Hirdetés

2019. december 10., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Somatom válasza Akula (#50) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Nekem is élmény volt életre kelteni a kis Tomos Minit. Utóljára én tekertem vele és én "tettem tönkre". Lehettem kb. 10 éves. Csináltattam neki egy gyöngyvászon táskát és itt utazik velem, a kamion fülkéjében. Nem érdekel, hogy ki, mit gondol, amikor lát rajta. Nekem emlék és annak ellenére is szeretek vele hétvégenként kirándulgatni, hogy otthon egy sokkal komolyabb bringával nyomulok.

[ Szerkesztve ]

Én vagyok Groot

(#52) MaCS_70 válasza Somatom (#48) üzenetére


MaCS_70
(veterán)

Ezt a Pepperonit még nem ismertem. Az eredetijéből előfordult néhány az iskolában, csodáltuk is őket de nagyon!

Nekem a Csillaggal viszont volt két komoly ütőkártyám: egyrészt nem kellett elengednem a kormányt a váltáshoz, másrészt be lehetett hajtogatni a bringát egy normál autó-csomagtartóba. Ennél fogva a királyságom is ott jelentkezett, amikor valamilyen távoli helyen rendezett ügyességi versenyen én ott lehettem a kempingemmel, ők meg csak nézők lehettek.

Aztán jött a Szputnyik (szovjet félverseny kerékpár...) a Déli ABC-ből (akkor emelték az árát 1400-ról 1900 Ft-ra), amit ráadásul átalakítottam 10 sebességesre, és mindent megváltoztatott. Máig használom. :)

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#53) Füleske


Füleske
(őstag)

Törésteszt : [link]

(#54) Kobaljov


Kobaljov
(senior tag)

Átolvastam de nem jöttem rá, hogy mit keres egy (elektromos) bicikliről szóló cikk címében a rollercikli szó.. (vagy ezentúl minden elektromost rollernek hívunk?)

(#55) blueye


blueye
(addikt)

"Ez ugyanis megy anélkül is, maximum 25 km/h-val tudja úgy vinni az utast, hogy az konkrétan nem csinál semmit, csak húzza a menetkart. Ha tekerjük, akkor sem lesz gyorsabb, csak tényleg olyan az élmény, mintha egy szinte nulla nehézségi szintre rakott szobakerékpáron dolgoznánk, miközben ahhoz képest megdöbbentően gyorsan haladunk. "
Kiemeltem a tesztbol, mert szerintem ez a lenyeg, ez kene hogy legyen az uj kategoria.

I feel good!

(#56) deka10


deka10
(senior tag)

első hátsó kerék AliExpress

Ha azt akarod, hogy ne essen le a telefonod akkor rakd repülőgép üzemmódba!

(#57) Mercel válasza e-newsee (#22) üzenetére


Mercel
(senior tag)

Legjobb tudomásom szerint ketkeruekre Nincs parkolási díj, sem rendszámos sem pedig segédmotoros kategóriában.

Marcel

(#58) Mercel


Mercel
(senior tag)

Amúgy nálam az egész kategória agyhalál.
A.rásegítés(pedellec) még teljesen rendben van, ahogy tekersz rásegít.

De az, hogy egy rakás lusta és agyhalott polgár árkon bokron illetve a bringasávokban vagy feltartva vagy letolva őket zéró enerhiabefektetessel tolja senkire es semmire nem odafigyelve az nekem erős.

A bringa reneszánszát is megakaszthatja vagy akár vissza is fordíthatja ez a trend , ami semmilyen szempontból nem lenne jó.

Járdán a gyalogosok között semmi keresnivalójuk.
A Amúgy is alultervezett bringasávokban semmi keresnivalójuk.
Az úttesten meg kb. Akkor lehetne Bármi keresnivalójuk ha egyrészt tudják tartani a forgalom dinamikáját is tempóját másrészt rendesen ki vannak világítva, van rendes feK rajtuk és nem árt némi futómű sem mert valamelyik nap majdnem kersztül mentem egy rolleres idiótán aki ugyan kb. 35-el húzta neki, csak egy úthiba miatt majdnem elem terült. Hozzáteszem az agyhalotton egy közel fekete cuccz és -gázosak volt meg egy villogó- elől.

