Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) KEndre


KEndre
HÁZIGAZDA

Ennek a tendernek már az eredeti kiírása is szagos volt. Vicc ez az egész közbeszerződis játék... :(

Kinek az ötlete is volt? :F

Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!

(#2) Narxis válasza KEndre (#1) üzenetére


Narxis
nagyúr

Ha jól emlékszem Magyar Bálint, neki nem rég volt egy olyan magvas javaslata is, hogy általános iskolában ne is legyen osztályozás, sőt többségében csak "készségfejlesztő" órák legyenek. Én 4 éve még a gimi padjait koptattam, már akkor is voltak ilyen "készségfejlesztő" tantárgyak, Mozgófilm és kortárs művészet néven, Tánc és zene néven ahol tulajdonképpen szabad foglalkozás volt, tölteléktárgyak stb.

Na de nem akarok eltérni a tárgytól, szerintem nem digitális tábla kell hanem az iskolák gépparkjait kéne lecserélni.

Thanos was right.

(#3) bambano válasza KEndre (#1) üzenetére


bambano
titán

pedig a közbeszerzés, mint lehetséges algoritmus, akár jól is működhetne...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#4) Timbu


Timbu
tag

Ja, mint a kakaóbiztos számítógépek..

(#5) Robaj válasza Narxis (#2) üzenetére


Robaj
addikt

"Na de nem akarok eltérni a tárgytól, szerintem nem digitális tábla kell hanem az iskolák gépparkjait kéne lecserélni."

Szerintem meg igenis fontos és használtató eszköz a digitális tábla. A főiskolánkon volt egy ilyen, ahol előadásokkor nagyon hasznosnak bizonyult, sokkal interaktívabb lett egy-egy előadás. Azonban az is igaz, hogy sokan ódzkodtak tőle, maradtak a SPACE gombnál, pedig egy kis kreativitással érdekesebbé lehet tenni egy előadást.

Egy diákot nem a gép elé kellene "görnyeszteni", hanem igenis álljon ki a többiek elé, és tartson előadást. Gép, ha elavult, de van. Az interaktív táblával pedig az előbb említettet lehetne fejleszteni, hátha több tanár felismerné az előadás fontosságát. (természetesen vannak olyan tanárok is, akik "félnek" ezeket az eszközöket használni)

(#6) Erasmus


Erasmus
őstag

pali, sztem jól látod. :) a leírtak alapján tényleg az látszik, hogy a nemzet újságírója nem gondolta végig a történetet. kiírnak egy közbeszerzést, amelyen pályázni csak azokat a cégeket engedik, amelyek éves árbevétele 20 milliárd felett van. na most: ha történetesen csak egy ilyen létezik az egész országban a szóba jöhető piaci szereplők között, a hp, akkor erősen vélelmezhető, hogy rá van szabva a tender, nekik vannak jobb csókosaik az illetékes hivatalokban. de az milyen gáz lenne már, ha csak egyedül indulnának... szal (ha valóban így áll a helyzet) az ibm itt nem libling, hanem egy színpadi kellék a hp darabjában.

(#7) bambano válasza Timbu (#4) üzenetére


bambano
titán

A kakaóbiztos számítógép pont nem jó példa ehhez a cikkhez.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#8) Narxis válasza Robaj (#5) üzenetére


Narxis
nagyúr

Ha jól tudom ezek a táblák közoktatásba mennek, nem a felsőoktatásba.

Előadást meg lehet táblák nélkül is tartani, nálunk kötelező is egyetemen.

Szerintem olcsóbb és jobb a filces tábla. Könnyebben is alkalmazkodnak hozzá a tanárok. Az ár pedig régen is, de manapság főleg egy meghatározó tényező.

Digitális táblát olyan termekben tudok elképzelni ahol 150-200 fő ül, mert akárhogy alakítják a termet a hátul ülők nem biztos, hogy látják mit firkál a tanár a táblára. De pl. egy szemináriumra már totál felesleges.

Thanos was right.

