Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#28) #44630784


#44630784
törölt tag

Az Oculus Touch három ujjat követ (nem kettőt, mint a cikkben), a gyűrűs- és a kisujj helyére azért nem raktak gombot, hogy legyen mivel tartani a kontrollert. Ezért a középső ujj az alsó három ujj mozgásának felel meg.
Egyébként pont a kontrollernél bizonyult előnyösebbnek az Oculus amúgy technikailag gagyibb tracking technológiája. A vive a lighthouse miatt a kontrollerbe építi a fényszenzorokat és a beépített elektronika számlolja ki a kontroller helyzetét, amit blutoothon keresztül közvetít a HMD-nek, majd az usb-n kereszül a PC-nek. Ettől a kontroller energiaigényesebb és nehezebb lesz.
Ehhez képest az oculus touch csak egy IR ledekkel felszerelt játékkontroller, a trackinget a szenzorokból érkező képfolyamból a PC számolja, így aztán a touch hetekig is képes működni egy db. AA elemmel. Azaz míg roomscale-ben a vive egyértelműen veri a riftet (nem kell 4 usb3 csatlakozó a szenzoroknak meg a hmd-nek), addig a kontrollerben az oculus tűnik sikeresebbnek.
Ettől függetlenül remek dolog, hogy tanulnak egymástól és lassan de biztosan kibontakozni látszik valami iparági szabvány. Az új vive kontroller a rift tulajoknak is jó hír, ugyanis így könnyebb lesz az átjárás a két platform között. Eddig legtöbbször hiába indult el alapjáraton a vive-ra írt program rifttel is, a kontrollerek közötti fizikai különbség miatt a normális játékélményhez meg kellett várni a hivatalos oculus támogatást.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.