Nem, nem a piac és az elfajzott igények diktálnak hanem a józan ész által kialakított szabályozásnak kéne.

[ Szerkesztve ]

Marcel

(#59) MaCS_70 válasza Mercel (#58) üzenetére


MaCS_70
(veterán)

De miért lenne ez elfajzott igények szerinti? Attól, hogy Neked pont nem erre van szükséged?

Ha valami egy normál kerékpáros tempójával halad és maximum annyi helyet is foglal, akkor mégis miért fáj neked az, hogy a rajta ülő ember nem mindig tekeri a pedált?

Jobb lenne, ha benzint égetne és úgy haladna?

Miért olyan nehéz felfogni azt, hogy esetleg nem mindenki tudja még egy pedeleckel sem végigtekerni a teljes útját? (Nem kell messzire mennem, a szomszéd bácsi pont ebben a helyzetben van.)

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#60) Somatom válasza MaCS_70 (#59) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Ezt nem értem. Akkor a szomszéd bácsi lusta és/vagy agyhalott?
Sztem Mercel nem azt írta, hogy mindenki lusta, vagy agyhalott, aki ilyennel közlekedik, hanem azt, hogy az ilyennel közlekedők közül ki kéne szűrni a lustákat és az agyhalottakat. Bár, azt én sem értem, hogy a lustákkal mi a baja, ha nem agyhalott módon közlekednek.

Én vagyok Groot

(#61) farkas-j


farkas-j
(senior tag)

Úgy látom, hogy sajnos ez a topik teljesen elment igazságosztó, ítélkező, majd megmondom én a tutit és a használat jogosságát irányba. :((( Szerintem ennek a topiknak nem erről kellene szólnia. :(

LG 42LA660S + IAMM NTR82HD; Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#62) Somatom válasza farkas-j (#61) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Mielőtt vesz az ember egy ilyen ketyerét, sztem nem árt tájékozódni arról, hogy a KRESZ hatálya alá eső területeken hogyan használhatja. Szvsz. ez nagyon is idevágó téma.

Én vagyok Groot

(#63) nyunyu


nyunyu
(nagyúr)

Valamelyik nap jöttem haza a 105-ös turistajárattal, ami az Erzsébet térnél várt a balra, Budára kanyarodó sávban a lámpájára.
Zöldnél busz megindul, akkor jött jobbról az úttesten 2 elektromos rolleres csajszi, át a nekik piroson 25-30-as tempóval.
Buszon utazók krumpliszsák módra kapcsolva vészfék, sofőr alig bírta 10 centivel elkerülni az egyiket, aki az éktelen dudálástól megijedve fejest ugrott a járda irányába, pont a buszmegállóban várakozó turistacsorda közé. Csoda, hogy nem tört közben össze egy fényképezőgépes csíkszeműt sem.

De olyan is volt már, hogy görkorival próbáltam a szelfizők között átvergődni a Lánchíd túloldalára, amikor majdnem elütött egy segwayes brit buliturista csapat.
Hídpillérnél elővigyázatosságból elengedtem kb. tizet, aztán lépek ki, pillér túloldalán meg szembejött az utolsó, aki teljes gázzal próbálta utolérni a haverjait...

Szóval valami szabályozás, KRESZ módosítás, alapos edukáció ráférne az elektromos mikrotranszportációs kütyüs témára, mert Budapest belvárosa kezd egyre kaotikusabb lenni tőlük.