(#9) bambano válasza Narxis (#8) üzenetére


bambano
titán

Szerintem követelmény kellene, hogy legyen, hogy a táblára felírt dolgokat megkaphassa a diák nyomtatva vagy elektronikusan. A sima filces tábla erre nem jó, bár vannak ilyenben is jó megoldások erre.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#10) Georgie1224 válasza bambano (#9) üzenetére


Georgie1224
tag

Szerintem régebben is meg tudták tanulni a tananyagot a diákok, csak akkor a tanárra való figyeléssel voltak elfoglalva, és nem mással.
A mai diák társadalom (értsd 7-18 éves korig) figyelem zavarral küzd.
Ennek elsődleges oka, hogy túl sok joguk van, és hogyha valamit nem tudnak, akkor az a tanár hibája. Utána ha a tanár kikéri még meg is veri érte, mert az neki szabad.

Ahol a diákokat a mostani módszerekkel sem lehet megtanítani semmire, mert totál idióta, és akkor még nagyon finoman fogalmaztam, oda teljesen felesleges egy ilyen tábla.
Ha valaki azzal jön, hogy milyen csilli villi dolgokat lehet rajta megmutatni, akkor attól még nem fog a tanuló tanulni. Inkább a pedagógusok gondjaival kellene foglalkozniuk, mint a nagy fene modernizáláson. Erre van pénz, de arra nincs, hogy krétát vehessen egy iskola a tanároknak, mert a költségvetésből nem futja rá.

Ezeket az elit iskolákban fogják csak bevezetni, ahol a pályázatot kiírok gyerekei tanulnak.

Murphy: "Ami el tud romlani, az el is romlik."

(#11) #06658560 válasza Narxis (#2) üzenetére


#06658560
törölt tag

Azért bálintka elképzeléseiben voltak igazságok, égha nem is valósítottak meg belőle értelmes dolgokat.
Készségfejlesztés: kell, különösen alapozásként. Vagyis az első két évet simán ki lehetne bővíteni többre az általános iskolában, a tananyagot és a tanítási módszereket figyelembe véve. És az osztályozás is eléggé érdekes dolo, különösen kisgyerekeknél, alsóban simán elhagyható lenne. Sőt, istenigazából mindenhol elhagynám, év végén egy felmérő, amire bőven van idő, és akkor majd kiderül ki mit teljesített, mit tanult meg. Ki kellene lépni a szóbeli felelet, röpdoga, témazáró vonalból, és kissé másabbá alakítani a rendszert, ahol tényleg tudásért tanulnak a diákok, s a tudást meg is szerzik, nem csak az épp aktuális átugranivalót látják maguk előtt.

Anno matektanárunk rendszeresen szerepeltetett minket a táblánál, majd megköszönte amit műveltünk, és kész. Nem mondott jegyet, vagy hogy felelet volt, vagy akármi. És témazárót is leginkább kelletlenségből íratott velünk. De félévkor, év végén kiderült kaptunk osztályzatokat bőven, csak nem vesződtünk vele menet közben, és istenigazából a félévi jegy sme átlag volt, hanem a teljesítményünk személyes véleményezése. Aki akart de kevésbé ment neki, az is lehetett olyan jó, mint aki tudott, de trehány disznó volt. S midnen félé végén volt egy szóbeli értékelésünk is, amikor elmodnta a véleményét, milyennek látott minket. Abból többet lehetett tanulni, mint sok más dologból.

Georgie1224: sok esetben jártam úgy, hogy nem tudtam arra is figyelni mit mond a tanár, mert annyi volt a átblára írt mennyiség. Így a menet közben átgondolom, ami nem világos azt megkérdezem, pontosítást kérek, stb. elv borult, ezáltal a tanulási lehetőségek romlottak. Persze aki felvolvassa a jegyzetét, annál oly mindegy az egész...

[ Szerkesztve ]

(#12) Narxis válasza Georgie1224 (#10) üzenetére


Narxis
nagyúr

Jaja, emlékszem nálunk a portástól kellett kérni a krétát és mindig megkérdezte, hogy melyik tanárnak, melyik órára visszük.

Kopi31415: nálunk általános iskola alsó osztályaiban szóbeli értékelés volt, gimiben a matektanár mindig kihívott táblához feladatokat csinálni, de ez már régóta bevett szokás. Szerintem nem ezen múlik, hogy kire mi ragad.

