"Magyarul a probléma forrásának azt megnevezni, hogy a pilóták keveset repülnek kézi (közvetlen) irányítással, egy kicsit fals nekem."
Pedig ez is probléma. Ez egyébként az önvezető autóknál is vissza fog köszönni.
Persze a szimulátor erre egy megoldás, csakhogy eléggé valószinütlen hogy egy pilóta aki "vezet" mondjuk napi 8 órát (értsd: tulajdonképpen ül a pilótaülésben és ásítozik), az utána még 8 órát fog eltölteni a szimulátorban minden nap hogy gyakorolja a valós kézi vezetést.
Szóval ha azt akarod hogy a pilóta valóban tudja vezetni a gépet akár vészhelyzetben is, ahhoz vagy az kell hogy valóban ő vezesse a gépet napi x órában, vagy hogy eltöltsön a szimulátorban ugyanennyi időt vagy a kettő kombinációja.
Jelenleg a legrosszabb kombináció van, odaültetünk valakit a soförülésbe de nem hagyjuk hogy vezessen, majd azt hisszük hogy ez a gyakorlatlan ember aki amúgy sincs benne az adott repülési szituációban, mert az elmúlt x órában újságot olvasott, az majd megoldja azt a helyzetet amikor besz@rik a számítógép...