Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) 90Quiet


90Quiet
tag

Lehúzunk majd a Play Store-ból 1-2 zseblámpa appot a Civic-re, oszt' nézünk majd ha hátrafelé indul el D-ben. :U
Jó az az android, de bakker 3 év használat után az életem biztos nem bíznám rá!

ím egy populista és inkorrekt komment

A lexikális tudás hiánya gondolkodásra sarkall...

(#2) #06658560 válasza 90Quiet (#1) üzenetére


#06658560
törölt tag

Akkor elhagyatott vidékeken lehetőleg ne legyen bajod, mert esélyes, hogy a mentők navigációja során szembe jön valami androidos cucc.

(#3) golya87


golya87
őstag

Valahogy én sem bíznám a kocsim működéséért felelős részt androidra.
DE az elszeparált szórakoztató/navigációs részt már minden további nélkül.
Mit szól ehhez a NNG?
Tudtommal ők is ezen a területen dolgoznak, működnek.

(#4) ilyen_85


ilyen_85
senior tag

az androiddal még nincs is baj, de pont az nvidia? egy autót nem egy évre vesz az ember, ha a tegrás támogatottságot vesszük figyelembe az egy éves autód már ejtve lesz, vehetsz újat. Ráadásul akadni és melegedni fog benne a tegra mint állat...

Persze lehet, hogy úgy érzik már a zöldeknél, hogy nagyon borul a bili és most változtatnak a szokásaikon

:hahaha:

(#5) lezso6


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Néhány mintahozzászólás:

- És akkor most laggolni a fog a fék?
- Root mikor lesz hozzá, a plusz +20% pacihoz?
- Custom rommal lehet majd a tolatókamerával készített képet FB-ra postolni?
- A Google most már a vezetési szokásaink alapján fog reklámokat feldobni?
- Mostantól merőben más szolgáltatás lesz GoogleDrive?

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#6) stutga válasza lezso6 (#5) üzenetére


stutga
tag

+1:

Mostantol a kocsi akksijat is minden este toltore kell majd dugni?

(#7) dre75 válasza lezso6 (#5) üzenetére


dre75
tag

Jönnek a 4K-s szélvédők ;] :P

(#8) sztanozs válasza lezso6 (#5) üzenetére


sztanozs
veterán

- A Google most már a vezetési szokásaink alapján fog reklámokat feldobni?
Ja (már most is?) ajánl olyan boltokat, ami mellett napi szinten elnavigálsz... Vagy pl. feldob trafipax-ellenes cuccokat, ha sokszor gyorshajtasz :D
Adatgyűjtésre egy nem mai videó :)

[ Szerkesztve ]

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#9) vadkörte válasza lezso6 (#5) üzenetére


vadkörte
addikt

A nagy testrész legalább jobban meg tud figyelni. Az életed minden területén követhet. Pláne ha elterjed az okosház, hisz tudni fogja mit eszel (okoshűtő) mit nézel (okostévé, okosszemüveg) merre jársz (okostelefon, okosautó) kivel mit csinálsz a hálóban (IP megfigyelőrendszer és okoságy) sőt pár csepp reprodukciós anyagból azt is megállapítja Te vagy-e a gyerekeid apjam vagy egyáltalán képes vagy-e reprodukcióra. (Drágám, terhes vagyok. :B Szivem, meddő vagyok... ;] ) Sőt, ha nem tetszik a véleményed, vagy nagy a szád, a asaját kocsiddal vonnak ki a forgalomból. (nem fog fogni az okosfék) Viva 1984

Bocs, a paranoid énem kiszabadult. Egyfelől érdekes jövőkép, másfelől, nem kellene... Bár, ha igaz lesz, hogy 40 éven belül a kocsink fogy helyettünk vezetni, az állandó online kapcsolatnak még előnyei is lehetnek. (dugófigyelés, balesetek el- és kikerülése, stb...) Igaz az engem már nemigen fog érinteni. 40 év múlva, vagy egy elmék leszek, vagy a járókeretet fogom vezetni..

