Hirdetés

2024. május 15., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Espla


Espla
aktív tag

A 2021-es Revision demoscene party termését láthatjátok.
Természetesen a demokat számítógépen futtatva érdemes nézni, nem pedig youtube-on.
Kinek melyik alkotás tetszett?

(#2) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Már korábban is meg akartam kérdezni, hogy ez tényleg 65,536 bytes.?
Hogy tudnak létrehozni egy ennyire komplex grafikát ennyi tárhelyből?

(#3) MasterMark válasza angyalpc2 (#2) üzenetére


MasterMark
titán

Annyi, általában trükkökkel, a kód magát írja újra és stb.

Switch Tax

(#4) olbaidhun válasza angyalpc2 (#2) üzenetére


olbaidhun
őstag

Jellemezhetjük egy szóval: optimalizálás.

Espla
amiga, c64 időktől imádom a demoscene-t, de jó lett volna olvasni még pár szót vagy érdekességet róluk. Így felsorolás jelleggel egészen nagy a halmaz, nem fogok tudni mindet megnézni, sokára érkezne meg a válaszom.

Azért köszönet érte, mentettem a lapot.

7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

(#5) DarkByte válasza angyalpc2 (#2) üzenetére


DarkByte
addikt

Volt erről egy nagyon jó online videó/prezentáció magyar nyelven a napokban, a hazai krémtől ha úgy tetszik. Tessék megnézni és ámulni. [Gargaj: Tiszta Lappal - Egy modern 64k intro és a mögötte rejlő technológiák]

(#6) bitblueduck válasza angyalpc2 (#2) üzenetére


bitblueduck
senior tag

van pár magyarázó videó pl ez is kkrieger
procedurális generálással nagyon kicsiből nagyon sokat lehet kihozni.
itt egy egyszerű példa:
ez egy C64-en futtatható BASIC kód, kiírja a képernyőre, hogy ABC
10 PRINT "ABC"

ez egy picivel összetettebb példa:
10 PRINT "ABC"
20 GOTO 10

a második sor csak annyit csinál, hogy visszaugrik az elsőre (ami kiírja hogy ABC) és 3 betű helyett "végtelen" sokszor írja ki hogy ABC.

vagy
10 FOR I=1 TO 1000 : PRINT I : NEXT I
ez is 1 sor és 1-től 1000ig kiírja a számokat.

Textúrákat készíteni is hasonló csak ott nem számokat meg betűket hanem pixeleket kell manipulálni, és igen, erősen kell optimalizálni (a fájlméretre) meg trükközni.

[ Szerkesztve ]

An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.

(#7) imi3est


imi3est
csendes tag

Nem mind 64k, az első 19 az "DEMO" kategória, ott nincs méret limit. Utána jönnek a 64k, 8k, 4k intrók, azok már tényleg ilyen kis méretűek. Persze ha belenézel a 64k-s intrókba, az is teljesen hihetetlen hogy hogy lehet ezt összehozni ilyen méretben. Nem semmi teljesítmény ezeket leprogramozni. Itt van a nevezések listája: lista
itt pedig a PC-s program nevezési szabályok

(#8) JHC


JHC
tag

Azért ennél kicsit bonyolultabb a dolog.

A pálya mapok képlet szerint készülnek, és sokszorosítják, a textúrák szintúgy, a hang más kérdés. A hang valamilyen tracker formátum, általában mod, s3m, amiben a hangminták nagyon kevés bájtot foglalnak, és akár lehet írni zenét, akár egyetlen hangmintával is, de többféle effektel, burkoló görbével stb, aztán a kotta lehet ismétlődő, sőt az egyik zenében előre-hátra megy a kotta. Az egész kód assembly a 4k-nál, felette már nem biztos, amikor kész mindent tömörítenek spéci exe packerrel amire kiválóan ugrik a vírusírtónk.

[link]

[link]

(#9) cinemazealot válasza DarkByte (#5) üzenetére


cinemazealot
addikt

:C Köszi, ez a beszámoló nagyon tetszett!

