Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Somatom válasza Akula (#50) üzenetére


Somatom
veterán

Nekem is élmény volt életre kelteni a kis Tomos Minit. Utóljára én tekertem vele és én "tettem tönkre". Lehettem kb. 10 éves. Csináltattam neki egy gyöngyvászon táskát és itt utazik velem, a kamion fülkéjében. Nem érdekel, hogy ki, mit gondol, amikor lát rajta. Nekem emlék és annak ellenére is szeretek vele hétvégenként kirándulgatni, hogy otthon egy sokkal komolyabb bringával nyomulok.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#52) MaCS_70 válasza Somatom (#48) üzenetére


MaCS_70
félisten

Ezt a Pepperonit még nem ismertem. Az eredetijéből előfordult néhány az iskolában, csodáltuk is őket de nagyon!

Nekem a Csillaggal viszont volt két komoly ütőkártyám: egyrészt nem kellett elengednem a kormányt a váltáshoz, másrészt be lehetett hajtogatni a bringát egy normál autó-csomagtartóba. Ennél fogva a királyságom is ott jelentkezett, amikor valamilyen távoli helyen rendezett ügyességi versenyen én ott lehettem a kempingemmel, ők meg csak nézők lehettek.

Aztán jött a Szputnyik (szovjet félverseny kerékpár...) a Déli ABC-ből (akkor emelték az árát 1400-ról 1900 Ft-ra), amit ráadásul átalakítottam 10 sebességesre, és mindent megváltoztatott. Máig használom. :)

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#53) Füleske


Füleske
addikt

Törésteszt : [link]

(#54) Kobaljov


Kobaljov
senior tag

Átolvastam de nem jöttem rá, hogy mit keres egy (elektromos) bicikliről szóló cikk címében a rollercikli szó.. (vagy ezentúl minden elektromost rollernek hívunk?)

(#55) blueye


blueye
veterán

"Ez ugyanis megy anélkül is, maximum 25 km/h-val tudja úgy vinni az utast, hogy az konkrétan nem csinál semmit, csak húzza a menetkart. Ha tekerjük, akkor sem lesz gyorsabb, csak tényleg olyan az élmény, mintha egy szinte nulla nehézségi szintre rakott szobakerékpáron dolgoznánk, miközben ahhoz képest megdöbbentően gyorsan haladunk. "
Kiemeltem a tesztbol, mert szerintem ez a lenyeg, ez kene hogy legyen az uj kategoria.

(#56) deka10


deka10
senior tag

első hátsó kerék AliExpress

Ha azt akarod, hogy ne essen le a telefonod akkor rakd repülőgép üzemmódba!

(#57) Mercel válasza e-newsee (#22) üzenetére


Mercel
senior tag

Legjobb tudomásom szerint ketkeruekre Nincs parkolási díj, sem rendszámos sem pedig segédmotoros kategóriában.

Marcel

(#58) Mercel


Mercel
senior tag

Amúgy nálam az egész kategória agyhalál.
A.rásegítés(pedellec) még teljesen rendben van, ahogy tekersz rásegít.

De az, hogy egy rakás lusta és agyhalott polgár árkon bokron illetve a bringasávokban vagy feltartva vagy letolva őket zéró enerhiabefektetessel tolja senkire es semmire nem odafigyelve az nekem erős.

A bringa reneszánszát is megakaszthatja vagy akár vissza is fordíthatja ez a trend , ami semmilyen szempontból nem lenne jó.

Járdán a gyalogosok között semmi keresnivalójuk.
A Amúgy is alultervezett bringasávokban semmi keresnivalójuk.
Az úttesten meg kb. Akkor lehetne Bármi keresnivalójuk ha egyrészt tudják tartani a forgalom dinamikáját is tempóját másrészt rendesen ki vannak világítva, van rendes feK rajtuk és nem árt némi futómű sem mert valamelyik nap majdnem kersztül mentem egy rolleres idiótán aki ugyan kb. 35-el húzta neki, csak egy úthiba miatt majdnem elem terült. Hozzáteszem az agyhalotton egy közel fekete cuccz és -gázosak volt meg egy villogó- elől.