Kiváncsi leszek mire fog menni, az öreg mechanikus adagolós dízel Opelemmel... :C

[ Szerkesztve ]

Üdv. V. Körte

(#10) lacuspapus


lacuspapus
tag

Jeeeeeeeeeee!!!!

Végre jön K.I.T.T és Michael Knight, hogy megmentsék a világot a zöld robot segítségével... :C :DDD

"Cinikus az az ember, aki mindennek tudja az árát, de semminek sem tudja az értékét." (O.Wilde) +36209267626/8-21-ig/

(#11) buherton válasza lezso6 (#5) üzenetére


buherton
őstag

Az autó biztonságkritikus rendszere szinte teljesen el van szeparálva a szórakoztató rendszertől, így az általad felvetett pontok közül csak a 3. és 4. jöhet szóba. A többit semmilyen formában nem fogja tudni befolyásolni az Android.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#12) #06658560 válasza buherton (#11) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ma, és elméletileg.

(#13) buherton válasza #06658560 (#12) üzenetére


buherton
őstag

A jövőben sem lesz másképp és gyakorilatilag van így. Annyi átjárhatóság van a rendszerek között, hogy a szórakoztató rendszer bele tud "hallgatni" a biztonságkritikus rendszerben zaljó kommunikációra, de ennyi. Semmilyen ráhatással nem lehet. Példának okaként egy neves angol sport kocsi gyártónak fejlesztettünk, de úgy hogy a kocsit már vinni kellett vissza, így útközben is kellett csinálni. A szórakoztató eszközök gyűrű topológiában voltak, így ha megszakad, akkor oda az egész, de az autóval mégis tudtunk 200+-al menni.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#14) lezso6 válasza buherton (#11) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Nyilván. :)

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#15) petipetya válasza stutga (#6) üzenetére


petipetya
nagyúr

Feltetted a pontot az i-re. :D

Hm, monilnézetben nem látszik halványnak a szöveg, pedig be van jelölve az offtopic gomb. Desktop nézetben már halvány.

[ Szerkesztve ]

"nincs rá lezsóidő"

(#16) #06658560 válasza buherton (#13) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ez most még így van, ahogy írtam. és Elméletileg. Amennyi rendszer van, már a belehallgatás is elég összetett- pl. egy japán kütyübuziknak fejlesztett sportgépnél már GPS is befolyással van a motorvezérlésre- felismeri, ha pályára viszed, stb. A trend pedig egyre inkább az, helyfüggő legyen egy csomó funkció, kanyarfény, kereszteződésbe bevilágítás, egymás közötti kommunikáció, stb. Nem a létfontosságú részek elszeparálásának erősítése zajlik.

(#17) bambano válasza buherton (#11) üzenetére


bambano
titán

már régen nincs elszeparálva, úgyhogy ideje félni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#18) vittorio7


vittorio7
őstag

A Microsoftnak főhet a feje, a Google mindent visz.

(#19) MageRG


MageRG
addikt

És ezekre a beépített droidokra milyen support lesz?
Olyan mint amit az okostelefongyártók adnak, vagy végre frissíthetem közvetlenül a Google-tól?

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

(#20) bambano válasza MageRG (#19) üzenetére


bambano
titán

a gugli biztosan nem fog frissítést adni ezerféle típus egyedi hülyeségeihez.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21) alevan


alevan
őstag

Ne android pls.Inkább üljenek össze a nagy autógyártók, üssenek össze egy közös oprendszert (ami lehet android alapú), mindegyik alaktson ki egy saját UIt, és egy stabil hardvertervel rendelkezzenek (ne minden gyártó minden kocsiba más fajta SoC-ot tegyen).

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#22) #06658560 válasza alevan (#21) üzenetére


#06658560
törölt tag

Nem lesz minden típusban másik SoC: nincs is annyi SoC mint amennyi típusa egyetlen autógyárnak.

(#23) dajkopali válasza alevan (#21) üzenetére


dajkopali
addikt

erről már jó ideje szó van, mivel kiderült, hogy az eddig nagyon zárt, nagyon saját fejlesztés nemcsak gazdaságtalan, hanem egyéb hátrányai is vannak
de hiába van rajtuk a nyomás, hogy egységesítsenek, eddig még egyéb szempontok erősebbek voltak
talán ez az androidos lépés töri meg a jeget...

