na ez most Foxiest Foxnak is megy:
elolvastam a cikket, de nekem az jött le, hogy survey meg minden után faken nem vettek emberek annyi qwerty cuccot, amit projektáltak. akkor most mi van? hazudtak direkt? vagy szar volt a termék? vagy változott az igény?
tehát eljutottunk oda, hogy bizonyára a marketing a hibás, meg a hülye userek, mert nem kellett nekik a csúcsszuper qwerty.
én ezt hogy látom, hogyha a touchscreen annyira szar lenne, akkor az már rég kiverte volna a biztosítékot. Amerika mobilhasználati szokásait nem láttam annyira közelről sose, de az tuti, hogy sose volt többségben a high end BB. sőt, ott mai napig létező, nem réteg igény a butatelefon, a burner phone flip meg candybar formában.
a cikk éppen jól leírja, miért bukott meg a képernyő alatti qwerty: nem jutott elég hely a képernyőnek arra a használatra, amire napjainkra jutott az okostelefon el. a slider pedig azért, mert nehéz és vastag lett tőle a telefon, valamit zörgő, mozgó mechanika kellett hozzá.
a qwerty nagyon régóta túl kicsi igény ahhoz, hogy gyártsák tömegben.
ja, és az iPhone: tehát akkor ezért is az Apple a hibás? eleve nem tudom elfogadni azt az érvelést, hogy egy cég a termékével célzottan tönkre tudna tenni egy piacot, mert ha nem lenne jó, nem vennék meg. az első IOS verziók pont olyan szarok voltak, mint az első Androidok, meg a WinPho, meg a régi BB OS... na hát az maga volt a szar szinonimája. a helyzet sokkal egyszerűbb, nem a marketing a csodafegyver, meg nem a gonosz, konkurenciát tönkretenni akaró cégek manipulálnak, mint Dzsoki, hanem a vevők azt veszik, amit jónak és elérhetőnek tartanak.
[ Szerkesztve ]