Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Kapanyél


Kapanyél
őstag

Nagyon jó cikk, köszönöm!

Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!

(#2) etejedu válasza Kapanyél (#1) üzenetére


etejedu
őstag

+1

(#3) -=MrLF=-


-=MrLF=-
senior tag

Jó cikk köszi, várom a folytatást is!

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

(#4) .LnB


.LnB
titán
LOGOUT blog

Héjj! Olvasnám tovább! ;)

Jó cikk! :R

[ Szerkesztve ]

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#5) akom


akom
senior tag

Jó cikk köszi! Várom a folytatást.
Kedvelem az ilyen innovatív egyéniségeket.

Tesla, SpaceX, SolarCity.. Sokat köszönhetünk neki, na meg remélhetőleg a bolygónk is.

(#6) alfa20


alfa20
senior tag

gratula a cikkhez, olvastam volna még tovább :)

az utolsó (két)képnél mi a történet?

[ Szerkesztve ]

"Az agy olyan, mint az ejtőernyő: csak akkor működik, ha nyitott." (Thomas Dewar)

(#7) atike


atike
nagyúr

Én is csalódott voltam, hogy "folytatjuk" a vége... Simán olvastam volna tovább. :) Jó kis cikk, nem semmi ember, nem semmi életút...

(#8) Vesa


Vesa
veterán

Jó cikk, több ilyen kéne!

Bár valószínűleg sok apró, de fontos és nem publikus részlet így utólag már nem jön elő az ilyen sikeres emberek történetében, én azért talán kissé pesszimistán feltételezek mindig némi uram-bátyám kapcsolatot vagy egyéb olyan körülményt a háttérben, ami ezeket az embereket kiemeli az egyébként valóban nem sok, de nem is kevés, nagyot álmodni képes és ezért tenni is akaró/tudó szorgalmas emberek közül. Az mindenesetre itt is jól látszik, hogy a kitartás és az elszántság nagyon fontos tényező.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#9) Teaway válasza atike (#7) üzenetére


Teaway
veterán

Na de már a cím alatt ott van, hogy: Első rész. Ez egyértelművé teszi, hogy lesz folytatás.

Nincs itthon csokid??

(#10) atike válasza Teaway (#9) üzenetére


atike
nagyúr

Tény, de jól eltalált a cikk, olvasmányos, rossz volt abbahagyni... :)

(#11) Narxis


Narxis
nagyúr

Ashlee Vance könyvét olvastam már Elon Musk-ról úgyhogy nekem sok újat nem mondott eddig a cikk de grat, szépen összeszedett, tartalmas írás.

Thanos was right.

(#12) Dudikoff


Dudikoff
csendes tag

Javaslom az alábbi cikksorozatot azoknak, akik még többet olvasnának Elon Muskról és a projektjeiről:

http://waitbutwhy.com/2015/05/elon-musk-the-worlds-raddest-man.html

(#13) schawo válasza akom (#5) üzenetére


schawo
titán

Hyperloop kimaradt:)

-szp-
Várjuk a folytatást.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#14) gerii válasza Narxis (#11) üzenetére


gerii
addikt

Aki szeretne egy kicsit jobban belelátni, annak mindenképp kötelező olvasmány, nagyon jó könyv.
Lustáknak. :)

[ Szerkesztve ]

(#15) Reinkz válasza gerii (#14) üzenetére


Reinkz
senior tag

+1 érdemes elolvasni.

(#16) dawid92


dawid92
tag

Félek, hogy lemaradok a folytatásról. Nagyon jó, olvasnám tovább. Remélem, a Hsz-em alapján majd eszembe jut rákeresni a következő részre :)

(#17) Teaway válasza dawid92 (#16) üzenetére


Teaway
veterán

Küldök PÜ-t, ha megjelenik a következő rész.

Nincs itthon csokid??

(#18) PistiSan


PistiSan
addikt

Remek cikk volt, várom a folytatást.

(#19) Hidalgo85

Ennek a cikknek, az első betűjétől, az utolsó betűjéig élveztem az olvasását!