[ Szerkesztve ]

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#24) bambano válasza alevan (#21) üzenetére


bambano
titán

nem a ui-jal meg a soc-cal van a gond, hanem azzal, hogy a bemenő adatok, amikre szüksége lenne a cuccnak, ahány gyár, annyiféle, annyiféle módon kell előásni.

még egy tetves can buszt sem tudtak szabványosra megcsinálni, abból se egyféle van, akkor a többi elektronikus izéből elképzelheted, mennyi van.

(#23) dajkopali: vannak nagyon jó elektronikus hírforrások a neten, pl. van ez az itcafé nevű dolog is, hátha eddig nem tudtál róla. abban pl. gyakran írnak az nng kft nevű, navngo néven ismertté vált cégről, leírják, milyen egységes autóipari platformot fejlesztenek hosszú évek óta, és hogy hány autógyár csatlakozott már hozzájuk.

ugyanezen cikkekből kiolvasható az is, hogy miért nem igaz a szeparáltságra vonatkozó állítás. amiket az nng cucca tud (poszt-igo), azt nem lehet szeparált rendszeren megvalósítani.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#25) opr


opr
veterán

Kíváncsi leszek mit hoznak ki belőle, nagyon kétesélyesnek látom a dolgot.

Off: a világ legnagyobb autógyártója nem a toyota jelenleg? :F

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#26) MA!rtin


MA!rtin
tag

Remélem nem fog akadozni a motor :D

Okostelód 8 mag nélkül mondd mit ér, a 8 magod sok RAM nélkül mondd mit ér, a sok RAM-od 6 inch nélkül, a 6 inch QuadHD nélkül mondd mondd mondd mondd mit éééér...

(#27) sh4d0w


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Hüle autósok csak azt nem veszik észre, hogy az Android, mint platform, egyre inkább bezárul...

https://www.coreinfinity.tech

(#28) sh4d0w válasza vittorio7 (#18) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Nyugizzál, nekik ott a Forma-1, az azért elég bőséges pénzforrás...

https://www.coreinfinity.tech

(#29) bambano válasza sh4d0w (#28) üzenetére


bambano
titán

ja, megvesznek 110 motorvezérlőt, átmatricázzák, majd eladják.
bomba üzlet lehet, pláne az ő szintjükön :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#30) ZooLee válasza alevan (#21) üzenetére


ZooLee
őstag

Az egy orbitális ökörség hogy, hogy az autóba külön rendszert akarnak fejleszteni, mikor minden vásárlónak megvan a zsebében saját preferált kütyüje, amit a saját igényei alapján választott nem kevés pénzért. Ehhez képest kifejlesztenek valamit ami vagy jó lesz vagy nem, vagy megfelel az igényeidnek vagy nem. Ezek után egy autóválasztásnál nem csak azt kell megnézni, hogy megfelel-e a közlekedési igényeidnek (méret, ülés- és ajtószám, motor, üzemanyag, stb.) hanem azt is, hogy majd vajon megy-e az okostelefonodhoz?

Gondolj csak az autós GPS-es szoftverekre. Elmaradottak, nehézkesek, lassan frissülnek (nem csak a térképek, hanem főleg a szoftverek) Bármilyen PNA vagy navi app gyorsabban, jobban firssült, ráadásul töredék árból.

Ha már ott van a drága, jól felszerelt, majdnem mindent tudó kütyü, ami úgyis mindig nálad van, miért nem inkább egy buta, de megbízhatóan működő kommunikációs interfészt fejlesztenek, ami át tudja venni a meglévő kütyü képét, alkalmazásait, függetlenül attól, hogy milyen az alaprendszer. Navi pipa (méghozzá válaszható!), multimédia pipa, hangvezérlés pipa, bármilyen alkalmazás pipa.
Csak ennyi kellene, sokkal egyszerűbb, olcsóbb lenne minden gyártó számára, és legfőképpen sokkal felhasználó (=vásárló) barátabb.