A "készségfejlesztő" órák jelenleg láblógató órák. Tényleg erre van szükség mikor a diákok többsége 0 szövegértésből?

[ Szerkesztve ]

Thanos was right.

(#13) Robaj válasza Narxis (#12) üzenetére


Robaj
addikt

Szintén :(

[ Szerkesztve ]

(#14) leviske válasza Narxis (#12) üzenetére


leviske
veterán

"A "készségfejlesztő" órák jelenleg láblógató órák. Tényleg erre van szükség mikor a diákok többsége 0 szövegértésből?"
És ez a diákok hibája? :) A diákok hibája, hogy láblógatós óra a készségfejlesztő órák zöme? A diákok hibája, hogy nagy részük még tizedikben sem érti azt, amit olvas? Én kétlem.

Persze nem lehet mindent a tanárok nyakába varrni. Itt a rendszerrel ÉS egyes tanárok hozzáállásával van a gond. Túl sok olyan tanár van a tanári pályán, aki egyszerűen nem oda való.

Kopi31415: Egyetértek!!! :R

(#15) rudi


rudi
nagyúr

Aha, tehát digitális lesz a tábal, hogy a tananyagot még könnyebb legyen kicsiben kinyomtatni vagy telefonra/pdara tölteni puskázás céljából :DDD

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#16) #06658560 válasza Narxis (#12) üzenetére


#06658560
törölt tag

nálunk általánosban harmadiktól tuti jegyeket osztottak, nem egyéb módon értékeltek. Bár a jó jeles is ilyen volt korábban, így istenigazából mindig is osztályzás volt.
A táblánál felelésnek nem felelés jellegűnek kell lennie. mi eladatmegoldásunkat mutattuk be, egy feladatra általában több megoldásal készülve. ekkor a más megoldások megismerésén túl a szereplést is megszoktuk, megtanultuk, de jegyet kvázi nem kaptunk, nem feleltnek lettünk kirángatva.
Egyébként a szövegértési problémák pont a készségfejlesztés hiányát mutatják, de azon kívül van annyi más készség, pl a tánc, zene, stb. Ezek midn kifejezőeszközök, amiket mint készséget lehet fejleszteni, és ha valakit az érdekel, akkor miért akdályozzuk meg benne őket?

(#17) perempe válasza Timbu (#4) üzenetére


perempe
addikt

Azért ez sokkal nagyobb falat.

* Brahms: 4. szimfónia *

(#18) fordfairlane válasza KEndre (#1) üzenetére


fordfairlane
veterán

Az az érzésem, hogy most pontot tesznek a tender végére, 2010 itt van már egész közel. Ennyit a politikáról.

x gon' give it to ya

(#19) tuskooo


tuskooo
addikt

Jaj, erre emlékszem, ezek azok a király digitális táblák, amik k*rvára kellettek miközben szakadt a plafon a tantermekben és hullottak az ablakok a járókelőkre. Már az ötlet is büdös.

(#20) Narxis válasza leviske (#14) üzenetére


Narxis
nagyúr

Igen, a tanár tudna tanítani, nálunk is az volt, hogy ha csendben maradunk akkor nem tanulunk ha rosszul viselkedünk akkor el kezdi diktálni a médiatörténelem anyagot és stb stb.

Gondolom evidens, hogy mit választottunk.

A szövegértés részben a diákok hibája, se az én osztálytársaim, se az öcsém, se az öcsém osztálytársai NEM voltak hajlandóak kötelező olvasmányt olvasni. Ha nagyon muszáj volt, kerestek egy rövidített változatot. Komolyan kellemetlenül éreztem magam, hogy egy 40 fős osztályban 4-en(velem együtt) olvasták el a kötelezőket.

Valóban, a tanárok is hibásak lehetnek és ebben a szakmában is találni olyanokat akiket inkább melegebb éghajlatra küldenék, de ez az élet minden területére igaz. Sok a pályát tévesztett ember. :)

Szvsz nem a digitális táblák léte vagy nem léte, vagy az értékelés módja fogja a tudást a fejekbe szállítani.

Thanos was right.

