Ha megengeded, én is kifejteném ezzel kapcsolatos álláspontomat.
Sajnos, Veled ellentétben siralmasnak látom az Ubuntu helyzetét - a jelenlegi kiadási modell szvsz nem tartható. Az Ubuntunak igen gyenge a marketingje, ha ezt minden kiadás alkalmával megfejelik azzal, hogy még 1 hónapig nem használható a rendszer, sokan váltani fognak - mint ahogy a Google Trends-ből is kiderül.
Az ubuntu.hu-n valaki linkelte egy Mac OS X, egy Vista és egy Ubuntu desktopját. Ha r=1 user elé odateszed mind a három gépet, gondolkodás nélkül fog választani - 3-ból 2 alkalommal az Ubuntu ellen. Mi köze ennek a marketinghez? Véleményem szerint a desktop kinézete a marketing része. Érdekes, a nemrég megjelent Mandriva GUI-ra nem rossz ránézni, pedig igen aprók a különbségek, mégis sokkal modernebbnek hat.
Másik marketing eszköz a wubi - ami emlékeim szerint eddig 3 kiadásban jelent meg, ebből 2-ben rosszul, egyszerűen nem működik az, amit a lemezre, vagy az iso-ba raktak.
Mark kommunikálta, hogy az Ubuntu GUI ráncfelvarráson esik át. Ez olyan jól sikerült, hogy usplash helyett xsplash van, de meghosszabbította a bootfolyamatot - ami még a 9.04 esetén piszokgyors. Ezenkívül beraktak még a disztribbe fotókat, már nem egy, hanem három alapértelmezett témát kapunk - és kész, ennyi volt a GUI-megújítás.
Ha mindezt összevetem azzal, hogy Mark Shuttleworth szerint az Ubuntunak 3-5 éven belül el kell tartania magát (kb. 1 éve említette), akkor igenis kétségbeejtő a helyzet.
El kell felejteni a fél évenkénti kiadásokat, igazolni kell egy igazi marketinges nagyágyút és hozzávágni egy kazal pénzt, hogy megfelelően reklámozhassa az Ubuntut.
Buguntu: több embertől is láttam már ezt, sokfelé, de nem zavar, annak ellenére, hogy e rendszert használom. Szerintem ezen felesleges fennakadni.
https://www.coreinfinity.tech