[ Szerkesztve ]

(#31) ddaydome


ddaydome
senior tag

Gondolom kb. olyan lesz, mint a telefonokon, hogy az egyiken rendesen működik a másikon nem, csak itt emberéletek függenek tőle. Kíváncsi leszek.....

[ Szerkesztve ]

"Ha meg kell b...ódni, akkor meg kell b...ódni......."

(#32) #06658560 válasza sh4d0w (#28) üzenetére


#06658560
törölt tag

Hátö, nem. nem is az övék.

#30 ZooLee: az ugye megvan, hogy az autó elektronikus rendszere nem csak navigáció, hanem kissé több?

[ Szerkesztve ]

(#33) ZooLee válasza #06658560 (#32) üzenetére


ZooLee
őstag

Persze, a klíma vezérlése, a beépített multimédia-rész vezérlése (pl. a rádió, az erősítő beállítása) kényelmi funkciók vezérlése, és, hm, nagyjából ennyi... Ez mind a keretrendszer része kell, hogy legyen, de minden, ami ezen túl van, az mehetne közvetlenül az okostelefonról.
Ha csak arról lenne szó, hogy az Android (vagy akármilyen) rendszer, amit az autókba fejlesztenek csak a fent leírt kertrendszer lenne, akkor egy szavam se lenne, de pont nem erről szólnak a hírek, hanem arról, hogy egy teljes rendszert akarnak csinálni, ami valamilyen szinten esetleg szinkronizálni tudja magát. Ami pont alig ér valamit, az eddigi tapasztalataim alapján. Ráadásul az autóipari fejlesztések (engedélyezések?) iszonyatosan lassan mennek, ami nevetséges a mai mobil ipar gyorsan pörgő fejlesztési üteme mellett.

Ha már az kézi eszközöknél azon gondolkodnak, hogy hogyan lehetne helyettesíteni vele az asztali rendszert (lásd pl. a Padfone szériát) akkor miért ne lehetne ugyanígy gondolkodni az autóval kapcsolatban is? Egy megfelelő interfész kellene (pl. egy normális, egységes CAN-bus megvalósítás), és utána utána a különböző készülékek nyugodtan mehetnének a rendszerbe csatlakoztatva. És akkor az előző hoszzászólásomban leírtak mellett meglenne a távirányítás, távolról klíma vezérlés, kényelmi funkciók vezérlése stb.

(#34) sh4d0w válasza #06658560 (#32) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Hátöö... tudtommal de. Amikor kitalálták a költségcsökkentés jegyében az egységes vezérlőrendszert, akkor a pályázatot a McLaren nyerte. Ők csinálják a hardvert, a redmondiak a szoftvert - tudtommal nincs változás e téren.

https://www.coreinfinity.tech

(#35) #06658560 válasza sh4d0w (#34) üzenetére


#06658560
törölt tag

Jól tudod, a McLaren Electronicsé a vezérlés. ami nem MS. amúgy az egész biznisz versenysporton belül is aprópénz, autóiparban pedig a kerekítési hibából is kimarad, annyira észrevehetetlen.

#33 ZooLee: plusz mindenféle a világításba, futóműbe, HUD-ba, vezérlésbe beleszóló mókák. Az elektronikai ipar gyorsaságát soha nem lehet várni autóipartól- kissé komplexebb, kissé tartósabb termékek készülnek, kellenek oda.
Hogy oldanád meg, hogy tetszőleges telefonon telepített tetszőleges navi programból a futómű, kanyarvilágítás, stb. megfelelő adatokat kapjon, visszafele megfelelő adatokat adjon, és mindegyik termék jól is értelmezze az adatokat? A HUD-ra kivetített infót hogy oldanád meg jól? Ha valami nem tökéletes, hibás, a felelősség kérdését miképp tisztáznád?

[ Szerkesztve ]

(#36) #06658560


#06658560
törölt tag

Egyébként nem árt nem elfelejteni, hogy Apple is nyomul ezerrel, pár márkát már megnyert magának, pl. BMW.