Nem, nem a piac és az elfajzott igények diktálnak hanem a józan ész által kialakított szabályozásnak kéne.

[ Szerkesztve ]

Marcel

(#59) MaCS_70 válasza Mercel (#58) üzenetére


MaCS_70
félisten

De miért lenne ez elfajzott igények szerinti? Attól, hogy Neked pont nem erre van szükséged?

Ha valami egy normál kerékpáros tempójával halad és maximum annyi helyet is foglal, akkor mégis miért fáj neked az, hogy a rajta ülő ember nem mindig tekeri a pedált?

Jobb lenne, ha benzint égetne és úgy haladna?

Miért olyan nehéz felfogni azt, hogy esetleg nem mindenki tudja még egy pedeleckel sem végigtekerni a teljes útját? (Nem kell messzire mennem, a szomszéd bácsi pont ebben a helyzetben van.)

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#60) Somatom válasza MaCS_70 (#59) üzenetére


Somatom
veterán

Ezt nem értem. Akkor a szomszéd bácsi lusta és/vagy agyhalott?
Sztem Mercel nem azt írta, hogy mindenki lusta, vagy agyhalott, aki ilyennel közlekedik, hanem azt, hogy az ilyennel közlekedők közül ki kéne szűrni a lustákat és az agyhalottakat. Bár, azt én sem értem, hogy a lustákkal mi a baja, ha nem agyhalott módon közlekednek.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#61) farkas-j


farkas-j
őstag

Úgy látom, hogy sajnos ez a topik teljesen elment igazságosztó, ítélkező, majd megmondom én a tutit és a használat jogosságát irányba. :((( Szerintem ennek a topiknak nem erről kellene szólnia. :(

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#62) Somatom válasza farkas-j (#61) üzenetére


Somatom
veterán

Mielőtt vesz az ember egy ilyen ketyerét, sztem nem árt tájékozódni arról, hogy a KRESZ hatálya alá eső területeken hogyan használhatja. Szvsz. ez nagyon is idevágó téma.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#63) nyunyu


nyunyu
félisten

Valamelyik nap jöttem haza a 105-ös turistajárattal, ami az Erzsébet térnél várt a balra, Budára kanyarodó sávban a lámpájára.
Zöldnél busz megindul, akkor jött jobbról az úttesten 2 elektromos rolleres csajszi, át a nekik piroson 25-30-as tempóval.
Buszon utazók krumpliszsák módra kapcsolva vészfék, sofőr alig bírta 10 centivel elkerülni az egyiket, aki az éktelen dudálástól megijedve fejest ugrott a járda irányába, pont a buszmegállóban várakozó turistacsorda közé. Csoda, hogy nem tört közben össze egy fényképezőgépes csíkszeműt sem.

De olyan is volt már, hogy görkorival próbáltam a szelfizők között átvergődni a Lánchíd túloldalára, amikor majdnem elütött egy segwayes brit buliturista csapat.
Hídpillérnél elővigyázatosságból elengedtem kb. tizet, aztán lépek ki, pillér túloldalán meg szembejött az utolsó, aki teljes gázzal próbálta utolérni a haverjait...

Szóval valami szabályozás, KRESZ módosítás, alapos edukáció ráférne az elektromos mikrotranszportációs kütyüs témára, mert Budapest belvárosa kezd egyre kaotikusabb lenni tőlük.