Array Technologies Incorporated

(#20) adamssss


adamssss
veterán

A kedvenc CEO-m. Ugyan a bemutatókon egy épkézláb mondat nem hagyja el a száját, de az az odaadás, és lelkesedés amivel beszél a termékeiről az mindenért kárpótol. :)

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#21) Döglött Róka válasza Vesa (#8) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Nem kell feltetelezni, hiszen le van irva hogy volt ilyen:) El is olvastad a cikket?

Az elso oldal feleslegesen lanyregenyes.

[ Szerkesztve ]

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#22) bencze


bencze
senior tag

Ügyes embernek tűnik. De miért kell usába menjen mindenki, hogy sikeres legyen? Pár szaros millió van minden országban...

-= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-

(#23) WildBoarTeam válasza Döglött Róka (#21) üzenetére


WildBoarTeam
aktív tag

Mondjuk az első oldalról nekem is ez jutott eszembe, de már a második oldal végére ki is ment a fejemből Nelson Mandela, annyira magával vitt a sztori. :)

blabla

(#24) emvy válasza bencze (#22) üzenetére


emvy
nagyúr

Sajnos nincs. Startupot csinálni az USA a legjobb hely.

while (!sleep) sheep++;

(#25) hemaka válasza bencze (#22) üzenetére


hemaka
nagyúr

Voltal mar kint? Ha meg nem, mindenkeppen probalj kijutni es megerted miert kell oda menni. Ott mas a mentalitas, a penz nem igazan erdekli oket, mert van boven.

En egy reszben ismeros csaladnal voltam es elmentunk bevasarolni. En, meg ugy szerintem az atlag ugy vasarol, hogy tudja nagyjabol miket akar venni es probalja nem a legszarabbat, de nem is a legdragabbat venni. Es annyit vesz, mennyi 1-3 napra elegendo. En igy is tettem, kerdezi Carla mit csinalok. Mondom neki, mit, bevasaroltam. Elkezdi, hogy miert csak ennyit vettem es mi lesz ha elfogy vagy ha szeretnek mast is enni.
Akkor eljovok a boltba megint vagy nem eszek olyat, eszek azt ami van.

Azt az arcot es nem is tudom, talan ketsegbeesest amit akkor lattam az arcan nem tudom leiirni, azt latni kellett volna.
Es nem engedte, hogy annyit vasaroljak, vegyek meg barmit amit kicsit is szeretek, hatha kelleni fog, ha megromlik majd kidobjuk es veszunk megint vagy masikat.
Igy talan megerted miert lehet ott szinte mindent eladni vagy felfuttatni, ami kicsit is szimpatikus az ottaniaknak.

(#26) Cifu válasza bencze (#22) üzenetére


Cifu
nagyúr

Hogy egy Tesla-t vagy SpaceX-et megcsinálj, nem elég pár "szaros" millió. A SpaceX Falcon-1-es rakétájából az első kettőt az amerikai védelmi minisztérium pénzelte a DARPA irodáján keresztül. A Falcon-9 rakéta és a Dragon űrhajó fejlesztésének meglehetősen nagy részét a NASA fizette ki (több száz millió dollár ~7 év alatt).

Most vegyük Európát, itt a legígéretesebb (és csaknem az egyetlen komolyabb) űrjármű fejlesztés a brit Skylon űrrepülőgép. A hajtóműfejlesztésre a ESA 1+1 millió eurót adott 2009-ben és 2011-ben. 2015-ben a brit kormánytól kapott 50 millió fontot még a támogatásra. A BAe konzorcium pedig bevásárolta magát a cégbe, 20,6 millió fontért (20%-ot kapott részvényekbe cserébe). Ez még mindig csak a hajtóműfejlesztésről szól, a teljes űrrepülőgép fejlesztése még sehol, az alsó hangon is több száz millió, de inkább milliárd euró lenne.

Na most ehhez képest a SpaceX, RpK, OrbitalATK a nagyobb elért feladatokért (pl. sikeres hajtóműteszt, hővédő pajzs teszt, stb.) 20-40 millió dollárokat kapott.