(#37) zsigus válasza opr (#25) üzenetére


zsigus
őstag

De, a GM csak a második, a VW csoport a harmadik, jelenleg. [link]

(#38) ZooLee válasza #06658560 (#35) üzenetére


ZooLee
őstag

Ne keverjük már a gépjármű üzemeltetési elektronikáját a kényelmi elektronikával! Ezek most is teljesen külön rendszerek. A felhasználó által hozzáférhető rendszerekkel legfeljebb azt tudod megmondani, hogy a kanyarfény funkció be legyen kapcsolva vagy sem. Meg azt, hogy a futómű normál vagy sport állásban legyen. Meg ezer más beállítást. De magának a kanyarfények vezérlését, a futómű vezérlését az eszköz saját elektronikája vezérli, annak semmi köze a felhasználó által vezérelt rendszerekhez! Csúnya baleset is lenne...

Egyébként szerinted most hogyan működik? Szerinted a kilométerórának van valami fizikai köze a kerék fordulatához? Már régen nem, a hagyományos mutatós műszer is elektronikus jelekből állítja elő a megjelenített információt mégpedig ha jól tudom a CAN-buszon közlekedő információkból. És e mellé nagyon egyszerű egy HUD-ot csinálni, csak ráfűzöd ugyanerre a buszra, a neked szükséges jelet kiolvasod és úgy jeleníted meg, ahogy jól esik.
Pár dollárért már ma is rendelhetsz bluetooth OBD eszközt, amivel már most, ebben a pillanatban is le tudod olvasni a jeleket a CAN-buszról és a megfelelő szoftverrel (amiket ingyen tölthetsz le az alkalmazásboltokból) azt kezdesz vele, amit csak akarsz a tableteden vagy telefonodon. Műszerfal, vagy diagnosztikai információk, minden elérhető szabadon, menet közben!

Tehát ezek a rendszerek és információk rendelkezésre állnak és felhasználhatók most is, csak megfelelő formába kellene önteni az egészet.

(#36) Kopi31415: Egyébként nem árt nem elfelejteni, hogy Apple is nyomul ezerrel, pár márkát már megnyert magának, pl. BMW.

Hát pont erről van szó, miért kell külön irányba dolgozni? Ha így megy tovább akkor autóhoz telefont is kell venni/cserélni? Eddig ugye csak az iPhone-oknak volt dedikált csatlakozója, vagyis ha vettél egy BMW-t, akkor csak az iPhone-al tudtad teljesen kihasználni. Miért kell így leszűkíteni? Lehetne egy teljesen univerzális interface is, és akkor játszhat Android/WP/BB is. Persze, ez nem érdeke sem a BMW-nek, sem az Appelnek, tehát megint a felhasználók szívják meg...

[ Szerkesztve ]

(#39) #06658560 válasza ZooLee (#38) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Ezek most is teljesen külön rendszerek."

Már most sem teljesen külön rendszerek.

"De magának a kanyarfények vezérlését, a futómű vezérlését az eszköz saját elektronikája vezérli, annak semmi köze a felhasználó által vezérelt rendszerekhez! Csúnya baleset is lenne..."

Nem tudod mennyi helyről szerzik az adataikat ezek a termékek? Gyakorlatilag mindenhonnan, ahonnan lehet, pl. GPS-ből is. S egyre jobban integrálódnak az autókon belüli rendszerek is.

" És e mellé nagyon egyszerű egy HUD-ot csinálni, csak ráfűzöd ugyanerre a buszra, a neked szükséges jelet kiolvasod és úgy jeleníted meg, ahogy jól esik."

Az integrált HUD esetében nem. Sőt, kompletten nem annyira egyszerű mint gondolod, az autóiparnak a jogi oldalára is gondolni kell. Hogy te utána szétbarmolod, már saját felelősséged. De a milliónyi forrást nem fogja egyetlen gyártó sem engedélyezni ahogy te szeretnéd.

(#40) ZooLee válasza #06658560 (#39) üzenetére


ZooLee
őstag

Nem tudod mennyi helyről szerzik az adataikat ezek a termékek? Gyakorlatilag mindenhonnan, ahonnan lehet, pl. GPS-ből is. S egyre jobban integrálódnak az autókon belüli rendszerek is.

Az lehet, de ezekre a rendszerekre a felhasználónak nincs ráhatása, és remélem nem is lesz.