(#21) #06658560 válasza Narxis (#20) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Szvsz nem a digitális táblák léte vagy nem léte, vagy az értékelés módja fogja a tudást a fejekbe szállítani."

szvsz ez nettó baromság. A tudást nem az érétkeléssel fogják megszerezni a diákok, hanem a belsú igény feltámadásával, illetve a megfelelő tanítási módoktól, együttesen. Bár előbbi nélkül nem fog sikerülni. És értékelhet borzalmasan egy tanár, akár szimbólumokkal is, a diák még megtanulhatja tőle az anyagot.

(#22) dabadab válasza Narxis (#12) üzenetére


dabadab
titán

"A "készségfejlesztő" órák jelenleg láblógató órák. Tényleg erre van szükség mikor a diákok többsége 0 szövegértésből?"

A szovegertest pont keszsegfejleszto oran lehetne fejleszteni - persze ahhoz az kellene, hogy a tanar ne logja/szabotalja el az egeszet.

DRM is theft

(#23) dabadab válasza Narxis (#20) üzenetére


dabadab
titán

"A szövegértés részben a diákok hibája"

Ha szaz diakbol negy nem olvassa el a kotelezot, akkor az valoszinuleg tenyleg az o hibajuk - ha viszont szazbol negy olvassa el, akkor ott valoszinuleg a rendszerrel van a baj.
(Speciel ezt az egesz kotelezoolvasmanyos dolgot en is utaltam (es tolem telhetoen elkerultem), pedig amugy rengeteget olvastam - koztuk tobbek kozott olyan konyveket is, amikkel kesobb mint kotelezo olvasmannyal talalkoztam.)

DRM is theft

(#24) leviske válasza Narxis (#20) üzenetére


leviske
veterán

Ha nem olyan kötelező olvasmányok volnának, mint amilyenek vannak, akkor talán maguktól is olvasnák a gyerekek és nem kellene kötelező olvasmány.

Megjegyzem, általában a "kötelező" dolgokból soha nem sül ki semmi jó., ezért is rossz a jelenlegi oktatási rendszer Mo.-n.

Az mondjuk tény, hogy az elektronikus tábla nem old meg semmit. Bár arra legalább jó, hogy aki rendelkezik otthon számítógéppel/internettel, azok megkaphatják az órai anyagot "instant", átláthatóbb formában és az órán írás helyett figyelhetik, hogy a tanár mit szövegel.

(#25) #06658560 válasza leviske (#24) üzenetére


#06658560
törölt tag

Aztán ott vannak az animált ábrák, amiket nem lehet sem lerajzolni, sem elmagyarázni érthetően.

(#26) rdi


rdi
veterán

Csak annyit szólnék hozzá, hogy ez nem magyar pályázat , hanem uniós!

Fej! Tor! Potroh!

(#27) bambano válasza Narxis (#20) üzenetére


bambano
titán

Egy jó tanár pár kérdéssel nemcsak azt tudta kideríteni, hogy olvastad-e a kötelezőt, hanem azt is, hogy melyik kiadást vagy fordítást olvastad.

A probléma magja, hogy a tanárnak nincs eszköz fegyelmezésre a kezében. Először ezen kellene változtatni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#28) dabadab válasza rdi (#26) üzenetére


dabadab
titán

Marmint a tender reszletei (konkretan a 20 mrd Ft-os forgalom) is unios forrasbol szarmaznak, vagy csak a penz?

DRM is theft

(#29) rdi válasza Narxis (#2) üzenetére


rdi
veterán

[OFF]Ne haragudj, nem akarlak megbántani, de a te korodban a szakma ismeret nélkül, elvárhatóan nagyobb óvatossággal kellene írnod.

Mi köze a te készségfejlesztő tantárgyaidnak az általános iskolai oktatás problémáihoz és a rá adható jobb, vagy rosszabb megoldásokhoz?

