Én abból indulnék ki, hogy nem akartak változtatni a memóriaalrendszer felépítésén és egyszerűen egy átmeneti tárat iktattak be pluszba az UMA mellé.
Miért?
Tanulmányaim szerint a a grafikus memóriák egyik sajátossága hogy blokkokban is kezelhetőek a celláik, elérvén hogy azonos adatokat tartalmazzanak külön cellákra vonatkozó beírási utasítások nélkül. Másrészt ez a memória bementei kapcsolási rajza is különbözik ( Cím/ adat / IO / CS / WE lábak és társai ), bár ebben javítson ki vki, ha tévednék...
VGA kártyákon a GPU alapból GDDR szabványú memóriák kezelésére van felkészítve, IGP esetén alkalmazkodni kell a meglévő memóriarendszer sajátosságaihoz és ennek megefelően kialakítani a csatolást...
Tehát egyszerűbb volt egy azonos szervezésű ram egység közbeiktatása, amely nem borítja fel az alapkoncepciót, nem igényli a memória alrendszer nagyfokú áttervezését, csak bővítését. Gondolatom szerint ennek köszönhetően K10 Crossbarja felé futó vezetékezés és rajta áthaladó parancs / adat / vezérlés hierarchia nagyban megegyezik az Sideport / Performance Cache-éval...
[ Szerkesztve ]
Annak a statisztikának hiszek, amelyet én hamisítottam -Winston Churchill