(#10) copass válasza JHC (#8) üzenetére


copass
veterán

256byte-nál már full assembly az egész.
64k-nál írnak toolokat aztán lehet csapatni, csak hát boyc,gargaj nagyon-nagyon sok évet belenyomott az a.D.D.i.c.t.-ba!:D

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#11) body007


body007
addikt

Dejók ezek. Utoljára amigán nézegettem demókat (haver 060-asán meg az én ppc+040-emen). Derégvolt :O

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#12) copass


copass
veterán

szeptemberben lesz fánksün(function) a csokiban! :D

[ Szerkesztve ]

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#13) joghurt


joghurt
addikt

Királyság, le a kalappal. Na, ezek tudnak programozni, nem akik összegugliznak egy N+1-edik webes formot.
Nekem mindig is a 64K kategória jött be a legjobban. Mert persze, a "nagy" demóknál már egészen filmszerű világokat lehet produkálni, de hogy mindezt 64K-ban, ahhoz tudni is kell.

Valamint: The cecond coming of the csillagtök.

@angyalpc2: Igen, sok grafika egyszerű képletből van. A hullámgyűrűk pl. sima z = sin (sqrt(x*x + y*y)) jellegű. Egy haverom még a múlt évezredben dolgozott be egy 64K-s intróba grafikával. Ő például egy ammonitesz (csigaház-szerű izé) képletét írta fel valami negyedfokú egyenlettel.
Az is igaz, hogy a ma már lényegesen fejlettebb procik és főleg videokártyák vannak. Régen egy egyszerű 3D-s kockát is alap assembly utasításokkal kellett kirajzolni. Nem volt MMX/SSE, OpenGL, DirectX.

A tej élet, erő, egészség.

(#14) waverider


waverider
senior tag

Koszi a gyujtemenyt! :R
Nekem sok tetszett es nem csak a felsohazbol.
Megis nekem a reges regi demok tetszenek a legjobban.
Amiket C64-en, Amigan, meg az elso generacios PC-ken csinaltak.
Akkor meg tudtak programozni... azzal ami szukosen rendelkezre allt.
Ezt ismeritek peldaul?
Second Reality (1993)

[ Szerkesztve ]

Informatikus csemete mondókája: ZIP ZIP csóka, vak vARJúcska. A Windows 2 dologtól akadhat ki: az egyik önmaga, a másik bármi más. Donald billentyűzetet használ, Mickey egeret. A WORD elszáll, az írás megmarad.

(#15) gbors


gbors
nagyúr

Köszi a cikket, a 4K / 8K cuccok továbbra is besz**ás jellegűek :)

(#14) waverider: ismerem, jó kis szarkavarás volt körülötte, amikor kijött...

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#16) waverider válasza gbors (#15) üzenetére


waverider
senior tag

meselj! :Y

Informatikus csemete mondókája: ZIP ZIP csóka, vak vARJúcska. A Windows 2 dologtól akadhat ki: az egyik önmaga, a másik bármi más. Donald billentyűzetet használ, Mickey egeret. A WORD elszáll, az írás megmarad.

(#17) copass válasza gbors (#15) üzenetére


copass
veterán

mármint? azért ez egy legendás demo. még c64-re is átirták.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#18) gyépés válasza copass (#17) üzenetére


gyépés
aktív tag

Csak nem Dell gépet akarsz venni? A link elárult. 🙂

"Ha kell, ha nem, ha muszáj... Hívjatok úgy: SZOMORÚ SZAMURÁJ!" by Kocsor Zsolt

(#19) dabadab válasza JHC (#8) üzenetére


dabadab
titán

A zenék már jó ideje nem használnak hangmintákat ebben a kategóriában, softsynthek vannak, amik realtime számolják a hangot pár paraméter alapján.
Az első fecskék között ott a Störfall 2000-ből, aztán jöttek a többiek és a softsynth engine-ek. A 4klang messze a legnépszerűbb közülük, ami viszonylag hagyományosan közelíti meg a hanggenerálás kérdését, de ott van pl. az Oidos is, ami (számomra :) ) tök szokatlan additív szintézist használ.

DRM is theft

(#20) olbaidhun válasza joghurt (#13) üzenetére


olbaidhun
őstag

Azért jó ezt hallani, hogy mások is ilyen mélyen meghajolnak a zseniális fejlesztők előtt. Vannak gyöngyszemek abból az időszakból.

Nyilván most is vannak zseniális stúdiók, de akkoriban pár fő kezében állt meg a munka nagy része, most meg ugye megy a marketing és kiadó a fejlesztők nyakára, hogy belihegje a fülbe: - mikor lesz már kész az összes platformra? (lásd CP2077)

(#19) dabadab
Pici hardverből félelmetes grafikát és hangokat kihoztak annó.
Pár mb-os kis cartidge az évezred forduló előttről és egy emulatorral ma is rápróbálhatsz, milyen zseniális hangulatot kölcsönöztek a bőregérnek: [link]

7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.