Nem, autóban is általában meg szoktam érezni a sárgát (vagy ha nem, és korai volt, hát ott rohadjon meg a kinyomócsapágy, ahogy írod), és addigra már én is "egyesben" állok, rajtra készen. Tehát a sárgára már elvileg tudnék indulni (megjegyzem, az még nem igazán szabályos). A nagy különbség az, hogy az autóban soha nem indulok padlógázzal, míg a 180 ccm motorommal simán. És az autóban egyesből kettesbe is kell idővel váltanom (addig ugye nem gyorsul az autó), a robogómon meg a CVT megoldja a problémát, és végig nyomaték/ill. teljesítménymaximumon gyorsítok: baromira le szokott maradni mindenki. Épp ezért megszoktam, hogy autó nem is nagyon jöhet mellém, aztán volt meglepi, amikor az A8-as Audi lepadlózta mellettem, és simán legyorsult a semmiből. Nagyon sietett haza gondolom.
A tapasztalat amúgy az, hogy rengetegen még csak a sárgánál kezdik keresni az egyest. Te lehet, hogy nem, és akár állsz a kuplungon percekig, de hidd el, hogy sok ilyen van. Budapesten legalábbis mindennapos, hogy marha lassan indulnak meg a sorok. Ahogy egyébként azzal is tökéletesen egyetértek, hogy sok olyan motoros is van, aki csak a sárgára rúgja az egyest, és (valami "érthetetlen okból") tötymörgősen indul. Egyébként van egy magyarázatom arra, hogy miért tötymörög: tipikusan azt a motorost szokták elgázolni, aki a sárgára már nyélgázon van, mert a keresztforgalomban az "érett sárgán" még sokan áttolják aztán puff... Ezért én is körülnézek a nyelezés előtt.
[ Szerkesztve ]