[ Szerkesztve ]

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#64) Somatom válasza nyunyu (#63) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Na, ez is egy érdekes kérdéskör. A lánchídon én az autókkal együtt szoktam átmenni. Az Erzsébeten ezt már nem merném bevállalni. Viszont, van annyi előnyöm, hogy a pedelecem igazából már s-pedelec. Csak az a bibi, hogy hiába van ilyen jármű, kategória nincs rá. Felőlem lehetne SMKP is, hiszen nagyra is van jogsim, meg párszázezer Km -es motoros rutinom. Jelenleg mégsem vezethetnék közúton egy ilyen rásegítéses bringát. Szóval, igen, nagyon hiányzik vmi korszerű szabályzás. De, ahhoz nálunk minimum egy képviselőt kell elüssenek egy rollerrel és az sem ésszerű szabályzást, hanem tiltást szülne.

Én vagyok Groot

(#65) nyunyu válasza Somatom (#64) üzenetére


nyunyu
(nagyúr)

Szabályozás elmaradása jó kérdés, hiszen már a nyolcvanas években is voltak próbálkozások elektromos mikrotranszportációs kütyükre, amik az akkori szabályokat feszegették, tehát idő az bőven lett volna rá.

De a 85 elején piacra dobott Sinclair C5 akkorát bukott egy éven belül, hogy végül nem kellett miatta hozzányúlni a brit KRESZhez.
(Ennek persze IT ipari kihatása is volt, Sinclair 86-os csődje miatt nem nagyon lett folytatása a ZX Spectrumnak.)

[ Szerkesztve ]

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#66) Somatom válasza nyunyu (#65) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Elég sokat vagyok Németben és Svájcban. Itt az ilyen ketyerék rendszámosak. Combosabb kinézetű rollereken is láttam már rendszámot. Nálunk ez érdekes lesz, mivel egyáltalán nincs meg hozzá a technikai háttér. Az SMKP kategória rendszámosításának is már többször nekifutottak, mégsem lett belőle semmi. Tán tegnap kérdeztem a bringás topikban, hogy mi a teendő, ha én a pedelecemre szeretnék felelősségbiztosítást kötni. Eddig nem jött rá válasz. Pedig, ugyanúgy közlekedési eszköz, mint bármelyik másik. Egy bringás miért ne hibázhatna? Ha végighúzok egy Bentley -t, Maybachot, Ferrarit, stb., akkor még az unokám is törleszteni fog? 70 rugóért vettem a Simsonomat, amire van megfizethető és egyszerűen megköthető biztosítás. A bringámért milla fölött fizettem, de arra semmi ilyen lehetőségről nem tudok. Ez, így nagyon nincs rendben.

[ Szerkesztve ]

Én vagyok Groot

(#67) blueye válasza Somatom (#66) üzenetére


blueye
(addikt)

Pedig van ilyen.
Google első találat :
kerékpár kötelező biztosítás

I feel good!

(#68) Somatom válasza blueye (#67) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Olyan nincs is. Pont azért, mert nem kötelező.

Én vagyok Groot

(#69) dqdb válasza Somatom (#68) üzenetére


dqdb
(veterán)

A kerékpárosklubba belépéssel kaphatsz bringára biztosítást, biztosítónál is lehet kötni (Uniqa rémlik régről, ezt most találtam), valamint sok lakásbiztosítás tartalmaz elég magas összegig felelősségbiztosítást a családtagok által vétlen okozott károkra, így bringára is érvényes (az esetemben elvileg 20 millió forintig térít a biztosító).

Ha egy bringásnak van esze, akkor a fenti három lehetőség egyikével él, és bebiztosítja magát arra az esetre, ha ő hibázna. Csak sajnos kevesen gondolkoznak így.

[ Szerkesztve ]

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#70) blueye válasza Somatom (#68) üzenetére


blueye
(addikt)

Elirtam :
kerékpár felelősség biztosítás

I feel good!

