, de barátnője még sosem volt.

(#40) FF23 válasza Ku'leth (#39) üzenetére


FF23
senior tag

Hogy mi minek minősül, annak megvannak a definíciói, szóval: Ritka hülye lehetsz.

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#41) Ku'leth válasza FF23 (#40) üzenetére


Ku'leth
tag

Király, ha nincs több érv, jöhet a személyeskedés.

you lose

[ Szerkesztve ]

A tanácsadó az, aki a szeretkezésnek harminc módját ismeri, de barátnője még sosem volt.

(#42) Narxis válasza FF23 (#38) üzenetére


Narxis
nagyúr

Ezt ki állítja? Amúgy röhejes, hogy a reptéri hiénák esetében a reptér, a rendőrség és a NAV is egymásra mutogatnak, hogy kinek kéne őket elzavarni.

Thanos was right.

(#43) FF23 válasza Ku'leth (#41) üzenetére


FF23
senior tag

Ez van.
Ha valami közösséginek mondja magát, akkor miért nem valóban közösséginek okoz hátrányt-bevételkiesést (BKV)...És miért üzleti vállalkozásnak?

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#44) Ku'leth válasza FF23 (#43) üzenetére


Ku'leth
tag

A BKV nem üzleti vállalkozás ?

A már unalomig ismételgetett egyéb szállítókkal mi van ? Az airport transzfer pl. nem okoz a szent sárgadobozos patkányoknak kiesést ?

[ Szerkesztve ]

A tanácsadó az, aki a szeretkezésnek harminc módját ismeri, de barátnője még sosem volt.

(#45) FF23 válasza Ku'leth (#44) üzenetére


FF23
senior tag

"A BKV nem üzleti vállalkozás ?"

Nem. Kb.30-40%-át fizetjük ki, a többi állami(közpénz)

(a szöveged többi része már beteges)

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#46) Ku'leth válasza FF23 (#45) üzenetére


Ku'leth
tag

Akarod mondani : a fejlesztési költségeket kitalicskázzák belőle.

Ha annyira beteges, szedd ízekre.

A tanácsadó az, aki a szeretkezésnek harminc módját ismeri, de barátnője még sosem volt.

(#47) FF23 válasza Ku'leth (#46) üzenetére


FF23
senior tag

Minek? A topik nem erről szól.

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#48) Szmeby válasza Ku'leth (#44) üzenetére


Szmeby
tag

"A már unalomig ismételgetett egyéb szállítókkal mi van?"
Biztos azért nem látják azt a mondatot, mert nem illik bele a világképükbe. Kognitív disszonancia.

(#49) E770 válasza FF23 (#36) üzenetére


E770
senior tag

ez a kedvencem:

"A 2013. szeptember 1-én életbe lépett „taxirendelet” a taxi-személyszállításban résztvevő gépjárművek számára a sárga szín alkalmazását írta elő, így veszélybe került az MB Elit Taxi egyik fő erőssége: az elegáns megjelenés. Ezért létrehoztuk a „személygépkocsi-személyszállító” ágazatunkat, mely a jelenlegi szabályok betartása mellett ad lehetőséget tevékenységünk folytatására.
A taxi szolgáltatásról, és a személygépkocsis személyszállító szolgáltatásról a „Szolgáltatásaink” menüpont alatt olvashat bővebben." [link]

és ez is 2013 óta így van érintetlenül, de a definíció nagyon sokat mondó

[ Szerkesztve ]

(#50) E770


E770
senior tag

á, ezt nem lehet abba hagyni:

"A fővárosi taxi-rendelet bevezetését követően (sárgítás), a magasabb szolgáltatási színvonalat igénylő ügyfeleink kiszolgálásának érdekében, létrehoztuk a személygépkocsis személyszállítással foglalkozó üzletágunkat.

A személygépkocsis személyszállítás a törvényi szabályozások szigorú figyelembe vétele mellett, az alábbi előnyöket jelentik az Önök és kedves vendégeik számára.

Mercedes W211, illetve W212, gépjárművek fekete, illetve eredeti gyári színben
Transzferek alkalmazása, a fuvar megkezdése előtt, pontos tájékoztatás a fizetendő viteldíjról (FIX Repteres ki és betranszferek)
Dresszkód szerint öltözött sofőrök (öltöny nyakkendő)
Minden sofőrünk legalább egy idegen nyelven (angol) minimum társalgási szinten kommunikál
Sofőrjeink kiváló városismerettel, és a protokoll előírásai szerint szolgáltatnak
Bankkártyás , átutalásos és készpénzes fizetés
A biztosított feltételek, minden esetben a taxi-szabályozás szigorú feltételeit figyelembe véve, annak túlteljesítésével, szolgálja az 5* Hotelek és a magas színvonalat igénylő vállalati ügyfelek által jogosan elvárt minőséget." [link]

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.