Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#43) Alan válasza e-biza (#40) üzenetére


Alan
aktív tag

A WHQL nem egy olyan elismervény, hogy az a driver tökéletes meg blabla. Ez arra van, hogy elkerülhessék a Windows felhasználók, hogy netán egy vacak drivert kapjanak amivel a windowsuk lefagy, netán el sem indul.


Itt arról van szó, hogy a DirectX 9 előírja, hogy színcsatornánként legalább 24 bites lebegőpontos számokat kell alkalmazni a 3D számításoknál. Ha ezt valaki nem tartja be, a meghajtóprogramja nem kap WHQL minősítést.

Az ATi R300 minden számításhoz 24 bites pontosságot alkalmaz (RGB -> 96 bit).

Az nVidia NV30 16 vagy 32 bites lebegőpontos számokat képes használni (RGB -> 64 vagy 128 bit), de 32 bites pontosság esetében a sebesség a felére csökken. Ennek ellensúlyozására a cég kiadott egy (több) olyan drivert (pl. 42.68), amelyik (1) csak 16 bites pontossággal számol, ezért ronda lesz a végeredmény, (2) néhány effektet ''elfelejt'' végrehajtani, (3) többek gyanúja szerint sok esetben még a 16 bites lebegőpontos számok helyett is 12 bites egészekkel számol (ami persze összehasonlíthatatlanul gyorsabb). Így sikerült végül az NV30-nak az R300-at pár százalékkal meghaladó eredményeket felmutatnia (főleg 3DMark 2003-ban).

Ilyen meghajtóprogramokra azonban nincs és nem is lesz WHQL minősítés. Ezértlényeges tehát, hogy az nVidia kártyáit WHQL driverrel teszteljék.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.