Ez az alapvető különbség. Ott ha elég ügyesen pozicionálod magad, akkor kaphatsz pénzt, itt, Európában pedig még ha ügyes vagy, akkor is csak nagyságrendekkel kevesebbre számíthatsz. A világ elmaradottabb részeiben pedig még ennél is kevesebb pénzt lehet bevonni ilyen célokra...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#27) eWastePC


eWastePC
csendes tag

Én is most olvasom a könyvet és pont ma reggel olvastam a legjobb állítást Musk-ról ami a X.Com PayPal üggyel kapcsolatos vélemény. Idézem mert, azért rávilágít a szerintem legnagyobb erősségére:

"A történelem azt igazolta, hogy míg Musk céljai az adott pillanatban abszurdnak tűnnek, ha elegendő időt kap, rendíthetetlenségével el is érheti azokat!"

Bontott laptop alkatrészek--> http://sunda.ewaste.hu/kapcsolat/laptop-alkatreszek-eladasa/

(#28) cami][us


cami][us
senior tag

Gyakorlatilag az íróasztala alatt aludt hónapokon keresztül, hogy időt spóroljon

Már érthetőek az indeed/glassdoor minősítések. Mindenki maradjon huszonéves.

(#29) caprine


caprine
aktív tag

Nelson Mandela-ról egy érdekes info. Hogy a kondiját megőrizze minden nap futott a börtönben 11km-t, HELYBEN!

Ha saját szívedben nem találsz békét, nem fogod azt megtalálni a világon sehol. (SCKG)

(#30) Tsebacsi


Tsebacsi
nagyúr

Szuper cikk, Köszönöm Szépen! Eddig kb. semmit sem tudtam Musk Úrról, de lehet, hogy az említett könyvet is megveszem, annyira megfogott. :R Várom a folytatást!

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#31) Retekegér válasza Cifu (#26) üzenetére


Retekegér
HARDVERAPRÓD

A SpaceX Falcon-1-es rakétájából az első kettőt az amerikai védelmi minisztérium pénzelte a DARPA irodáján keresztül. A Falcon-9 rakéta és a Dragon űrhajó fejlesztésének meglehetősen nagy részét a NASA fizette ki (több száz millió dollár ~7 év alatt).

Csak a negyedik rakéta űrbe juttatása volt sikeres, addig még nem nagyon volt szó védelmi minisztériumi pénzelésről.

<< Heimdal >>

(#32) Cifu válasza Retekegér (#31) üzenetére


Cifu
nagyúr

The Privatization of Space Exploration: Business, Technology, Law and Policy könyvből:

DARPA awarded SpaceX an $8 million contract under its Falcon Small Launch Vehicle program to develop and demonstrate affordable space launch capability.

Vagyis 8 millió dollárt adtak a SpaceX-nek az első indításra (illetve szállt be a fejlesztésbe a DARPA, ugyanis amúgy azzal tisztában voltak, hogy egyből sikeres indításra kevés az esély).

Falcon 1 @ Wikipedia:

While the development of Falcon 1 was privately funded, the first two Falcon 1 launches were purchased by the United States Department of Defense under a program that evaluates new US launch vehicles suitable for use by DARPA.

Magyarul a fejlesztést a SpaceX állta, de a két első rakétát (vagyis pontosabban a két első kudarcot) a DARPA fizette.

Jegyezzük meg, hogy függően attól, mikor nyilatkoztak, de 90 és 100 millió dolláros összegek repkedtek a Falcon 1 kifejlesztésével kapcsolatosan.

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#33) -=MrLF=- válasza Cifu (#32) üzenetére


-=MrLF=-
senior tag

"Egy hónapos útja végén visszatért a Földre a SpaceX magáncég Dragon nevű utas nélküli teherszállító űrhajója" [link]
Úgy tapasztalom, hogy te eléggé képben vagy. Az mikorra várható hogy fékezőhajtóművek segítségével a földön landol, úgy emlékeszem ilyen tervek voltak korábban.

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

(#34) Cifu válasza -=MrLF=- (#33) üzenetére


Cifu
nagyúr

Erre majd a személyzet szállítására alkalmas Dragon V2 lesz képes.