Az integrált HUD esetében nem. Sőt, kompletten nem annyira egyszerű mint gondolod, az autóiparnak a jogi oldalára is gondolni kell. Hogy te utána szétbarmolod, már saját felelősséged.

Hát, erre nagyon kíváncsi lennék, nagyon furcsállanám, ha nem ugyanonnan venné a sebesség jelet, ahonnan a műszerfali órák és megjelenítők... Milyen jogi felelősség van egy HUD-on megjelenített sebesség adattal kapcsolatban, ami a kilométerórán megjelenítettel kapcsolatban nincs???

De a milliónyi forrást nem fogja egyetlen gyártó sem engedélyezni ahogy te szeretnéd.

Már most is kiadják, ezek mind elérhetőek az OBD2-n keresztül. Ezekkel most is azt csinálsz , amit akarsz. Beavatkozni nem tudsz persze, de megnézni igen.

(#41) #06658560 válasza ZooLee (#40) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Az lehet, de ezekre a rendszerekre a felhasználónak nincs ráhatása, és remélem nem is lesz."

Mit várnál el? mi volt eredetileg az igényed? Mit akar a google? Rakd őket össze, és gondolkozz el!

"Hát, erre nagyon kíváncsi lennék, nagyon furcsállanám, ha nem ugyanonnan venné a sebesség jelet, ahonnan a műszerfali órák és megjelenítők... Milyen jogi felelősség van egy HUD-on megjelenített sebesség adattal kapcsolatban, ami a kilométerórán megjelenítettel kapcsolatban nincs???"

A HUD egy példa, de pl. GPS adatokat megjelenít, és gyakorlatilag bármit, amit megadsz neki- a látómezőbe vetítve pedig egy egyszerű probléma- mit takar ki az info? Az már jogi büntetési vonal. Ha a gyár valamit e téren elszab, akkor egy olyan baleset, ami más HUD kijelzés mellett nem következik be, máris bünti tétel. Egy okostelefonra tervezett GPS, amit nem szánnak HUD-hoz, de te úgy is használod kinek a felelőssége?

"Már most is kiadják, ezek mind elérhetőek az OBD2-n keresztül. Ezekkel most is azt csinálsz , amit akarsz. Beavatkozni nem tudsz persze, de megnézni igen."

Melyik gyártó ad ki minden szedett-vedett programhoz támogatást? Mert te ezt akarod, BYOD keretében. nem OBD leolvasókat.

(#42) ZooLee válasza #06658560 (#41) üzenetére


ZooLee
őstag

Az eredeti igényem az volt, hogy ne az autógyártó tákoljon készítsen valamilyen rendszert, ami többé-kevésbé át tud venni bizonyos adatokat korlátozott mennyiségben az okos eszköztől, hanem csináljanak egy olyan, egységes szabványon alapuló keretrendszert, ami bármelyik okos eszközhöz tud csatlakozni, és a szükséges adatokat, alkalmazást (alkalmazás felületet) át tudja venni.
Így nem kell duplán megvenni a navigációt, ráadásul azt használom, amelyik tetszik. Azt a lejátszó programot tudom használni, amelyiket szeretem, és amelyből bőven válogathatok. Ha használtam valamilyen alkalmazást a telefonon, mikor beülök az autóba akkor az autó kijelzőjén tudom folytatni. Ennyit és nem többet. Ez nem egy nagy elvárás, és semmi köze az autó saját rendszereihez.

A HUD egy példa, de pl. GPS adatokat megjelenít, és gyakorlatilag bármit, amit megadsz neki- a látómezőbe vetítve pedig egy egyszerű probléma- mit takar ki az info? Az már jogi büntetési vonal. Ha a gyár valamit e téren elszab, akkor egy olyan baleset, ami más HUD kijelzés mellett nem következik be, máris bünti tétel. Egy okostelefonra tervezett GPS, amit nem szánnak HUD-hoz, de te úgy is használod kinek a felelőssége?

A HUD az most sem a nagy navit jeleníti meg, hanem a kapott adatokból egy saját megjelenítést csinál. Nem azt a térképet teszi fel, amit a navi képernyőn látsz, hanem csak egy vázlatot, vagy esetleg csak egy utasítást (fordulj jobbra) És másról nem is lenne szó, nem akartam én sem a HUD-ot, sem a kanyarfényszórót csatolni a felhasználó eszközéhez...