Mit gondolsz, pontosan mit is jelent az a kifejezés, hogy készség?
Ha ezt már megnézted a gugliban, akkor arra válaszolj, mit jelent a készségfejlesztés?
Ha ezen túl vagy, akkor nézd már meg pontosan miről szól az általad idézett javaslat .
Esetleg olvass utána, mi is az a szöveges értékelés, hol van rá példa, hogyan működik.[/OFF]

De ne térjünk el a tárgytól: valóban, igazad van, a géppark fejlesztése lassan megkerülhetetlen lesz, de sajnos arról is vannak benyomásaink, hogy a jelenlegi géppark hogyan és kiknél hasznosul.

Pl. jó a tanárok laptop-ellátottsága, de vajon közülük hányan használják munkára a munkahelyen kapott laptopot?

Sajnos hiába lesz több digitábla, ha a tanárok nem akarják, vagy alkalmatlanok használni.

Fej! Tor! Potroh!

(#30) rdi válasza dabadab (#28) üzenetére


rdi
veterán

A pénz, de mivel ez egy központi pályázat (másként ezt nem is lehetett volna megvalósítani).
- amikor ezt írom, a pályázati kiírásra hagyatkozom, de most nincs kedvem pontosabban utána nézni - bármilyen szabálytalanság esetén így az unió (is) illetékes.
Sajnos nem nagyon akar ez a pályázat összejönni, ahogy látom, ha így megy tovább, mire lesz belőle valami, kétszer annyiba fog kerülni (vagy feleannyi eszköz lesz).
Nem nagyon tudom, hogyan lehetett volna egy ilyen pályázatot másként megszervezni, de nagyon sok iskola pl. mind a mai napig nem kapott semmilyen értesítést.
Pedig ráadásul, ha jól emlékszem, ha kevesebb eszköz leszt, akkor az iskolákkal való szerződésben fogják pontosítani az eszközök számát.
Egyébként pl nálunk 2 táblára és vagy 10 gépre + szervergépre lenne lehetőség.
Az is nagy segítség lenne, de jobban örülnénk mondjuk 4 projektornak meg vagy 30 számítógépnek, mivel a digitáblát elég jól tudnánk helyettesíteni...

Fej! Tor! Potroh!

(#31) Georgie1224


Georgie1224
tag

OFF A készségek fejlesztésére azért van szükség, mert a mostani fiatal generáció, már az óvodától kezdve komoly gondokkal küzd. Mikor iskolába bekerülnek alapvető dolgokat enm tudnak. Rajzolni, esetleg közösen énekelni és még lehetne sorolni.
Ennek elsődleges az az oka, hogy az intézmények túlterheltek, és a létszámot folyamatosan csökkentik. Ehhez még hozzá jön, hogy egyre több a hátrányos helyzetű gyermek, akiknek nem tudnak a szüleik maradéktalanul teljes ellátást biztosítani. Ez nem feltétlenül a szülők hibája. A gazdaság, és az államigazgatás is nagyban befolyásolja, hogy a gyermekek milyenek lesznek. Igaz nem közvetlen a kapcsolat köztük de nagy kihatással van rá. Ha ezeket mind figyelembe vesszük, akkor a gyermek fejlődése a mai körülmények között sokkal rosszabb, mint 18-19 évvel ezelőtt. Ennek módszertani, és züllési okai is vannak. Jelenleg külső érdekek alapján az oktatást szinte a töredékére redukálják a színvonalat tekintve. ON

Így azok a tanulók akiket igazán érint ez a tábla dolog azok lehet, hogy nem is részesülnek majd belőle igazán. Miért is? Az ország összes tantermébe kellene, akkor ilyen táblát tenni, hogy egyenlő esélyekkel induljanak a tanulók. Erre szerintem semmi esély nincs.

Murphy: "Ami el tud romlani, az el is romlik."

(#32) orbano válasza Georgie1224 (#31) üzenetére


orbano
félisten

mindez hagyján, de a szülők is leszoktak a gyerekek neveléséről, amibe az otthoni oktatás is beletartozik.
18-19 éve pedig lehetett fegyelmezni a hülyegyereket az iskolában. most meg bejön a hülye apuka és leb*ssza a tanárt, mert az fegyelmezni próbálta a kölkét....