Hogy mikor? Az első teljes értékű, de személyzet nélküli tesztrepülés SpX-DM1 jelöléssel jelenleg 2017 májusra van ütemezve, ebbe beletartozik, hogy bedokkol az ISS-re, majd leválik, és biztonságosan visszatér a Földre. Ha ez sikerül, akkor 2017 közepén-végén indulhat az első személyzettel ellátott Dragon V2 az űrállomásra.

Érdekesség, hogy a három embert szállító amerikai űrhajó három különböző módon ér földet:

SpaceX Dragon V2: Elsődleges szárazföld, működő hajtóművekkel való puha leszállás leszállólábakra (de képes vízre is leszállni, illetve a fékezőhajtóművek nélkül pusztán ejtőernyővel visszatérni)
Boeing CST-100: Ejtőernyőn ereszkedik le a szárazföldre, a földet érést felfújható légzsákok tompítják.
NASA / (Lockheed-Airbus) Orion: Marad a klasszikus Mercury/Gemini/Apollo vonal, vagyis tengerre száll le, ejtőernyővel fékezve.

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#35) Tsebacsi válasza Cifu (#34) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Nekem az a furcsa, hogy ennyire nem éri meg új Űrrepülőgép-típust kifejleszteni? Vagy mi az oka, hogy ilyen, laikusként félmegoldásnak tűnő ötletek születnek?

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#36) Cifu válasza Tsebacsi (#35) üzenetére


Cifu
nagyúr

Röviden: Több a kockázat, nehezebb a változókkal számolni és drágább a kifejlesztése. Valódi előnye csak akkor van, ha a felszálláskor valahogy a légkör oxigénjét használod fel, vagyis az oxidálószert a légkörből nyered (így kisebb az indulási tömeg, ez pedig egy spirál - a nagyobb tömeg több üzemanyagot is követel...). A másik előnye, mely szerint újrafelhasználható pont most kezdik el megcáfolni - a Dragon kapszula is újrafelhasználhatóra készül, és sokkal, de sokkal olcsóbb, mint űrrepülőgép-szerűen megoldani.

Bővebben:

Lent már említettem a Skylon űrrepülőgépet, per pillanat ez a leginnovatívabb, élő és legalább valamennyire folyamatban lévő fejlesztés. Egy nekifutással jutna a világűrbe, nem dob el semmiféle üzemanyagtartályt, nincs gyorsító fokozat, "csak" két igen hatékony kombinált rakétahajtómű-torlósugárhajtóműve. Amit viszont ki kell fejleszteni (óvatos becslések szerint is 300-500 millió font nagyságrendileg), utána jöhet magának az űrrepülőgépnek a kifejlesztése, megspékelve a hővédő pajzs és az irányítórendszer kifejlesztésével. Ez függően attól, hogy ki végzi a becslést, 500 millió fonttól 5 milliárd fontig terjed. Ennyit meg senki sem akar rászánni.


A Skylon fantáziarajza

Viszonyítás képen a "hagyományos" rakéta elvet használó Ariane-6 kifejlesztésére az ESA per pillanat 2,3 milliárd eurót szán, és ezt a gyártó cégek keveslik.

A kettő között ég és föld a különbség, az Ariane-6 esetében az első fokozat hajtóműveit lehetne majd talán visszaszerezni, de így is 90 millió euró lenne egy indítás költsége, és ebben nincs benne a kifejlesztés költsége. A Skylon kevesebb terhet vihet fel, és ha kereskedelmi alapon kellene működőképesnek lennie, akkor hozzávetőleg 41,5 millió euró lenne egy indítás, de jobb lenne 70 millió euróért kínálni, hogy biztosan visszajöjjön a kifejlesztésének a költsége. Ami annyit tesz, hogy ha az ESA a kevésbé rizikós Ariane-6 helyett a Skylon-ba forgatná azt a 2,3 milliárdot, akkor az is lehet, hogy a Skylon indítási költsége 10-15 millió eurós szintre süllyedne, amivel még a SpaceX-nek is alávághatna. Csakhogy ebben rengeteg a "ha". Ha a SABRE hajtómű beváltja az igényeket, ha ne lép fel a fejlesztés folyamatában előre nem látott nehézség, ha a gép üzemeltetése és karbantartása terén tudja hozni az előre kalkuláltakat és így tovább.