(#43) bambano válasza ZooLee (#30) üzenetére


bambano
titán

le vagy maradva pár évvel mindkét kérdésben...

(#33) ZooLee: a klímán meg a multimédián túl minden mehetne az okostelefonról? pl. a te okostelefonod elég gyors ahhoz, hogy a főtengely jeladó jelét precízen feldolgozva meghatározza a gyújtási időpontot? és ahhoz, hogy a lambda szonda jele, a környezeti szenzorok jelei, a gázpedál szenzor jele alapján meghatározza a befecskendezési mennyiséget minden hengerhez, minden fordulatnál? a te telefonod elég gyors ahhoz, hogy a kosár mozgási szenzor, kerékfordulat-érzékelő, kormányszög szenzor jelei alapján vezérelje helyetted a fékeket, négy keréken külön-külön másodpercenként legalább 30x beavatkozva?

kicsit el vagy te tévedve, hogy mi az az autóelektronika. a fentiekből nem egy, nem két dolog átmegy a modern gps-ekbe is, például azért, hogyha éppen nincs ideiglenesen gps műhold jel, akkor is tudja a gps, hogy merre jár az autó.

(#38) ZooLee : "Ne keverjük már a gépjármű üzemeltetési elektronikáját a kényelmi elektronikával! Ezek most is teljesen külön rendszerek": nem, mostanában már nem azok.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#44) ZooLee válasza bambano (#43) üzenetére


ZooLee
őstag

(#33) ZooLee: a klímán meg a multimédián túl minden mehetne az okostelefonról? pl. a te okostelefonod elég gyors ahhoz, hogy a főtengely jeladó jelét precízen feldolgozva meghatározza a gyújtási időpontot?

???

Hogy jön ide a motorvezérlő elektronika??? Hol mondtam én ilyet? Pont, hogy azt mondtam, hogy az autó működését vezérlő elektronikáknak semmi köze nincs a kényelmi elektronikához. Olvasd már el légy szíves amit írtam, és próbáld meg értelmezni az egészet.

kicsit el vagy te tévedve, hogy mi az az autóelektronika. a fentiekből nem egy, nem két dolog átmegy a modern gps-ekbe is, például azért, hogyha éppen nincs ideiglenesen gps műhold jel, akkor is tudja a gps, hogy merre jár az autó.

Nem, teljesen tisztában vagyok vele. Ahogy írtam, ezek kijövő információk (read only, ha úgy tetszik) amihez most is hozzá lehet férni. Ha megvalósítanák az általam írtakat, akkor ezek az információk oda is átmehetnének ugyanúgy.

(#38) ZooLee : "Ne keverjük már a gépjármű üzemeltetési elektronikáját a kényelmi elektronikával! Ezek most is teljesen külön rendszerek": nem, mostanában már nem azok.

Ez lehet, hogy így van, de amiről én beszéltem, azok csak és kizárólag a kényelmi funkciókról szóltak, semmi köze nem volt az autó vezérléséhez, azt ti hoztátok be. És ezek a kényelmi extra funkciók csak információt kaphatnak az üzemeltetési rendszerekből, és ezen nem is lenne szabad változtatni.

(#45) bambano válasza ZooLee (#44) üzenetére


bambano
titán

"Pont, hogy azt mondtam, hogy az autó működését vezérlő elektronikáknak semmi köze nincs a kényelmi elektronikához.": valóban ezt mondtad, én meg azt mondtam, hogy ez a kijelentés téves. olvasd már el légyszíves, amit írtam és próbáld már meg értelmezni.

"Ha megvalósítanák az általam írtakat, akkor ezek az információk oda is átmehetnének ugyanúgy.": régen megvalósították már, és kérem, hogy ezt ne kelljen minden hsz-ben újra és újra leírni.