A vér nem válik VAZZE!™

(#33) Georgie1224 válasza orbano (#32) üzenetére


Georgie1224
tag

Az még egy dolog hogy finoman szólva lehordja a tanárt, de meg is verik a tanárokat az iskolában.
Otthon a nevelés a rohanó világ a munkavállalók érdekeinek semmibevétele, és a munkaadók fukarsága és igazságtalan magatartása miatt is nehézkes. Minden szülő szeretné maradéktalanul felnevelni a gyermekét, ez mindenkinek érthető. Viszont magát a családot mint intézményt egyre kevésbé támogatják, mert az egészséges családból stabil hátérrel rendelkező --> valószínűleg iskolát végzett és értelmes emberek kerülnek ki.
A mostani kormánynak nem érdeke a család mint intézmény stabil helyzetben tartása.
Sokkal egyszerűbb összezavarodott csonka családból származott embereket irányítani, mint a stabil családi háttérrel rendelkezőket.
Ezt még megfejelik az ország hűlyítésével is, ami akkora méreteket ölt, hogy azt inkább most nem részletezem.

Bocs az OFF-ért

Murphy: "Ami el tud romlani, az el is romlik."

(#34) #06658560 válasza Georgie1224 (#33) üzenetére


#06658560
törölt tag

Nem politizálnék, de a helyzetet nem csak a msotani kormány idézte elő, ugyanúgy benne van a mostani ellenzék is.

(#35) orbano válasza Georgie1224 (#33) üzenetére


orbano
félisten

hogy ebbe hogy a p*csába tudjátok belekeverni a kormányt... :((( hihetetlen... mindenért mindig az a csúnya kormány bácsi a felelős... aha.

A vér nem válik VAZZE!™

(#36) Narxis


Narxis
nagyúr

2006-ban érettségiztem, viszonylag frissek az emlékeim a közoktatás állapotairól, illetve tanár is van tágabb családi körömben,(általános, középiskolai és egyetemi is) akikkel mindig amikor összejön a család szóba kerül ez a téma és tartanak élménybeszámolót.

Kopi31415, rdi ebben sajnos nem fogunk egyetérteni. Éppen ezért nem offolok tovább. :(

dabadab, bambano igazatok van, én csak leírta amit gondolok illetve tapasztaltam.

Thanos was right.

(#37) Vicoo


Vicoo
senior tag

Én 96-04 közt voltam általános iskolás és csak első osztályban kaptam szöveges értékelést. Soha nem volt bajom abból hogy jeggyel értékeltek ,sőt interaktív tábla nélkül is meg tudtam tanulni írni -olvasni. Fegyelmezésre nem volt egyszerűen szükség, nem is értem mi ez a mai helyzet. Nálunk eleve nem jutott eszébe senkinek felállni, aki visszabeszélt (4. osztálytól kb. ) az első padba ült, dolgozatot írt,végső esetben szaktanárit kapott, és onnantól kuss volt. Az hogy ma miért van ez nem tudom, de az biztos hogy rossz a helyzet ,mert van tanár a családban ,hallom mit művelnek az alsósok!!! Hozzá kell tennem ,nem egyházi iskola volt, tehát nem ezért volt fegyelem. Ja, és fontos, hogy a szóbeli feleltetés általános volt,nem ilyen idióta dolgozatokkal szenvedtek a tanáraim ,ami baromira nem adta vissza egy diák tudását.

(#38) #06658560 válasza Vicoo (#37) üzenetére


#06658560
törölt tag

Egy diák tudását a szóbeli felelés sem feltétlen adja vissza. sok függ a feladat módjától, és sokan pl írásban jobbak, mint szóban, mások meg fordítva, puskázás nélkül is.

Narxis: kérlek mondd el akkor nekem, neked mi a készség, mit tekintesz készségfejlesztésnek?

[ Szerkesztve ]

(#39) orbano válasza #06658560 (#38) üzenetére


orbano
félisten

ez így van. én pl szóbeli felelésnél nagyon izgultam. volt, hogy a komplett róma megalapítását latinul felmondtam az osztálytásamnak szünetben hibátlanul, amikor pedig a tanárnak kellett, akkor kapa lett... vagyis hármas lett, mert a többiek megvédtek, hogy szünetben pedig tényleg milyen jól ment, csdak drukkos vagyok.

A vér nem válik VAZZE!™

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.