Ebből már lehet látni, hogy miért égető fontosságú az állami (vagy adott esetben: EU-s) támogatás, avagy miért probléma annak hiánya.

Szóval ne legyünk ennyire nagyravágyóak, nézzük meg, hogy a SpaceX Dragon V2 és a Boeing CST-100 ellenfele hogy maradt alul. Mert ugyanis egy Sierra Nevada (ex SpaceDev) nevű cég több, mint egy évtizede próbál egy kis méretű űrrepülőgéppel pályázni valami állami pénzre. Ez a Dream Chaser. Alapvetően csak annyi a különbség a Dragon V2 függőlegesen száll le, a Dream Chaser meg repülőgépként, de amúgy mindkettő egy "hagyományos" rakéta orrán indulna a világűrbe (hogy milyen rakéta orrán, az már jó párszor változott, de egyébként például az ESA-nak is felajánlották). A történet röviden végül annyi, hogy a NASA komolyabb pénzt nem akart adni a Dream Chaser-re, mert nem lát benne semmi potenciális előnyt azt leszámítva, hogy irányíthatóan tér vissza (repülőgépként) és nem ballisztikus pályán (mint az űrkapszulák). A Sierra Nevada megtámadta a NASA döntését, amikor nem választották ki a kereskedelmi emberes űrhajó tenderen (ugye a SpaceX Dragon V2 és a Boeing CST-100 nyert), és bár pár hónapra megakasztotta a programot, de végül elutasították. Talán kegyelemből kapott most 6 teherűrhajóra vonatkozó megbízást a CRS-2-ben, de emberes űrrepülésre továbbra se kap pénzt, azt kénytelen a Sierra Nevada maga pénzelni, de erre nem talált jelenleg komolyabb befektetőt...


A Dream Chaser ember vezette változatának légköri tesztrepülésre szolgáló példánya

Egyszerűen nincs, aki befektetésre érdemesnek találja, mert a Sierra Nevada nem rendelkezik saját rakétával, ha meg venni akar valakitől, akkor piaci áron talál csak. Innen kezdve nincs semmi előnye az egész programnak, még akkor sem, ha holnap már indulhatna a pilóta vezette Dream Chaser...

Ezért bíznak már mindenben, akár abban is, hogy az ESA jobb híján úgy dönt, hogy megveszi a Dream Chaser 4 EU (DC4EU) tervet, és majd az Ariane 6 orrán indítja világűrbe (amire mondjuk nincs túl sok esély).

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#37) Retekegér válasza Cifu (#32) üzenetére


Retekegér
HARDVERAPRÓD

Én inkább úgy mondanám, hogy ügyfele volt a SpaceX-nek, hiszen műholdat kellett volna ugye feljuttatni.

<< Heimdal >>

(#38) Alchemist válasza hemaka (#25) üzenetére


Alchemist
addikt

Végletek, mindkét oldalon... a laza pazarlás nem egyenlő a jól finanszírozott céltudatossággal.

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#39) Cifu válasza Retekegér (#37) üzenetére


Cifu
nagyúr

Csakhogy a SpaceX-nek ekkor még nem volt megrendelője, propagálták a Falcon 1-est, ám úgy, hogy egy rakétát sem tudtak még bemutatni. Érthető okból nem szívesen adnak pénzt arra, hogy egy kipróbálatlan rakétával küldje valaki fel a műholdjukat. Emiatt az első indítások egy új rakétánál legtöbbször súlymakettekkel (boiler plate, dummy satellite) történnek. A DARPA és az USAF pedig azért, hogy támogassák a SpaceX-et, megvették a piaci ár felett a két első indítást.

Space Exploration Technologies Corporation (SpaceX) has been awarded $8 million by the Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) and U.S. Air Force to demonstrate highly responsive, affordable launch capability.