(#71) Somatom válasza dqdb (#69) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Ha "rendes" kötelezőt kötnénk, az a Mabiszon keresztül történne. Ez egy egyedi megállapodás a Posta biztosítóval (már nem Uniqa). A Posta biztosító honlapján nem találtam ilyen jellegű biztosítást.
A kerékpárosklub honlapja szerint 5000Ft az éves díj és csak kombinált opciók vannak. Ha a legmagasabból indulok ki, akkor az én bringámra kb. 80 rugó lenne a "cascos" biztosítás (már, ha lenne ilyen árkategória).
A Hello bringás honlap szerint van külön felelősség biztosítás, méghozzá három fokozatban, amik közül a prémium 3500Ft/év. De, ez is "csak" 3 millió/estig térít. Ez elsőre nem hangzik kevésnek, de ha a velem való érintkezés csak a kár előidézője és a vége egy csúnya totálkár, akkor a három milla nem is olyan sok. Viszont, sem a kerékpárosklub, sem a hello bringás nem biztosító. Szóval, ez zavaros és egyáltalán nem olyan, mint a gépjárművekre vonatkozó felelősségbiztosítások.

[ Szerkesztve ]

Én vagyok Groot

(#72) Uzi74 válasza Somatom (#66) üzenetére


Uzi74
(senior tag)

Mint más is írta sok lakásbiztosítás tartalmaz privát felelősségbiztosítást kerékpárral történt balesetekre. (Mivel a Fiido D3 nem esik bele teljes mértékben a kerékpár katergóriába, kérdéses egy biztosító nem tagadja-e meg a fizetést - mivel semmilyen jogi kategóriába nem esik, szinte nem tudod biztosítani).
Németeknél azért látsz rendszámot a gyosrabb pedelec-eken, mert azok S-Pedelec kategóriába esnek (mert segítenek 25 km/h, max 45 km/h- ig) - praktikusan robogórendszám van rajtuk (ami a kötelező biztosítás befizetését igazolja, de nem kell vizsgáztatni vagy ilyesmi - viszont nem változtathatsz rajtuk, van műbizonylat hozzájuk ami nálad kell legyen) Ez egy normál gepjármű felelősségbiztosítás, ami akár több millió euróig fedezhet - sokan elfelejtik nem egy ferrari javítása a drága, hanem a személyi sérüléses balesetek utáni orvosi számlák fizetése (nem a sérült tb-jére megy, hanem te fizeted mert te okoztad), kiesett munkaidő, maradandó sérülés utáni kártérítés, életjáradék).

[ Szerkesztve ]

(#73) Somatom válasza Uzi74 (#72) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

De, az azért kicsit erős, hogy egy bringa biztosításához vegyek egy lakást is. Vagy, ez alanyi jogon jár mindenkinek? Régebbről emlékszem ilyen lakásigénylős projectre, de úgy rémlik, hogy azt a rendszert eltörölték. A mostani rendszerben azt a nézetet erőltetik, hogy a nők a csokolózástól esnek teherbe, de ingyen lakásról szó sincs. :)
Tudom, hogy mi a különbség a pedelec és az s-pedelec között. Pont ezért hoztam fel példának. Külföldön rendszám van rá, itthon még kategória sincs.

[ Szerkesztve ]

Én vagyok Groot

(#74) Rodi 4.80 válasza e-newsee (#30) üzenetére


Rodi 4.80
(aktív tag)

"Szerintem nemzeti nagyjaink megvárják, míg valaki valahol Európában megszüli a szabályozást, hogy aztán..."

a magyar kormány adókkal és büntetésekkel elintézi a dolgot.

(#75) Sárkányvölgy válasza persil (#18) üzenetére


Sárkányvölgy
(aktív tag)

Bizony, sőt büntetni aki az úttesten bohóckodik vele. Szívem szerint az összes 5 m-nél gyorsabb elektromos rollert, KRESZ vizsgához kötném. Igen az összes elektromos kerékpárt is.
Mindkét oldalon közlekedem, rettentően sok hülye felelőtlen és ostoba felhasználót látni.
A legjobban azt szeretem amikor fej, vagy fülhallgatóval száguldanak a halálba.
A rendőrség helyében ezeket instant büntetném 100e-re és roller, kerékpár elkoboz. Autósoknál az összes mobilosnak ugyanez. Talán rend lenne az utakon.

