Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#46) gliskard


gliskard
senior tag

OS szinten az Apple már régen felkészült a váltásra...
Még a MacOS alatt megugrották a 68k-->PPC váltást, késöbb már OSX alatt pedig tovább léptek a PPC-ről az X86-ra. Technológiájuk és tudásuk van.

HW szinten az ARM processzor mellé szépen berakják a saját MetalAPI-ra kihegyezett GPU-jukat, ami persze gyengébb mint a nvidia vagy az amd megoldásai, viszont a hw és az sw egyeltlen kézben van. GPU teljesítmény szempontjából az iPad és iPhone a mérvadó, elsődleges cél a kompatibilitás lesz, mert a saját játék/szorakoztató paltformjukat fogják tolni, nem számít a hard core gamer réteg. Apple szempontjából lényegesen jobb profitot generál a casual gamer. Láthatoan a saját játék paltformjuk is rájuk épül, nem akarnak konkurálni sem a PS sem az XBOX vonallal.

Az átlag igényeket amire a MacBook, MacBookPro és iMac gépeket veszik valószínűleg elég lesz az arm és a saját gpu. Videó vágás, rendering, stb. esetében pedig ott az iMacPro és a MacPro.
MacBook és MacBookPro eddig is jobb üzemidőt produkált mint azonos árkategóriájú x86/Win gépek, egy ARM váltás után, amikor egy kézben lesz a HW és SW ez valószínűleg (és remélhetőleg) még jobban eltolódik.

Az pedig egy más kérdés, hogy az Adobe mennyire lesz rákényszerítve egy komolyabb kód refaktoringra, hogy elfogadható teljesítménnyel fussanak a szarjai termékei majd ARM-on is.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.