Magyarul demonstráció volt a szerződés tárgya, és ugyan ez volt a második indítással is a helyzet.

Megj.:
A TacSat-1 és az egész TacSat program célja az volt, hogy egy éven belül a kereskedelmi piacról (off-the-shelf, fiókból kivehető) megoldásokkal egy olcsó és olcsón feljuttatható műholdat tegyenek le az asztalra. Az egész program célja az volt, hogy az általános, viszonylag nagy méretű és drágán feljuttatott műholdak helyett át-e lehet helyezni a hangsúlyt az olcsó, kis méretű műhold-rajokra a feladatokat, amelyek pótlása is könnyebb, olcsóbb és gyorsabb.

Ez alapvetően arról szól, hogy ha valaki megtámadja az amerikai katonai műholdakat, akkor gyorsan és olcsón lehessen őket pótolni, és hogy ez mennyire kivitelezhető.

Érdekesség, hogy a SpaceX ekkor egy 100 millió dolláros USAF szerződést is megnyert.

Miután a SpaceX már fel tudott mutatni megrendeléseket, könnyeben tudta eladni a Falcon 1-est (és később a nagyobb Falcon rakétákat) a civil piacon is, tehát a DARPA nélkül nagyon nehéz helyzetben lett volna induláskor.

Ismét megjegyzés:

A SpaceX nehéz helyzetekben vállalt szerződésekkel is játszik, amikor csak tud. A kanadai űrügynöksége CASSIOPE műhold esetén 2005-ben úgy állapodtak meg, hogy 10 millió dollárnál nem lesz drágább az 2008-ra tervezett az indítás, Falcon 1 rakétával. Azonban a kanadaiak azért mentek ebbe bele, mert nem volt több pénz a CASSIOPE elindítására. A szerződésben viszont nem volt kötbér. A Falcon 1 program először mellékvágányra került (Falcon 1e program), majd törölve lett. A kanadai műhold készen állt a raktárban, de a SpaceX várakoztatta azt. 5 évvel az eredetileg vállalt indítási határidő után teljesítették a szerződést, mégpedig az első Falcon 9 v1.1 indításnál, amelyet kereskedelmi piacon nem tudtak volna értékesíteni pénzért, hiszen a módosított rakéta megbízhatósága kisebb volt. De mivel úgy is volt egy kötelezettségük, ezért végül letudták azt egy füst alatt az első v1.1 indítással...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#40) big-J


big-J
őstag

A mostani kapitalista és befektetői rendszer a lassú, de biztos hozamokat preferálja.
Ezért hiába volt eddig is rengeteg embernek ezek vagy még jobb ötlete, nem tudtak mögé tőkét szerezni.
Elon csak egy ilyen ember, de a paypal után abban a szerencsés pozícióban volt, hogy a kezdőrész nagy szeletét egyedül tudta állni, ezzel a bátorságával meg néhány befektetőt meggyőzött.
A nagy, merész ötletek egy dolog, a pénz egy másik, csak manapság a kettő -amúgy érthető okokból- ritkán találkozik.
Amit csinált az öreg, az meg nagyon is kellett, az autóipart jól segberugdossa, kb 10 évvel előbb fog a nagyrésze csak a cégei miatt elektromosra áttérni.

(#41) Retekegér válasza Cifu (#39) üzenetére


Retekegér
HARDVERAPRÓD

Nagyjából képben vagyok a háttérrel, inkább arra szerettem volna kilyukadni, hogy pénzügyileg a Védelmi Minisztérium megrendelése kevés lett volna a projekt kivitelezéséhez, Musk belepumpált magánvagyona és kockázatitőke-befektetők nélkül. Persze voltak csődközelben is 2008-ban, ahol kellett némi blöff, aztán pedig egy nagy adag szerencse, hogy a következő indítás sikeres legyen, de ez már történelem.