[ Szerkesztve ]

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#64) Somatom válasza nyunyu (#63) üzenetére


Somatom
veterán

Na, ez is egy érdekes kérdéskör. A lánchídon én az autókkal együtt szoktam átmenni. Az Erzsébeten ezt már nem merném bevállalni. Viszont, van annyi előnyöm, hogy a pedelecem igazából már s-pedelec. Csak az a bibi, hogy hiába van ilyen jármű, kategória nincs rá. Felőlem lehetne SMKP is, hiszen nagyra is van jogsim, meg párszázezer Km -es motoros rutinom. Jelenleg mégsem vezethetnék közúton egy ilyen rásegítéses bringát. Szóval, igen, nagyon hiányzik vmi korszerű szabályzás. De, ahhoz nálunk minimum egy képviselőt kell elüssenek egy rollerrel és az sem ésszerű szabályzást, hanem tiltást szülne.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#65) nyunyu válasza Somatom (#64) üzenetére


nyunyu
félisten

Szabályozás elmaradása jó kérdés, hiszen már a nyolcvanas években is voltak próbálkozások elektromos mikrotranszportációs kütyükre, amik az akkori szabályokat feszegették, tehát idő az bőven lett volna rá.

De a 85 elején piacra dobott Sinclair C5 akkorát bukott egy éven belül, hogy végül nem kellett miatta hozzányúlni a brit KRESZhez.
(Ennek persze IT ipari kihatása is volt, Sinclair 86-os csődje miatt nem nagyon lett folytatása a ZX Spectrumnak.)

[ Szerkesztve ]

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#66) Somatom válasza nyunyu (#65) üzenetére


Somatom
veterán

Elég sokat vagyok Németben és Svájcban. Itt az ilyen ketyerék rendszámosak. Combosabb kinézetű rollereken is láttam már rendszámot. Nálunk ez érdekes lesz, mivel egyáltalán nincs meg hozzá a technikai háttér. Az SMKP kategória rendszámosításának is már többször nekifutottak, mégsem lett belőle semmi. Tán tegnap kérdeztem a bringás topikban, hogy mi a teendő, ha én a pedelecemre szeretnék felelősségbiztosítást kötni. Eddig nem jött rá válasz. Pedig, ugyanúgy közlekedési eszköz, mint bármelyik másik. Egy bringás miért ne hibázhatna? Ha végighúzok egy Bentley -t, Maybachot, Ferrarit, stb., akkor még az unokám is törleszteni fog? 70 rugóért vettem a Simsonomat, amire van megfizethető és egyszerűen megköthető biztosítás. A bringámért milla fölött fizettem, de arra semmi ilyen lehetőségről nem tudok. Ez, így nagyon nincs rendben.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#67) blueye válasza Somatom (#66) üzenetére


blueye
veterán

Pedig van ilyen.
Google első találat :
kerékpár kötelező biztosítás

(#68) Somatom válasza blueye (#67) üzenetére


Somatom
veterán

Olyan nincs is. Pont azért, mert nem kötelező.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#69) dqdb válasza Somatom (#68) üzenetére


dqdb
nagyúr

A kerékpárosklubba belépéssel kaphatsz bringára biztosítást, biztosítónál is lehet kötni (Uniqa rémlik régről, ezt most találtam), valamint sok lakásbiztosítás tartalmaz elég magas összegig felelősségbiztosítást a családtagok által vétlen okozott károkra, így bringára is érvényes (az esetemben elvileg 20 millió forintig térít a biztosító).

Ha egy bringásnak van esze, akkor a fenti három lehetőség egyikével él, és bebiztosítja magát arra az esetre, ha ő hibázna. Csak sajnos kevesen gondolkoznak így.

[ Szerkesztve ]

