Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#22) HummeRC


HummeRC
senior tag

Én egy kicsit másként értelmeztem a cikket és szerintem is jó irány lenne a natív támogatás. Anno 94-96 körül nem voltak ekkora erőforrások, mégis könnyedén meg lehetett oldani, hogy a jobb játékokban beállítható volt, hogy milyen renderelőt használjon.

A mostani bizonytalanságot a programok készítésénél, a hardver variációk végtelen száma adja. Így akármennyire is függetlenítené a programozókat az api a hardvertől, nekik kvázi meg kell saccolni, hogy milyen erőforrást akarnak felhasználni, majd azt butítani a lehetőségekhez képest, hogy a kisebb erőforrással felruházott gépek is futtatni tudják. Így viszont a saccolás pontosságán múlik az elérhető maximális minőség is, hiába lenne még erőforrás bőven. Jelenleg csak vaktában elküldik a számítási igényt az apinak, ami ugye futtatja a hardveren, aztán az vagy tud vele kezdeni valamit, vagy nem és szaggat, optimalizálatlan.

Ettől eltérő lehetne a gyakorlat, ha pl közvetlen a számolóegységeket címeznék. Futtatás előtt ellenőrizné a számolóegységek számát, ami 1db-ra vetítve ugye jól kontrollálható erővel rendelkezik, majd ennek megfelelően csak sokszorozná a futtatást a magok számával, ami mind a képernyő egy részét számolja.

Sokkal-sokkal hatásosabb lenne és nem függne gyártótól, tehát nem külön vga kártyákra kellene optimalizálni, bár tény, hogy alapjaiban változna meg a felhasználás és a programozás. Az biztos, hogy csak az átállás lenne nehéz, a programozási része gyerekjáték lenne egy mai programhoz képest.

Szerintem inkább erre gondolhattak. Majd az idő igazol, vagy cáfol. ;)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.