<< Heimdal >>

(#42) Yany


Yany
addikt

+1

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#43) Tsebacsi válasza Cifu (#36) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Hú, köszönöm, ez nem semmi válasz volt! :R

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#44) emvy válasza big-J (#40) üzenetére


emvy
nagyúr

"A mostani kapitalista és befektetői rendszer a lassú, de biztos hozamokat preferálja"

Ellenkezőleg, az US VC szcéna a gyors, kockázatos, magas hozamú befektetéseket kedveli.

while (!sleep) sheep++;

(#45) Cifu válasza Retekegér (#41) üzenetére


Cifu
nagyúr

Nagyjából képben vagyok a háttérrel, inkább arra szerettem volna kilyukadni, hogy pénzügyileg a Védelmi Minisztérium megrendelése kevés lett volna a projekt kivitelezéséhez, Musk belepumpált magánvagyona és kockázatitőke-befektetők nélkül

Ebben pedig teljesen igazad is vagyon.

Csakhogy a DARPA megrendelése nélkül vért izzadtak volna, hogy valahogy vásárlókra találjanak a kipróbálatlan Falcon családra.

De érdemes megnézni, hogy mennyi pénzt pumpált a NASA a SpaceX-be, hogy a Falcon-9 és a Dragon elkészüljön. A NASA pénze nélkül most nem lenne SpaceX.

Én azért szeretem hangoztatni, hogy a DARPA / USAF és a NASA mennyi pénzt és támogatást feccölt a SpaceX-be, mert mindenhol kihangsúlyozzák, hogy hát Musk megmutatta, hogy mehet kereskedelmi alapon is az űripar.

Én meg erre azt mondom, hogy egy nagy lótúrót, illetve azt, hogy mehet, csak éppen állami támogatás nélkül a SpaceX nem ott lenne, ahol most van. Elég megnézni, hogy a Virgin Galactic már 400+ millió dollárt áldozott a WhiteKnightTwo / SpaceShipTwo párosra, és még mindig nem érték el a világűrt, nemhogy utasokat vigyenek fel. Márpedig ha Musk-nak a NASA pénze nélkül kellett volna kifejlesztenie a Falcon 9-est, akkor a veséjét is el kellett volna adnia... Nem véletlenül lépet bele a védelmi minisztérium és az ULA kapcsolatába úgy gyomorszáj tájékán... Tudja jól, hogy lehet pénzt kisajtolni a kormányzatból...

Ezzel együtt is nem lehet elvitatni, hogy mindig minden konkurensénél olcsóbb és jobb megoldásokat tesz le az asztalra. "Mókás", hogy az OrbitalATK több pénzt kap a Cygnus-ért, mint a SpaceX a Dragon-ért, amikor ISS ellátmányról van szó, és a Dragon hasznos terhet hoz vissza, míg a Cygnus elég a légkörben (egyébként ez nem akkora baj, mert valahogy meg kell szabadulni a sok szeméttől az ISS-en). Vagy hogy a Boeing CST-100-asa rosszabb képességekkel rendelkezik, nehezebb és ahogy most kinéz, később is készül el, mint a Dragon V2, miközben drágább...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#46) big-J válasza emvy (#44) üzenetére


big-J
őstag

Mihez képest biztos vagy kockázatos.
Többségében azért az új autógyár építésénél kevésbé kockázatosra és olcsóbbra gondolnak.
Pl. a gyakori pár hippigyerek app-ja pénzben más, kockáztatható kategória.

[ Szerkesztve ]

(#47) emvy válasza big-J (#46) üzenetére


emvy
nagyúr

Aha, azért megemlítem, hogy az Uber és társai által fölhalmozott kockázatitoke autógyár-léptékű..milliárdos nagysagrendrol van szó, dollarban.

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#48) big-J válasza emvy (#47) üzenetére


big-J
őstag

Tudom, de az már eredmény és nem iparági belépőküszöb.

(#49) -=MrLF=- válasza Cifu (#34) üzenetére


-=MrLF=-
senior tag

Köszönöm, :R élvezet olvasni a hozzászólásaidat, további kitartást hozzá.

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

(#50) mepet válasza alfa20 (#6) üzenetére


mepet
addikt

Mivel senki sem tudott válaszolni a kérdésedre, én megfejtettem a választ a google képkereső segítségével:
Why Elon Musk isn't in Fortune's PayPal Mafia picture

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.