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#70) blueye válasza Somatom (#68) üzenetére


blueye
veterán

Elirtam :
kerékpár felelősség biztosítás

(#71) Somatom válasza dqdb (#69) üzenetére


Somatom
veterán

Ha "rendes" kötelezőt kötnénk, az a Mabiszon keresztül történne. Ez egy egyedi megállapodás a Posta biztosítóval (már nem Uniqa). A Posta biztosító honlapján nem találtam ilyen jellegű biztosítást.
A kerékpárosklub honlapja szerint 5000Ft az éves díj és csak kombinált opciók vannak. Ha a legmagasabból indulok ki, akkor az én bringámra kb. 80 rugó lenne a "cascos" biztosítás (már, ha lenne ilyen árkategória).
A Hello bringás honlap szerint van külön felelősség biztosítás, méghozzá három fokozatban, amik közül a prémium 3500Ft/év. De, ez is "csak" 3 millió/estig térít. Ez elsőre nem hangzik kevésnek, de ha a velem való érintkezés csak a kár előidézője és a vége egy csúnya totálkár, akkor a három milla nem is olyan sok. Viszont, sem a kerékpárosklub, sem a hello bringás nem biztosító. Szóval, ez zavaros és egyáltalán nem olyan, mint a gépjárművekre vonatkozó felelősségbiztosítások.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#72) Uzi74 válasza Somatom (#66) üzenetére


Uzi74
senior tag

Mint más is írta sok lakásbiztosítás tartalmaz privát felelősségbiztosítást kerékpárral történt balesetekre. (Mivel a Fiido D3 nem esik bele teljes mértékben a kerékpár katergóriába, kérdéses egy biztosító nem tagadja-e meg a fizetést - mivel semmilyen jogi kategóriába nem esik, szinte nem tudod biztosítani).
Németeknél azért látsz rendszámot a gyosrabb pedelec-eken, mert azok S-Pedelec kategóriába esnek (mert segítenek 25 km/h, max 45 km/h- ig) - praktikusan robogórendszám van rajtuk (ami a kötelező biztosítás befizetését igazolja, de nem kell vizsgáztatni vagy ilyesmi - viszont nem változtathatsz rajtuk, van műbizonylat hozzájuk ami nálad kell legyen) Ez egy normál gepjármű felelősségbiztosítás, ami akár több millió euróig fedezhet - sokan elfelejtik nem egy ferrari javítása a drága, hanem a személyi sérüléses balesetek utáni orvosi számlák fizetése (nem a sérült tb-jére megy, hanem te fizeted mert te okoztad), kiesett munkaidő, maradandó sérülés utáni kártérítés, életjáradék).

[ Szerkesztve ]

(#73) Somatom válasza Uzi74 (#72) üzenetére


Somatom
veterán

De, az azért kicsit erős, hogy egy bringa biztosításához vegyek egy lakást is. Vagy, ez alanyi jogon jár mindenkinek? Régebbről emlékszem ilyen lakásigénylős projectre, de úgy rémlik, hogy azt a rendszert eltörölték. A mostani rendszerben azt a nézetet erőltetik, hogy a nők a csokolózástól esnek teherbe, de ingyen lakásról szó sincs. :)
Tudom, hogy mi a különbség a pedelec és az s-pedelec között. Pont ezért hoztam fel példának. Külföldön rendszám van rá, itthon még kategória sincs.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#74) Rodi 4.80 válasza e-newsee (#30) üzenetére


Rodi 4.80
senior tag

"Szerintem nemzeti nagyjaink megvárják, míg valaki valahol Európában megszüli a szabályozást, hogy aztán..."

a magyar kormány adókkal és büntetésekkel elintézi a dolgot.

(#75) NomadND1 válasza persil (#18) üzenetére


NomadND1
senior tag

Bizony, sőt büntetni aki az úttesten bohóckodik vele. Szívem szerint az összes 5 m-nél gyorsabb elektromos rollert, KRESZ vizsgához kötném. Igen az összes elektromos kerékpárt is.
Mindkét oldalon közlekedem, rettentően sok hülye felelőtlen és ostoba felhasználót látni.
A legjobban azt szeretem amikor fej, vagy fülhallgatóval száguldanak a halálba.
A rendőrség helyében ezeket instant büntetném 100e-re és roller, kerékpár elkoboz. Autósoknál az összes mobilosnak ugyanez. Talán rend lenne az utakon.

