"mint egy Nikon D5100 (15-105) boldog tulajdonosa, igenis van fogalmam arról mit jelentenek a kategóriák és azt is lehet mondani, hogy a gépem lehetőségeit a lehető legnagyobb mértékben ki tudom használni és ki is használom."
A géped lehetőségeit a lehető legnagyobb mértékben ki tudod és ki is használod? Elnézést kérek mester a kishitűségemért. Esetleg meg tudnád osztani néhány nemzetközi díjnyertes képedet, hadd tanuljak belőlük?
Öregem, önbizalomért nem kell a szomszédba menned. Ha olyan lennék, ezt a gyönyörűséget betolnám aláírásba.
"Ennek ellenére (vagy éppen ezért) állíthatom, hogy már most is vannak olyan fix objektíves "bridge" jellengű gépek, amik felveszik a versenyt a belépő (sőt talán a haladó) DSLR gépekkel képminőség terén."
Most fix obis vagy bridge? Van ilyen fix obis "kompakt", a Sony RX1 (full-frame szenzor, 35 f2 obi), de az a szabályt erősítő kivétel.
Viccet félretéve, igen, ideális körülmények között, bizonyos feladatokra, képtípusokra egy kompakt vagy bridge is jól teljesíthet. De amint romlanak a körülmények, fogy a fény, a bridge képe úgy omlik össze. S ott vannak azok az egyéb feladatok, pl. amikor a háttér elmosásával ki akarod emelni a témát -- ahhoz kell a nagyobb szenzor és nagyobb fényerejű obi.
"A "kisujjkörömnyi szenzor" általánosítást meg lassan el lehet felejteni, mert már mindenki előállt megfelelő szenzorméretű géppel - legalább 1"."
Az a mindenki jelenleg a Sony RX10, mint az egyetlen 1" szenzoros bridge. Slussz. Ja és az is kerül 1000 USD-be, és akkora, mint egy dSLR.
A bridge-ek döntő többsége 1/2.3"-es, mint a kompaktok.
"Most olyan világban élünk, ahol egy Nokiával olyan képet lehet lőni, mint 10 éve egy komolynak mondott - és drága - nagygéppel. Nem kell felhördülni, ez a technika fejlődése, haladni kell..."
A már emlegetett ideális körülmények között, igen. Máskor, másra viszont nem.
Köszönöm, jót szórakoztam.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/