Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) gabor85


gabor85
őstag

Félreérthető :)) , bár elérte a hatást.

(#2) azbest válasza gabor85 (#1) üzenetére


azbest
félisten

ha előtte beszkenneled a 3d modelljét, akkor megmarkolja.... viszont vigyázz, nehogy közben változzon az alakja vagy mérete, mert akkor lehet, hogy lecsavarja ;]

(#3) Csakénvagyok


Csakénvagyok
őstag

Összekapcsolták az ízületeket szoftveresen, csökkentették a lehetséges állások számát, s ezzel jelentősen felgyorsították a vezérlést, kevesebb számítást igényelnek az egyes műveletek.

Hát evvel sem a spanyol viaszt találták fel. Ez lényegében így működik. Az izületeket nem is lehet mozgatni ha nem kapcsolják össze őket, mivel az moggatott izület kiindilási koordinátái változnak az előtte lévő izületektől. Avval hogy csökkentették a lehetséges álások számát az alapelv a robotikában, feleslegesen nincs miért minden körbeforogjon. Mivel túlnyomúrészt sinusz-cosinusz számítások vannak , lehúzva a tartományt +/-180 fokról 0-90 fokra (mint ahogy az emberi kéznél is vannak) exponenciálisan csökken a lehetséges álások száma, nem mellőzve azt a tényt hogy a kivételek is lényegesen csökkennek (majdnem teljesen), s evvel eggyüt a használt procedúrák száma is.

Azért a videó tanulsága szerint egy picikét csaltak. A szimulációban egy tényleges 5 ujjas emberi kéz van (20 szabadsági fok), a kivitelezett változat pedig egy háromujjas (mindhárom nagyúj), nem mellesleg a csuklónak is csupán egy szabadsági foka van, de az úgy néz ki hogy 360 fokban fordul el (összesen 17et számoltam). Ami viszont elég memóriazabáló lehet az a videófelismerés.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.