(#76) Gijjom válasza deka10 (#40) üzenetére


Gijjom
csendes tag

Köszi! Ezeket az oldalakat nem ismerem, jellemzően alin, ebayen és nagyobb kínai webshopokon keresgéltem (Gearbest, Banggood, etc.). Amúgy nemrég nyitott boltot a Fiido aliexpressen, uh bízom benne, h hamarosan elérhetőek lesznek alkatrészek is. Jó lenne pimpelni kicsit: a töltöttség-jelző teljesen megbízhatatlan, abból jó lenne egy profibb verzió. Nekem a 7,8Ah-s akkupakkkos van, szívesen lecserélném az aksit a nagyobb, 10,4Ah-sra.

(#77) Somatom válasza NomadND1 (#75) üzenetére


Somatom
veterán

A német módszert kéne alkalmazni. A helyi fizetésekhez képest nem horrorak a büntetések, viszont könnyen berántják pár hétre a jogsit. Tapasztalom, hogy ez nagyobb visszatartó erő, mint önmagában apénzbüntetés emelése.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#78) Balu972


Balu972
aktív tag

Rég olvastam ilyen remek ritmusú, választékosan fogalmazott cikket. :C Gratula!

"Visszatérő rémálmom, hogy a feleségem annyiért adja el a gépem, mint amennyit bevallottam neki."

(#79) Alchemist válasza NomadND1 (#75) üzenetére


Alchemist
addikt

Gyalogosokra is kéne rendszám, de legalább egy dögcédula, hogy azonosítani lehessen ha a telefonját bizgetve a villamos alá sétál.
:)

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#80) Dark Archon válasza Alchemist (#79) üzenetére


Dark Archon
addikt

Bár feltalálták volna a személyit... ja, várjunk csak...

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#81) persil válasza Dark Archon (#80) üzenetére


persil
nagyúr

Rekt. :D

Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html

(#82) Kobaljov


Kobaljov
senior tag

Talán hamarosan változhat a KRESZ az elektromos rollerek, segway-ek és más új mikromobilitási eszközök valamint a fülhallgató használat kapcsán (New York-ban pl. ha jól emlékszem csak egy fülben lehet).
https://11.kerulet.ittlakunk.hu/hivatalok/191009/inforadio-par-honapon-belul-megvaltozhat-kresz-hogy-vegre-az-elektromos-rollerek

(Aztán majd ez a szabály is annyit ér majd amennyire betartatják, ahogy az eddigieket is.)

(#83) Alchemist válasza Dark Archon (#80) üzenetére


Alchemist
addikt

Az nem látszik kívülről... de enneél jobb az útlevél, hiszen az egy lángoló felhőkarcolóból kiesve is olvasható marad. :)

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#84) oris


oris
aktív tag

Tegyetek próbát, hátha sikerül eltávolítani a 25 km/ó sebesség limitet: [link]

Method 1:
Power the bike off.Hold brake levers and turn the key on, hold for 5 seconds.Release and then turn the key off.

Method 2:
Power the bike off.
Turn throttle to max and turn the key on, hold for 5 seconds.Release the throttle and then turn the key off.

"Nagyon ritka az ember, akinél a szavak teljesen fedik az élet valóságát. Talán ez a legritkább tünemény az életben." Márai

(#85) deka10 válasza oris (#84) üzenetére


deka10
senior tag

Láttam már a videót és ki is próbálnám, ha tudnám, hogy lehet visszaállítani, mert ha nagyobb a sebesség akkor gondolom az akkut is jobban eszi. Bár a szegedi bicikliutak este 25-el is elég gázosak.

Ha azt akarod, hogy ne essen le a telefonod akkor rakd repülőgép üzemmódba!

(#86) farkas-j válasza deka10 (#85) üzenetére


farkas-j
őstag

A Fiido L1-nél ez nem működik, legalábbis nekem nem sikerült.