"És ezek a kényelmi extra funkciók csak információt kaphatnak az üzemeltetési rendszerekből, és ezen nem is lenne szabad változtatni."
kényelmi funkció1: a gps megsúgja a lámpának, hogy kanyar jön, a lámpa ennek megfelelően átkonfigurálja a fénycsóva szórásképét
kényelmi funkció2: a gps megsúgja a váltónak, hogy milyen útviszonyok jönnek és a váltó váltási térképet vált.

tehát nem csak információt kapnak, és már régen változtattak rajta.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#46) ZooLee válasza bambano (#45) üzenetére


ZooLee
őstag

OK, akkor kezdjük előről, a cikk témájánál maradva.

Én mindössze egy olyan interfészre gondoltam volna az autógyártók által saját körben készített rendszer helyett, ami kiválthatja a duplázódó rendszereket, és használhatja az amúgy is széles körben, sokoldalúan használható mobil eszközök tudását.
- Nem mondtam, hogy ez végezze az autó vezérlését (sőt, azt mondtam, hogy nem szabad)
- Nem mondtam, hogy ettől a rendszertől kellene kapnia a jelet az autó bármelyik rendszerének
- Nem mondtam, hogy kiválthatna minden funkciót
- Nem mondtam, hogy ne legyen az autóban egyéb olyan rendszer, ami az általad is vázolt extrákat vezérli.

Én mindössze egy kényelmi extra funkcióról beszéltem, az egyéb dolgokat Ti kevertétek ide.

kényelmi funkció1, kényelmi funkció2

Egyébként milyen alapon lehetsz biztos abban, hogy egy mostani rendszer megfelelő információt szolgáltat ezeknek a rendszereknek, és az alapján megfelelően reagál az autó? Én nem feltétlenül szeretnék ilyen extrákat az autómba, pedig elég nyitott vagyok az újdonságokra...

(#47) bambano válasza ZooLee (#46) üzenetére


bambano
titán

ok, akkor kezdjük el utoljára.
te álmodozol a saját elképzeléseid szerint. ehhez képest a világ régen elment amellett, amit te hiszel, és tényként kell említeni, hogy milyen eredmények születtek.

szerinted arról kell beszélni, amiről te álmodozol, vagy arról, ami van? kicsit úgy érzem magam, mintha arról győzködnélek, hogy a fű nem kék, az ég nem zöld, de hatástalanul, mert minden hsz-edben elkezded erőltetni, hogy igenis a fű a kék.

"az egyéb dolgokat Ti kevertétek ide.": nem mi, az élet. mi csak elhoztuk a hírt, hogy az élet hol tart a témában.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#48) sh4d0w válasza ZooLee (#46) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

"...Én nem feltétlenül szeretnék ilyen extrákat az autómba, pedig elég nyitott vagyok az újdonságokra..."

Pedig ezek már elég régóta benne vannak az autókban, még alsó kategóriában is.

https://www.coreinfinity.tech

(#49) macskea válasza sh4d0w (#48) üzenetére


macskea
őstag

Komolyan meg vagyok lepve, hogy meg vagytok lepve azon, hogy mobilos rendszerek költöznek be az autók szórakoztató elektronikájába. Ez nem újdonság, manapság is több tízmillió autó rohangál a fedélzeti rendszerén QNX-szel. Azt hiszem az ilyen komolyabb rendszereknél 60 százalék körüli részesedésük van. Na ebből a tortából akar a Google is, ennyi. A technológia és az alkalmazása sem újdonság, csak belépett egy új piaci szereplő. ;-)

''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith

(#50) sh4d0w válasza macskea (#49) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Én nem vagyok meglepve... ellenben azzal én sem értek egyet, hogy egyre több az elektronika az autókban, mert egyrészt megbízhatatlanabbak tőlük a verdák, másrészt annál drágább a móka, ha javítani kell, mert bizony nem szégyellnek érte pofátlan összegeket elkérni. (Példa: 730 Li BMW tele van mindenféle bizbasz elektronikával, a fedkom paneljét ventillátor hűti, de arra már nem volt egy 3 eurós érzékelő, hogy figyelje a venti fordulatszámát... ami megállt, panel megsült, 400 kiló a tulajnak a bontott panel.)

[ Szerkesztve ]

https://www.coreinfinity.tech

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.