Üdv, Sárkány

(#76) Gijjom válasza deka10 (#40) üzenetére


Gijjom
(csendes tag)

Köszi! Ezeket az oldalakat nem ismerem, jellemzően alin, ebayen és nagyobb kínai webshopokon keresgéltem (Gearbest, Banggood, etc.). Amúgy nemrég nyitott boltot a Fiido aliexpressen, uh bízom benne, h hamarosan elérhetőek lesznek alkatrészek is. Jó lenne pimpelni kicsit: a töltöttség-jelző teljesen megbízhatatlan, abból jó lenne egy profibb verzió. Nekem a 7,8Ah-s akkupakkkos van, szívesen lecserélném az aksit a nagyobb, 10,4Ah-sra.

(#77) Somatom válasza Sárkányvölgy (#75) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

A német módszert kéne alkalmazni. A helyi fizetésekhez képest nem horrorak a büntetések, viszont könnyen berántják pár hétre a jogsit. Tapasztalom, hogy ez nagyobb visszatartó erő, mint önmagában apénzbüntetés emelése.

[ Szerkesztve ]

Én vagyok Groot

(#78) Balu972


Balu972
(aktív tag)

Rég olvastam ilyen remek ritmusú, választékosan fogalmazott cikket. :C Gratula!

„Hagyjuk nyerni a wookiet”

(#79) Alchemist válasza Sárkányvölgy (#75) üzenetére


Alchemist
(őstag)

Gyalogosokra is kéne rendszám, de legalább egy dögcédula, hogy azonosítani lehessen ha a telefonját bizgetve a villamos alá sétál.
:)

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#80) Dark Archon válasza Alchemist (#79) üzenetére


Dark Archon
(addikt)

Bár feltalálták volna a személyit... ja, várjunk csak...

Dark Archon | i5-8600 - GTX 1060 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN

(#81) persil válasza Dark Archon (#80) üzenetére


persil
(veterán)

Rekt. :D

The only good human.. is a dead human!

(#82) Kobaljov


Kobaljov
(senior tag)

Talán hamarosan változhat a KRESZ az elektromos rollerek, segway-ek és más új mikromobilitási eszközök valamint a fülhallgató használat kapcsán (New York-ban pl. ha jól emlékszem csak egy fülben lehet).
https://11.kerulet.ittlakunk.hu/hivatalok/191009/inforadio-par-honapon-belul-megvaltozhat-kresz-hogy-vegre-az-elektromos-rollerek

(Aztán majd ez a szabály is annyit ér majd amennyire betartatják, ahogy az eddigieket is.)

(#83) Alchemist válasza Dark Archon (#80) üzenetére


Alchemist
(őstag)

Az nem látszik kívülről... de enneél jobb az útlevél, hiszen az egy lángoló felhőkarcolóból kiesve is olvasható marad. :)

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#84) oris


oris
(aktív tag)

Tegyetek próbát, hátha sikerül eltávolítani a 25 km/ó sebesség limitet: [link]

Method 1:
Power the bike off.Hold brake levers and turn the key on, hold for 5 seconds.Release and then turn the key off.

Method 2:
Power the bike off.
Turn throttle to max and turn the key on, hold for 5 seconds.Release the throttle and then turn the key off.

"Nagyon ritka az ember, akinél a szavak teljesen fedik az élet valóságát. Talán ez a legritkább tünemény az életben." Márai

(#85) deka10 válasza oris (#84) üzenetére


deka10
(senior tag)

Láttam már a videót és ki is próbálnám, ha tudnám, hogy lehet visszaállítani, mert ha nagyobb a sebesség akkor gondolom az akkut is jobban eszi. Bár a szegedi bicikliutak este 25-el is elég gázosak.

Ha azt akarod, hogy ne essen le a telefonod akkor rakd repülőgép üzemmódba!

(#86) farkas-j válasza deka10 (#85) üzenetére


farkas-j
(senior tag)

A Fiido L1-nél ez nem működik, legalábbis nekem nem sikerült.

LG 42LA660S + IAMM NTR82HD; Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.