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#87) farkas-j


farkas-j
őstag

Ilyen tárcsaféket vett már valaki mint ami a videón van? Ezek két oldalról nyomnak? Nekem Fiido L1-em van 14"-os kerekekkel (a videón lévő 14"-os kerekű L2 testvére). Ezekre is ugyanaz a méret mehet mint pl. egy 26"-os bringákra? Mi a bevált márka, típus Kínából?

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#88) deka10 válasza farkas-j (#87) üzenetére


deka10
senior tag

Én ahogy néztem eléggé kompatibilis eszközökkel van felszerelve, van persze sok olyan is amit Kínából kell rendelni. A hátsó fék tárcsát cseréltem és egy Shimano fék tárcsát vettem, tökéletesen passzolt rá.

Ha azt akarod, hogy ne essen le a telefonod akkor rakd repülőgép üzemmódba!

(#89) farkas-j válasza deka10 (#88) üzenetére


farkas-j
őstag

Köszönöm! Az ilyen hidraulikus fék már két-oldalról nyom szemben az eredetivel ami egy oldalról nyom?
Miért cseréltél hátsó tárcsát, elkopott vagy a Shimano jobb minőségű?

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#90) deka10 válasza farkas-j (#89) üzenetére


deka10
senior tag

Az egyik erősebb fékezésnél bele mart betét a vasba, így egy kicsit ütött amikor fékeztem.

Ha azt akarod, hogy ne essen le a telefonod akkor rakd repülőgép üzemmódba!

(#91) farkas-j válasza deka10 (#90) üzenetére


farkas-j
őstag

Így már értem

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#92) farkas-j


farkas-j
őstag

Tud valaki olyan megbízható weboldalt, ahonnan a Fiido L1-es elektromos bringánkhoz alkatrészt tudnék vásárolni. Egy szerencsétlen baleset folytán a bekapcsológombot is tartalmazó gázkar eltörött. Most ideiglenesen megjavítottam, de nem tökéletes, szeretnék egy újat venni. Ehhez keresek beszerzési forrást.

Így néz ki, csak 3 csatlakozó van rajta, 2db kettes és 1db négyes.

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#93) deka10


deka10
senior tag

Egy szerencsétlen balesetben elferdült a kormányrúd. Találtam egy hivatalosnak tűnő weboldalt ahonnan különböző alkatrészeket lehet rendelni, akit érdekel. Még megvárom az ügy végét aztán fogok rendelni, majd megosztom a tapasztalataimat. link

Ha azt akarod, hogy ne essen le a telefonod akkor rakd repülőgép üzemmódba!

(#94) farkas-j válasza deka10 (#93) üzenetére


farkas-j
őstag

Durva áraik vannak! Nem szívbajosak! Ha csak a féket nézem, ennél nagyságrenddel jobb fék kapható az Aliexpressen, ami ráadásul hidraulikus. (Én ilyenre cseréltem a Fiido L1-es fékeket, mert ezek két irányból nyomnak és sokkal jobbak.)
Szerintem nézz körül máshol is. Esetleg ebben a Facebook csoportban érdeklődj.

[ Szerkesztve ]

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#95) farkas-j


farkas-j
őstag

Eladó vadonatúj Fiido L2 összecsukható elektromos kerékpár 48V 20Ah akkuval és töltővel!
Nálunk a családban ez lett volna a 4. összecsukható Fiido kerékpár (2db L1 és 1db L2 kerékpárunk van). Ezeket már 1 éve használjuk. (Egy fotót felraktam a flottáról.) Megrendeltük Kínából ezt a negyediket is, de mire 2,5 hónap múlva megjött, sajnos okafogyottá vált, így eladó lett. A kerékpárt csak kicsomagoltuk, ellenőriztük, egyetlen métert sem gurult, minden gyári fólia rajta van még, vár az új tulajdonosára.
Egy jó teszt videó: https://www.youtube.com/watch?v=WNiAWmYp-iM

[ Szerkesztve ]

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#96) farkas-j válasza farkas-j (#95) üzenetére


farkas-j
őstag

Elkelt

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.